کرمان رصد

آخرين مطالب

از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری استقبال می کنیم/ کرمان ظرفیت تبدیل شدن پایلوت گردشگری هنری را دارد اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری به سه عامل ظرفیت، متقاضی و سرمایه گذار و منابع مالی نیاز است، گفت: در استان کرمان ظرفیت اقتصادی لازم وجود دارد و جای کار برای بخش خصوصی فراهم است ضمن آنکه در این استان از متقاضیان و سرمایه گذارانی که اهلیت کار را دارند و مطمئن باشیم کار را تا مراحل نهایی ادامه می دهند و به نتیجه می رسانند؛ استقبال می کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری به سه عامل ظرفیت، متقاضی و سرمایه گذار و منابع مالی نیاز است، گفت: در استان کرمان ظرفیت اقتصادی لازم وجود دارد و جای کار برای بخش خصوصی فراهم است ضمن آنکه در این استان از متقاضیان و سرمایه گذارانی که اهلیت کار را دارند و مطمئن باشیم کار را تا مراحل نهایی ادامه می دهند و به نتیجه می رسانند؛ استقبال می کنیم.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدائی روز پنجشنبه در همایش فعالان صنعت گردشگری استان کرمان افزود: در رابطه با منابع مالی ترجیح می دهیم کسانی وارد عرصه توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی شوند که بتوانند منابع مالی مورد نیاز را تامین کنند و در این رابطه لازم است که قفل تبصره ماده 18 که در برخی از بخش ها تسهیلات ارزان قیمت است، باز شود و دولت نیز نسبت به پرداخت یارانه تبصره 18که قول داده بود، اقدام کند.
وی در رابطه با انتخاب مدیریت گردشگری استان کرمان نیز گفت: در انتخاب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید بر این بود که فردی انتخاب شود که تجربه کار داشته و سابقه خوبی در کشور داشته باشد زیرا در استان کرمان فرصت آزمون و خطا نداریم و مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مدت فعالیت خود نشان دادند که تجربه خوبی دارند.
استاندار کرمان ادامه داد: به منظور تسهیل روند صدور مجوزها، پنجره واحد سرمایه گذاری در استان کرمان ایجاد شده و شخصا توسط مدیریت اجرایی استان مدیریت می شود تا هر مجوز طی دو هفته صادر شود زیرا معتقدم که سرمایه گذاران نباید در پیچ و خم های اداری معطل شوند.
فدائی بر ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مرتبط در حوزه توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: پیگیری شده که استان کرمان پایلوت گردشگری هنری باشد و در این رابطه توافقات خوبی با معاونت هنری وزارت ارشاد کشور و تعاملات خوبی با اوقاف داریم و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده که باید اجرایی شوند زیرا به عمل کار برآید و به سخن دانی و سخنرانی نیست.
*** لزوم توجه به سهم گردشگری و صنایع دستی در توسعه اقتصادی کشور
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در است همایش گفت: در استراتژی کاهش وابستگی زندگی مردم به نفت، باید سهم گردشگری و صنایع دستی در اقتصاد مورد توجه قرار گیرد.
حسین امیری خامکانی افزود: در استان کرمان سه بخش عمده اشتغال زایی در حوزه های صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری وجود دارد که بخش گردشگری نتوانسته به تناسب دو بخش دیگر توسعه یافته و سهم خود از تولید ناخالص داخلی در استان را پیدا کند.
وی با تاکید بر این مطلب که استان کرمان کلکسیونی از آثار میراثی و مجموعه ای از ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است، تاکید کرد: در حوزه اشتغال زایی و اقتصادی باید به بخش های گردشگری و صنایع دستی توجه لازم در سطح ملی و استانی صورت گیرد.
امیری خامکانی تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی در استان کرمان ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد و درکنار آن باید به ظرفیت های صنایع دستی نیز توجه ویژه ای صورت گیرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به این مطلب که مطالعات نشان می دهد بیش از 70 درصد اشتغال حوزه صنایع دستی مربوط به زنان است، تاکید کرد: باید صنعت صنایع دستی را از رویکرد صرف فرهنگی به رویکرد یک هنر صنعت تغییر داد و باید سهم این صنعت در تولیدات اقتصادی و رشد اقتصادی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
امیری خامکانی خاطرنشان کرد: کاربردی کردن صنایع دستی موجود به نحوی که جوابگوی نیازهای زندگی مدرن امروز باشد، نیز از اولویت های این حوزه به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه طراحی و تنوع بخشی، برندسازی، ایجاد بازار فروش صنایع دستی، تداوم تولید و پایداری در درآمدهای حوزه صنایع دستی باید مورد توجه باشد، گفت: بیمه هنرمندان صنایع دستی باید به نحوی پیگیری شود که تمامی هنرمندان میراث فرهنگی بتوانند بهره مندی لازم از آن را داشته باشند.
*** ارائه آموزش های شهروندی در حوزه گردشگری به 10 هزار کرمانی
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، شهردار کرمان نیز در این مراسم گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده آموزش های شهروندی در حوزه گردشگری به 8 تا 10 هزار نفر از کرمانیان ارائه خواهد شد و این اقدام تاثیر به سزایی در توسعه صنعت گردشگری در این شهر خواهد داشت.
سید مهران عالم زاده افزود: برای داشتن شهر پایدار باید با یک اقتصاد پایدار شهر را اداره کرد و برای آن برنامه داشت و در شهر کرمان با داشتن ظرفیت های فرهنگی و تمدنی باید به این حوزه توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه رویداد محوری در دستور کار شهرداری کرمان قرار گرفته است، گفت: برای آنکه گردشگری فعال در یک شهر محقق شود باید در کنار بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی به رویدادمحوری توجه لازم صورت گیرد.
شهردار کرمان با اشاره به اثرات مثبت جشنواره 2020 در کرمان، تصریح کرد: این جشنواره با ارزیابی موفق و به شکلی نسبتا خوب برگزار شد و از این رو تلاش می شود که جشنواه های فصلی را در کرمان با همکاری سازمان های مربوطه از جمله میرث فرهنگی تداوم بخشیم.
عالم زاده تسهیل حوزه گردشگری را از اهداف شهرداری کرمان برشمرد و ادامه داد: برای اولین بار در کرمان اتوبوس گردشگری خریداری و تجهیز شده و در شهر وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به تاسیس شهرداری کرمان در سال 1300 در نظر داریم که در سال 1400 ویژه برنامه سالگرد تاسیس شهرداری کرمان را برگزار کنیم که برنامه ریزی های لازم در این زمینه در دست انجام است.
شهردار کرمان به احداث پارک گردشگری در کرمان نیز اشاره و بیان کرد: این پارک با 100 هکتار وسعت در دست مطالعه و طراحی است و امیدواریم که در اواخر سالجاری شاهد آغاز کار اجرایی این پارک باشیم و این در حالی است که پارک گردشگری کرمان از نظر وسعت در کشور بی نظیر است.
عالم زاده خاطرنشان کرد: لازم است که در تعاملات کشوری زمینه های لازم به شکلی فراهم شود که شهرداریها به صورت ساختار مند برای توسعه گردشگری اقدام کنند.
*** کرمان نقطه عطف گردشگری ایران است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ظرفیت های بخش خصوصی بسیارخوبی در این حوزه در استان کرمان وجود دارد، گفت: کرمان را می توان نقطه عطف گردشگری ایران نامید.
فریدون فعالی افزود: سرمایه گذاران بسیار خوبی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان کرمان وجود دارد که باحضور آنها می توان تحولات بزرگی را ایجاد کرد.
خبرنگار: حسن شاهی





لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/98464/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکمیل زیرساخت خطوط آبرسانی سایت اقدام ملی مسکن شهید محمدخانی یزد

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر احداث می‌شود

سیلی عبرت، برای دنیای استکبار

افزایش 93 درصدی کشف سرقت خودرو در سیرجان

پروژه های آبخیزداری قدرت تخریب سیلاب در جنوب کرمان را کاهش داد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

احداث 2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر

قتل پدر در پی درگیری لفظی خواهر و برادر

معاملات صنایع کرمان در سامانه ستاد

کارخانه احیاء استیل فولاد بافت شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

تاج: لیگ ایران پیر است و باید جوانگرایی شود

صنایع، معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند

برداشت گل محمدی در راور

کارخانه احیای استیل فولاد بافت، شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

عاملان نزاع ودرگیری مسلحانه در شهر بم دستگیرشدند

مهار آتش‌سوزی در جایگاه سوخت خیابان شاه‌نعمت‌الله ولی

صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/ لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک

بی ثباتی مدیریت در مجموعه شرکت مس به توسعه ضربه می‌زند/ لزوم سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای

برگزاری جشن رهسپاری فرزندان بهزیستی کرمان

درگیری خواهر و برادر سیرجانی قتل پدر را رقم زد

هشدار سیل در کرمان

هشدار وقوع سیل دراستان کرمان

بهزیستی هیچگاه حمایت خود را از فرزندانش قطع نخواهد کرد

تخریب بافت‌ها و بنا‌های تاریخی غزه

آتش گرفتن خودروی قاچاقچی سوخت در پمپ بنزین کرمان

اهدای خون در 7 پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود

هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته

8 مصدوم در برخورد سواری با بنز در کرمان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود

گلزار شهدا

ناپایداری‌های جوی در کرمان

اختتامیه جشنواره ملی فیلم شهرنما رفسنجان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است

رشد 36 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان

(ویدیو) وقوع آتش سوزی در پمپ بنزین کرمان