کرمان رصد

آخرين مطالب

فرمانده انتظامی کرمان:

احساس آرامش مردم کشور بستگی به تامین امنیت کرمان دارد اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: احساس آرامش مردم در کشور بستگی به تامین امنیت استان کرمان دارد زیرا این استان خط مقدم مقابله با بسیاری از اشرار، ناهنجاری ها و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر است و کرمان همچنین قربانی اقدامات تروریستی گروه های تکفری در سنوات گذشته بوده است.

به گزارش ایسنا، سردار"عبدالرضا ناظری" صبح امروز 9 مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا با اشاره به نقش مهم اصحاب رسانه با اشاره به اینکه افزایش ارتباط و اعتماد متقابل بین پلیس و مردم وظیفه مهم اصحاب رسانه است که در استان کرمان این نقش به خوبی ایفا شده، اظهار کرد: امنیت عمومی شان و منزلت پلیس را ارتقاء می دهد و هرچه پلیس در بین مردم هوشمندتر، قدرتمندتر و چابک‌تر ارزیابی شود به همان میزان احساس امنیت مردم بیشتر می شود که این مهم به قلم اصجاب رسانه محقق می شود.
وی افزود: پلیس جمهوری اسلامی با نصب العین قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب هفته ناجا را با تاسی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براینکه "حفظ اقتدار نیروی انتظامی در مقابل دیدگان مردم یکی از واجبات است و در کنار آن احترام به مردم از واجبات است و این دو باید همزاد یکدیگر باشند" آغاز می کند.
ناظری تصریح کرد: امروز یکی از شعارها و برنامه های اصلی ناجا پیاده سازی و دنبال کردن موضوع پلیس هوشمند و مقتدر و امین مردم در کشور است و شعار هفته ناجا در سال جاری "پلیس هوشمند امین مردم" انتخاب شده است.
وی بیان کرد: مشارکت عمومی مردم و تشکیل پلیس جامعه محور موجب افزایش نظم و انسجام اجتماعی، افزایش امنیت و محبوبیت اجتماعی پلیس خواهد بود.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: امروز امنیت داخلی یکی از مهم ترین مولفه های توسعه است و برای رسیدن به توسعه پایدار و پیشرفت های روزافزون باید شاخص های امنیتی را افزایش بدهیم و در این راستا جایگاه و نقش نیروی انتظامی در پاسداری از دستاوردهای انقلاب در کنار دیگر نیروهای مسلح کشور برکسی پوشیده نیست.
وی افزود: نیروی انتظامی به مدد تبعیت از منویات مقام معظم رهبری جایگاه مستحکم و تاثیرگذار خود در عرصه امنیت عمومی کشور را در تعامل، هماهنگی و هم راستایی با سایر نیروهای مسلح مدافع انقلاب و نظام است و هوشمندی، آمادگی و اقتدار خدشه ناپذیر خود را عاملی بازدارنده و موجب هراس و وحشت هنجارشکنان و بدخواهان و از سوی دیگر امنیت ملت ایران قرار داده است.
ناظری اظهار کرد: بهره مندی از فناوری های نوین، استفاده از پهپاد توسط پلیس در جاده ها و امکان ثبت تخلف خودروی در حال حرکت، فراهم شدن بستر مبادله الکترونیک بین نیروی انتظامی و قوه قضائیه و ... از مواردی است که پلیس را به نیرویی هوشمند تبدیل کرده است.
وی تصریح کرد: پلیس جمهوری اسلامی متخلق به اخلاق اسلامی و مجهز به علم و تجهیزات و با پشتوانه مردمی است که با جلب اعتماد مردم یکی از کشورهای امن در منطقه و در دنیا در شاخص های امنیتی قلمداد می شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان کرمان نقش مهم و تاثیرگذاری در امنیت ملی دارد و باید رسانه ها به این موضوع پرداخته و نهادهای کشوری را حساس کنند.
وی افزود: احساس آرامش مردم در کشور بستگی به تامین امنیت استان کرمان دارد زیرا این استان خط مقدم مقابله با بسیاری از اشرار، ناهنجاری ها و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر است و کرمان همچنین قربانی اقدامات تروریستی گروه های تکفری در سنوات گذشته بوده است.
ناظری با اشاره به تقدیم 575 شهید نیروی انتظامی استان کرمان اظهار کرد: کرمان استانی است که هم خبرنگاران شهید و هم سربازانی در لباس نیروی انتظامی، سپاه و بسیج برای امنیت ملی تقدیم کرده و کرمان همانطور که در توسعه کشور در حوزه صنایع، معادن و کشاورزی پیشقدم است، امنیت این استان نیز در امنیت ملی تاثیرگذار است.
وی تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا، قرارگاه مبارزه با سرقت و قرارگاه کاهش تصادفات رانندگی و دیگر سازمان ها باید بیایند و در کرمان سهم و خدمت خود را انجام دهند و هر چه در حوزه نظم و امنیت در استان کرمان تلاش کنیم، تاثیر آن را در کشور خواهیم دید.
فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه بیان کرد: تجلیل از خدمتگزاران مردم در نیروی انتظامی، تجلیل از کارکنان و پیشکسوتان، ارتقاء فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خانواده شهداء، تقویت رابطه متقابل مردم و پلیس، تبیین و تشریح رویکرد جامعه محوری پلیس برای مردم، تقویت روحیه و التزام عملی به قانون و فرهنگ خودکنترلی، تبیین نقش پلیس در پیشگیری انتظامی و اجتماعی، ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان و توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی از مهم ترین اهداف ما در برنامه های هفته ناجا است.
وی با اشاره به نامگذاری ایام هفته ناجا با اشاره به برگزاری بیش از 150 برنامه در 33 محور در این هفته در سطح استان عنوان کرد: غبارروبی گلزار شهداء، تجلیل از نمونه های ترافیکی، همیاران پلیس و راهوران محله، برگزاری صبحگاه مشترک، همایش پلیس و اصناف، بازدید دانشجویان از مرکز مانیتورینگ پلیس، نشست مدیران حفاظتی و مراقبتی، رژه موتورسیکلت سواران قانونمند و ... از جمله این برنامه‌هاست.
ناظری با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در استان کرمان طی یک سال گذشته(از ابتدای مهرماه 97 تا 31 شهریورماه امسال) بیان کرد: در کلانتری ها بیش از 240 هزار پرونده در حوزه های مختلف تشکیل شده که دو درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان می دهد و 126 هزار ابلاغ الکترونیکی داشته ایم.
وی تصریح کرد: در تصادفات رانندگی درون شهری سطح استان طی یک سال گذشته 5 درصد در تعداد متوفیان و تصادفات فوتی چهار درصد کاهش داشته و در برون شهری دو درصد تصادفات فوتی و کشته ها چهاردرصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در یک سال گذشته یک هزار و 121 نفر در تصادفات رانندگی استان کرمان جان خود را از دست داده اند که یکی از اولویت های ماموریتی ما در سال جاری کاهش این آمار است که 85 درصد از تصادفات در درون شهرها رخ داده است.
وی در ادامه افزود: 59 درصد از مجموع سرقت های استان طی یک سال گذشته سرقت های مهم بوده که توسط پلیس آگاهی کشف شده و وقوع قتل 24 درصد در استان کاهش داشته و شاهد افزایش 101 درصدی کشف قتل ها بوده ایم.
ناظری اظهار کرد: 30 درصد کاهش شرارت ها، 6 درصد کاهش آدم ربایی، افزایش دو درصدی کشفیات مواد مخدر از دیگر نتایج عملکرد نیروی انتظامی در استان کرمان در سال گذشته است.
وی تصریح کرد: بیش از 60 درصد مواد مخدر کشور از استان کرمان عبور می کند و افزایش کشفیات نشان از موفقیت پلیس است و پلیس استان کرمان بیش از 106 تن مواد مخدر را از مهرماه سال قبل تا پایان شهریور امسال کشف کرده و 5 هزار و 302 خرده فروش و 2 هزار و 813 نفر قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر شده است.
ناظری با اشاره به اینکه در 6 ماهه امسال 56 تن کشفیات مواد مخدر داشته ایم که 29 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد، افزود: 832 میلیارد ریال ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه است که در یک سال گذشته توسط نیروی انتظامی در سطح استان کشف شده و 30 درصد افزایش از لحاظ ارزشی دارد.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: بیش از 77 هزار گذرنامه در پلیس گذرنامه طی یک سال گذشته صادر شده و 114 درصد افزایش دارد و در پلیس فتا افزایش 95 درصدی وقوع جرائم را داشته ایم که هشداری برای خانواده هاست. هرچند 93 درصد از این جرائم کشف شده است.
وی افزود: بیش از 2 میلیون تماس با 110 صورت گرفته که 78 درصد افزایش را نشان می دهد و به بیش از 5 هزار تماس در 24 ساعت پاسخگو هستیم.
ناظری اظهار کرد: یک هزار و 50 جلسه آموزشی و خدمات مشاوره ای فردی در مرکز مشاوره نیروی انتظامی و کلانتری ها برگزار شده و 72.4 درصد از مشاوره ها در اختلافات، منجر به سازش و از ارجاع به دستگاه قضائی جلوگیری شده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه 970 هزار خودروی پلاک گذاری شده در استان کرمان وجود دارد، عنوان کرد: در یک سال گذشته 690 دستگاه پلاک گذاری و 90 هزار تعویض پلاک توسط همکاران ما در سطح استان صورت گرفته است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/98455/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی