کرمان رصد
استاندار کرمان در جلسه شورای اداری:
رضایتمندی ارباب رجوع معیار است/دستگاه‌های استان میزان رضایتمندی را ارزیابی کنند
پنجشنبه 9 مرداد 1399 - 11:21:19
ایسنا - اجتماعی
کرمان رصد - ایسنا/کرمان استاندار کرمان با اشاره به اینکه رضایتمندی ارباب رجوع معیار است، بیان کرد: ممکن است کار ارباب رجوعی را انجام ندهید و راضی باشد و ممکن است کارش را انجام بدهید و ناراضی باشد زیرا اذیت شده تا کارش انجام شده است.

دکتر"محمدجواد فدائی" امروز نهم مردادماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به مطالب مربوط به اصلاح سیستم اداری اظهار کرد: امروزه برای ناکارآمدی سیستم اداری اصطلاحی تحت عنوان بروکراسی اداری استفاده می شود در حالی که بروکراسی به تنهایی لغت مثبتی است و منفی نیست. اما آنچه متداول شده از بروکراسی اداری به عنوان ناکارآمدی سیستم استفاده می شود.
وی افزود: سیستم اداری در واقع اجرای مقررات و قوانین در اداره است و یک بُعد مقررات و بعد دیگر اجرای آنهاست و وقتی به ناکارآمدی سیستم و سازمان اشاره می کنیم باید توجه کرد کدام بُعد مورد نظر است.
فدائی با مطرح کردن این سئوال که معیار ناکارآمدی سیستم اداری چیست؟ تصریح کرد: اگر به اینگونه سئوالات به خوبی پاسخ داده شود، کمک می کند تا سیستم کارآمدی داشته باشیم.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه رضایتمندی ارباب رجوع معیار است، بیان کرد: ممکن است کار ارباب رجوعی را انجام ندهید و راضی باشد و ممکن است کارش را انجام بدهید و ناراضی باشد زیرا اذیت شده تا کارش انجام شده است.
فدائی با اشاره به اینکه در مدیریت مدرن عوامل مختلفی از جمله صحت کار، یکسان برخورد کردن با مراجعین و ... بیان می کنند که در نهایت به رضایتمندی مراجعه کننده می رسد تصریح کرد: در انجام کار، باید به گونه ای رفتار و عمل کنیم که ارباب رجوع شاد و راضی باشد و در مدیریت مدرن برای رسیدن به این معیار سیستم طراحی کرده است.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان گفت: در صورت موافقت مدیران، این موضوع را مصوب کنیم که دستگاه های اداری خودشان رضایتمندی مراجعه کنندگان را ارزیابی کنند.
انتهای پیام

http://www.kerman-online.ir/fa/News/143555/رضایتمندی-ارباب-رجوع-معیار-است-دستگاه‌های-استان-میزان-رضایتمندی-را-ارزیابی-کنند
بستن   چاپ