کرمان رصد
28 دی ماه آغاز فعالیت سامانه جامع روابط کار در هرمزگان
شنبه 28 دي 1398 - 14:45:54
وزارت رفاه
کرمان رصد - مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار، تمامی مراحل ثبت دادخواست و بررسی پرونده های مربوط به مسائل کارگری و کارفرمایی از طریق این سامانه انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، "هادی ابراهیمی" افزود: کمک به شفافیت در آراء، کاهش زمان دادرسی و افزایش در وقت و صحت آراء و کاهش قراردادهای سفید امضاء و سایر مشکلاتی که در رابطه با مسابل کارگری و کارفرمایی وجود دارد، با راه اندازی این سامانه رفع می شود .
وی مدت زمان رسیدگی به پرونده های کارگری در استان را بین 9 تا 10 روز ذکر و اضافه کرد: از طریق این سامانه این مدت زمان کاهش می یابد .
وی افزود: تمام کارگران و کارفرمایان جهت بهره مندی از این سامانه ابتدا باید به دفاتر پیشخوان دولت جهت ثبت نام و دریافت کد کاربری اقدام کنند و پس از آن تمامی مراحل مربوط از طریق سامانه جامع روابط کار انجام می شود .
ابراهیمی اظهارکرد: سامانه جامع روابط کار در حوزه های مختلف همچون بازرسی کار، تشکلات کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خدمت‌های خود را به جامعه کارگری و کارفرمایی می دهد و ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی،کاهش کاغذ بازی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری گارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما،جلوگیری از تخلف‌های کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی، دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان از اهداف راه اندازی این سامانه است .

http://www.kerman-online.ir/fa/News/110520/28-دی-ماه-آغاز-فعالیت-سامانه-جامع-روابط-کار-در-هرمزگان
بستن   چاپ