کرمان رصد

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در گفت‌وگو با ایسنا تشریح کرد:

جزئیات پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان علمي

جزئیات پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان جزئیات پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه را تشریح کرد.
دکتر "حسن رنجبرعسکری" در گفت‌وگو با ایسنا منطقه کویر اظهار کرد: کار تدوین سند راهبردی دانشگاه مجددا از اول سال 1397 آغاز شده و مصصم هستیم این سند در کوتاهترین زمان ممکن تدوین شود. تاکنون در سند راهبردی، جهت گیرهای کلان شامل چشم انداز، ماموریت ها، ارزش ها و اهداف کلان دانشگاه تدوین شده است و بر اساس نقاط قوت و ضعف، راهبردهای حوزه ریاست و پنج معاوت اتمام شده است و در حال تدوین راهکارهای و برنامه های عملیاتی هستیم.
وی افزود: 85 درصد شاخص های برنامه ها در معاونت ها تعریف و تعیین شده است و امیدواریم سند راهبردی هر کدام از معاونت ها تا شهریورماه تدوین و در آذرماه اجرایی شود.
رنجبرعسکری به همدلی و وفاق بین مدیران و اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه اشاره کرد و با بیان اینکه دانشگاه باید بتواند ارتباط موثر با جامعه داشته و پاسخگوی جامعه باشد، خاطرنشان کرد: یکی از بخش هایی که می تواند به دانشگاه کمک کند، حمایت از شرکتهای مرکز رشد است. مرکز رشد به صاحبان ایده کمک می کند که ایده خود را به ثروت تبدیل کنند.
حضور 7 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه
وی با بیان اینکه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان اولین دانشگاه در سطح استان کرمان است که مرکز رشد را راه اندازی کرده است، اظهار داشت: این مرکز دارای 55 شرکت می باشد که 7 شرکت آن دانش بنیان هستند.
رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه اگر ارتباط دانشگاه با صنعت به معنای واقعی برقرار شود به ماموریت های دانشگاه نزدیک شده ایم، خاطرنشان کرد: این دانشگاه چند طرح با مجتمع مس سرچشمه دارد.
رنجبرعسکری ادامه داد: با توجه به تولید اسید سولفوریک در مجتمع مس سرچشمه، تولید کود سولفات امونیوم از طرح هایی است که آمونیوم با کیفیت بالا به صورت آزمایشگاهی تولید شده است و این کود از خارج وارد می‌شد و امیدواریم سرمایه گذارهایی در این زمینه پیدا شود تا با تولید انبوه از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم.
وی بیان داشت: طرحی در خصوص ماشین های گاز سوز توسط هیأت‌علمی این دانشگاه نوشته شده که با استفاده از کربن فشار گاز را به یک صدم می‌رساند که در این طرح خطر انفجار وجود ندارد.
وی به بحث آموزش و توانمندسازی دانشجویان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در 99 رشته گرایش در مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دارد و 20 درصد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. ضمن اینکه به دنبال رشته های بین رشته ای هستیم که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شود و از طرفی یکی از سیاست های دانشگاه توانمندسازی دانشجویان است که در این راستا مرکز جوار دانشگاهی با همکاری مرکز فنی و حرفه ای تاسیس شده است که بتواند مهارت های مختلف را به دانشجویان آموزش دهد. ضمنا مرکز رشد واحدهای فناورانه و هم چنین مرکز کارآفرینی در راستای تبدبل ایده به ثروت فعالیت دارد.
اقدامات دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در راستای معین اقتصادی
رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با اشاره به اینکه این دانشگاه معین اقتصادی منطقه خنامان شده است، یادآور شد: در راستای رونق تولید در مناطقی که این دانشگاه معین اقتصادی آن است کشت‌ گلخانه‌ای، زعفران و پرورش ماهی در حال اجراست.
وی ادامه داد: در منطقه خنامان طرح زعفران کاری را در 3 هکتار شروع کردیم که این طرح در حال توسعه است، همچنین در روستای مانی یک هکتار کشت زعفران انجام و همچنین در شهرک مس کشت گل محمدی و زعفران توسط دانشگاه صورت گرفته است، ضمن آنکه مجوز گلخانه کشت سبزی را در منطقه خنامان اخذ کردیم و این گلخانه به زودی راه اندازی می شود.
رنجبرعسکری افزود: در منطقه شاهزاده‌عباس نیز دو استخر پرورش ماهی 54 هزار قطعه‌ای فعال است که ماهی‌های با کیفیت بالا تولید می‌شود و تا پایان این ماه به بازار عرضه می‌شود و در آینده نزدیک این طرح گسترش می‌یابد.
رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) در خصوص وضعیت استخر این دانشگاه اظهار داشت: بر اساس شاخص های مورد نیاز، استخر فرسودگی دارد و سال 95 با شرکت مشاور صحبت هایی انجام شد بررسی هایی که انجام دادند و گزارش را ارسال کردند که بر اساس آن گزارش، به حدود 6 میلیارد تومان هزینه نیاز است.
رنجبرعسکری بیان داشت: با مس سرچشمه موضوع را در میان گذاشتیم اما هنوز به نتیجه نرسیدیم به دنبال آن خواستیم از بودجه استانی منابعی جذب کنیم که در این زمینه هم هنوز به نتیجه نرسیدیم.
جزئیات پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با اشاره به این موضوع که 17 هزار متر مربع فضای دانشگاه آماده بهره برداری است، به نقش خیّرین در ساخت و ساز در دانشگاه اشاره و تصریح کرد: جا دارد از همه خیرین که در ساخت و ساز دانشگاه نقش مهمی داشتند تشکر کنیم، رشد و پیشرفت این دانشگاه را مدیون خدمات آنها هستیم چرا که بالای 130 هزار مترمربع فضا داریم که اکثرا به همت خیران تأمین شدند، ما تا سال 85 یک ریال ردیف عمرانی نداشتیم و هر چه ساختیم به کمک خیرین بوده است.
رنجبرعسکری از امضای تفاهم‌نامه این دانشگاه با وزارت علوم افغانستان خبر داد و گفت: قرار است این وازتخانه پرونده دانشجویانشان را به دانشگاه ارسال کنند تا از نظر علمی بررسی شوند و در صورت پذیرش از سوی دولت جذب دانشگا‌ه ولی عصر(عج) رفسنجان می‌شوند و در این زمینه پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر 100 دانشجوی افغانستانی را پذیرش کنیم که البته بستگی به تعداد تقاضا دارد.
رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان یکی از سیاستهای این دانشگاه را توسعه روابط بین الملل و پذیرش دانشجوی غیر ایرانی خواند و افزود: اخیراً یک موسسه که در عراق فعالیت می کند اطلاعات دانشگاه را تهیه و دانشگاه ولی عصر(عج) را بین دانشجویان عراقی معرفی نموده است که در این زمینه نیز در حال رایزنی برای پذیرش دانشجو از کشور عراق و همچنین اخذ مجوز از وزارتخانه نیز هستیم.
رنجبرعسکری با اشاره به اینکه حذف کاغذ از چرخه اداری دانشگاه اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است، گفت: حذف کاغذ از چرخه اداری دانشگاه اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی بوده هر سازمان اگر سالیانه چند درصد از مصرف کاغذ حذف کند در این راستا گام برداشته است ضمن اینکه هر دانشجو تحصیلات تکمیلی که فارغ التحصیل می‌شود تنها یک نسخه کاغذی برای کتابخانه دانشگاه خواهد داشت و خبرنامه دانشگاه هم به صورت نسخه الکترونیکی ارائه می‌شود.
راه اندازی رشته دکتری ژنتیک در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان
رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در ادامه تصریح کرد: مرکز آموزش های مجازی دانشگاه از لحاظ تجهیزات و امکانات در منطقه بی نظیر است و قابلیت سرویس دهی آموزش های تخصصی را به صورت حضوری و مجازی به کلیه ارکان جامعه و صنایع دارد که در حال حاضر با مجتمع مس سرچشمه همکاری نزدیکی داریم.
رنجبرعسکری خاطرنشان کرد: اخیرا دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز برای برخی از مباحث دندان پزشکی(از جمله تمام مراحل دندان پزشکی) که به صورت شبیه سازی در مرکز تهیه می شود و کار دانشجویان پزشکی را برای آموزش دیدن، راحت می کند، تفاهماتی داشته ایم.
رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان افزود: در حال حاضر 7 دانشکده داریم و دو دانشکده علوم اداری و اقتصاد و علوم ریاضی که ساختمان ها کامل و از نظر آموزش هیچ کمبودی ندارند به این دانشکده ها اضافه می شود.
رنجبرعسکری بیان کرد: رشته دکتری ژنتیک و چند رشته دیگر از جمله مدیریت صنعتی(کارشناسی ارشد) مدیریت بازرگانی، مهندسی شیمی گرایش کارشناسی ارشد جدیدا راه اندازی کردیم و در حال حاضر چند رشته بین رشته ای هم در دست بررسی هستند که اضافه خواهند شد.
وی عنوان کرد: رشد کیفی و کمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان قابل ستایش است به طوری که که در کل استان این دانشگاه در کنار دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان معین منطقه انتخاب شده اند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/88397/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد