کرمان رصد

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

در آینده نزدیک، استکبار جهانی شاهد شکست قطعی خود خواهد بود سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - نماینده ولی فقیه در استان کرمان کرمان از ناامنی دنیا به وسیله رییس جمهور ایالت متحده در صحنه‌های مختلف، خروج آمریکایی‌های از همه معاهدات جهانی و در گیری آمریکایی‌ها با همه جهان به جز کشورهایی که تسلیم آنها باشند، سخن گفت و ادامه داد: امروز اوج خشونت و غرق شدن در منجلاب فساد و آدم‌کشی را در آمریکا شاهد هستیم و اینها همه به ما نشان می‌دهد در آینده نزدیک، استکبار جهانی شاهد شکست قطعی خود در همه عرصه‌ها است و به فضل خدا و رهبری امام خامنه‌ای و اقتدای مسئولان و مردم به معظم له در صحنه‌های مختلف پیروزی‌هایی هم برای ایران اسلامی و هم جهان اسلام شاهد خواهیم بود.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، حجت الاسلام "حسن علیدادی‌سلیمانی"، امروز 18 مرداد در خطبه‌های وحدت بخش نماز جمعه از مصرف بی‌رویه انرژی گلایه کرد و گفت: یکی از مصادیق خلاف تقوا را اسراف از جمله مصرف بی‌رویه در آب و برق است.
وی نقش بانوان در مبارزه با مصرف‌های بی‌رویه را موثری دانست و بیان کرد: رتبه بالای مصرف بی‌رویه آب و برق ایران در دنیا شایسته شأن جمهوری اسلامی نیست؛ ضمن آنکه اسلام نیز اسراف را نهی کرده است.
 نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه سلسله مباحث معاد، با اشاره به اینکه اعتقاد به قیامت در زندگی انسان بسیار اثرگذار است و این اعتقاد اجازه نمی‌دهد انسان به فسادها وارد شود، اظهار کرد: اعتقاد به مرگ را برای آنها که در روحیه و رویه در برابر فرامین الهی سست حرکت می‌کنند، باعث جلوگیری از فساد و انحراف و برای آنها که مراعات را لحاظ می‌کنند در فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها دارای نقش جدی دارد.
وی در وصف محکمه رستاخیز با استناد به آیات قرآن کریم عنوان کرد: هر کسی درگیر عمل خود است و شفاعت کسی را قبول نمی‌کنند؛ البته استثنائی هم دارد اما در نگاه کلی شفاع الا از خواص و آن هم طبق یک چارچوب پذیرفته خواهد شد.
 امام جمعه کرمان ادامه داد: در قیامت هیچ‌کس جای دیگری بازخواست نمی‌شود و همه چیز در روز رستاخیز در پیشگاه خداوند روشن و واضح است و هیچ گریزی از محکمه عدل الهی وجود ندارد و مرگ پایان زندگی انسان نیست.
وی با استفاده از آیه 19 سوره اسرا بر همخوانی شعار و اعتقاد به معاد تأکید کرد و افزود: همراه با ایمان درونی که در فرد رسوخ کرده باید آن سعی و تلاش هم باشد و سبک زندگی با محور مبدأ و معاد متفاوت از سبک زندگی دیگر است.
 حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم پس از اشاره به عید قربان و همچنین سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و روز مقاومت اسلامی؛ شهادت امام باقر علیه السلام را مورد توجه قرار داد و از آن حضرت به عنوان امامی که الگوی کامل مبارزه و بوجودآورنده جریان قدرتمند مبارزه با جهل ها و بدعت‌ها یاد کرد و گفت: در زندگی درخشان این امام عظیم‌الشأن دو جریان قدرتمند را شاهد هستیم و هر دو در فضایی شکل گرفت که چنان آسان نبود و سختی‌های خاص خودش را داشت.
وی ادامه داد: امام پنجم در دوران زندگی می‌کرد که با شیعه دشمنی زیادی می‌شد و این امام با انواع بدعت‌ها مبارزه جدی کرد، به‌طوری‌که احادیث زیادی از وی برای جلوگیری از انحرافات فکری و عقیدتی امت اسلام وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه امام باقرعلیه السلام اولین مبارزه را که مبارزه سختی هم هست با همین انحرافات و بدعت‌ها است، به خوبی توانست کانونی شود برای دانشمندان و علمایی که به عنوان شاگردان او حول این مشعل فروزان قرار بگیرند و بخش اول زندگی امام توانست نهال‌هایی بکارد که در آینده علما و بزرگانی از ثمرات آن جامعه اسلامی بهره‌مند شود لذا مؤسس حوزه‌های علمیه و تشکیل کانون مبارزه با بدعت‌ها و انحرافات و دفاع از اسلام ناب در کارنامه این امام به صورت جدی به خاطر این شرایط مطرح است.
 وی افزود: بخش دوم، مبارزه با ظلم‌ها و جورهایی است که در حکومت اتفاق می‌افتد که از نظر سیاسی در آن زمان فضای سیاسی جامعه فضای متفاوتی است و قیام‌های متعددی در بلاداسلامی اتفاق افتاد و بعضی از این قیام‌ها حاکمان را ساقط کردند جوری که حکومت طولانی در آن تاریخ را کمتر می‌بینیم و خیلی از این قیام‌ها تغییر خلیفه‌ها را به دنبال داشته و امام در چنین شرایطی باید با ظلم و کانون آن به طور جدی مبارزه کند.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه در ایامی قرار داریم که حضرت مسلم بن عقیل(ع) برای حرکتی عظیم به کوفه آمده است افزود: کسانی در آن زمان بودند که در درون حکومت فساد می‌کردند و امام حسین(ع) با افرادی مقابله کرد که علنی در درون حکومت فساد و جور می‌کردند.
 وی ادامه داد: پیوند دادن مکه به کربلا با توقف کوتاه در مکه و اتصال حرکت جهانی و عبادی مسلمانان در مکه به کربلا و دفاع جانانه از دین در آن فضا که در آن نیز جهل‌ها حاکمیت دارد.
 حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز توفیقات جمهوری اسلامی چشمگیر و اجماع مسئولان بر اقتصاد درون زا است؛ اظهار کرد: همه معتقد به اتکاء به داخل کشور هستند که محصول این اتکا امید و پیشرفت است و نمونه آن در شرایطی که نفت ما را تحریم کردند و به خیال خود می‌خواهند صادرات نفت ما را به صفر برسانند اما به دست با کفایت جوانان حزب‌اللهی کشور در قرارگاه خاتم صادرات بنزین را در دستور کار قرار دادیم و آرام آرام تحریم‌ها با این روحیه تخلیه خواهد شد.
وی بر لزوم اهمیت دادن به جوانان تاکید کرد و ادامه داد: باید آدم‌های بی‌عرضه و ناکارآمد را از مسئولیت‌ها کنار بگذاریم و انسان های جهادی در مسئولیت قرار گیرند.
 امام جمعه کرمان بیان کرد: جبهه مقاومت سال‌ها در غربت و مظلومیت به سر می‌برد اما این روزها شاهد رونمائی از پیشرفت‌های جدیدی در دفاع از یمن به وسیله جریان مقاومت هستیم که سعودی‌ها را مستأصل و تا عمق یک هزار و 300 کیلومتری عربستان را ناامن کرده است.
وی اضافه کرد: جنگ امروز جنگ دیروز نیست که با جنگنده‌ها، بمب بر سر یمن بریزند؛ اگر سعودی ها متوجه این اشتباه نباشند جنگ به همه سرزمین آنها به جز مکه و مدینه سرایت خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان کرمان از ناامنی دنیا به وسیله رییس جمهور ایالت متحده در صحنه‌های مختلف، خروج آمریکایی‌های از همه معاهدات جهانی و در گیری آمریکایی‌ها با همه جهان به جز کشورهایی که تسلیم آنها باشند، سخن گفت و ادامه داد: امروز اوج خشونت و غرق شدن در منجلاب فساد و آدم‌کشی را در آمریکا شاهد هستیم و اینها همه به ما نشان می‌دهد در آینده نزدیک، استکبار جهانی شاهد شکست قطعی خود در همه عرصه‌ها است و به فضل خدا و رهبری امام خامنه‌ای و اقتدای مسئولان و مردم به معظم له در صحنه‌های مختلف پیروزی‌هایی هم برای ایران اسلامی و هم جهان اسلام شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/92268/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان