کرمان رصد

آخرين مطالب

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه شهید باهنر کرمان و شرکت توزیع برق جنوب منعقد شد علمي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشی و آموزشی میان دانشگاه شهید باهنر کرمان و شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در راستای حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری و نیز افتتاح نمایشگاه دائمی تجهیزات شبکه‌های توزیع انرژی الکتریکی دانشگاه شهید باهنر کرمان منعقد شد.

به گزارش ایرنا امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه شهید باهنر کرمان و شرکت توزیع برق جنوب با حضور محمدعلی طاهر رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و عبدالوحید مهدوی نیا مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان، منعقد شد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان روز یکشنبه در این آیین افزود: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر استان و بزرگترین دانشگاه جنوب شرق کشور است و با توجه به جنگ اقتصادی که وجود دارد، باید نقش مهمی را در در زمینۀ رونق تولید انجام دهد.
محمدعلی طاهر با اشاره به نقش اعضای هیأت علمی دانشگاه و ارتباط با صنعت عنوان کرد: اعضای هیأت علمی می‌توانند نقش مهمی داشته باشند، زیرا ارتباط با صنعت، تنها به دانشکده خاصی محدود نمی‌شود و رشته‎های انسانی نیز می‌توانند نقش پررنگی در این زمینه داشته باشند.
وی با بیان اینکه نقش فرهنگی، اجتماعی، مدیریتی در انجام طرح‌ها بسیار مهم است به عبارت دیگر هر طرح صنعتی اگر یک پیوست فرهنگی هم همراه آن باشد، نتایج ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که در دانشگاه شهید باهنر کرمان وجود دارد، دانشگاهیان می توانند مسائل فرهنگی را مطرح کنند و به شرکت برق جنوب مشاوره دهند.

تجهیز خانه صنعت در دانشگاه شهید باهنر کرمان
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به تاریخچه برق جنوب گفت: توزیع برق جنوب در سال 1386 استقلال پیدا کرد و از اولین روزی که مستقل شد، کمیته تحقیقات شرکت برق جنوب فعالیت خود را آغاز کرد.
حسین نظام آبادی با بیان اینکه توسط این کمیته و به منظور همکاری متقابل صنعت و دانشگاه در سال 1396 خانه صنعت در محل دانشگاه شهید باهنر کرمان تجهیز و راه اندازی شد ادامه داد: خانه صنعت دانشگاه به ابتکار این شرکت و به منظور افزایش سطح کمی و کیفی همکاری‌های علمی دانشگاه با شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان و با هدف استخراج نیازهای علمی و تحقیقاتی تأسیس و راه اندازی شده و دارای اساسنامه مجزا بوده و به امضا دانشگاه شهید باهنر کرمان رسیده است.
وی گفت: با راه اندازی این مکان استادان و دانشجویان دانشگاه می‌توانند با حضور در محل شرکت و برگزاری نشست های مشترک نسبت به استخراج مشکلات و اولویت‌های تحقیقاتی اقدام کنند و نیز ارتباط موثری در زمینه فعالیت‌های شرکت برق داشته باشند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تصریح کرد: به منظور تدوین راهبردها و اهداف مشترک بین شرکت و دانشگاه‌ها نشست های تعامل با دانشگاه سالانه برگزار می شود و به بررسی راهکارهای گسترش همکاری‌های مشترک پرداخته که هدف آن تصویب موضوعات پژوهشی از محل تفاهم‌نامه و نیز اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری بوده است.
نظام آبادی با بیان اینکه تربیت دانشجویان با مهارت‌های بالا به منظور افزایش ضریب اشتغال پس از فارغ التحصیلی یکی از دغدغه های مهم مسئولان دانشگاه است گفت: در این راستا مرکز جوار دانشگاهی 1 و 2 راه اندازی شده است و کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان همراه با تحصیلات کلاسیک به منظور مطالعه و پیگیری هدفمندتر دروس برگزار می‌شود.
وی در خصوص همکاری با شرکت توزیع برق جنوب گفت: در سال 1392 تفاهم نامه ای بین دانشگاه و شرکت برق جنوب امضا شد که در آن بیشتر نگاه فنی را در بر داشت اما در این بین مشکلات دیگری مانند پیوست‌های فرهنگی که باید در مسائل فنی رعایت شود وجود نداشت که در این تفاهم نامه رویکردهای فرهنگی نیز اضافه شده و در مراحل بعدی رویکردهای اجتماعی نیز به آن افزوده شد.

نیازمند دانش و تجربیان دانشگاهیان در حوزه های مختلف
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: نگاه ما در این زمینه یک نگاه کلیشه‌ای نیست بلکه نگاه و دیدمان این است که بتوانیم به کمک دانشگاه و شرکت توزیع نیروی برق بخشی از مشکلات صنعت را حل کنیم.
عبد الوحید مهدوی نیا عنوان کرد: در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه در سال‌های گذشته اقداماتی از قبیل افتتاح خانه و اتاق با حضور اساتید اهل فن دانشگاه انجام شده و اتاق صنعت در دانشگاه نیز نقش تسهیل گری را در قراردادهای پژوهشی داشته است.
وی افزود: با توجه به برنامه استراتژیک که در پیش داریم مشکلاتی از قبیل کاهش تلفات که جدا از بحث فنی و سیستمی خود بحث مواد و تجهیزات آن، کاهش انرژی توزیع و کاهش خاموشی، هوشمندی سازی موسسات و نبود آزمایشگاه مرجع و هوشمند، مدیریت بحران و انرژی خورشیدی، کاهش عدم مراجعه حضوری مردم و بحث مدیریت مصرف انرژی و …که نیازمند دانش و تجربیات دانشگاهیان است باید به کمک و همکاری دانشگاه حل شود.
مهدوی خاطر نشان کرد: زمانی کشور در حال توسعه است قاعدتاً دارای رشد مصرف انرژی است که باید در این زمینه اصلاح الگو مصرف فرهنگ سازی و باعث تغییر در بینش و تبدیل به یک فرهنگ پایدار شود که در این خصوص بایستی با کمک علوم اجتماعی، استادان دانشگاه و دانش و تخصصی که دارند بتوانیم به یک رفتار پایدار در بحث مصرف انرژی برسیم.
در این نشست از سوی دانشگاه شهید باهنر کرمان از مدیر عامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان تقدیر شد و نمایشگاه دائمی تجهیزات شبکه‌های توزیع انرژی الکتریکی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز گشایش یافت.
9895 / ‏‬ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/87807/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز در کرمان

امدادرسانی هلال احمر به 250 نفر گرفتار در سیل استان کرمان

شکایت عجیب گل‌گهر از افشین پیروانی!

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است

شکایت دادستان سیرجان از پیروانی به دلیل انتخاب یک رستوران!

راه اندازی هیئت صلح جانبازان

گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان

ثبت یک شکایت عجیب از مدیر تیم پرسپولیس!

محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد

واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل

کشف بیش از 128 میلیارد کالای قاچاق در طرح 3 روزه پلیس کرمان

برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند

نجات کودک غرق شده در سیلاب

30 توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش

نجات کلیه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان

انهدام باند سرقت احشام با کشف 8 مورد سرقت

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد

وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود

سیل در کمین 1200 روستا در سیستان و بلوچستان

شناسه دار شدن بیش از 3 هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی

تخریب مزارع کشاورزی جیرفت توسط سیلاب

تخریب مزارع کشاورزی جیرفت بر اثر سیلاب

آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان کرمان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

آسیب سیلاب به دیوارحایل و کناره بندی رودخانه ملنتی جیرفت

باران راه ارتباطی 38 روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است

سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است

احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک

انگشت‌های اتهامی که به سمت سعید آقاخانی، جواد عزتی و محسن تنابنده گرفته شد

انگشت‌ اتهامی که به سمت سعید آقاخانی، جواد عزتی و محسن تنابنده گرفته شد/ صداوسیما عذرخواهی کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

شناسه دار شدنبیش از 3 هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی

سیل جان 3 دختر را در کرمان گرفت / آخرین خبر از سرنوشت دختران

خسارت 57 میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان

سرمربی یونانی با یک خبر بد به سیرجان برگشت!

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

سیراب شدن کویر کرمان در بهار

جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد

وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود

دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در ماهان

تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک

رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند