کرمان رصد

آخرين مطالب

محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - تاکید بر همدلی ، هوشیاری مقابل جنگ روانی دشمن و حمایت قاطع از بیانیه اخیر شورای عالی امنیت ملی در تعیین زمان 60روزه برای اروپایی در اجرای برجام از جمله محورهای سخنان ائمه جمعه این هفته شهرهای استان کرمان است.
**جیرفت :
امام جمعه جیرفت در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امروز ایجاد وحدت و همدلی نیاز ضروری جامعه بوده لذا مسئولان و مردم باید در این مسیر حرکت کنند.
حجت الاسلام رضا سعادت فر افزود: دشمنان در حال ایجاد تفرقه و نیرنگ در جامعه است تا با ایجاد تفرقه، اعتماد بین مردم و مسئولان را از بین ببرند.
وی با بیان اینکه تعداد مدیران نالایق در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار کم است، اظهار داشت: دشمنان دنبال تزریق بدبینی مردم به مسئولان هستند لذا همه هوشیار باشند تا در این نقشه گرفتار نشوند.
سعادت فر افزود : بدبینی مردم به مسئولان حق الناس است لذا باید از مدیران جامعه حمایت کرد تا دلگرم تر از همیشه در مسیر خدمت رسانی گام بردارند.
خطیب جمعه جیرفت رمز موفقیت رزمندگان اسلام را در هشت سال دفاع مقدس نیت خالصانه برای خداوند متعال برشمرد و گفت: اگر امروز همه مسئولان و مردم با نیت خالصانه گام بر دارند تمامی مشکلات جامعه از بین می رود.
وی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان افزود: در ماه مبارک رمضان نیت خود را خالص کنیم و برای پایان رسیدن انتظار فرج مخلص شویم و برای خدا کار کنیم.
امام جمعه جیرفت ولایت مداری را محور وحدت جامعه برشمرد و گفت: در مسیر ولایت نباید فقط با شعار بلکه با عمل باید همراهی کرد.
وی به مذاکرات برجام اشاره کرد و تصریح کرد: امروز شاهد آشکار شدن دست چدنی آمریکا هستیم لذا این مساله مصداق عینی تمام پیش بینی های رهبری است.
خطیب جمعه جیرفت بیان کرد:جریان نفاق و لیبرال بجای اطاعت از رهبری در مقابل رهبری ایستاده و در زمان اشتباه، همه تخصیرها را بر عهده رهبری می اندازند.
وی با بیان اینکه عهدشکنی امریکایی ها درستی فرمایشات رهبری را ثابت کرد، اظهار داشت: راه پیشرفت نظام استمرار و استقامت شعار مرگ بر آمریکاست.
وی گفت: ملت غیور ایران اسلامی همواره اعتقاد داشته که حساب امریکا و اروپاییی ها از هم جدا نیست لذا هیچکدام قابل اعتماد نیستند.
امام جمعه جیرفت به تحرکات اخیر آمریکایی اشاره و تصریح کرد: آمریکایی ها بدانند اگر قصد تجاوز داشته باشند در خلیج فارس درس عبرتی به آن ها داده می شود، تا هرگز فکر دست اندازی به ایران نداشته باشند.
وی بیان کرد: یکسال از خروج امریکایی از برجام می گذرد لذا ما که صاحب نفت هستیم باید ابتکار عمل داشته باشیم و در مقابل تحریم ها با تحقق اقتصاد مقاومتی مقابله کنیم.
سعادت فر بر ادبیات انقلابی رهبری تاکید کرد و گفت: مسئولان باید از این ادبیات رهبری درس گرفته و اینگونه در مقابل دشمن سخن بگویند.
خطیب جمعه جیرفت از عملکر سپاه پاسدران در زمینه سیل و مبازره با ملخ تشکر کرد و گفت: سپاه همیشه مخلصانه هر جا که نیاز است خدمت رسانی می کند.
**سیرجان :
امام جمعه سیرجان امروز در خطبه های نماز گفت : بیانیه شورای عالی امنیت ملی گرچه دیر بود اما پاسخ مناسبی بود تا دشمنان استکباری و آمریکا بدانند ابتکار عمل به دست ملت ایران است و یک سال بد عهدی پس از خروج آمریکا از برجام کشورهای اروپایی اقدام عملی در حفظ برجام نداشتند.
حجت الاسلام سید محمود حسینی تحریم مس و آهن را خلاف تعهدات برجام دانست و گفت : گرچه اروپاییان بنای خدمت و عمل به تعهدات را ندارند و فرصت 60 روزه به آنان هم وقت کشی است ولی شاید بتواند بهانه را از دست آنان بگیرد اما افزایش توان موشکی و ادامه غنی سازی 20 در صد را باید ادامه داد تا اقتدارمان بیشتر شود.
وی پاسخ کوبنده از موضع قدرت را با دشمنان لازم و ضروری عنوان کرد و افزود : امروز مردم ایران از موضع قدرت و همراه و متحد در راهپیمایی حمایت ازغنی سازی اورانیوم و انرژی هسته ای و براساس بیانیه شورای امنیت ملی با راهپیمایی بعد از نماز جمعه پاسخ کوبنده ای به امریکا و اذنابش خواهند داد و ثابت می کنند هرگز تسلیم زور نمی شوند .
خطیب جمعه سیرجان گفت : ملت ایران به وعده های توخالی دشمنان که نشان از خیانت و فریبکاری است توجه نخواهند کرد و با وحدت و همدلی مقابل دشمنان ایستادگی خواهند کرد و پیروزی نهایی را در ایستادگی و مقاومت می بینند.
حجت الاسلام حسینی بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخل تاکید کرد و گفت : وقتی وابسته به خارج نباشیم دشمن هرگز حربه تحریم را نخواهد داشت و با زبان تهدید هم حرف نمی زند و باید با اقتصاد مقاومتی به خودکفایی کامل رسید.
امام جمعه سیرجان شکست صهیونیست ها از مقاومت فلسطین با 700 موشک را نشان از پیروزی و اقتدار مقاومت و اثبات قدرت پوشالی صهیونیست ها در برابر مسلمانان عنوان کرد و گفت : تسلیم و تقاضای آتش بس و پذیرفتن شرایط مردم غزه توسط صهیونیست ها پیروزی قطعی مقاومت فلسطین در برابر صهیونیست ها برای همیشه است.
وی حرکت ها و سفرهای بی نتیجه وزیر امور خارجه آمریکا به عراق و منطقه را برای اعمال خصومت ها علیه ملت ایران بی نتیجه خواند و گفت : وقتی در عراق جنبش مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد نیروهای مقاومت با پرچم یا فاطمه الزهرا می توانند تل آویو و حیفا را ویران کنند دیگر جایی برای اعمال سیاست های آمریکا نیست .
حجت الاسلام حسینی در خطبه اول به بهره گیری از فرصت ها و فیوضات ماه مبارک رمضان تاکید کرد و از روحانیون و طلاب علوم دینی خواست در مساجد و مکانهای ماموریت خود ضمن توجه به جوانان ، حلقه های صالحین را تشکیل دهند ومردم هم حضوری گسترده در مساجد داشته باشند.
وی به اهمیت نماز و خشوع قلب و عبادت خالصانه پرداخت و گفت : پاداش خداوند دربرابر عبادت ها و بندگی های ما بی خد و حساب است و با اعمال ناچیزبهشت با همه نعمات را بر ما می بخشد.
امام جمعه سیرجان با اشاره به دیدار طلاب و روحانیون با حضرت آیت الله خامنه ای افزود : مقام معظم رهبری نسل جدید را نسلی آماده و مدافع اسلام خواندند که امروزدر صحنه های مختلف همانند سیل ، زلزله و دیگر حوادث و دفاع از حرم خوب درخشیدند و ما هم تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نگیریم و بدانیم که همه برای دفاع از دین خدا آماده هستند و تشییع باشکوه طلبه جوان همدانی نشان از اقبال مردم و جوانان به دین و ارزشهای اسلامی است.
حجت الاسلام در پایان خطبه ها برخی حرکت های ضد فرهنگی دربعضی از مدارس را طرح و برنامه دشمنان نفوذی عنوان کرد و گفت : باید مسئولان مربوطه و وزارت آموزش و پرورش از تحرکات ضد فرهنگی که ابتذال را به دنبال دارد جلوگیری کنند و اولیا و مربیان دقت کافی داشته باشند و همه به سند تحول بنیادین در این وزارتخانه جامه عمل بپوشانند و با سند 2030 مقابله کنند.
پس از اقامه نماز جمعه مردم و نمازگزاران سیرجانی در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی از حسینیه امام خمینی تا میدان انقلاب راهپیمایی کردند.
**کرمان :
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به روحیه انقلابی برای پیروزی مقابل دشمنان نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در نماز جمعه این هفته شهر کرمان با بیان اینکه زمان پرداختن به گفتمان برجام نیست افزود: جریان انقلابی در صحنه های مختلف باید ظهور و بروز کند زیرا در شرایط کنونی نیاز به انسجام ملی داریم و زمان تسویه حساب جناحی گذشته است.
وی اظهار داشت: با وحدت کامل مردم و مسئولان حول محور ولایت فقیه کشور را از بحران نجات می دهیم.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه افراد مومن با جدیت در صحنه های مختلف به میدان جهاد بروند و با دشمن بجنگند گفت: آغاز خوبی برای پاسخ به بد عهدی های آمریکا و اروپا توسط شورای امنیت ملی و رئیس دولت آغاز شده که مبارزه ای بی امان مقابل دشمنان است.
وی ادامه داد: راهپیمایی امروز مردم رشید ایران نشان خواهد داد این مقابله خردمندانه، شجاعانه و جدی است و زمان اعتماد و فرصت دادن به کشورهای اروپایی گذشته است زیرا این کشورها از نجابت و صبر انقلابی ملت استفاده می کنند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: شجاعانه به استقبال جنگ اقتصادی و آنچه از خارج از کشور به ما تحمیل شده می رویم.
وی افزود: باید مقابل دشمن ایستاد و در مقابل ستمکاران میل ظاهری و باطنی پیدا نکنید زیرا افرادی که به بیگانگان اعتماد کردند شکست خوردند و در این زمینه تاریخ پیش روی ما است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: رئیس جمهوری جریان مردمی مصر با رای مردم نتوانست حکومت خود را حفظ کند زیرا اعتماد به دشمن نتیجه ای به جز ذلت ندارد.
وی اضافه کرد: هر کشور برای رشد و تعالی و پیشرفت به چهار رکن اساسی اندیشه مدیریت جامعه، قانون، مسئولان و مردم نیاز و ذلت و عزت یک ملت به این چهار رکن بستگی دارد لذا نباید از آن تعدی کرد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به تفکر و اندیشه مدیریت جامعه گفت: مهم ترین منبع وحی و عقل است که یک جامعه را سربلند می کند.
وی افزود: قانون و مقرراتی که درون جامعه جاری است باید دارای استحکام، بدون حب و بغض و بر مبنای عدالت و اندیشه مبتنی بر رای و عدل سرچشمه گرفته باشد.
وی با شاره به کارگزاران و مسئولانی که در یک کشور حکم فرمایی می کنند و وحدتی که جامعه را مدیریت می کند گفت: قانون گذاران و مسئولان مومن و معتقد باشند و قانون ها را اجرایی کنند.
امام جمعه کرمان ادامه داد: بخش چهارم مردم بصیر، آگاه در صحنه و شجاع هستند که هر بحرانی را با بصیرت و آگاهی خنثی می کنند.
وی بیان کرد: در زمان حال و تاریخ، رکن مردم بسیار با اهمیت بوده است و افراد مسئول به یاد و فکر مردم به خصوص قشر محروم جامعه و کسانی که در شرایط سخت اقتصادی کنونی مشکل معیشتی دارند، باشند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: امروز شاهد گرانی هایی در بخش های مختلف هستیم که بخشی از این گرانی ها ریشه خارجی دارد اما مسئولان باید جلوی افزایش اجاره ها و قیمت های افسار گسیخته و گرانی هایی که ریشه داخلی دارند را بگیرند.
وی عنوان کرد: برخی از رفتارهای بازار به بی رحمی شبکه تولید و توزیع و نا کارآمدی برخی از مسئولان وابسته است که باید جلوی بی رحمی ها گرفته و با ناکارآمدی ها برخورد شود.
امام جمعه کرمان گفت: مردم ولایت مدار باید در صحنه انقلاب بمانند و این مردم در چهار دهه امتحان پس دادند و در این زمینه ناکارآمدی هیچ مسئولی قابل تحمل نیست.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، امر به معروف و نهی از منکر دست به هم دهند و اجازه ندهند حرمت ماه رمضان شکسته شود.
همچنین راهپیمایی سراسری در حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی پس از اقامه نماز جمعه کرمان همزمان با دیگر نقاط کشور برگزار شد.
**ریگان :
حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امام جمعه ریگان با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی گفت : با توجه به اینکه یکسال از خروج غیر قانونی امریکا از توافق برجام می گذرد تحریم های غیر قانونی و یکجانبه امریکا مجددا اعمال شده است جمهوری اسلامی ایران نهایت خویشتن داری را انجام داده است.
وی ادامه داد: با درخواست دیگر اعضای برجام بر برجام باقیمانده است تا تبعات خروج امریکا از برجام را دیگر اعضای برجام جبران کنند که متاسفانه این چنین نیست وخویشتن داری مردم ایران بی پاسخ مانده است .
امام جمعه ریگان با اشاره به بیانیه شورای امنیت ملی اظهار داشت : در این بیانیه امده است تا کشورهای باقیمانده در برجام 60روز فرصت داده شده است تا تعهدات خود به ویزه در حوزهای بانکی و نفتی را عملیاتی کنند و چنانچه مطالبات ایران تامین نشود محدودیت های غنی سازی اورانیوم و مدرن سازی اب سنگین اراک متوقف خواهد شد .
رنجبر ماهانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری چند سال قبل در سخنان خود فرمودند طرف امریکایی درغگو، فریب گر و بد عهد است و خنجر از پشت بزن است و در همان حالی که دارد با یک دست دست می دهد و با دست دیگری مشت سنگ در دست دیگرش است که بزند بر سر طرف مقابل و امریکائیها اینجور ادمی هستند.
وی بیان داشت: در سال رونق تولید هستیم ودولت برای رونق تولید موانع را بر دارد که از جمله موانع تولید قاچاق کالا نرخ غیر واقعی ارز وعدم کار امدی نظام بانکی است .
امام جمعه ریگان به راهکارهای رونق تولید اشاره نمود و ابراز کرد :توجه به ظرفیتهای اقتصادی در درون کشور و توجه نمودن به اقتصاد خرد و کوچک سازی دولت و سازمانها و تسهیل در صادرات و مبارزه جدی با قاچاق از جمله راهکارهای رونق تولید می باشند .
رنجبر ماهانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند دشمن به دنبال ارایش جنگی است افزود: کسانی که خودشان ترس و وحشت دارند مردم را می ترسانند و می گویند جنگ به زودی اغاز می شود .
وی ابراز کرد: مردم جمهوری اسلامی ایران محکم و مقاوم در مقابل دشمن ایستاده اند .
امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه ارایش جنگی در مقابل دشمن با چند مولفه محقق می شود ابراز کرد: توجه دولت به محرومان و مستضعفان جامعه دوچندان شود تا مقاومتشان در این رایش جنگی زیاد شود .
رنجبر ماهانی اظهار داشت :امروز ارزاق و کالاهای اساسی و درجه یک جامعه قیمت ها روز به روز افزایش می یابد و سفره های مردم خالی وخالی تر می شوند .
مردم نماز گزار و روزه دار شهرستان ریگان در حمایت از بیانیه شورای امنیت ملی از مصلی نماز جمعه تا قبور مطهر شهدای گمنام راهپیمایی کردند.
7450/7429/ 7435/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/83360/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم

عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

73 هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

آبخیزداری ومدیریت هفتاد میلیون متر مکعب روان آب در جنوب کرمان

گرامیداشت شهید حبیبی فر در گلزار شهدای زاهدان

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

تشکیل پرونده 96 شهید و 120 جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

100 هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان

ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان

بهره برداری از 25 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

حضور فعال بیش از ٧٠ تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی کرمان

برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان

تصادفی که بزرگراه ‌شمالی ‌کرمان را مسدود کرد + فیلم و تصاویر

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

ساختمان قدیم فرمانداری کرمان مرکز سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

اعزام تجهیزات بالگردی، ادوات مهندسی و خودروهای امدادی به مناطق سیل‌زده‌ جنوب شرق کشور

آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید

سارقان حوزه رفسنجان، در کرمان دستگیر شدند

امدادرسانی هلال احمر به بیش 1500 نفر متاثر از سیل کرمان

کشف طلاجات سرقت شده یک شهروند در کهنوج

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا 48 ساعت آینده

حضور فعال بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محور‌های بارانی کرمان

زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود

اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت

برنامه‌های 20‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان

بازگشایی راه‌های اصلی جنوب سیستان و بلوچستان تا دو روز آینده

پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان

هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان

بارش تگرگ در کرمان

رفع تصرف 10 هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج دستگیر شدند

منطقه زیبای پامنار خوزستان