کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان هشدار داد:

نمایندگی‌ خودروها؛ هر چه سریعتر به تعهدات خود عمل کنند اقتصادي

نمایندگی‌ خودروها؛ هر چه سریعتر به تعهدات خود عمل کنند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان پرونده‌های خودرویی را یکی از چالش‌های این روزهای تعزیرات حکومتی دانست و بیان کرد: بخش عظیمی از مردم دچار این آسیب شده‌اند و این آسیب شامل خریداران خودروهای داخلی و خارجی است که متاسفانه نمایندگی‌های خودرو به دلیل عدم اجرای تعهدات خود بسیاری از مردم را سرگردان کرده اند که با تمهیداتی که در سطح کلان اندیشیده شده، مقرر شده که این نمایندگی‌ها به تعهدات خود عمل کرده و رضایت مشتریان خود را جلب کنند در غیر این‌صورت احکام صادره توسط تعزیرات حکومتی اجرا خواهد شد..
" ارسلان میری" تعزیرات حکومتی را مرجع اختصاصی برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی دانست و بیان کرد: تخلفات صنفی و صنعتی، بهداشت محیط، دارو، درمان و همچنین بخش زیادی از قاچاق کالا و ارز، از جمله بخش‌های تخلفات اقتصادی هستند که مرجع رسیدگی به آنها تعزیرات حکومتی است.
وی با اشاره به نامگذاری سال تحت عنوان «رونق تولید» اظهار کرد: جلوگیری از واردات کالاهای قاچاق یکی از وظایف مهم دستگاه‌های مربوطه در راستای حمایت از تولید داخلی است، زیرا گسترش قاچاق کالا و ارز ضربات سنگینی به کارخانجات و بنگاه‌های تولیدی کشور وارد می‌کند ضمن آنکه با تعطیلی بنگاه‌های تولیدی به بیکاری جوانان نیز دامن زده می‌شود.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با تاکید برآنکه کالاهای داخلی نیز باید کیفیت بالایی داشته باشند، تصریح کرد: کیفیت کالاهای داخلی بایستی به‌گونه‌ای باشد که بتوانند با مشابه خارجی خود رقابت کنند؛ ضمن آنکه تولیدکنندگان با صرفه‌جویی در هزینه‌های خود باعث کاهش قیمت تمام شده کالا می‌شوند تا مصرف‌کننده راغب استفاده از کالای داخلی شده و این چرخه می‌تواند سبب‌ساز رونق تولید ملی شود.
وی رسیدگی به صدور رای و اجرای حکم برای تخلفی که توسط سایر دستگاه‌ها کشف شده را وظیفه اصلی تعزیرات حکومتی ذکر کرد و افزود: بازرسی و نظارت از واحدهای تولیدی، توزیعی و کشف کالای قاچاق جزو وظایف سایر دستگاه‌ها است که در راستای تحقق اهداف و شعار سال گشت‌های مشترکی با دستگاه‌های نظارتی در طی سال تشکیل می‌دهیم.
میری ادامه داد: از سوی دیگر نیز از مردم انتظار و درخواست داریم در نظارت بر واحدهای صنفی مشارکت کنند ضمن آنکه از مکان‌های معتبر خرید و فاکتور خرید اخذ، کالای تقلبی و گران خریداری نکنند و به‌اندازه نیاز خریداری کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی‌ها بیش از حد نیاز خود خرید می‌کنند که این مهم باعث کمبود کالا در بازار می‌شود. به‌طور مثال؛ در بحث گوشت قرمز؛ برخی افراد بیش از نیاز خود خریداری و با دلالی این گوشت ها را به رستورانداران می‌فروختند که مقابله با این موارد با زد و بند میسر نیست و به مشارکت مردمی نیازمند است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان عنوان کرد: نصب برچسب قیمت بر روی کالاها الزامی است که متاسفانه تخلف عدم درج قیمت در واحدهای صنفی و خدماتی گسترده است و همچنین محتویات کالا و تاریخ تولید و انقضا نیز باید مشخص باشد.
وی از تبعات غیر جبران کالاهای پزشکی و درمانی تقلبی سخن گفت و در ادامه یکی از معضلات را قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی دانست و بیان کرد: استفاده از فراوده‌های بهداشتی و آرایشی غیر استاندارد و قاچاق می‌تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد و حتی برخی با جعل عناوین نشانه‌های تجاری معروف مبادرت به تهیه و توزیع این کالاها می‌کنند لذا مردم از کالاهای با نشان و دارای مجوز وزارت بهداشت استفاده کنند.
میری، تعزیرات حکومتی را متولی تهیه و توزیع کالا و همچنین بازرسی بر اماکن تجاری و صنفی ندانست و اظهار کرد: برای آنکه مردم نظرات، انتقادات و شکایات خود را به تعزیرات حکومتی اعلام کنند سامانه اینترنتی 135 طراحی شده تا از این طریق مردم شکایات خود را به ما اعلام و ما آن را به دستگاه مربوطه ارجاع و سپس پاسخ مقتضی را به اطلاع شاکی اعلام می‌کنیم و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت تلفن 124 برای این مهم اختصاص داده‌اند.
وی با بیان این مطلب که دست طلب یاری به سمت مردم دراز می‌کنیم، اعلام کرد: مردم اگر شکایتی از بخش‌های دولتی و دستگاه‌های ارایه دهنده خدمات دارند، نیز می‌توانند به تعزیرات اعلام کنند تا ما به آن موضوع ورود پیدا کنیم به‌طورمثال اگر کسی شکایت از تعرفه‌های آب، برق، گاز، بیمارستان‌های دولتی، تعاونی‌ها و ... داشته باشد، می‌تواند به ما مراجعه یا از طریق سامانه 135 اعلام شکایت کنند؛ همچنین اگر مردم از قضات تعزیرات حکومتی نیز شکایتی دارند حتما به مدیر کل یا حراست یا بازرسی اداره تعزیرات حکومتی اعلام کنند و اگر تخلف کارکنان ما معرض شود حتما از کار منفصل و برابر قوانین با وی بدون اغماض برخورد قانونی لازم اعمال خواهد شد.
آمار پرونده‌های وارده و مقدار جرایم آنها
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان از آمار و ارقام تخلفات سه ماهه اول سال‌جاری سخن به میان آورد و بیان کرد: 4 هزار و 15 فقره پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات؛ 4 هزار و 25 فقره پرونده مختومه(تعدادی از پرونده‌های سال گذشته به این مورد اضافه شده)؛ 986 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز؛ 123 فقره پرونده در بخش بهداشت در سه ماهه اول امسال داشته‌ایم.
وی به مقدار وصولی جرایم اشاره کرد و افزود: در سه ماهه اول سال‌جاری مجموع محکومیت‌ها برای 5 هزار و 124 پرونده وارده که مقداری از آنها از سال گذشته بوده، ضمن آنکه بیش از 79 میلیارد ریال جریمه نیز در این مدت صادر شده که نزدیک به 50 میلیارد ریال ( 80 درصد) آن وصول و به خزانه دولت واریز شده و برخی که جرایم خود را پرداخت نکرده‌اند محکوم به ضبط وسیله یا به زندان معرفی شده‌اند.
این مقام مسئول به آمار پرونده‌های سال گذشته اشاره کرد و افزود: از 13 هزار و 12 پرونده وارده در بخش کالا و خدمات که بیش از 56 میلیارد و 687 میلیون ریال مجموع محکومیت این پرونده‌ها بوده؛ بیش از 26 میلیارد و 610 میلیون ریال آن وصول شد؛ ضمن آنکه از 3 هزار و 806 پرونده وارده در بخش قاچاق کالا و ارز که حدود 169 میلیارد ریال مجموع محکومیت این پرونده‌ها بوده نیز حدود 103 میلیارد ریال آن وصول شده است.
وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 394 پرونده بهداشت دارو، درمان و دامپزشکی داشته‌ایم که حدود 547 میلیارد ریال میزان کل محکومیت این پرونده‌ها بوده که حدود 356 میلیون ریال آن وصول شده است.
نمایندگی‌های خودرو هر چه سریعتر به تعهدات خود عمل کنند
میری پرونده‌های خودرویی را یکی از چالش‌های این روزهای تعزیرات حکومتی دانست و بیان کرد: بخش عظیمی از مردم دچار این آسیب شده‌اند و این آسیب شامل خریداران خودروهای داخلی و خارجی است که متاسفانه نمایندگی‌های خودرو به دلیل عدم اجرای تعهدات خود بسیاری از مردم را سرگردان کرده اند که با تمهیداتی که در سطح کلان اندیشیده شده، مقرر شده که این نمایندگی‌ها به تعهدات خود عمل کرده و رضایت مشتریان خود را جلب کنند در غیر این‌صورت احکام صادره توسط تعزیرات حکومتی اجرا خواهد شد.
وی به تشریح میزان پرونده‌های تشکیل شده در بخش خودرو در استان کرمان پرداخت و بیان کرد: در سال گذشته 114 پرونده شکایت از نمایندگی‌های خودرو در سطح استان کرمان داشته‌ایم که میزان محکومیت کل این پرونده‌ها 4023 میلیارد و 755 میلیون و 732 هزار و 743 ریال بوده است ضمن آنکه در سه ماهه اول سال جاری نیز 70 پرونده در این بخش تشکیل شده که 3 میلیارد و 158 میلیون و 217 هزار و 604 ریال میزان محکومیت این پرونده‌هابوده است.
قاچاق سوخت
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان از پرونده‌های تشکیل شده در بخش قاچاق سوخت سخن به میان آورد و اظهار کرد: متاسفانه قاچاق سوخت در مناطق شرقی و جنوبی استان روند افزایشی داشته است که این قاچاق نیز از سایر استان‌ها به استان کرمان وارد می‌شود.
وی ادامه داد: حدود 149 میلیارد ریال میزان محکومیت 2 هزار و 261 فقره پرونده قاچاق سوخت در سال گذشته بوده است ضمن آنکه حدود 98 میلیارد ریال نیز میزان محکومیت 656 فقره پرونده قاچاق سوخت وارده در سه ماهه اول سال‌جاری است.
عضو شورای قضایی استان کرمان با بیان این مطلب که میزان احتکار در سال جاری بسیار کاهش یافته، در ادامه به میزان پرونده‌های وارده به تعزیرات حکومتی در خصوص شکر اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته 11 فقره پرونده و در سه ماهه اول سال جاری 31 فقره پرونده با موضوعیت شکر داشته‌ایم که به ترتیب بیش از 13 میلیون ریال برای سال گذشته و 377 میلیون ریال برای امسال میزان محکومیت این پرونده‌هاست.
وی با بیان این مطلب که باید به سویی سوق یابیم که تخلفی صورت نگیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل قوانین مصوب شده در سطح کلان کشوری، برخی از جرایم تعزیرات بازدارنده نیستند و ما نمی‌توانیم بیش از مقررات گام برداریم که باید در این راستا نیز نمایندگان مردم در خانه ملت اندیشه کرده و اقدام موثری در همین راستا صورت دهند.
گفت‌و‌گو از «سارا سلطانی» خبرنگار ایسنای منطقه کویر
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/87778/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برداشت گلرنگ از 320 هکتار اراضی در کرمان

همایش دوچرخه سواری در روستای محمدآباد رزن

دو اتفاق مهم در سیرجان؛ حالا دیگر فوتبال 90 دقیقه نیست!

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم دستگیر شدند

تکمیل زیرساخت خطوط آبرسانی سایت اقدام ملی مسکن شهید محمدخانی یزد

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر احداث می‌شود

سیلی عبرت، برای دنیای استکبار

افزایش 93 درصدی کشف سرقت خودرو در سیرجان

پروژه های آبخیزداری قدرت تخریب سیلاب در جنوب کرمان را کاهش داد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

احداث 2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر

قتل پدر در پی درگیری لفظی خواهر و برادر

معاملات صنایع کرمان در سامانه ستاد

کارخانه احیاء استیل فولاد بافت شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

تاج: لیگ ایران پیر است و باید جوانگرایی شود

صنایع، معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند

برداشت گل محمدی در راور

کارخانه احیای استیل فولاد بافت، شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

عاملان نزاع ودرگیری مسلحانه در شهر بم دستگیرشدند

مهار آتش‌سوزی در جایگاه سوخت خیابان شاه‌نعمت‌الله ولی

صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/ لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک

بی ثباتی مدیریت در مجموعه شرکت مس به توسعه ضربه می‌زند/ لزوم سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای

برگزاری جشن رهسپاری فرزندان بهزیستی کرمان

درگیری خواهر و برادر سیرجانی قتل پدر را رقم زد

هشدار سیل در کرمان

هشدار وقوع سیل دراستان کرمان

بهزیستی هیچگاه حمایت خود را از فرزندانش قطع نخواهد کرد

تخریب بافت‌ها و بنا‌های تاریخی غزه

آتش گرفتن خودروی قاچاقچی سوخت در پمپ بنزین کرمان

اهدای خون در 7 پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود

هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته

8 مصدوم در برخورد سواری با بنز در کرمان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود

گلزار شهدا

ناپایداری‌های جوی در کرمان

اختتامیه جشنواره ملی فیلم شهرنما رفسنجان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن