کرمان رصد
تعهد مدیران مدارس عامل قضاوت نسبت به عملکرد آموزش و پرورش است
پنجشنبه 8 آبان 1399 - 11:09:34
ایرنا - کرمان
کرمان رصد - کرمان - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سرعت عمل، هوشیاری و تعهد مدیران مدارس نسبت به انجام وظیفه، مهمترین عامل در نوع قضاوت جامعه نسبت به عملکرد این نهاد است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، احمد اسکندری نسب در ارتباط مجازی با مدیران مدارس استان کرمان در بستر شبکه شاد با اشاره به تاثیر عملکرد مطلوب مدیران مدارس در نوع نگرش جامعه نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت، افزود: مدیریت اثربخش به درک نقش ها و کارکردهای مدیر، فرایند مدیریت و تقسیم اختیار بستگی دارد و اگر این راهبری، سبب دستیابی مجموعه به اهداف عالی اش شود، می توان گفت عملکرد این مدیر موفقیت آمیز بوده است.
وی با بیان اینکه مدیران مدارس همواره در امر تعلیم و تربیت نقش آفرین بوده اند، اظهار داشت: لزوم ارتباط موثر مدیران مدارس با اولیا بیش از گذشته احساس می شود لذا از فعالیت های انجمن اولیا و مربیان نباید غفلت شود و در روزگار فعلی بیش از هر زمان دیگری نیاز به تعامل موثر و مطلوب با اولیا داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تاکید بر کارکردهای مهم مدرسه اظهار داشت: مدرسه تنها محل آموزش دانش آموزان نیست، و مدرسه دانش آموزان را به عنوان یک انسان اجتماعی آماده می کنند.
وی ادامه داد: تحرک دانش آموزان با دور شدن آن ها از مدرسه کمتر می شود و این دور شدن از محیط مدرسه در پیوندهای عاطفی و اجتماعی دانش آموزان با محیط یادگیری تاثیر می گذارد.
اسکندری نسب اظهار داشت: اصل بر آموزش حضوری و چهره به چهره است و درک متقابل معلم و دانش آموز از هم در سایه آموزش حضوری محقق می شود ضمن اینکه فراگیری مهارت های زندگی نیز از دیگر کارکردهای مهم مدرسه است.
وی گفت: دغدغه و نگرانی والدین از وضعیت سلامتی فرزاندانشان بسیار طبیعی، بجا و قابل درک است، ما هم نگران و دغدغه مند این موضوع هستیم و تک تک دانش آموزان استان با فرزندان خودمان هیچ تفاوتی ندارند اما در بحث آموزش حضوری یا ترکیبی، تصمیم گیری های ما در استان، تابعی از تصیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان یک بار دیگر بر حفظ ارتباط و تعامل مدیران مدارس و معلمان با دانش آموزان و خانواده ها تاکید کرد و گفت: هم دانش آموز به معلم نیاز دارد و هم معلم به دانش آموز نیازمند است و این ارتباط ارزشمند نباید قطع شود، حتی اگر به میزان یک بار در هفته یا یک ساعت باشد.
وی گفت: سازمان و نهادی در برهه فعلی موفق است که بتواند با شرایط و اقتضائات جدید خود را وفق دهد و دستگاه عظیم تعلیم و تربیت توانست در کمترین زمان ممکن در زمینه آموزش مجازی عملکرد مطلوبی داشته باشد، شبکه آموزشی شاد، امن ترین و سالم ترین محیط یاددهی - یادگیری برای دانش آموزان و معلمان است که امروز امکانات بیشتری هم به آن افزوده شده و آسیب ها و چالش های پیام رسان های غیر ایرانی را هم برای دانش آموزان ندارد.
وی خاطرنشان کرد: امروز باید با تمام توان از توانمندی معلمان، از پایگاه اجتماعی مدرسه و صلاحیت و موجودیت آموزش و پرورش دفاع کنیم، امسال باید راه هایی را تجربه کنیم که تا به حال نرفته ایم و راهبردی ترین کار امسال ما این است که تهدید کرونا را به فرصتی سازنده تبدیل کنیم، اگر این اتفاق افتاد موفقیت از آن ماست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه انسان همیشه در شرایط سخت رشد می کند، گفت: در وضعیت سخت کنونی باید کمک کنیم چراغ تعلیم و تربیت روز به روز روشن تر شود، همه ما در معرض آزمونی بزرگ و سرنوشت ساز هستیم، شبیه مدافعان سلامت که این روزها در خط مقدم مقابله با کرونا هستند.
اسکندری نسب محروم نماندن دانش آموزان از آموزش را وظیفه اصلی مدیران مدارس برشمرد و گفت: نباید امسال شاهد افزایش دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا افت تحصیلی دانش آموزان باشیم چرا که دانش آموزان سرمایه گرانبهای آموزش و پرورش هستند که رشد بیشترشان مطلوب ماست.
وی گفت: با توجه به این که آمار عدم دسترسی دانش آموزان به امکانات آموزش مجازی قابل توجه است مدرسه در هر حالی باید فعال باشد، هر زمان که همه ادارات و نهادهای دیگر غیرفعال و تعطیل شدند مدرسه هم تعطیل می شود، هدف ما این است حلقه اتصال و پیوند با دانش آموزان برقرار باشد مدیر مدرسه باید بداند که تک تک دانش آموزان در اطلس دسترسی دانش آموزان به آموزش مجازی چه وضعیتی دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان به افزایش سرانه بهداشتی مدارس هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر افزایش سرانه، کاروان های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی هم به مدارس استان ارسال شده است که در زمان آموزش حضوری با کمبودی مواجه نباشیم.
برچسب‌ها
خبرگزاری جمهوری اسلامی مدارس کرمان

http://www.kerman-online.ir/fa/News/157757/تعهد-مدیران-مدارس-عامل-قضاوت-نسبت-به-عملکرد-آموزش-و-پرورش-است
بستن   چاپ