کرمان رصد

آخرين مطالب

مسئول برنامه‌ریزی دیدار سفرا و رایزن‌های اقتصادی از استان کرمان عنوان کرد

کرمان؛ گنجی پنهان برای سفرا و رایزنان شرکت کننده در جشنواره پسته و گلیم استان اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان مسئول پیگیری و برنامه‌ریزی دیدار سفرا و رایزن‌های اقتصادی از استان کرمان، با بیان اینکه استان کرمان گنجی پنهان برای سفرا و رایزنان شرکت کننده در جشنواره پسته و گلیم بود، گفت: سفیر انگلیس را مشاهده کرده‌اید که چه میزان استقبال و خون‌گرمی مردم سیرجان برایش جذاب، زیبا و ارزشمند بود که سریع این موضوع را توییت و این توییت بازتاب گسترده‌ای در کشور و دنیا داشت .

دکتر "علی علویان" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص سفر سفرا و رایزن‌های اقتصادی به استان کرمان گفت: این برنامه از سال گذشته برنامه ریزی شده بود که از دو ماه قبل به صورت رسمی این موضوع با دعوت رسمی استاندار کرمان و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی در سنوات اخیر اظهار کرد: با توجه به فشارهای ظالمانه آمریکا انتظار نمی‌رفت از سوی سفرای کشورهای مختلف چنین استقبالی شود اما خوشبختانه نزدیک به 18 کشور برای سفر به استان کرمان اعلام آمادگی کردند که 3 نفر از این سفرا دو روز مانده به سفر به دلیل مشکلات کاری که برای آنها پیش آمد، نتوانستند به استان کرمان سفر کنند.
مسئول پیگیری و برنامه‌ریزی دیدار سفرا و رایزن‌های اقتصادی از استان کرمان، شرکت در برنامه جشن گلیم و پسته را یکی از اهداف این سفر عنوان و بیان کرد: معرفی پتانسیل‌های استان در حوزه گردشگری، صنعت و معدن و کشاورزی از دیگر اهداف این سفر بود.
وی ضمن تشکر از حمایت های ارزشمند استاندار کرمان، مسئولین استانی و بخش خصوصی در آماده سازی استان برای حضور این سفرا و رایزن های اقتصادی بیان کرد: هزینه های این سفر و حضور این سفرا برعهده شرکت صنایع ملی مس ایران، شرکت صنعتی معدنی گل‌گهر، شرکت معدنی گهر زمین، مجموعه جهان فولاد و اتاق بازرگانی استان به عنوان معین های اقتصادی استان بود.
علویان از ابراز شگفتی سفرا و رایزن‌های اقتصادی از آنچه که در استان کرمان در حوزه گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی مشاهده کرده بودند، خبر داد و تصریح کرد: در کشور حدود 22 اثر ثبت شده جهانی داریم که 7 اثر آن متعلق به استان کرمان است یا 18 درصد کشاورزی کشور در این خطه بوده و همچنین پتانسیل‌های خوب صنعت و معدنی استان کرمان، همگی باعث شگفتی سفرا و رایزن‌های اقتصادی 15 کشور دنیا در سفر به استان کرمان شده بود.
این مقام مسئول از ارزیابی سفرا و رایزن‌های اقتصادی از سفر به استان کرمان سخن به میان آورد و گفت: سفیر تاجیکستان به طور صریح ابراز کرد «در طول دو روز حضور در این منطقه و در بازدیدهای که از بخش‌های مختلف استان کرمان داشتم، باوربنده بر این است که "کرمان مرکز فولاد، پسته، گلیم، گردشگری و هنر باستانی ایران است"».
مسئول پیگیری و برنامه‌ریزی دیدار سفرا و رایزن‌های اقتصادی از استان کرمان با بیان این مطلب که سفرا و رایزن‌های اقتصادی، فقط بخش‌هایی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کرمان را دیده‌اند که این چنین شگفت‌زده شده‌ بودند، عنوان کرد: سفیر تاجیکستان نیز اعلام کرد که «بنده اقتصاد مقاومتی در استان کرمان با چشم سر دیدم» که همگی گویای این ظرفیت ها، پتانسیل ها و اقدامات شاخص استان کرمان است.
وی با اشاره به تاکیدات رایزن اقتصادی های اقتصادی و سفرای حاضر در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان بر افزایش روابط و همکاری ها در زمینه های مختلف با استان کرمان ادامه داد: مهمان نوازی کرمانی‌ها برای مهمانان خارجی ما بسیار جالب بود به طوری که از استقبال مردم سیرجان و رفسنجان مخصوصا مردم سیرجان بسیار شگفت‌زده شده بودند و در این دو شهرستان با مردم ارتباطات بسیار خوبی را برقرار کردند که این موضوع در آینده اثرات خود را نشان خواهد داد.
علویان با بیان اینکه این گونه اتفاقات حامل پیام‌های مثبت به دنیا از سوی استان کرمان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خارجی ایران در آینده نزدیک خواهد بود اظهار کرد: قطعا ابراز نظرهای سفرا و رایزن‌های اقتصادی دنیا به صورت دیپلماتیک و حساب شده خواهد بود و طبق صحبت‌هایی که با سفرا و رایزن‌های اقتصادی این 15 کشور داشتیم مقرر گردید موضوعات مطرح شده در دیدار با فعالان و مسئولین استان کرمان را از سوی استانداری و اتاق بازرگانی کرمان به منظور افزایش زمینه همکاری و مراودات اقتصادی بین تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران ایران فراهم کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری دوباره چنین برنامه هایی مورد استقبال سایر کشورهای دنیا قرار خواهد گرفت؟ به ایسنا گفت: قطعا شاهد استقبال بیشتری خواهیم بود. نمایندگان 15 کشوری که در این رویداد حضور پیدا کردند بخشی از ظرفیت استان را دیدند و تقاضای سفرهای دوباره به استان کرمان برای آشنایی بیشتر با پتانسیل های این استان شدند.
مسئول پیگیری و برنامه‌ریزی دیدار سفرا و رایزن‌های اقتصادی از استان کرمان با اشاره به اینکه از 15 کشوری که به کرمان سفر کرده بودند به جزء 2 کشور، بقیه هیچ شناختی پیرامون «گلیم شیرکی‌پیچ» نداشته و رسما این موضوع را به ما اعلام کردند اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ما برای شناختن ظرفیت‌هایمان آنگونه که باید، اقدام نکرده‌ایم و باید نگاه فراتر از نگاه کنونی برای شناخت ظرفیت ها و پتانسیل های استان کرمان داشته تا بتوانیم این خطه را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.
وی بازتاب رسانه‌ای این رویداد را خوب ارزیابی کرد و گفت: وقتی بازتاب خبری در سطح کشور است، سایر سفارت‌خانه‌ها این چنین موضوعات را رصد خواهند کرد ضمن آنکه ما نیز گزارش این سفر و سایر ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف را به همه سفارت‌خانه‌ها ارسال خواهیم کرد.
علویان در پایان با تشکر از مهمان‌نوازی مردم دیار کریمان و با بیان اینکه استان کرمان گنجی پنهان برای این سفرا و رایزنان بود، گفت: سفیر انگلیس را مشاهده کرده‌اید که چه میزان استقبال و خون‌گرمی مردم سیرجان برایش جذاب، زیبا و ارزشمند بود که سریع این موضوع را توییت و این توییت بازتاب گسترده‌ای در کشور و دنیا داشت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/99998/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان