کرمان رصد

آخرين مطالب

اشتغال پایدار در زرند کرمان با محوریت بخش غیر دولتی اقتصادي

اشتغال پایدار در زرند کرمان با محوریت بخش غیر دولتی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رونق تولید با ورود صنعت و معدن به محوریت بخش غیر دولتی در شهرستان زرند به عنوان یکی از مناطق کمتر توسعه یافته استان کرمان گامی موثر برای اشتغالزایی بیش از پنج هزار نفر نیروی بومی جویای کار این شهرستان بوده که با هدف تحقق شعار سال ،زندگی مردم این خطه را بهبود بخشیده است.

رونق صنایع و معادن به عنوان قلب تپنده توسعه پایدار، موجب ارتقای معیارهای اشتغالزایی، تولید و ایجاد ارزش افزوده می شود و رونق تولید علاوه بر کاهش حجم وابستگی به خارج، استقلال کشور را در شرایط تحریم ها حفظ می کند.
دولت نیز با دغدغه ریشه کن کردن بیکاری، با ارائه تسهیلات و حمایت از بخش غیر دولتی بخشی وسیع از اشتغالزایی کشور را طی سال های گذشته به بخش خصوصی واگذار کرده و در این زمینه برخی شرکت ها با فراهم کردن بستر اشتغال پایدار موفقیت هایی در راستای توسعه کسب کردند.
شرکت فولاد زرند ایرانیان نیز بخشی عمده از بازار اشتغالزایی را در استان کرمان به عنوان بهشت معادن ایران، به خود اختصاص داده و این شرکت علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود امر مهم توسعه، اشتغالزایی و انجام مسئولیت های اجتماعی را در قالب معین اقتصادی شهرستان زرند بر عهده گرفته است.
این شرکت از بدو ورود به زرند تاکنون با اشتغالزایی پنج هزار نفر به صورت مستقیم و یکصد هزار نفر به صورت غیر مستقیم شاخص های معیشتی و رفاهی این منطقه از استان کرمان را بهبود بخشیده است.
اشتغالزایی فولاد موجب بهبود زندگی مردم زرند شده است
مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در این شرکت گفت: فولاد زرند تا امروز پنج هزار نفر به صورت مستقیم و 100 هزار نفر غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است که این آمار اشتغال موجب بهبود کمی و کیفی وضعیت زندگی مردم شهرستان شده است.
ماشاالله سهراب نژاد افزود: هدف نخست شرکت فولاد زرند از اشتغالزایی در شهرستان بهبود وضعیت معیشتی و رفع معضلات اجتماعی بین جوانان و مردم زرند بوده که با اقدامات انجام شده در این حوزه بخش بزرگی از این شهرستان تحت پوشش قرار گرفته است.
وی ادامه داد: روزانه بیش از یکهزار و 200 کامیون برای حمل مواد اولیه و محصولات تولیدی در شرکت فولاد زرند ایرانیان تردد می‌کنند که این آمار جزو اشتغالزایی شرکت محاسبه نشده است.
مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان با بیان اینکه استخدام‌ها به عنوان مطالبه مردم و مسئولان برای تمامی افراد دارای اهمیت است اظهار داشت: بیش از 92 درصد از استخدامی‌ها با مدرک دیپلم و فوق دیپلم بومی زرند هستند و در لیسانس مجوزی برای استخدام از سراسر استان کرمان وجود دارد.
وی تصریح کرد: به جز مدیران ارشد شرکت فولاد زرند که نقش راهنما را دارند مابقی از نیروهای بومی استفاده شده است.
سهراب نژاد افزود: به عنوان معین اقتصادی شهرستان زرند 800 میلیون تومان برای احداث 2 سوله دار قالی با اشتغالزایی 100 نفر هزینه شده که این پروژه در مرحله اجرا است.
در ادامه برای شناسایی تاثیرات اشتغالزایی بر زندگی مردم زرند به سراغ مردم این شهرستان رفتیم و نقش صنعت فولاد را بر زندگی این افراد جویا شدیم که بنا به گفته آنان حجم سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه صنایع و معادن با ارتقای معیارهای اشتغالزایی و بهبود سطح معیشتی شهروندان این شهرستان همراه بوده است.
کارکنان فولاد زرند از وضعیت شغلی خود رضایت دارند
یکی از کارکنان فولاد زرند ایرانیان با بیان اینکه با اشتغال در این شرکت از وضعیت شغلی و رفاهی خود رضایت داریم گفت: بیش از هفت سال در این کارخانه فعالیت می کنم و این شرکت علاوه بر تضمین شغلی، وجهه اجتماعی خوبی بین خانواده و اطرافیان برای من ایجاد کرده است.
محمدجواد احمدیان افزود: فولاد زرند از نظر اقتصادی ضمن تامین مخارج روزمره زندگی، تاثیرات بسیاری بر وضعیت رفاهی و معیشتی من و خانواده ام گذاشته است و کارکنان این کارخانه از وضعیت خود رضایت دارند.
وی با اشاره به کشاورزی بودن شهرستان زرند بیان کرد: درآمدهای حاصل از کشاورزی در اواخر تابستان تامین می شود اما با خشکسالی پیاپی سال های گذشته وضعیت معیشت مردم این خطه تحت تاثیر قرار گرفته و اکنون با ورود کارخانه فولاد تاثیرات منفی خشکسالی بر معیشت مردم جبران می شود و مخارج زندگی مردم به صورت پایدار تامین می شود.
وی ادامه داد: همچنین دریافت حقوق ماهانه تاثیرات سریعتر و مداوم تری نسبت به کشاورزی بر زندگی می گذارد.
کاهش معضلات اجتماعی با اشتغالزایی
دیگر نیوری کاری در شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت: معضلات اجتماعی امروز گریبانگیر بسیاری افراد شده اما با اشتغالزایی و حقوق دریافتی مناسب کارگران و کارمندان این شرکت وضعیت شهرستان رو به توسعه رفته و در این زمینه کاهش آمار معضلات اجتماعی، طلاق و اعتیاد در بین اطرافیان ما به عینه مشهود است.
وحید مهدی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود دشواری فعالیت در صنایع و معادن، خوشبختانه وضعیت معیشتی و رفاهی رضایت بخشی داریم.
وی افزود: پیش از ورود به شرکت فولاد زرند ایرانیان وسایل ابتدایی زندگی را در اختیار نداشتم و امروز با حمایت ها و پرداختی های این شرکت توانستم منزل مسکونی و وسیله نقلیه خریداری کنم و امروز خوشبختانه زندگی خوبی دارم.
این فرد بومی زرند ادامه داد: از زمان ورود شرکت فولاد به زرند و انتخاب آن به عنوان معین اقتصادی این شهرستان از نظر اقتصادی تاثیرات مطلوب بسیاری بر زرند داشته و پرداختی های این شرکت به نیروهای خود برای زندگی قشر بزرگی از جامعه ازجمله کارکنان، بازاریان، رانندگان و مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذار بوده است.
زرند جهشی بزرگ در اشتغالزایی داشته است
یکی دیگر از کارکنان کارخانه فولادسازی زرند هم با بیان اینکه یکی از فواید این شرکت اشتغالزایی مطلوب آن است گفت: گرچه فعالیت فولاد زرند تاکنون تاثیر زیادی بر توسعه وضعیت فرهنگی و شهرسازی نداشته اما با برنامه ریزی و اشتغالزایی این شرکت به عنوان معین اقتصادی به طور قطع آینده زرند روشن و جهشی بزرگ در توسعه دارد.
مجید عرب پور با اشاره به اشتغالزایی و تاثیرات آن بر زندگی مردم شهرستان زرند گفت: کارخانه های فولاد زرند زندگی من را از نظر اقتصادی نسبت به گذشته متحول کرده و اکنون صاحب خانواده شده ام و ضمن تامین معیشت، از وجهه اجتماعی مطلوبی برخوردار شده ام.
وی ادامه داد: تاثیر فولاد زرند بر زندگی اهالی این شهرستان ملموس است زیرا این شهرستان در گذشته به زغال سنگ متکی بوده و اکنون با ورشکستگی این شرکت، فولاد جایگزین خوبی شده و نقشی پررنگ در توسعه شهرستان زرند ایفا می کند.
این فرد بومی با بیان اینکه با اشتغال در شرکت فولاد زرند می توانیم با سرعت بیشتری به اهداف خود در افق آینده روشن این شهرستان برسیم افزود: اشتغالزایی و مزایای مفید کارخانه فولاد بر شهرستان زرند بی شک تاثیری دوچندان نسبت به اثرات منفی این کارخانه دارد.
پرداختی شرکت ها موجب رونق بازار زرند می شود
یکی از کسبه بازار زرند نیز در این رابطه با اشاره به اهمیت ورود نقدینگی به بازار گفت: با واریز حقوق کارکنان شرکت فولاد زرند بازار جانی دوباره می گیرد و رونق پیدا می کند.
مهدی یزدانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: با فعالیت کارخانه فولاد در زرند کسبه و مردم این شهرستان به صورت غیر مستقیم و کارکنان این شرکت به صورت مستقیم پیشرفت بسیاری در زندگی خود احساس می کنند.
وی اظهار داشت: رونق در بازار موجب رونق واحدهای تولیدی و بهبود وضعیت معیشتی مردم شهرستان زرند می شود.
رونق در صنف کامیون داران زرند
همچنین یکی از رانندگان کامیون بومی زرند با اشاره به اهمیت صنایع و معادن و نقش آن بر صنف کامیون داران گفت: روزانه صدها خودروی سنگین و نیمه سنگین برای شرکت فولاد زرند ایرانیان حمل بار می کنند که نشان می دهد حضور این شرکت موجب رونق و اشتغالزایی در این صنف شده است.
محمد عبداللهی افزود: پیش از فعالیت شرکت فولاد زرند برای بارگیری به شهر یا استان های مجاور می رفتم و دوری از خانواده مشکلات بسیاری در زندگی شخصی من داشت.
وی ادامه داد: خوشبختانه با فعالیت برای شرکت فولاد زرند ایرانیان در شهرستان خودم و در کنار اقوام و نزدیکانم مشغول کار هستم و روزانه تنها مسیر چندکیلومتری معدن تا کارخانه را طی می کنم و دغدغه ای در این زمینه ندارم.
شرکت فولاد مسئولیت های اجتماعی خود را توسعه دهد
سرپرست فرمانداری زرند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، عنوان کرد: شرکت فولاد باید مسئولیت اجتماعی خود را به عنوان معین اقتصادی منطقه پنج استان کرمان، به سرانجام برساند و در زمینه توسعه معیارهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در شهرستان زرند تلاش بیشتری کند.
علی صادق زاده از شرکت فولاد زرند ایرنیان برای انجام مسئولیت های اجتماعی خود، با توجه به برداشت از منابع و معادن شهرستان زرند مطالبه کرد که کم کاری های گذشته را در قبال مردم این شهرستان، جبران کند.
وی افزود: شهرستان زرند از زمان فعالیت شرکت فولاد، رو به توسعه رفته اما در ارتقای شاخص های فرهنگی و ورزشی همچنان مشکلاتی در این شهرستان وجود دارد.
سرپرست فرمانداری زرند با اشاره به وضعیت دشوار اقتصادی در زمان تحریم ها، بر نقش پررنگ صنایع و معادن در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان ها تاکید کرد.
وی با اشاره به پنج هزار شغل ایجاد شده توسط شرکت فولاد زرند ایرانیان افزود: نیروهای بسیاری توسط این شرکت جذب شده اند که در این زمینه پرداختی ها بر زندگی آنان و قسمتی از شهرستان تاثیر گذار بوده است.
شغل عمده مردم زرند در گذشته کشاورزی بوده که به علت خشکسالی های پیاپی اینک بازدهی مطلوبی ندارد لذا اکنون تعداد بسیاری از افراد جویای کار این شهرستان با اشتغال در حوزه صنعت به دنبال اشتغال پایدار و تضمین آینده شغلی خود هستند.
زرند در فاصله 70 کیلومتری شمال غربی کرمان قرار دارد و جمعیت شهرستان زرند بر اساس آمار ارائه شده توسط مرکز آمار ایران در سرشماری سال 1395 به میزان 138 هزار و 133 نفر بوده است.
   

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/89869/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

فیلم/ کاری که تگرگ با یک گندم‌زار در قلعه‌گنج کرد!

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان