کرمان رصد

آخرين مطالب

کرمان،دیار مینیاتوری ایران آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - آثار تاریخی جهانی و جاذبه های منحصر بفرد و بکر طبیعی کرمان معروف به دیار مینیاتوری ایران در ایام تعطیلات نوروزی امسال مسافران نوروزی و گردشگران را از گوشه و کنار کشورمان به سوی خود فرا می خواند.
به گزارش ایرنا، استان کرمان با مردمی نجیب و میهمان نواز هر ساله در ایام تعطیلات عید پذیرای میلیون ها مسافر نوروزی است که از سراسر کشور به این استان پهناور سفر می کنند و به گفته متولیان امر از 29اسفندماه 97تاکنون آمارهای ورودی مسافران نوروزی به کرمان رشد 48درصدی را نسبت به مدت مشابه قبل تجربه کرده که نقطه عطفی در حوزه گردشگری قلمداد می شود.
دیار کریمان با ابنیه باستانی و تاریخی، مناظر و چشم انداز های طبیعی زیبا و مردمانی از جنس مهربانی و یکرنگی بخش بزرگی از فرهنگ و تمدن ایران زمین محسوب می شود.
در سومین روز سال جدید استان کرمان حال و هوای دیگری به خود گرفته است و مسئولان و مردم در تلاش هستند تا امکانات شهرها و روستاها بویژه مناطق گردشگری را برای مسافران نوروزی که این روزها مقصد خود را کرمان انتخاب کرده اند ، مهیا کنند.
*مراکز اقامتی کرمان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با استقبال گردشگران هتل های چهار ستاره و پنج ستاره برای ایام نوروز رزرو شده و سعی گردیده مراکزی مانند مدارس نیز برای خدمات رسانی میهمانان نوروزی آماده شوند.
غلامرضا فرخی افزود: اطلاع رسانی و تبلیغ جاذبه های گردشگری استان کرمان در هواپیمایی ماهان، قطار و اتوبوس های بین راهی در قالب چهار کلیپ از چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب استان تهیه شده و میان مسافران نوروزی در حال توزیع است .
وی بیان کرد: در بیشتر شهرستان های استان بازارچه های صنایع دستی و سوغات برپا شده تا گردشگران علاوه بر دیدار از جاذبه های تاریخی با صنایع دستی کرمان نیز بیشتر آشنا شوند.
دبیر ستاد خدمات سفر نوروزی اظهار داشت: بیش از 310 خانه بومگردی نیزبه عنوان یک ظرفیت جدید در سراسر استان برای پذیرایی میهمانان نوروزی تدارک دیده شده است که مسافران تجربه متفاوتی از اقامت را در این خانه ها کسب می کنند.
وی تاکید کرد: گشت های بازرسی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی برای رسیدگی به تخلفات و نواقص احتمالی واحدهای گردشگری، پذیرایی و اقامتی، آماده خدمات رسانی هستند.
فرخی گفت: برای آشنایی بیشتر میهمانان نوروزی از جاذبه های استان، بروشورها و دفترچه های راهنمای سفر و اطلاعات اماکن تاریخی و گردشگری استان در ورودی شهرها و سایر نقاط بین مسافران در حال توزیع است.
وی تصریح کرد: محوطه اماکن تاریخی و گردشگری برای بازدید مسافران پاکسازی و آماده سازی شده است و راهنمایان گردشگری نیز برای ارائه اطلاعات و راهنمایی میهمانان نوروزی مستقر هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: گردشگران و مسافران ضمن رعایت حریم های تاریخی و آسب نزدن به بناهای باستانی، در سفر به مناطقی همچون کویر لوت اقدامات احتیاطی را رعایت کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: نوروز بانان بی نوروز این جمعیت به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی استان هستند و هرگونه حادثه ای را در این ایام پوشش می دهند.
رضا فلاح افزود: جمعیت هلال احمر در پاسخگویی به حوادث همواره آمادگی دارد و طرح ملی ایمنی و سلامت جوانان و طرح ملی خدمات نوروزی این جمعیت که از 28 اسفندماه 97 آغاز شده تا پایان 16 فروردین سال 98 ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: طرح ایمنی و سلامت هلال احمر در راستای ارتقای آگاهی و تغییر نگرش شهروندان به رفتارهای پرخطر در ایام نوروز 98 اجرا می شود که در این طرح پست های ایمنی و سلامت جوانان در ورودی های شهرستان ها و اماکن پرتجمع طی ایام نوروز مستر می شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار داشت: 25 پست ثابت، هشت پست سیار، 24 فضای دوستدار کودک، هشت خیمه نماز، 9 ایستگاه سلامت با حضور 420 نفر عضو جوانان هلال احمر استان کرمان دراین ایام در حال خدمات رسانی به مسافران هستند.
وی ادامه داد: پایگاه های نوروزی جمعیت هلال احمر همچنین برای کاهش خستگی کودکان و خانواده ها در سفرهای نوروزی فضایی آماده می کند و فضای دوستدار کودک و نقاشی های صلح و دوستی، ایستگاه های سلامت، معرفی به مراکز درمانی برای خانواده و خیمه های نماز برای عبادت در این زمینه راه اندازی شده است.
فلاح بیان کرد: پویش ملی به رفت (بهبود رفتار ترافیکی) با یکهزار و 200 پست ثابت و سیار در کشور با حضور 12 هزار عضو جوانان جمعیت راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: رانندگان نخستین گروه هدف پویش به رفت هستند و از طریق کودکان و غنچه ها و ارتباط چهره به چهره با مسافران و اطلاع رسانی در خصوص نقاط پرخطر جاده ها، تشویق رانندگان و مسافران به مطالعه و امضای میثاق نامه جهت پیوستن به پویش، ثبت اثر انگشت بر روی میثاق نامه برای تعهد به اجرا در طول سفرهای نوروزی ایجاد شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: جمعیت هلال احمر با 31 پایگاه امداد و نجات ازجمله 21 پایگاه ثابت و 10 مورد موقت به صورت 24 ساعت در ایام نوروز خدمات ارائه می کند و در مجموع 500 نفر نجات گر، امدادگر، پرستار و پرسنل در طرح امداد و نجات این جمعیت مشارکت دارند.
وی تاکید کرد: تمامی مسافران در حوادث ضمن حفظ خونسردی شماره 112 ندای امداد جمعیت هلال احمر را به خاطر بسپارند و در حوادث، بدون سیم کارت از نزدیک ترین پایگاه مطلع شوند.
*پلیس در تامین امنیت مردم تعارف ندارد
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به آغاز طرح رزمایش ترافیکی نوروز 98 در سراسر استان گفت: نشاط بهاری نظم و قانونمداری شعار سال جاری این رزمایش انتخاب شده است.
سردار رضا بنی اسدی فر با بیان اینکه طرح ترافیکی نوروز سال جاری تا 17 فروردین اجرا می شود افزود: رصد شرایط سال گذشته، رفع موانع قبل، تقویت نقاط قوت و احصا نیازمندی های این حوزه در دستور کار پلیس قرار دارد.
وی تصریح کرد: پلیس با تمام ظرفیت خود در شهرستان های 23 گانه در راستای تحقق اهداف و تامین امنیت شهروندان تلاش می کند.
فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: پیشگیری از حوادث رانندگی و کاهش تلفات ناشی از تصادفات مهمترین هدف پلیس در اجرای طرح نوروزی است که تحقق این اهداف مستلزم همکاری افراد است.
وی تصریح کرد: اولویت نخست پلیس تامین امنیت جان افراد است که آن در حوزه مقررات راهنمایی و رانندگی اجرایی می شود و با متخلفان بویژه تخلفات حادثه ساز و بخصوص سرعت غیرجاز برخورد قاطع می شود.
سردار بنی اسدی فر با بیان اینکه 100 دستگاه دوربین ثابت در سراسر استان تخلفات رانندگان را ثبت می کنند اظهار داشت: سامانه کنترل سرعت های بحرانی امسال در کرمان راه اندازی شده و خودروهای خطرآفرین و راننده پرخطر شناسایی و متوقف و خودرو توقیف می شود.
وی تاکید کرد: پلیس در تمامی ایام نوروز برای تامین امنیت حضور پررنگی در تمامی شهرها و سایر اماکن دارد و در راستای تحقق امنیت عمومی و سلامت مردم با کسی تعارف ندارد.
9889/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/79930/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

نمایش های برتر کرمان راهی مرحله کشوری شدند

عطرافشانی گلزار شهدای سنندج در آستانه روز ارتش

واگذاری 460 زمین در ادامه‌ اجرای طرح ملی مسکن در بردسیر

آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد

حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان

مرور خاطرات با ستاره بازى ایران - کره

رژه یگان‌هایِ مستقر در استان کرمان، فردا همزمان باروز ارتش

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌ها

مسدودی راه ارتباطی 7 روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد

از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید

اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی

اطلاعیه تعطیلی مدارس چهارشنبه 29 فروردین

آماده باش کامل به 5 فرودگاه عملیاتی استان کرمان

شکرگزاری مردم از بارشهای رحمت الهی در 19 شهرستان کرمان

شرایط جوی مناسب نیست، سفر نروید

نوسازی بیش از 260 هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد

ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان

مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد

راه دو روستای بم مسدود شد

مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد

تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد

محور زهکلوت-دلگان در کرمان مسدود شد

تخلیه 50 خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب

4 شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند

بارش باران و طغیان رودخانه 3 جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال

مسدودی 3 محور در جنوب استان کرمان

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد

صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه

بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد

اجتماع مردم رودبار قصران در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار

محور زهکلوت-دلگان مسدود شد

آماده باش راهداران رودبار جنوب

سیل باعث تخلیه 3 روستای جنوب استان کرمان شد

رسانه ها نقش مهمی در ترغیب مالکین اراضی و املاک برای اخذ سند دارند

راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد

(ویدئو) طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

آماده باش 400 نیروی امدادگر هلال احمر در نقاط مختلف استان کرمان

صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد

تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا 29 فروردین ماه

کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم