کرمان رصد
پدر علم رسانه در ایران:
اقتصاد با شکل گیری رسانه های نوین از حالت خودمصرف به حالت اقتصاد مبادله تبدیل می‌شود
جمعه 13 ارديبهشت 1398 - 03:08:24
ایسنا - فرهنگی و هنری
کرمان رصد - پدر علم رسانه در ایران با اشاره به نقش رسانه های نوین در نهاد اقتصادی بیان کرد: نهاد اقتصاد در واقع با شکل گیری رسانه های نوین از حالت خودمصرف به حالت اقتصاد مبادله تبدیل می شود و در این اقتصاد از طریق تکنولوژی های نوین، پا را از قلمرو مرزها فراتر خواهید گذاشت.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، دکتر"علی اکبر فرهنگی" امروز 12 اردیبهشت ماه در اولین همایش ملی رسانه‌های نوین و شکل‌دهی نهادهای اجتماعی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان(هایتک) اظهار کرد: متاسفانه آنچه که ما بیشتر در اخبار و رسانه ها می بینیم، جنبه های منفی رسانه های نوین است که درست است اما باید توجه داشت این رسانه ها ابزاری هستند که از آن می توانیم در جهت های بسیار خوب استفاده کنیم.
وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در شهرستان قلعه گنج استان کرمان افزود: در شهرسان قلعه گنج این اتفاق افتاده و مشخص است که می شود از طریق رسانه مردم را آگاه کرد و در اثر آگاهی، زندگی آنها را زیر و رو نمود.
فرهنگی با بیان اینکه وقتی تکنولوژی جدید می آید، دگرگونی ها را در ابعاد مختلف آغاز می کند، گفت: رسانه های نوین تک تک نهادهای اجتماعی ما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.
وی با اشاره به تاثیر رسانه های نوین در اقتصاد، آموزش و پروش و ... تصریح کرد: همه تغییرات محصول ابزاری است که به صورت تکنولوژی وارد شده و تاثیر خود را می گذارد.
پدر علم رسانه در ایران با اشاره به نقش رسانه های نوین در نهاد اقتصادی بیان کرد: نهاد اقتصاد در واقع با شکل گیری رسانه های نوین از حالت خودمصرف به حالت اقتصاد مبادله تبدیل می شود و در این اقتصاد از طریق تکنولوژی های نوین، پا را از قلمرو مرزها فراتر خواهید گذاشت.
وی افزود: آنچه که باید بیشتر به آن بیندیشیم این است که چطور می تواند رسانه های نوین فرآیند صادرات را برای ما تسهیل کند.
فرهنگی اظهار کرد: باید از رسانه های نوین در جهت اهداف اقتصادی و صادرات استفاده کرد و نکته با اهمیت دیگر، تغییر شکل منابع انسانی و توانمندسازی توسط رسانه های نوین است.
وی با بیان اینکه رسانه های نوین در خدمت بشر است تا هستی خود را به راستی برساند تصریح کرد: جهان بیشتر دارد به سمت اخلاقی شدن گرایش پیدا می کند و بی بند و باری ها دارد تحت الشعاع اخلاق گرایی و فلسفه اخلاقی قرار می گیرد و رسانه ها در این زمینه می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
انتهای پیام

http://www.kerman-online.ir/fa/News/83097/اقتصاد-با-شکل-گیری-رسانه-های-نوین-از-حالت-خودمصرف-به-حالت-اقتصاد-مبادله-تبدیل-می‌شود
بستن   چاپ