کرمان رصد

آخرين مطالب

اروپایی‌ها ما را تحقیر کردند/چرا برادر رییس جمهور محاکمه نمی‌شود؟/آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی کرمان از سال آینده سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد- دکتر"محمدمهدی زاهدی" امروز 18 اسفندماه در نشست خبری درباره گرانی و شرایط بازار اظهار کرد: قوه قضائیه از چند ماه قبل در زمینه مبارزه با فساد به میدان آمده و اقداماتی را انجام می دهد اما آنچه انتظار داشتیم دولتمردان انجام نداده اند و با توجه به افسارگسیختگی قیمت ها به نظر می رسد نظارت جدی نیست و بسیاری از محصولاتی که تولید 100 درصدی داخل کشور هستند، با قیمت های بسیار زیاد عرضه می شوند.

وی افزود: هم مردم و هم بازاریان گلایه دارند که گلایه مردم از قیمت هاست و بازاری ها فروش ندارند. دولت باید محکم پای کار آمده و کنترل و نظارت کند و اینگونه نمی شود با مردم بازی کرد.

مردم در 22 بهمن سنگ تمام گذاشتند، ما چه کردیم؟ 

زاهدی تصریح کرد: مردم در 22 بهمن سنگ تمام گذاشتند، ما چه کردیم؟ ما مجلسی ها نیز به جای سیاسی کاری و سیاسی بازی باید حوزه نظارت را بر عملکرد دستگاه های اجرایی را قوی کنیم که در این صورت خیلی از مسائل کاهش پیدا می کند و متاسفانه آنچه انتظار داریم، مجلس آن گونه نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به فعالیت معین های اقتصادی بیان کرد: آقای رزم حسینی استاندار سابق در حوزه اقتصادی خلاق و نوآور بود و جای ایشان در استان خالی است که بحث های داخل خانواده ایشان در رفتنشان موثر بود و یکسری فشارهای سیاسی موجب رفتن ایشان شد.

وی افزود: ایشان معین های اقتصادی را پای کار آوردند و اکنون باید استاندار پاسخگوی کمرنگ شدن فعالیت معین ها باشد البته معین های اقتصادی کرمان و راور فعال هستند و از معین های اقتصادی تشکر می کنیم و انتظار داریم سرعت کار را بیشتر بکنند.

زاهدی اظهار کرد: اگر به شهرهای کوچک و روستاها برسیم، فشار از روی کرمان برداشته می شود زیرا بسیاری از حاشیه نشینان از شهرها و بخش های اطراف کرمان آمده اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره مسائل مطرح شده پیرامون بنیاد قدس اظهار کرد: املاک و زمین‌های درآمدی زیادی را پیش‌بینی کرده بودند برای امور فرهنگی آموزشی به شکل وقف که بعد از انقلاب به حکم شورای انقلاب مصادره شد که به وزارت آموزش و پرورش جهت فعالیت های آموزشی و توسعه فضاهای عمرانی داده شود.

وی افزود: املاک این بنیاد در استان کرمان در اختیار جمعی قرار می گیرد و تولیت را به عهده می گیرند که خارج از سیستم آموزش و پرورش بوده و از آن زمان از دست آموزش و پرورش بیرون می آید.

زاهدی تصریح کرد: هیچ آمار دقیق و درستی از این املاک چگونه فروش رفته و کجا مزایده آن برگزار شده؟ حتی گزارش داریم که بخشی از آنها به افراد خاص فروخته شده و درخواست کردیم بازرسی کل کشور و اموزش و پرورش به این مسئله وارد شوند  و پیگیری آن در کمیسیون به عهده بنده گذاشته است.

نظام انتخاباتی ما از ناکارآمدترین نظام های انتخابی در دنیاست

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نظام انتخاباتی ما از ناکارآمدترین نظام های انتخابی در دنیاست و باید قبول کنیم هیچ جای دنیا اینگونه بی حساب و کتاب نیست و کشورهایی مثل حتی افغانستان که سالها درگیر جنگ است، نظام حزبی دارند و احزاب قوی وارد انتخابات می شوند اما چرا در کشور ما احزاب را در انخابات کنار گذاشتیم؟

وی با بیان اینکه بسیاری از فسادهایی در کشور ایجاد شده، به خاطر این است که نظام حزبی نداریم و به احزاب بها ندادیم، در نتیجه این می شود اظهار کرد: برای مجلس شورای اسلامی بیش از 300 نفر ثبت نام می کنند چون شرط خاصی نگذاشته ایم و این در حالی است که فرد یک روز سابقه کار نداشته الان توی مجلس است. 

زاهدی اظهار کرد: مجلس ریل‌گذار است و قطار اجرایی کشور باید روی این ریل سوار شود، اگر ریل‌گذاری دقیق و با برنامه‌ نباشد، قطار نمی‌تواند کشور را نجات دهد و نتیجه می شود مثل الان که سه گروه هستند اما هیچ کدام اکثریت ندارند بنابراین نطارتی که باید در مجلس انجام نمی شود.

وی بیان کرد: وقتی احزاب باشند و پای کار بیایند، حزبی که برنده می شود، قدرت را به دست می گیرد، حزب دیگری نطارت جدی بر آن می کند و مراقب اعمال و رفتار آنها هست.

زاهدی با اشاره به اینکه باید انتخابات در نظام تناسبی برگزار شود تا مشارکت همگانی باشد و همه جریانات سیاسی در حاکمیت حضور داشته باشند و در این نظام تناسبی به نسبت رایی که دارند وارد می شوند که ما این را کنار گذاشته ایم و این می شود کارآیی لازم از مجلس گرفته می شود.

این دموکراسی نیست، "وهن" کشور است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری وضع بدتر از این است، گفت: بعد از گذشت 40 سال از انقلاب هنوز مشخص نیست رجل سیاسی یعنی چه؟ در دوره قبل 6 هزار نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.این دموکراسی نیست، "وهن" کشور است.

وی تصریح کرد: باید افراد قابل، کارآزموده، امتحان پس داده، مدیر و شجاع در تصمیم گیری، ریسک پذیر و با پشتوانه قوی حزبی به صحنه بیایند.

زاهدی اظهار کرد: هیچ یک از روسای جمهور ما به ویژه بعد از جنگ تاکنون مسوولیت دوره خود را به عهده نمی گیرد و همه به گردن دیگری می اندازند در حالی که اگر نظام حزبی باشد، مردم حزب را می شناسند.

وی ادامه داد: جریانات چپ و راست می آید و می رود، اما جریان حزبی فرق دارد، دارای تشکیلات و کادرسازی است و برای هر مسوولیت فرد تربیت می کند که ما در کشور نداریم لذا باید تغییر اساسی در انتخابات کشور صورت بگیرد و نظام انتخاباتی کشور اصلاح شود.

استانی شدن انتخابات خوب است به شرط اینکه تناسبی باشد

زاهدی اظهار کرد: استانی شدن انتخابات خوب است به شرط اینکه تناسبی باشد و صرف استانی شدن کفایت نمی کند. استانی شدن انتخابات می تواند مقدمه خوبی باشد برای اینکه به سمت  حزبی شدن برویم و باید انتخابات ریاست جمهوری به عهده احزاب گذاشته شود.

وی بیان کرد: دولت لایحه ای داده کسانی که می خواهند نامزد ریاست جمهوری شوند، امضای 10 هزار نفر از نخبگان را جمع کند که این قدم خوبی است و امیدواریم اصلاحات در انتخابات صورت بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/79451/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی