کرمان رصد

آخرين مطالب

فرماندار رفسنجان:

110 پروژه در رفسنجان در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رفسنجان - فرماندار رفسنجان گفت: در هفته دولت در این شهرستان 110 طرح و پروژه با اعتبار بالغ بر 367 میلیارد ریال کلنگ زنی شده یا مورد بهره برداری قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر ، مجید فصیحی هرندی عصر شنبه در نشست خبری‌ با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با هیئت دولت در 38 امین شهادت دو دولتمرد ایثارگر شهیدان باهنر و رجایی مطالبی راهگشا را بیان فرمودند.
وی افزود: رهبر انقلاب در این دیدار بر لزوم قدرشناسی مسئولان بر فرصت خدمت به مردم، هم افزایی و همکاری سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه تاکید داشته و فرمودند تولید داخلی کلید حل مشکلات است.
وی با بیان اینکه باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در شهرستان نصب العین خود قرار دهیم، ادامه داد: در رفسنجان نیز باید همکاری وسیع با افراد بخش خصوصی و کارآفرینان داشته باشیم و زمینه جذب سرمایه گذاران را باید فراهم کرد، یکسری قوانین و مقررات را نیز باید تسهیل کرد و بانک ها در این عرصه می توانند به خوبی نقش ایفا کنند.
فصیحی هرندی ابراز کرد: رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی با توجه به کارگاههای کوچک و اشتغال در این خصوص امکان پذیر است، این موضوع در رفسنجان نیز می تواند شکل بگیرد و تولید را باید آنقدر تقویت کرد و زمینه تسهیل کنندگی سرمایه گذاری را فراهم کرد تا کشور از وابستگی به نفت رها شود.
وی بیان داشت: تامین عدالت و ریشه کن کردن فقر که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است نیز مورد توجه مسئولان باشد تا در ضمن توسعه و شکوفایی رونق اقتصادی، عدالت نیز رعایت شود و فقر ریشه کن شود لذا باید به سمت تولید و اشتغال رفت و از شرایط دشوار خارج شویم.
فصیحی هرندی ادامه داد: مسکن سازی یکی از معضلات امروز جامعه است، بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن مسکن شاید نتوانند ازدواج کنند، ساخت مسکن در حال حاضر گران قیمت است لذا سیاست‌ های حمایتی را باید لحاظ و الگوهای مسکن سازی را باید اصلاح کرد تا تولید مسکن ارزان باشد. در رفسنجان شرکت های دانش بنیان خوبی داریم که با تقویت آنها می توان در این راستا بهره گرفت.
فرماندار رفسنجان با بیان اینکه نیت الهی و حرکت جهادی موجب موفقیت خواهد شد به معضلات فرهنگی نیز اشاره و تصریح کرد: در داخل و خارج ممکن است حرکات ضد مذهبی و ضد انقلابی رخ دهد به ویژه اینکه از طریق فضای مجازی که به شدت همه را تحت تاثیر قرار می دهد لذا باید هوشمندانه عمل کرد و گزک دست دشمن ندهیم. همه باید با همت و برنامه ریزی به تولید محصولاتی بپردازیم که ما را از وابستگی به خارج برهاند و می طلبد از طریق شورای فرهنگ عمومی و سازمان های مردم نهاد به این امر مهم بپردازیم.
فصیحی هرندی با اشاره به اینکه خیلی از بروکراسی ها موجب می شود در مسیر تصمیم گیری و امر تولید و فرهنگ نتوانیم گام های موثر برداریم، عنوان کرد: از آنجایی که رهبر انقلاب فرمودند توجه به بنگاه های اقتصادی کوچک رکن اصلی اقتصاد مقاومتی هستند یعنی در اقتصاد مقاومتی نباید به طرحهای بزرگ و سرمایه کلان اکتفا کنیم بلکه طرحهای کوچک را در روستاها نیز می توان طراحی کرد.
وی با بیان اینکه خیلی واحدهای ما درگیر مسائل تامین اجتماعی و بیمه و بانک ها هستند، یادآور شد: رهبری فرمودند مقررات اضافه و زائد حذف شوند برخی استعلامات ممکن است بی فایده باشد در دستگاه های تولید کننده، این مقررات باید شناسایی و حذف شوند.
فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در شهرستان پرداخت و گفت: در هفته دولت در شهرستان رفسنجان 110 پروژه با اعتبار 367 میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ زنی می شود که از این میزان 103 پروژه با اعتبار 282 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و عملیات اجرایی‌ 7 پروژه نیز با اعتبار 84 میلیارد ریال آغاز خواهد شد.
فصیحی‌هرندی اضافه کرد: پروژه‌های بخش‌های کشکوئیه 47 میلیارد ریال، بخش فردوس 130 میلیارد ریال، بخش نوق 9 میلیارد ریال و بخش مرکزی و شهر رفسنجان نیز 281 میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.
وی بیان کرد: این پروژه ها در بخش بهداشت و درمان دو پروژه با اعتبار 10 میلیارد ریال، در بخش ورزش 6 پروژه با اعتبار 28 میلیارد ریال، در بخش بهسازی معابر روستایی 21 پروژه با 102 هزار مترمربع با اعتبار 58 میلیارد ریال، فضای سبز و بوستان تفریحی 7 پروژه با اعتبار 11 میلیارد ریال، تولیدی و صنعتی 4 پروژه با اعتبار 94 میلیارد ریال، توسعه شبکه برق 44 پروژه با اعتبار 57 میلیارد ریال، آبیاری تحت فشار 5 پروژه با اعتبار 44 میلیارد ریال، منابع طبیعی 4 پروژه با اعتبار 23 میلیارد ریال، طرحهای دامپروری و آبزیان 7 پروژه با اعتبار 12 میلیارد ریال است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/92890/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوسازی 25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد