کرمان رصد

آخرين مطالب

دادگستری کرمان با انشعاب‌های غیرمجاز برق برخورد می‌کند اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رئیس کل دادگستری استان کرمان بر پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال در حوزه برق تاکید کرد و گفت: لازم است که ظرف6 ماه آینده حداقل 7 هزار انشعاب غیرمجاز برق در جنوب و 4500 انشعاب غیرمجاز برق در شمال این استان مورد برخورد قاطع قانونی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز شنبه در شورای حفظ حقوق بیت المال استان افزود: یکی از معضلات موجود در کشور و استان کرمان این است که حجم بالایی از برق کشور در قالب انشعاب های غیرمجاز مورد سوء استفاده قرار می گیرد و زیان هنگفتی را به بیت المال وارد می کند و دستگاه های اجرایی، خدماتی و حاکمیتی باید دست به دست هم داده و این موضوع را حتی المقدور کاهش دهند.
وی با اشاره به اینکه مجازات های مربوط به سرقت برق در قانون پیش بینی شده، تاکید کرد: در کنار وجود اشتراک های غیرمجاز مواردی مشاهده شده که افراد دارای انشعاب قانونی برق هستند اما از راه های مختلف اقدام به سرقت برق می کنند که باید سعی شود با دستور دادستان و همراهی نیروی انتظامی برای رفع این موضوع اقدام شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: لازم است با تشکیل کمیته ای مشترک، اقدامات مقابله ای با انشعاب های غیرمجاز برق مورد رصد مستمر قرار گرفته و مشکلات مربوطه نیز مورد رسیدگی و رفع قرار گیرد.
موحد، رفتار عادلانه برای برخورد با انشعاب های غیرمجاز برق را مورد تاکید قرار داد و گفت: اجرای تصمیمات به شکل تبعیض آمیز به اعتماد به نظام و مسئولان خدشه وارد می کند اما اگر اگر رفتار عادلانه و یکسانی در برخورد با انشعاب های غیرمجاز انجام شود، مردم نیز همراهی خواهند داشت.
وی تاکید کرد: لازم است که گزارش جامعی از انشعاب های غیرمجاز، اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای موردنظر و حمایت های قضائی و انتظامی مورد نیاز تدوین شود تا برنامه کاملی در این زمینه اجرایی شود.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان اظهارداشت: سالهای سال انباشتگی انشعاب های غیرمجاز برق را در استان کرمان شاهد بوده ایم که اگر قرار باشد با تمامی آنها در یک بازه زمانی کوتاه برخورد شده و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شود، حداقل 14 قاضی مستقل برای رسیدگی به این پرونده ها نیاز است.
موحد با اشاره به اینکه خیلی اصرار به ورود پرونده های مربوط به اشتراک های غیرمجاز برق به دستگاه قضایی نداریم، گفت: مجموعه وزارت نیرو باید تمام ظرفیت خود را به کار گیرد و در تعامل با نیروی انتظامی، دستگاه قضائی، نهادهای حاکمیتی و مردم به شکلی حرکت کند که اشتراک غیرمجاز و سرقت برق انجام نشود.
وی خاطرنشان کرد: با تعامل وزارت نیرو، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و فرمانداری ها اقدامات گسترده ای برای مقابله با انشعاب های غیرمجاز برق قابل انجام است.
وی با تاکید بر اینکه اقدامات مقابله ای با انشعاب های غیرمجاز برق باید با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی افراد انجام شود، افزود: وزارت نیرو امکان ارائه مشوق هایی برای افرادی که انشعاب های غیرمجاز خود را تبدیل به انشعاب مجاز می کنند را دارد و در این رابطه با افرادی باید برخورد شود که تکرار استفاده از انشعاب های غیرمجاز را دارند و بر این کار سماجت می کنند.
مشکلات انباشته حریم و بستر رودخانه ها برطرف می شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با اشاره به این مطلب که در حوزه حریم و بستر رودخانه ها مشکلات انباشته ای را داریم، گفت: سال ها قبل با تصویب قانون توزیع عادلانه آب مقرر شد که حریم و بستر رودخانه ها به صورت قطعی مشخص و اعلام شود.
موحد ادامه داد: سال های سال با وجود خشکسالی ها، غفلت هایی ایجاد شد و مدیران و مردم بستر و حریم رودخانه ها را فراموش کردند و سیل ابتدای سال جاری همه را بیدار کرد که باید از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها خودداری شود.
وی تاکید کرد: اداره کل بازرسی استان کرمان درباره ساخت و سازهای ایجاد شده در حریم و بستر رودخانه ها پیگیری های لازم را انجام داده و گزارش جامعی در این زمینه تدوین کرده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: لازم است در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال و سایر نشست ها، ایرادهای موجود در رابطه با ساخت و سازها در حریم و بستر رودخانه ها گوشزد شده و مدیران برای رفع این ایرادها بر اساس زمان بندی مشخص ورود کنند.
وی گفت: در حال حاضر فرایند تعریف حریم و بستر رودخانه ها در شرکت آب منطقه ای استان کرمان طولانی و زمان بر است و این امر موجب می شود ساختمان ها و مستحدثاتی در این مکان ها احداث شود که در زمان وقوع سیل، خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.
قصور دستگاه های اجرایی در ساخت و سازهای حریم و بستر رودخانه ها
بازرس کل استان کرمان نیز گفت: با توجه به وقوع سیل در سال جاری، بررسی هایی از سوی سازمان بازرسی انجام و مشخص شد ایرادهای اساسی در عملکرد برخی از دستگاه ها وجود دارد که در این رابطه حدود 30 نقص در این رابطه شناسایی و با ارائه راهکارها به استانداری کرمان اعلام شده و مجموعه اجرائی استان دستورات لازم برای رفع آنها را صادر کرده است.
احمد آبیار با بیان اینکه بیشترین قصور در بحث سیل را دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها و آب منطقه ای داریم، تاکید کرد: در برخی موارد دستگاه های اجرایی در مسیر سیل اقدام به ساخت و سازهایی کرده اند که در صورت بروز سیل، خسارت های زیادی را به بیت المال وارد می کند.
وی ادامه داد: در استان کرمان در رابطه با بررسی خطاهای ایجاد شده اقدامات خوبی انجام شده و تعدادی از مدیران مربوطه برای ارائه مطالب خود به دستگاه قضائی احضار شده اند.
خسارت 21 میلیاردی انشعاب های غیرمجاز برق به بیت المال
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در 6 ماه امسال 14 هزار و 676 انشعاب غیرمجاز جمع آوری شده، گفت: در سال گذشته 588 مانور و در سال جاری نیز 319 مانور از سوی این شرکت انجام شده است.
عبدالوحید مهدوی نیا خاطرنشان کرد: هر یک از اشتراک های غیرمجاز 3 هزار کیلووات در سال برق مصرف می کنند که جمع ریالی آن 21 میلیارد ریال می شود.
وی با بیان اینکه 15 گروه پلیس برق در استان کرمان تشکیل شده است، گفت: گروه های پلمپ در شرکت نیروی برق تشکیل شده و تاکنون از 550 هزار مشترک این شرکت، 362 هزار و 800 مشترک پلمپ سبز، 4 هزار و 580 مشترک پلمپ زرد و 235 مشترک نیز پلمپ قرمز دریافت کرده اند.
وی اظهارداشت: پلمپ سبز به معنای عدم دستکاری کنتور از سوی مشترک، پلمپ زرد به معنای یک بار دستکاری کنتور و پلمپ قرمز به معنای تکرار دستکاری کنتور برق است.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نیز گفت: در حال حاضر 4 هزار و 500 انشعاب غیر مجاز در این شرکت شناسایی شده است که برآورد مصرف سالانه هر یک از این موارد، سالانه حدود 3 هزار کیلووات مصرف دارند.
علی افتخاری ادامه داد: در سال جاری 700 مورد دستکاری کنتور در شمال استان کرمان شناسایی شده که لازم است با این افراد برخوردهای قانونی انجام شود.
7440/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/99010/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان