کرمان رصد

آخرين مطالب

تبعات منفی طلاق کمتر از سونامی نیست گفتگو

  بزرگنمايي:

کرمان رصد- علیرضا افشار زاده روز دوشنبه در گفت و گویی رویکرد اصلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان را پیشگیرانه و تاکید اساسی بر پیشگیری از آسیب‌ها اعلام کرد که جهت شناخت آسیب های اجتماعی با همکاری فرمانداری ،دانشگاه علوم پزشکی، بسیج مقاومت سپاه ،کمیته امداد و نیروی انتظامی کارگروهی تشکیل و شهر را به پنج منطقه تقسیم بندی کرده ایم . 

وی در خصوص آمار طلاق اضافه کرد: این وضعیت در تمام کشور بالا رفته است و بم نیز هم مستثنی از این وضع  نمیتواند باشد و لذا بهزیستی  سعی دارد با برگزاری کلاس های آموزشی قبل و بعد از ازدواج و یا حتی بعد از طلاق برای مددجویان تحت پوشش خدمات مناسبی به آن‌ها ارائه دهد.

افشار زاده تصریح کرد: سه کلینیک بمنظور ارائه خدمات تخصصی روان شناسی، مددکاری  و مشاوره در شهر وجود دارد و کلاس های مشاوره  برای آگاهی و ارتقای روحیه خانواده های طلاق گرفته فعالیت دارند.

وی گفت :هفته بهزیستی در سال 98 با شعار شفافیت،توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی همراه است و با توجه به اینکه توانمندسازی حلقه تکمیلی خدمات بهزیستی است در سطح اول، پیشگیری در اولویت قرار دارد و در مرحله بعد افراد در خطر شناسایی می شوند و در نهایت افراد آسیب دیده تحت حمایت این سازمان قرار می گیرند.

اشرف زاده  ادامه داد: در تدوین این طرح  باید ویژگی‌های بومی، محلی و منطقه‌ای کاملا تخصصی و حرفه‌ای هدف گذاری شوند تا در اتخاذ تدابیر صحیح موثر واقع شود و این امر مستلزم انجام مطالعات و تحقیق اولیه جهت آگاه سازی و پیش گیری از  مشکلات اجتماعی انجام می شود.

وی یکی از نقش‌های مهم وحساس تیم‌های اجتماع‌محور را برنامه‌ریزی و ایجاد برنامه نشاط‌آور برشمرد و افزود:با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و نوع آسیب‌های موجود در سطح جامعه بهتر است برنامه‌های شاد و مفرح برای ارتقای بهداشت و سلامت روانی جامعه در نظر گرفته شده و بیشترین سرمایه‌گذاری در راستای گروه‌های در معرض آسیب انجام شود.

به گفته افشار زاده همچنین یاپگاه خدمات اجتماعی زیر نظر اورژانس اجتماعی در یکی از مناطق محروم شهرستان در حال فعالیت است و افرادی که با مشکل مواجه هستند به صورت موقت 6 ماه تحت پوشش بهزیستی آورده  شده و با دریافت مستمری خدماتی به این افراد ارائه و سعی می شود با توانمند کردن این افراد در این بازه زمانی مجدد به جامعه برگردند.

رئیس بهزیستی بم درخصوص خدمات ارائه شده به بیماران گفت:  برای رفع مشکلات روحی و روانی افراد ترنس( دو جنسه) هزینه جراحی این افراد کمک بلاعوض تا سقف 6میلیون تومان و در بحث کشت حلزون به صورت رایگان برای کودکان زیر 6 سال توسط بهزیستی انجام می شود که بعد از انجام کشت گفتاردرمانی به صورت رایگان انجام میشود .

وی ادامه داد:هم اکنون 2سال است که در حوزه درمان  اعتبار نداریم و از پرداخت فاکتورهای درمان معذوریم اما کار خوبی که از ابتدای سال انجام شد اینکه افراد معلول و بچه های بی سرپرست بیمه تکمیلی برکت شدند.

افشار زاده  اظهارداشت: در بحث ژنتیک برای خانواده مددجویان و افراد نیازمند جامعه یا کسانی که در خانواده افراد معلول دارند یا از فرزندان معلولین هستند در کرمان مشاوره و آزمایش ژنتیک انجام می شود وتا سقف4میلیون تومان از طرف بهزیستی وام به آنها تعلق می گیرد.

ازدواج های فامیلی و مسائل ژنتیکی بیشترین دلیل معلولیت

افشار زاده  از معلولان به عنوان بیشترین قشری که بهزیستی با آنها مواجه است ام برد و توضیح داد: متاسفانه طبق آمار بدست آمده در شهرستان بم خصوصا شرق استان کرمان بدلیل ازدواج های فامیلی و مسایل ژنتیکی این موضوع در اولویت قرار دارد .

وی خاطرنشان شد:پنج هزار و 700پرونده و 9هزار مددجو در بهزیستی بم خدماتی از جمله مستمری، درمانی ،روحی،روانی  دریافت می کنندکه 2هزار و 835 پرونده مربوط به حوزه توانبخشی ما است و بیشتر خدمات با توجه به نیاز مددجویان متغیر است.

رئیس بهزیستی اظهارداشت:حقوق هر خانواده سه نفره تحت پوشش تا آذرماه سال گذشته حدود 70 هزار تومان بود اما اکنون به ازای هر نفر حداقل 108 هزار تومان پرداخت می شود و تا دی ماه سال گذشته هر کس جهت دریافت مستمری در فهرست انتظار بود ثبت شده و جزو مستمری بگیران قرار گرفته اند اکنون کمتر از 100 نفر منتظرند تا در فهرست مستمری بگیران بهزیستی بم قرار بگیرند.

بزرگترین رسالت بهزیستی توانمندسازی مددجویان است

 وی تصریح کرد:باید تاکید کنم که بزرگترین رسالت سازمان بحث توانمندسازی و بازتوانی مددجویان تحت پوشش و تکریم این عزیزان است و در جهت تحقق این امر سازمان برنامه های متعددی دارد که خوشبختانه در این زمینه گام های بزرگی هم برداشته است.

رئیس بهزیستی بیان کرد:در چهار حوزه تخصصی چه در خصوص معلولان تحت پوشش،فرزندان شبه خانواده، زنان خود سرپرست و معتادان به مواد مخدر ،پس از بحث حمایت های مالی و معنوی، در خصوص توانمندسازی و اشتغال این عزیزان و آماده سازی های روحی روانی و اجتماعی، افراد تحت نظارت به جامعه باز می گردند و فعالیت های گسترده ای را آغاز می کنند.

افشار زاده  گفت : بسیاری از مددجویان ما پس از گذراندن دوره های مهارت آموزی زیر نظر سازمان و گرفتن مدرک فنی حرفه ای، وام اشتغالی گرفته و شروع به کار می کنند و بازتوان می شوند.

به گفته افشار زاده  طبق قانون هر ساله باید 10درصد مددجویان بازتوان شوند و این امر از طریق وام های بلاعوض تا سقف 25میلیون تومان تحت گروه های همیار و یا پرداخت وام هایی با سود 4درصد و تا سقف 50 میلیون صورت می گیرد و تلاش می کنیم جامعه هدف ما با توجه به توانشان توانمند شده و از چرخه حمایت بهزیستی خارج شوند.

وی افزود: با توجه به شعار شفافیت سازمان بهزیستی و راه اندازی میز خدمت مددجویان می توانند جهت پیگیری مسایل و مشکلات خود که در شهرستان حل نمی شود با سامانه 111 (ارتباط مردم با دولت )تماس گرفته سپس به کارشناسان مربوطه ارجاع و جواب در کوتاه ترین مدت ممکن به شخص مورد نظر داده می شود.

افشار زاده خاطرنشان کرد: 10 مرکز شبه خانواده که حدود 195 فرزند در آن نگهداری میشود همچنین یک مرکز اعصاب روان پسرانه بالای 14سال و مرکز نگهداری ذهنی دخترانه بالای 14 سال هر کدام با ظرفیت 75نفر ،مرکز حرفه آموزی روزانه دخترانه و پسرانه با ظرفیت 25نفر، مرکز سالمندان با سهمیه 75نفر و دو مراکز شنیداری و گفتار درمانی در حال ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی هستند.

بم رتبه نخست معلولیت را در استان کرمان دارد

رئیس بهزیستی بم اظهارداشت:باتوجه به اینکه بم رتبه نخست تعداد معلولیت را در استان دارد بنابراین بیشترین مشکلی که با آن مواجه ایم معلولان، خصوصا افراد زیر 14 سال هستند زیرا مراکز نگهداری این افراد در شهرستان بم نیست و خانواده ها نیز بودجه نگهداری این افراد را ندارند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی قصد دارد که تعداد مراکز نگهداری تحت نظارتش را کم کند و معلولان خصوصا ذهنی در منزل نگهداری شوند و در صورت ارائه خدمات بهزیستی به منزل مددجو مراجعه نماید.

افشار زاده بیان کرد: تمام این مراکز و کلینیک های زیر پوشش بهزیستی حدود 80درصد فعالیتها و خدمات بهزیستی را انجام می دهند اما هزینه این مراکز توسط بهزیستی پرداخت می شود مثلا مراکز نگهداری فرزندان بی سرپرست ما هر ماه به ازای هر فرزند حدود 470 هزار تومان پول از بهزیستی دریافت میکنند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/90048/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن شن وماسه غیراستاندارد زرند

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است

رشد 36 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان

(ویدیو) وقوع آتش سوزی در پمپ بنزین کرمان

هشدار سطح زرد هواشناسی کرمان

جلوگیری از فعالیت ٥ معدن شن و ماسه در زرند به علت رعایت نکردن استاندار‌های قانونی

وقوع دومین آتش سوزی در جایگاه‌های سوخت شهر کرمان طی ده روز اخیر

اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی در کرمان عقب‌ماندگی دارد

بهترین پاسور لیگ برتر تا هفته 24

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

سوخت قاچاق جایگاه سوخت کرمان را به اتش کشید.

فیلم| آتش سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی یک پمپ بنزین در کرمان (فیلم)

طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد

اولین تصاویر از محل وقوع آتش سوزی در یک پمپ بنزین | قاچاق سوخت حادثه آفرید | ببینید

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در کرمان، هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

قاچاق سوخت باز در یک پمپ‌بنزین کرمان حادثه آفرید

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

قاچاق سوخت یک جایگاه سوخت دیگر کرمان را به آتش کشید

قهرمانان مسابقات جام برترین‌های دارت کشور مشخص شدند

ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی گسترده در پمپ بنزین کرمان + جزئیات

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

گاز رسانی در استان روی ریل پیشرفت

سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

امدادرسانی به بیش از 25000 نفر در سیل 9 استان

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استان

حمله «گروه تخریب» به آثار تاریخی ایران

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در زرند

آغاز به کار مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

آغاز فعالیت مرکز بزرگ تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دامداران و عشایر گنبکی، مراقبت‌های لازم پس از سیل را مد نظر داشته باشید

شمیم عطر گل محمدی از گلستانهای راور

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

راهپیمایی مردم کرمان ،زنجان و بندرعباس درحمایت از عملیات وعده صادق