کرمان رصد

آخرين مطالب

توسعه جنوب کرمان در گرو نگاه ویژه مسئولان مقالات

توسعه جنوب کرمان در گرو نگاه ویژه مسئولان

  بزرگنمايي:

کرمان رصد- کرمان پهناورترین استان کشور بوده و این مساله باعث شده توزیع امکانات به صورت متوازن در مناطق مختلف این استان انجام نشود و برخی مناطق مانند جنوب این استان با جمعیت یک میلیون نفری خود و اینکه یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده، کمتر توسعه پیدا کرده و این مساله همواره دغدغه‌ای برای همه مسئولان و مردم منطقه ایجاد کرده است.
نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی با پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه روزی خود، زمینه تحقق سفرهای مسئولان کشوری را فراهم کرده اند تا بتوانند با سرعت بیشتری کمبودها و مشکلات منطقه را برطرف کنند ولی به دلیل حجم بالای مشکلات، آهنگ رشد این منطقه با سایر نقاط استان، به صورت متوازن پیش نمی‌رود از این رو باید با رویکرد جدیدی به این منطقه نگاه کرد تا شاهد پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر این خطه باشیم.

عقب‌ماندگی جنوب کرمان نتیجه بی توجهی برخی از مسئولان است
نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در نشستی با حضور علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمرانی مجلس در فرمانداری جیرفت گفت: بی توجهی برخی مسئولان، باعث عقب‌ماندگی جنوب استان کرمان شده است.
یحیی کمالی پور با ابراز تأسف از عقب ماندگی برخی مناطق جنوبی استان کرمان، افزود: لازم است در وهله اول به توسعه زیرساخت‌های جنوب استان توجه شود که در همین راستا باید به پروژه خط راه آهن بم، جیرفت، کهنوج به جاسک که قبلاً مصوبه و ردیف اعتباری گرفته، رسیدگی شود.

وی ادامه داد: برای فرودگاه جیرفت باید بودجه مناسب در نظر گرفته می‌شد اما این اتفاق صورت نگرفت، همچنین مرز هوایی مصوب نشده لذا جنوب استان کرمان در هاله‌ای از مشکلات به سر می‌برد که مورد توجه مسئولان واقع نمی‌شود.

این حقوقدان گفت: هیچ اختلافی با مدیران استان نداریم و در سایه روابط دوستانه، اتفاقات خوبی رقم زده ایم و باید دست به دست هم داده و کمک کنیم تا بخش خصوصی در منطقه جنوب کرمان فعال شود تا شاهد برطرف شدن محرومیت‌های موجود باشیم.

آب را از دریای عمان انتقال دهید نه از سرشاخه‌های هلیل

نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی همچنین از انتقال آب سرشاخه‌های هلیل رود به شهر کرمان انتقاد کرد و گفت: آب را از دریای عمان منتقل کنید نه از سرشاخه‌های هلیل رود.

یارمحمدی اظهار داشت: دو سوم از هیأت وزیران با تعامل خوب دولت در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد حضور پیدا کرده اند و سفر این مسئولان به منطقه جنوب کرمان به منظور برطرف کردن مشکلات این منطقه انجام شده لذا با روحیه تعامل و همدلی با دولت، پیگیر رفع مشکلات هستیم.
وی با بیان اینکه اتحاد و همدلی راه رفع مشکلات در جنوب کرمان است گفت: همواره اعتقاد داریم که ولایت و ولایتمداری باید سرلوحه همه امور قرار گیرد.

استعدادهای جنوب کرمان باید شکوفا شوند
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی هم گفت: استعدادهای جنوب کرمان باید شکوفا شوند لذا این مساله نیازمند مدیریت قوی است.
علیم یارمحمدی افزود: برای توسعه و شکوفا شدن ظرفیت‌های جنوب کرمان باید زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شود تا شاهد برطرف شدن مشکلات این منطقه باشیم.
وی اظهار داشت: خدمات خوبی در جنوب کرمان با حرکت‌های همسو انجام شده است.

طرح جامع توسعه جنوب کرمان در حال اجرا است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: طرح جامع توسعه جنوب کرمان برنامه ریزی شده و هم اکنون در حال اجراست.
جعفر رودری افزود: در این طرح، مطالعه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه انجام و برنامه ریزی برای توسعه در حال اجراست.

رودری با بیان اینکه 26 معین اقتصادی در استان کرمان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این تعداد معین اقتصادی 393 طرح به ارزش 21 هزار میلیارد تومان با استانداری کرمان امضا کرده اند.
وی ادامه داد: 14 برنامه و 272 پروژه اقتصاد مقاومتی برای استان کرمان به تصویب رسیده که در این ارتباط 68 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان کم برخوردار قلعه گنج دیده شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تصریح کرد: بنیاد مستضعفان، گوهر زمین، مؤسسه ملل، قرارگاه خاتم الانبیا و اتاق بازرگانی استان کرمان معین‌های اقتصاد مقاومتی جنوب کرمان هستند.
وی اظهار داشت: هم اینک هشت طرح بزرگ اساسی به ارزش پنج و نیم میلیارد تومان در جنوب کرمان در حال اجراست.

راه آهن نیاز حیاتی جنوب کرمان
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان هم در این نشست گفت: حیاتی ترین نیاز جنوب کرمان راه آهن است که پیگیر احداث این طرح بزرگ در جیرفت هستیم.
محمدعلی دهقان افزود: با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی، راه اندازی راه آهن مهمترین نیاز این منطقه بود که به جد پیگیر این مساله هستیم.

مشخص شدن 26 کیلومتر قطعه اول راه آهن جیرفت
سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه یک کشور گفت: پیمانکار 26 کیلومتر قطعه اول راه آهن جیرفت مشخص و فعالیت خود را آغاز کرده است.
شاهین اسدفامیان با بیان اینکه سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل این طرح برنامه ریزی شده است، افزود: طبق مطالعات کارشناسان، راه آهن جیرفت به بم 40 کیلومتر تونل و 14 کیلومتر پل دارد که به دلیل شرایط جغرافیایی خاص منطقه، یکی از طرح‌های سخت به شمار می‌رود.


ایجاد 45 هزار متر مربع آسفالت در جیرفت
شهردار جیرفت هم از طرح نهضت جهادی آسفالت در این شهر خبر داد و گفت: تا کنون 45 هزار متر مربع آسفالت ایجاد کرده ایم.
نعمت حسین زاده افزود: یکی از الویت‌های مهم و بخش قابل توجهی از عملیات عمرانی در سال جاری با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان و تصمیمات اتخاذ شده در ابتدای سال، نهضت آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر جیرفت است که با هدف سهولت تردد شهروندان، ارتقا کیفی، بهسازی معابر و مناسب سازی محیط، سیما و منظر شهری اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: اکنون یکی از مهمترین دغدغه‌های شهرداری، رسیدگی و ساماندهی وضعیت آسفالت معابر بوده و از این رو نهضت آسفالت معابر با قوت و جدیت بیشتری در سطح شهر جیرفت آغاز شده است.
با فراهم شدن زیرساخت‌هایی همچون راه آهن، بروز شدن پروازها، تعین مرز هوایی و 2 بانده شدن مسیرهای ارتباطی، منطقه جنوب کرمان شاهد حضور سرمایه گذران خواهد بود لذا این مساله نیاز به توجه بیش از پیش مسئولان دارد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

موقعیت ممتاز کرمان در ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور

مشق اول روی دیوار گرانی نوشته شد/هر دو دانش آموز کرمانی یک دفترچه

خانم، آقا؛ در راه رضای خدا به میلیاردر شدن من کمک کنید!!

تراکم بالای دانش آموزی و تاثیر آن بر کیفیت آموزش

شهریور خونخوار است یا ما برآن خون پاشیده‌ایم؟

دست کشاورزان کرمانی در پوست گردو/ سکونشینی که دیده نمی‌شود

خشکیدگی خرما و دل هایی که می شکند

درختان کرمان زرد پوش شدند / صدای بال مگس ها در گوش کشاورزان

65 هزار تن خرما از بین رفت / روزگار تیره طلای سیاه در کرمان

شماره 41 مجله «ایران‌مهر» منتشر شد

تنش آبی در شریانهای خشکیده کرمان

هجوم مگس مدیترانه ای باغداری استان کرمان را تهدید می کند

کش‌مکش بر سر داشتن یا نداشتن مدرسه کپری در استان کرمان

شال، سوغات اصیل کرمان

از علل کاهش 25 درصدی زباله تا مافیای زباله در کرمان

سارقان در کمین محصول باغ های پسته/ انهدام یک باند سرقت مسلحانه

پیشی گرفتن موفقیت بانوان از چهار دیواری خانه

آشتی صنعت فولاد زرند ایرانیان با محیط زیست کرمان

شهر واقعی در ایران نداریم

خوشه های خرما در شرق کرمان می خشکد/ تکرار یک تراژدی در نخلستانها

آخرین نفس های صنعت پسته در کرمان/ سونامی خشکسالی و سکوت مسئولان

سیل در اوج خشکسالی قربانی می‌گیرد /هشدار به مردم جنوب و شرق کرمان

آمار عجیب معلولیت در خانه‌های کپری/ سایه نقص ژنتیکی بر سر محرومان

سوالی که بی پاسخ ماند /نقش رهاسازی سدها در کم آبی کرمان بررسی شود

کرمان بر سر 2 راهی طرح انتقال آب از صفارود

بافت تاریخی کرمان بر لبه پرتگاه / «چاه نفت» شهر خشک می شود

افزایش کارتن خوابی در کرمان/ معتادانی که پارک خواب شده اند

دوئل کلانتر و سبزی کار

اقتصاد مقاومتی قطار پرشتاب توسعه کرمان

سکوت در مقابل سونامی اجاره در کرمان/ دستگاه های نظارتی ورود کنند

بازار نگین گردشگری کرمان*داود رجبی

فاجعه در کمین طولانی ترین راسته بازار کشور

قنات هایی که از دل کم آبی جهانی شدند

دمای تابستان کرمان افزایش یافت/ سه شهر استان در مرز هشدار

تبلیغات زیرپوستی در شهر / دورخیز نمایندگان فعلی برای انتخاب مجدد

قاچاق انسان دلیل اصلی تصادف/ شوتیها مسافران را قربانی می کنند

دعوتنامه‌ای برای همه...

عبور از عقب ماندگی های جاده‌ای در جنوب کرمان

توسعه جنوب کرمان در گرو نگاه ویژه مسئولان

کسری آب در کرمان تشدید شد/ اجرای طرح اضطرار برای تامین آب شهر

اقدامات علوم پزشکی جیرفت برای پیشگیری از عقرب گزیدگی

آن بیست و سه نفر

هشدار؛ به گندم بریان نزدیک نشوید/ دمای هوا به 70 درجه رسید

شتاب پروژه انتقال آب صفا رود

دختری کوله کش مردتر از مردهایی که می شناسیم

حرکت پرشتاب برای تداوم توسعه استان ها

کمالی‌پور: معین اقتصادی جیرفت ضعیف است/طبیب‌زاده: مشکل جیرفت با انجام ‌کارهای پیش پا افتاده حل نمی‌شود

تداوم کمک رسانی به سیل زدگان تا رفع مشکلات

پایان روزگار سرد زغال سنگ کرمان تدبیر دولت را می طلبد

ضرورت استانداردسازی روستای صخره ای میمند شهر بابک