کرمان رصد

آخرين مطالب

معاون دادگستری استان خبر داد

افزایش 7 درصدی پرونده‌های طلاق در استان کرمان در 6 ماهه اول امسال اجتماعي

افزایش 7 درصدی پرونده‌های طلاق در استان کرمان در 6 ماهه اول امسال
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان از افزایش 7 درصدی پرونده‌های طلاق در استان کرمان در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و عنوان کرد: در 6 ماهه اول سال گذشته 5 هزار و 27 تعداد پرونده‌های ورودی طلاق به دادگستری‌های استان بوده که در مدت مشابه سال جاری 5 هزار 383 پرونده در این زمینه داشتیم.

به گزارش ایسنا، "حمید خالقی" پیش از ظهر امروز دوم آبان‌ماه در در جمع خبرنگاران به مناسبت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی با محوریت آخرین خدمات الکترونیکی قضائی به مردم گفت: پرونده‌های ورودی به دادگستری در 6 ماهه اول سال گذشته، 270 هزار 589 مورد بوده که نسبت به 6 ماهه اول سال جاری با 5.54 درصد رشد به 285 هزار و 581 رسیده است.
وی ادامه داد: در 6 ماهه اول سال 97 پرونده‌های خروجی از دادگستری استان کرمان 270 هزار و 541 مورد بوده که در 6 ماهه اول امسال با 4.8 درصد رشد به 283 هزار و 481 مورد رسیده است؛ همچنین پرونده‌های کیفری در 6 ماهه اول سال گذشته 110 هزار و 131 مورد بوده که با 3.82 درصد رشد در مدت مشابه امسال به 114 هزار و 338 پرونده رسیده‌اند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان به اتهامات اول استان اشاره کرد و افزود: بیشترین اتهامات استان کرمان به ترتیب؛ سرقت موجب تعزیر با 19.62 درصد، ضرب و جرح عمدی با 14.7 درصد، توهین با 12.92 درصد، ایراد صدمه غیرعمدی (تصادفات) با 12.5 درصد، تهدید با 11.68 درصد، نگهداری مواد مخدر با 3.84 درصد و حمل مواد مخدر 3.83 درصد از کل پرونده‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.
وی بیان کرد: سرقت، ضرب و جرح، توهین و تهدید؛ 47 درصد پرونده‌های قضائی استان کرمان را تشکیل می‌دهند که این موارد نشان دهنده کاهش آستانه تحمل مردم است.
خالقی تعداد ورودی پرونده‌های حقوقی استان در 6 ماهه اول امسال را 67 هزار و 115 پرونده عنوان کرد و گفت: پرونده‌های حقوقی 21.41 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است شایان ذکر است که 3.57 درصد این پرونده‌ها حقوقی مربوط به طلاق است.
وی با بیان این مطلب که آمار طلاق مطرح شده در دستگاه قضائی ما با آمار اعلامی سازمان ثبت اسناد متفاوت است زیرا ثبت اسناد آمار مواردی که منجر به طلاق شده را اعلام می‌کند اما ما آمار پرونده‌های وارده در این خصوص که ممکن است در نیمه راه به سازش منجر شده باشند، را اعلام می کنیم ادامه داد: در 6 ماهه اول سال گذشته 2 هزار و 525 پرونده طلاق توافقی داشتیم که نسبت به بازه زمانی مشابه؛ امسال با 3 درصد افزایش به 2 هزار و 602 مورد رسیده است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان اضافه کرد: 2 هزار و 80 پرونده طلاق در 6 ماهه اول سال گذشته به درخواست زوجه داشتیم که در 6 ماهه اول امسال این تعداد پرونده به 2 هزار و 236 مورد رسیده که نشان‌دهنده 8 درصد رشد در این زمینه است، همچنین 422 پرونده طلاق به درخواست زوج در 6 ماهه اول سال گذشته در دادسراهای استان کرمان ثبت شده که امسال در مدت مشابه سال گذشته با 29 درصد رشد، به 545 مورد رسیده است.
وی از افزایش 7 درصدی پرونده‌های طلاق در استان کرمان در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و عنوان کرد: در 6 ماهه اول سال گذشته 5 هزار و 27 تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری‌های استان با موضوع طلاق بوده که در مدت مشابه سال جاری این پرونده ها به 5 هزار 383 مورد رسیده است.
خالقی به اقدامات حوزه فناوری دادگستری استان اشاره کرد و با بیان اینکه که 83 درصد ابلاغ‌های استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود افزود: 3 میلیون و 252 هزار و 528 ابلاغ الکترونیکی تاکنون در استان توسط دستگاه قضائی انجام شده است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان با اشاره به فعالیت 41 دفتر خدمات قضایی در سطح استان و راه اندازی 14 دفتر دیگر، با تبیین اقداماتی که در این دفاتر خدمات انجام می‌شود، اظهار کرد: از روز گذشته از طریق دفاتر خدمات قضایی، موضوع شکواییه ها نیز به صورت کامل انجام می‌شود و از طریق پیامک اقدامات صورت گرفته به فرد اعلام می‌شود.
وی با بیان این مطلب که سه نرم افزار توسط کارشناسان استان کرمان نوشته شده که اکنون به صورت کشوری اجرا می‌شوند، تصریح کرد: در استان کرمان یک هزار و 917 کاربر فعال داریم.
خالقی از وصل شدن دادگستری استان کرمان به شبکه دولت خبر داد و در ادامه گفت: از این طریق با 64 دستگاه اجرایی می‌توانیم ارتباط داشته باشیم
وی با بیان این مطلب که 40 پابند الکترونیکی نیز برای زندانی ها به استان کرمان اختصاص داده شده است، اظهار کرد: در حال حاضر 24 پابند الکترونیکی فعال هستند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان بیان کرد: سیستم ارتباطی ویدئو کنفرانس استان کرمان با زندان نیز مرتبط است و در این زمینه تنها استان کشور هستیم به‌گونه‌ای که برخی دادگاه‌های ما از طریق ویدئوکنفرانس با زندان برگزار می شود به‌طوری‌که در این راستا از 685 جلسه‌ای که از سال 96 تاکنون از طریق ویدئوکنفرانس داشته‌ایم 575 جلسه به صورت دادگاهی و 20 جلسه ارتباط با زندان‌ها بوده است.
وی با بیان اینکه 22 دوره‌ آموزشی از طریق ویدئوکنفرانس داشته‌ایم، تصریح کرد: 1.5 میلیارد تومان صرفه‌جویی از طریق ویدئوکنفرانس برای دستگاه قضائی صورت گرفته که به دنبال افزایش این گونه جلسات هستیم ضمن آنکه در حال حاضر 31 نقطه قضایی و 13 نقطه زندانی استان به ویدئوکنفرانس وصل هستند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/99583/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شکست/قول تخصیص بودجه

به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس

بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است

ساخت 10 بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری

آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج

پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به 16 میلی‌متر می‌رسد

رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند

نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

آلومینیوم در اندیشه تکرار برد مقابل پرسپولیس

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد

غافلگیری حاملان 435 کیلو موادمخدر در ریگان

کشف 31 هزار و 920 نخ سیگار قاچاق در کرمان

نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند

دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند

بیش از 95 درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد

برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر

7 دلیل که باید انار بخورید

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران

تغییر باورهای 30 سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است

باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است

سیلاب، راه 10 روستای بم را مسدود کرد

پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان

تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

10 راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل

استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند