کرمان رصد

آخرين مطالب

برندسازی؛ راز رونق بازار اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد- برندسازی درواقع، مجموعه ای از فرآیندهاست که باعث جذب بیشتر مشتری برای یک محصول و نام تجاری آن می شود و صرفا به طراحی لوگو و تبلیغات نمی توان برندسازی گفت چرا که برندینگ مجموعه ای از اقدامات است که موجب خاص شدن نام تجاری می شود، اقداماتی همچون بسته بندی، تبلیغات، بازاریابی، فروش و روابط عمومی نمونه ای از برندینگ است که می تواند ارزش و جایگاه تجاری یک محصول را در بین مشتریان، افزایش دهد.
جنوب استان کرمان یکی از قطب های کشاورزی کشور به شمار می آید که سالانه انواع محصولات زراعی و باغی را به سراسر کشور و خارج از کشور صادر می کند ولی متاسفانه در این منطقه، بسیاری از محصولات زراعی و باغی که از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارند به صورت فله ای خریداری و به استان های دیگر و یا حتی به خارج از کشور صادر و با برند آن شرکت ها عرضه می شوند لذا نبود برند و نام تجاری مناسب یکی از ضعف های کشاورزی منطقه جنوب کرمان است که می طلبد سرمایه گذاران بخش خصوصی در این بخش ورود کنند.
بسته بندی، تنها یکی از فرآیندهای برندسازی به شمار می رود که در این دیار به آن توجه نشده است و انتظار می رود پس از سال ها فله فروشی، تدابیری اتخاذ شود تا بتوان با پیاده کردن چندین برند خاص، اشتغال و ارزش افزوده بیشتری نسیب منطقه کرد و ناگفته نماند که در این مسیر، رسانه ها می توانند بسیار موثر واقع شوند.
بسیاری از فعالان اقتصادی دنیا بر این باورند که کارآفرینی و فروش یک محصول، بدون پشتوانه برندینگ و محوریت برند برای آن، یک اشتباه نابخشودنی در تجارت است.
** تولید محصولات 100 درصد ارگانیک در جنوب کرمان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی جنوب کرمان 100 درصد ارگانیک است از این رو محصولی درجه یک به شمار رفته و مطمئنا خریداران به دنبال خرید چنین محصولاتی هستند.
سعید برخوری   افزود: سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تولید می شود که بیشتر این محصولات از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی اظهار داشت: صادر شدن تولیدات کشاورزی این منطقه نشان از کیفیت بالای این محصولات است و می طلبد کشاورزان با تشکیل اتحادیه های کوچک یا بزرگ اقدام به برندسازی با نام منطقه کنند تا شاهد فروش مطلوب محصولات ارگانیک این منطقه در خارج و داخل کشور باشیم.
وی ادامه داد: با شناخته شدن محصولات باکیفیت این منطقه در خارج از کشور، شاهد جذب مشتریان دائمی خواهیم بود و بی شک این نکته مثبت، باعث شکوفا شدن بخش کشاورزی جنوب کرمان می شود.
** دولت، جنوب کرمان را ویژه ببیند
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ظرفیت بالای شهرهای جنوبی کرمان در بخش کشاورزی، گفت: مجموعه دولت و مسئولان کشوری باید جنوب کرمان را در یک قالب ویژه ای نسبت به سایر نقاط کشور، ببینند.
یحیی کمالی پور افزود: امروز در هر خانواده جنوب کرمانی، چهار یا پنج جوان با تحصیلات کارشناسی و بالاتر وجود دارد اما همه آنها بیکار هستند و ما باید به سمت و سویی حرکت کنیم تا طرح های بزرگی با ایجاد اشتغال بالا در منطقه اجرایی شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بیشتر مردم جنوب کرمان از طریق کشاورزی امرار و معاش می کنند گفت: ناپایداری هایی که در محصولات کشاورزی این دیار ایجاد می شود باعث شده کشاورزان زحمتکش ما به بانکها بدهکار شوند.
کمالی پور تصریح کرد: شرایط اقلیمی، دپوی محصولات و بی تدبیری برنامه ریزان ما در حوزه وزارت جهاد کشاورزی موجب شده که نتوانیم یک ساماندهی مناسبی در بخش تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.
وی گفت: متخصصان و نخبه های ما باید با ایده های کارشناسی شده به این عرصه ورود کنند تا دیگر شاهد نگرانی و دلواپسی کشاورزان نباشیم.
کمالی پور افزود: امسال، بخش صادرات را فعال کردیم و جلوی واردات را گرفتیم و خدا را شکر، الان شرایط مناسبی در حوزه کشاورزی داریم و باید روی بحث فرآوری و فروش مطلوب محصولاتمان متمرکز شویم.
** نقطه قوت صادرات ما بسته بندی و برندینگ است
مدیر شرکت بازرگانی امیراطلس عنبرآباد هم گفت: 500 تن از انواع محصولات کشاورزی طی یک سال گذشته به خارج از کشور صادر کردیم و درواقع، نقطه قوت صادرات این شرکت، بسته بندی و برندینگ است.
ابوذر عارفی افزود: تمامی محصولات صادراتی ما با نام شرکت بازرگانی امیراطلس عنبرآباد به کشورهای یونان، ایتالیا، آلبانی، روسیه، بلاروس، آذربایجان و باکو صادر می شوند.
وی تصریح کرد: کدو، گوجه، خیارسبز، بادمجان و فلفل، محصولات صادراتی این شرکت بوده و هم اکنون نیز در حال صادرات است.
عارفی گفت: امسال با نیازسنجی بازار، اقدام به کاشت 30 هکتار کدو کردیم که اینک با بسته بندی درجه یک در شهرستان عنبرآباد با نام شرکت امیراطلس در حال ارسال به کشورهای اورآسیاست.
مدیر شرکت بازرگانی امیراطلس عنبرآباد گفت: با راه اندازی این شرکت به طور مستقیم برای 140 نفر و به طور غیرمستقیم برای 300 نفر اشتغالزایی انجام دادیم و نخستین صادر کننده محصول کدو با نام تجاری محلی در منطقه جنوب کرمان هستیم و رمز موفقیت این شرکت، بسته بندی درجه یک محصولات کشاورزی و تبلیغات است.
** صنایع فرآوری؛ حلقه مفقوده کشاورزی جنوب کرمان
صادر کننده محصولات گلخانه ای جنوب کرمان، حلقه مفقوده کشاورزی این دیار را صنایع فرآوری برشمرد و گفت: در صورت ایجاد صنایع تبدیلی، زمینه اشتغال جدید و ارزآوری بیشتری برای منطقه حاصل می شود.
مستر حمزه جاپی افزود: این منطقه ظرفیت های نهفته زیادی در بخش کشاورزی دارد که پنهان مانده اند لذا مسئولان باید از این ظرفیت ها در جهت اعتلای منطقه استفاده کنند.
وی تصریح کرد: سال گذشته 500 تن محصول گلخانه ای به کشورهای روسیه و آذربایجان صادر کردیم.
این صادر کننده محصولات گلخانه ای، نبود صنایع فرآوری را مشکل مهم کشاورزی برشمرد و گفت: در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی هیچ مشکل و کمبودی نداریم ولی در زمینه بسته بندی و فرآوری دچار ضعف هستیم.
** توسعه کشاورزی؛ ریشه کن شدن فقر
یک کارگر گلخانه در جنوب استان با بیان اینکه گلخانه ها فقر را ریشه کن می کنند، گفت: 90 درصد کارگران شرکت بازرگانی امیراطلس عنبرآباد، زن سرپرست خانوار هستند که به لطف پرودگار مشغول به کار بوده و حقوق بگیر هستند.
مرجان عباسپور با بیان اینکه پنج سال در شرکت امیراطلس مشغول به کار هستم، اظهار داشت: هم اکنون با دریافت حقوق ماهیانه مخارج زندگی خود را تامین می کنم و می خواهیم مسئولان از این کارها حمایت کنند تا فرزندان ما سرگرم کار و تلاش شده و به کارهای خلاف کشیده نشوند.
وی بیان کرد: بسیاری از افرادی که در این شرکت کار می کنند قبلا از شرایط خوبی برخوردار نبوده اند ولی امروز به لطف پروردگار دارای زندگی نسبتا خوبی هستند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/82330/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کی بود کی بود من نبودم؟!

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل

محققان از ریه بافت مینیاتوری ساختند

اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان

حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود

حصه نقدی واگذاری بلوک 85 درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود

شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی

زرندی‌ها 40000 واحد خون اهدا کردند

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر

سرمقاله اعتماد/ سیل و رفع خطر ناامنی غذایی و سوءتغذیه

سرمقاله ایران/ ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

سرمقاله دنیای اقتصاد/ جهش تولید با مشارکت مردمی

سرمقاله مردم سالاری/ سنگ‌اندازی بی‌نتیجه اسلواکی در مسیر توافق مهاجرتی ناتو

سرمقاله قدس/ چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه

سرمقاله همدلی/ چماق و هویج وعده صادق در پرونده هسته‌ای

چالش‌های افزایش تعطیلی؛ شنبه یا پنج‌شنبه، مساله این است!

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان

گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

هشدار طغیان رودخانه‌ها در 21 استان

هواشناسی 1403/02/04؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در 21 استان

حد نگاری اراضی ملی سیرجان

احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان

دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کهنوج

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

سرمقاله خراسان/ عمق بخشی به یک رابطه راهبردی

سرمقاله کیهان/ دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان

سرمقاله وطن امروز/ منظومه راهبردی تهران - اسلام‌آباد

سرمقاله فرهیختگان/ ناسیونالیسم اسرائیلی: هویت، غیریت و استعمار

سرمقاله شرق/ تحریم‌های جدید علیه ایران

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه 4 اردیبهشت ماه

توصیه مهم اژه‌ ای به فراجا درباره حجاب

توزیع بیش از 44 هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در 261 محله کشور

ورزش ممکن است پیری را معکوس کند

فارن افرز: جنگ ایران و اسرائیل از سایه خارج شد

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان

جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان پیدا شد/تحقیقات تکمیلی ادامه دارد