کرمان رصد

آخرين مطالب

آلبوم موسیقی روز عشق در کرمان رونمایی شد فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان – ایرنا – آلبوم روز عشق رضا بیجاری با حضور مردم، مسئولان، هنرمندان و جامعه هنری استان شامگاه پنجشنبه در کرمان رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، نماینده های مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل روابط عمومی استاندار، شهردار کرمان، جمعی از مسئولان، مردم و هنرمندان استان در آیین جشن امضا و رونمایی از آلبوم روز عشق بیجاری حضور داشتند.
آلبوم روز عشق دارای 11 بخش است که عوامل ساخت این آلبوم 20 نفر ازجمله شاعر، آهنگساز، تنظیم کننده و ناظر، طراح و مدیر هنری هستند و تنظیم قسمت های مختلف آن با همکاری فتاح فتحی، سامان امامی، مهدی معظم و شاهین طاها بوده است.
آلبوم یاد شده با 6 شاعر و تنظیم کننده مختلف کار شده که موجب تولید کاری متفاوت نسبت به آلبوم گذشته است.
**تقدیر نمایندگاه مردم کرمان و راور
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام محمدباقر(ع) و آغاز ماه رجب گفت: امیدواریم این مناسبت ها سرآغاز کاری خوب توسط آقای بیجاری باشد و این خواننده کرمانی خود را در حوزه هنری به صورت مناسب نشان داده و می تواند فعالیت های خود را توسعه دهد.
محمدرضا پورابراهیمی از اجرای مجموعه کارهای بیجاری، خانواده و افراد حامی وی تقدیر کرد و گفت: این خواننده و هنرمند کرمانی به عنوان فردی شایسته، با اخلاق، نجیب، مومن در عرصه هنر ظاهر شده است و امیدواریم رونمایی از آلبوم روز عشق مقدمه ای برای کارهای بزرگتر باشد.
وی اظهار داشت: امیدوارم نام بیجاری به عنوان هنرمندی خوب، کیفی، موثر و متدین در کشور بیش از گذشته بدرخشد و این اثر مثبت به نام کرمان رقم بخورد.
دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: نام گذاری آلبوم رضا بیجاری به عنوان روز عشق سبب خوشحالی است زیرا عشق و هنر در یک نقطه قرار گرفته و در واقع تفاوتی بین این 2 نیست.
محمدمهدی زاهدی ادامه داد: روز عشق به معنای روز هنر، آگاهی، درک خداوند و آفرینش است و خلقت هنر خداوند است و شعر و موسیقی به عنوان عشق در قالب هنر تبلور پیدا می کند و ارائه آلبوم بیجاری با تعصب و به نام استان کرمان موجب شیفتگی می شود.
**آلبوم بیجاری سلایق مختلف را جذب می کند
مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: باید به تغییر ذائقه ها احترام بگذاریم و پیوندهای خود را با موسیقی سنتی از دست ندهیم لذا اثر جدید بیجاری به علت نگاه تلفیقی به موسیقی پاپ و سنتی نگاهی به گذشته و حال دارد که می تواند سلایق مختلف را جذب کند و به ماندگاری هر 2 سبک کمک کند.
عباس تقی زاده ضمن تقدیر از آلبوم جدید بیجاری گفت: با توجه به برخی کارهای ضعیف امروزی، آلبوم جدید بیجاری موجب دسترسی مخاطبان به انتخاب های بهتر می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به اوضاع و شرایط اجتماعی و اقتصادی امروز جامعه ما ، موسیقی علاوه بر کارکردها در انتقال فرهنگ و کارکرد هویت شناسی می تواند به امید آفرینی و آرامش در جامعه برای پویایی بیشتر و گذر از شرایط دشوار کنونی کمک کند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان با اشاره به گستردگی ارتباط موسیقی با مردم گفت: در این راستا به موسیقی خوب به عنوان هنری اصیل نیازمندیم و کار بیجاری در این زمینه می تواند مفید واقع شود.
وی اضافه کرد: وجود دیدگاه های مختلف و هم زیستی مسالمت آمیز از دیرباز در استان کرمان موجب شده که امروز کنسرت های متفاوتی در این استان برگزار شود.
تقی زاده افزود: احترام به سلایق مختلف حاصل اجماع سیاسیون، مدیران اجرایی، فعالان فرهنگی و اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، شهرداری، تشکل های مردم نهاد، هنرمندان و فعالان فرهنگی و اجتماعی است که تمامی این افراد در میدان حضور دارند و از حرکت های هنری پشتیبانی می کنند.
وی بیان کرد: استان کرمان در زمینه موسیقی مقامی، پاپ و سنتی جایگاهی خاص دارد اما ظرفیت های موسیقی این استان به صورت مطلوب معرفی نشده است که نیاز به تلاش در این حوزه وجود دارد.
** ابزار نوین را به موسیقی کهن وارد کنیم
استاد آواز و خوشنویسی استان کرمان هم در این آیین با اشاره به هنر بیجاری در ترکیب موسیقی سنتی و پاپ گفت: مشکل موسیقی ما حذف پدیده های قدیمی با ورود ابزارهای جدید است که در این زمینه باید از هرکدام از ابزار موسیقی در جایگاه خود در راستای ملی شدن موسیقی استفاده ببریم.
محمد میرزایی تاکید کرد: بسیاری از ابزارهای جدید اینک در دل سبک های موسیقی ما جای گرفته و اصل بر اصالت و اتکا به آن است.
وی افزود: آثار هنری باید ریشه در سرچشمه کهن داشته باشند و در اتکا به موسیقی کهن از اصالت ها استفاده کنیم تا کاری نو ارائه شود.
این پیشکسوت عرصه هنر استان کرمان بیان کرد: بیجاری سبک موسیقی مورد علاقه خود را پیش گرفته و از کارآموزی فروگذار نبوده است و در این زمینه امیدوارم سعی کنیم برای مردم کار کنیم نه به سلیقه مردم.
وی گفت: سلیقه مردم را با اثر هنری فاخر، خوب و اثرگذار راستین ارتقا بخشیم زیرا موسیقی برای تمامی اقشار می تواند تاثیرگذار باشد.
میرزایی اضافه کرد: استان کرمان در هنرهای موسیقی و خوشنویسی و شعر سرآمد است و امیدواریم هنر در این استان حمایت شود.
وی با بیان اینکه موفقیت روز افزون رضا بیجاری را امروز شاهد هستیم گفت: خودم را در قبال موفقیت این خواننده کرمانی مسئول میدانم و چهره خندان خانواده بیجاری بزرگترین علت خوشحالی امروز من است.
این استاد آواز استان کرمان یادآور شد: بر خلاف تصوراتی که وجود دارد حساسیت و جبهه گیری در برابر دیگر انواع موسیقی، خوشنویسی و آواز ندارم زیرا اصالت مهمترین شرط موسیقی است.
**آلبوم روز عشق اثر هنری ملی است
خواننده و هنرمند کرمانی نیز در این آیین گفت: هزینه ساخت آلبوم موسیقی نسبت به سال 94 پنج برابر شده است و تمامی مجموعه آلبوم روز عشق با هزینه یک میلیارد ریالی در تهران ساخته شده است.
رضا بیجاری افزود: موزیک شهر کریمان را در آلبوم ملی گنجاندم و سعی کردیم آلبوم روز عشق از نظر کیفی و کمی قابل رقابت با کارهای کشوری باشد.
وی عنوان کرد: کار نخست خود به عنوان مهم نیست سه سال و آلبوم روز عشق سه سال و نیم زمان برد و آلبوم جدید شامل 11 بخش امروز رونمایی شد و آن را به هم استانی های کرمانی تقدیم کرده ام.
این هنرمند کرمانی تصریح کرد: مجموعه موسیقی با کیفیت آلبوم روز عشق تاکنون در استان کرمان ساخته نشده و برخی آهنگ ها یک میلیون و 500 هزار دانلود و مجوز پخش سراسری دریافت کرده اند.
همچنین در این آیین رضا بیجاری در حضور طرفداران کرمانی خود بخشی از آلبوم روز عشق را اجرا کرد.
7420/ 5054

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/79434/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید

اجرای حکم یک روزنامه‌نگار

70 درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست