کرمان رصد

آخرين مطالب

اخبار استان‌های ایرنا در 24 ساعت گذشته؛

از لزوم تحقق سهم مدیریتی زنان تا ساخت و سازهای افسارگسیخته در رامسر سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - استان‌ها - ضرورت اجرایی شدن سهم زنان در مدیریت ها، تاکید بر لزوم وحدت در برابر فشار اقتصادی دشمن، لزوم کاهش هزینه فعالیت سیاسی، صرفه اقتصادی انتقال آب دریای خزر به سمنان، ساخت و سازهای افسارگسیخته در رامسر، خودنمایی افراد به جای احزاب و افتادن پالان از اسب برخی از عناوین اخبار، گزارش‌ها و میزگردهایی است که در 24 ساعت گذشته روی خروجی اخبار استانها در ایرنا منتشر شده است.

خروجی سراسری استان‌ها، ویترین اخبار مهم و ملی 31 سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی است که به صورت روزانه بیش از 100 فرآورده شامل خبر، گزارش و میزگرد در آن انتشار می‌یابد و چکیده مهم‌ترین آنها هر روز برای آگاهی و بهره برداری مخاطبان ارائه می‌شود.
*سهم 30 درصدی زنان در مدیریت ها زودتر اجرایی شود
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به ابلاغ و دستور رئیس جمهوری در انتصاب زنان برای پست های مدیریتی، گفته است: سهم 30 درصد مدیریتی زنان در استان ها باید هر چه زودتر اجرایی شود و این پست ها تا پایان دولت تدبیر و امید در اختیار بانوان قرار گیرد.
به گفته معصومه ابتکار، اکنون 60 مشاور و معاون وزیر در سطوح کلان کشور زن هستند و استان‌ها نیز به تدریج باید برش استانی 30 درصد پست‌های مدیریتی مختص بانوان را محقق کنند.
*فشار اقتصادی دشمن با وحدت به رشد حداکثری می‌انجامد
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه فشارهای اقتصادی دشمنان با وحدت و همدلی در جامعه اسلامی می‌تواند به رشد حداکثری کشور بینجامد، گفت:
استکبار جهانی با فشارهای اقتصادی در سطح بین المللی به دنبال این بود که کشور ما را از نظر اقتصادی تحت فشار قرار دهد.
*هزینه فعالیت‌های سیاسی در کشور باید پایین بیاید
در موضوعات سیاسی خبری هم از حوزه داخلی امروز مرکز قزوین از صارمی، رئیس اداره دوم امور سیاسی وزارت کشور مطرح کرده که طی آن گفته است: هزینه فعالیت‌های سیاسی در کشور باید پایین آمده و از این طریق زمینه حضور و فعالیت احزاب هرچه بیشتر فراهم شود زیرا کم هزینه ترین نوع مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان انتخابات است و در تاریخ هم، نظام‌هایی که با شیوه غیر انتخابات روی کارآمده اند، خیلی زود فروپاشیده اند.
*بازگشایی مرز یزدان منوط به تعیین خط مرزی ایران و افغانستان
محمد عجم، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بازگشایی مرز یزدان در منطقه زیرکوه، منوط به تعیین خط مرزی بین ایران و افغانستان است، گفت: با همکاری دولت افغانستان باید کمیته مرزی تشکیل و در رفع موانع موجود و تعیین دقیق خط مرزی تسریع شود و هم اینک خراسان جنوبی برای بازگشایی مجدد بازارچه یزدان زیرکوه آمادگی 100 درصدی دارد و تمامی امکانات، تجهیزات و تأسیسات از جانب استان در این مرز مهیا شده است.
*سود بالای بانکی عامل اخلال در فعالیت واحدهای تولیدی
در حوزه اقتصادی هم محمد عزیزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در زنجان گفت: سودهای بالای بانکی کمر فعالیت واحدهای تولید را خم کرده و روند کنونی ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی اصلاً خوب نیست، زیرا مشکلات عدیده ای پیش روی فعالیت آنها قرار گرفته و حتی مانع دستیابی به اهداف ترسیم شده نیز شده است.
*توجیه فنی و صرفه اقتصادی انتقال آب دریای خزر
امروز همایشی علمی - تخصصی با عنوان ضرورت انتقال آب دریای خزر به سمنان در این استان با حضور چهره‌ها و فعالان و دست اندرکاران اقتصادی برگزار شد و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون ضرورت اجرای این طرح اعم از دولتی هاو خصوصی‌ها و کارشناسان امر مطرح و ارائه شد از جمله آنکه آن احمد ربیعی، مدیر عامل بنیاد آب خزر گفت: طرح انتقال و شیرین سازی آب دریای خزر به استان سمنان توجیه فنی و صرفه اقتصادی برای کشور دارد.
*انتقال آب خزر به سمنان طرحی مثبت برای مهار کم آبی
پروفسور پرویز کردوانی، پدرعلم کویر شناسی ایران هم در این همایش معتقد است: انتقال آب دریای خزر به سمنان رویکردی مثبت برای رفع چالش کم آبی است و ناآگاهانه نباید درباره مسائل زیست محیطی این طرح اظهار نظر شود، ضمن آنکه انتقال آب از خزر به سمنان، در کنار توجه به اصلاح الگوی کشور، رویکردی مثبت برای رفع چالش کم آبی در استان است.
* بازداشت هشت عضو شورای و کارمند شهرداری چهارباغ کرج
در حوزه اجتماعی هم مرکز استان البرز از قول رئیس حوزه قضائی بخش چهارباغ استان البرز از بازداشت هشت تن از اعضای شورای شهر، کارمند و پیمانکار شهرداری چهارباغ به اتهام فساد مالی خبر داد.
به گفته مهدی اکبرپور، پس از انجام تحقیقاتی که بیش از 6 ماه به طول انجامید، چهار عضو شورای شهر و چهار کارمند و پیمانکار شهرداری چهارباغ به اتهام فساد مالی بازداشت شدند، ضمن آنکه در این پرونده 15 نفر متهم هستند که از این تعداد هشت نفر بازداشت و تحقیقات مقدماتی برای تکمیل پرونده دیگر افراد نیز در حال انجام است.
*احتمال آتش سوزی در جزیره آشوراده بندر ترکمن
مرکز گلستان هم در خبری از قول فرماندار شهرستان بندرترکمن با توجه به افزایش دما و احتمال وقوع حریق در مراتع و علفزارهای آشوراده نسبت به بروز آتش سوزی به دستگاه‌های متولی این جزیره و آمادگی در برابر این پدیده هشدار داده است.
الیاس هیوه چی گفته است که پوشش گیاهی و درختچه‌ای جزیره آشوراده به عنوان زیستگاه ارزشمند پرندگان بومی و مهاجر و بخشی از پناهگاه حیات وحش میانکاله باید حفظ و از هرگونه آسیب محفوظ بماند.
* از رفع چالش مدیریت آب با مذاکره و دیپلماسی تا ساخت و ساز افسارگسیخته در رامسر
از جمله مطالب گزارشی میزگردهایی است که مراکز استانی ایرنا طی این مدت تهیه کرد از جمله آنکه اصفهان در گزارشی با همین عنوان، به موضوع مشکل آب کشور پرداخته که عوامل زیادی منجمله برداشت غیرمعقول و غیرعلمی، استفاده بی رویه و بدون جامع نگری از منابع و نبود سیاستگذاری ها و مانند آن نقش داشته و در این شرایط مذاکره، گفت و گو و هم فکری، مشارکت عمومی و راهبردهای علمی و عملی برای رفع این چالش اساسی و مدیریت آب ضرورتی جدی دانسته است.
«رنج های هنرمندان صنایع دستی؛ از قاچاق تا گرانی مواد اولیه» تولید مرکز کرمانشاه در زمینه مشکلات و بلایی که کالاهای بی کیفیت قاچاق صنایع دستی چین و تایلند بر حوزه هنر این خطه آورده است و میزگرد «کارآفرینی و تربیت نیروی کار ماهر پیش درآمدی بر رونق تولید» هم کاری از دفتر بروجرد است که طی 24 ساعت گذشته بر روی خروجی اخبار استانی ایرنا منتشرشده است.
*ساخت و سازهای افسار گسیخته در رامسر
ساخت وسازهای بلند مرتبه و افسار گسیخته در روستاهای شهرستان گردشگر پذیر رامسر که از سال ها پیش آغاز شد می تواند عامل توسعه این روستاها باشد و یا روستاها را به سمت بروز ناهنجاری ها و نابودی سوق می دهد؟
شهرستان 70 هزار نفری رامسر که به سبب داشتن روستاهای بکر و گردشگری و شهرسازی مناسب همراه با جاذبه‌های طبیعی و دیدنی روزی به عروس شهرهای شمالی کشور معروف بود امروز به جای دیدن کوچه و بس کوچه‌های روستایی با خانه‌های ویلایی، شاهد ساختمان‌های بلند مرتبه در این منطقه هستیم.
*آتش ناچاری، تهدید جدی عرصه‌های طبیعی مازندران
به آتش کشیدن کاه و کلش گندم، جو، کلزا و شالی از زمین‌های کشاورزی بویژه در اراضی همجوار با عرصه‌های منابع طبیعی به مشکل دنباله داری تبدیل شده است که گویی راه حلی برای آن وجود ندارد و امسال با وجود پوشش گیاهی انبوه منابع طبیعی به خاطر بارندگی‌های بهاری، در صورت چاره نیندیشیدن می‌تواند به کابوس همگانی تبدیل شود و در این شرایط که هر روز شاهد وقوع یک آتش سوزی دراثر گرم شدن هوا هستیم خود به تشدید این معضل بیانجامد که مازندران در گزارش خود طی این مدت به این موضوع پرداخته و بر روی سایت اخبار استان‌ها انتشار داده است.
*توسعه اقتصادی مناطق محروم با راهبرد اشتغال روستایی و عشایری
دفتر گچساران هم در گزارشی به موضوع توسعه اقتصادی مناطق محروم با راهبرد اشتغال توسط دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته پرداخته است و طی این گزارش مروری بر اقدامات دولت در حوزه روستایی و اشتغال این مناطق دارد.
*خودنمایی افراد به جای احزاب
«خود نمایی افراد به جای احزاب» هم عنوان میزگردی از مرکز قزوین است که به دیدگاه‌های کارشناسی را در موضوع ضعف فعالیت‌های حزبی و کار جمعی و اثر آن در عرصه‌های سیاسی به ویژه انتخابات و بروز و ظهور افراد به جای احزاب اشاره دارد.
*میوه‌ای که در نبود بازار رقابتی گران به مردم می‌رسد
در حوزه اقتصادی هم گزارش سمنان با موضوع «میوه ای که در نبود بازار رقابتی گران به مردم می رسد» به وضعیت این محصولات و گرانی آن و مباحث مرتبط پرداخته و شرایط کنونی را تحلیل کرده است.
*افتادن پالان از اسب
«پالان از اسب افتاد» هم گزارش سنندج از حرفه پالان دوزی به عنوان یکی از صنایع دستی بسیار قدیمی است که در گذشته‌های دور در کردستان و بسیاری از مناطق دیگر کشور رواج داشته و امروزه به دلیل ماشینی شدن زندگی این صنعت در حال فراموشی است.
*صنایع دستی جهرم در پستوی یادها و خاطره‌ها
فارس هم در مطلبی به موضوع فراموش شدن صنایع دستی جهرم پرداخته و در شروع نوشته است: جهرم در گذشته شهری مأنوس با هنرهای صنایع دستی و بافندگی بوده است، حصیربافی با برگ نخل یا پیش‌بافی، ملکین‌دوزی یا گیوه‌بافی، بافت رویه ملکین و روواربافی، جاجیم‌بافی، سبدبافی و لوده‌بافی و قالی‌بافی نام‌هایی است که اکنون فقط نامی از آنها در سینه تاریخ مانده است.
*******************************************
این مطالب گزیده‌ای از اخبار 24 ساعت گذشته ایرنا در حوزه استان هاست که هر روز در قالب بسته خبری منتشر می‌شود.
**1906

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/86732/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز در کرمان

امدادرسانی هلال احمر به 250 نفر گرفتار در سیل استان کرمان

شکایت عجیب گل‌گهر از افشین پیروانی!

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است

شکایت دادستان سیرجان از پیروانی به دلیل انتخاب یک رستوران!

راه اندازی هیئت صلح جانبازان

گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان

ثبت یک شکایت عجیب از مدیر تیم پرسپولیس!

محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد

واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل

کشف بیش از 128 میلیارد کالای قاچاق در طرح 3 روزه پلیس کرمان

برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند

نجات کودک غرق شده در سیلاب

30 توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش

نجات کلیه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان

انهدام باند سرقت احشام با کشف 8 مورد سرقت

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد

وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود

سیل در کمین 1200 روستا در سیستان و بلوچستان

شناسه دار شدن بیش از 3 هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی

تخریب مزارع کشاورزی جیرفت توسط سیلاب

تخریب مزارع کشاورزی جیرفت بر اثر سیلاب

آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان کرمان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

آسیب سیلاب به دیوارحایل و کناره بندی رودخانه ملنتی جیرفت

باران راه ارتباطی 38 روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است

سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است

احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک

انگشت‌های اتهامی که به سمت سعید آقاخانی، جواد عزتی و محسن تنابنده گرفته شد

انگشت‌ اتهامی که به سمت سعید آقاخانی، جواد عزتی و محسن تنابنده گرفته شد/ صداوسیما عذرخواهی کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

شناسه دار شدنبیش از 3 هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی

سیل جان 3 دختر را در کرمان گرفت / آخرین خبر از سرنوشت دختران

خسارت 57 میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان

سرمربی یونانی با یک خبر بد به سیرجان برگشت!

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

سیراب شدن کویر کرمان در بهار

جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد

وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود

دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در ماهان

تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک

رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند