کرمان رصد

آخرين مطالب

12 سفره هفت سین برای مسافران

کرمان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی/ ظرفیت هتل‌ها تکمیل شد سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان – استان کرمان در تکاپوی میزبانی مناسب از مسافران نوروزی در تب و تاب است و پیش بینی می‌شود طی سال جاری میزان سفر و ماندگاری مسافر در کرمان افزایش چشمگیر خواهد داشت.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: بروز مشکلات اقتصادی در سال جاری زمینه را برای افزایش سفرهای ارزان در کشور فراهم کرده است و با توجه به بستر مناسب این گونه سفرها در ایام نوروز پیش بینی می‌شود در سال جاری شاهد استفاده بیش از پیش مسافران از تسهیلات سفرهای نوروزی خواهیم بود.
در استان کرمان که در 5 سال گذشته در چرخه سفرهای نوروز جایگاه تثبیت شده‌ای پیدا کرده است نیز همه چیز برای پذیرایی از مسافران آماده می‌شود. وجود شش اثر ثبت جهانی در مناطق مختلف استان و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد در کنار مرمت ده‌ها اثر تاریخی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب موجب شده هر سال شاهد موج جدیدی از استقبال مسافران از استان کرمان باشیم.

نوروز شادی برای مسافران و شهروندان کرمانی در راه است
شهردار کرمان در گفتگو با مهر اظهار داشت: در سال جاری شاهد انسجام بیشتر برنامه‌های نوروزی در راستای ایجاد فضایی مفرح برای مردم و مسافران هستیم.
سید مهران عالم زاده بیان کرد: راه اندازی مراسم‌ها و ویژه برنامه‌های شاد، کنسرت‌های رایگان، سفره‌های هفت سین، المانهای نوروزی و پخش فیلم در مکان‌های گردشگری شهر کرمان و بوستانها از جمله اقداماتی است که انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: سعی داریم مسافران را با فرهنگ و نمادهای تاریخی و فرهنگی شهر کرمان آشنا کنیم و ایامی خاطره انگیز را برای ساکنان شهر و مسافران رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اهداف ما افزایش ماندگاری مسافر در شهر کرمان است و در همین راستا در مناطق مختلف شهر کیوسک‌های راهنمای سفر را مستقر خواهیم کرد و در بخش‌های مختلف شهر به لهجه‌های مختلف و چهار زبان کردی، ترکی، لری و عربی پیام‌های نوروزی نصب خواهد شد.
یکی از اهداف ما افزایش ماندگاری مسافر در شهر کرمان است و در همین راستا در مناطق مختلف شهر کیوسک‌های راهنمای سفر را مستقر خواهیم کرد و در بخش‌های مختلف شهر به لهجه‌های مختلف و چهار زبان کردی، ترکی، لری و عربی پیام‌های نوروزی نصب خواهد شد
وی همچنین از آمادگی شهرداری برای ایجاد 5 نقطه برای کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در این زمینه آماده همکاری با دستگاه‌های متولی هستیم.
همچنین دبیر ستاد گردشگری شهرداری کرمان در گفتگو با مهر اظهار داشت: شهر کرمان از جمله شهرهای تاریخی دارای پتانسیل‌های قابل توجه گردشگری برای مسافران است و می‌تواند به یکی قطب‌های اصلی جذب گردشگر تبدیل شود.
محمد جهانشاهی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بر تعداد مسافران نوروزی شهر کرمان هر سال افزوده شده و این روند سیر صعودی داشته است گفت: قصد داریم در سال جاری نوروزی خاطره انگیز برای مسافران ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: آماده سازی بوستان‌های شهر کرمان برای مسافران و همچنین استفاده از تمامی پتانسیل‌های موجود در شهرداری برای خدمات رسانی به مسافران نورزی هدف اصلی برنامه‌های شهرداری است.
ظرفیت اکثر هتل‌های کرمان پر شده است
وی از توزیع بروشور و کارت پستال و آماده سازی اپلیکیشن نقشه شهر کرمان و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری این شهر برای مسافران خبر داد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نیز در گفتگو با مهر اظهارداشت : طبق آخرین اطلاعات کسب شده ظرفیت همه هتل‌های پنج ستاره و چهار ستاره استان کرمان پر شده است و روند رزرو هتل‌ها و اقامتگاه‌های استان ادامه دارد.
غلامرضا فرخی بیان کرد: هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش و شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و هلال احمر برای ایجاد شرایط مناسب برای مسافران انجام شده است.

نظارت جدی بر فعالیت واحدهای بومگردی کرمان
وی گفت: همانند سال‌های گذشته از ظرفیت مدارس برای اسکان مطلوب مسافران استفاده خواهیم کرد همچنین بیش از 140 مرکز بو مگردی نیز آماده پذیرایی از مسافران در ایام نوروز می‌باشند.
وی بیان کرد: نقشه گردشگری شهر کرمان نیز به زودی آماده و در ایام نوروز در دسترس مسافران قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به مرمت و بازسازی بسیاری از آثار تاریخی شهر کرمان و معرفی این آثار به مسافران گفت: کرمان از نظر تعداد آثار ثبت جهانی و ملی از غنای بالایی برخوردار است و انتظار داریم مکان‌هایی مانند ارگ بم و باغ شاهزاده ماهان مانند سال‌های گذشته به یکی از شلوغ ترین مکان‌های گردشگری کشور تبدیل شوند.
استان کرمان دارای شش اثر ثبت جهانی شامل ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، قنات‌های بم و جوپار ، روستای صخره‌ای میمند، کویر لوت و روستای دارستان به عنوان مهد بافت گلیم شریکی پیچ است
وی همچنین با اشاره به ساماندهی تمامی زیرساخت‌های گردشگری برای پذیرایی از مسافران نوروزی بیان کرد: طرح‌های بازرسی و نظارت بر رستوران‌ها، اقامتگاه‌ها و مراکز رفاهی در حال انجام است.
وی بیان کرد: در استان کرمان 35 هتل، 311 واحد برمگردی در روستاها و شهرهای گردشگری، 57 مسافرخانه و مهمان پذیر وجود دارد.
طبق برنامه ریزی انجام شده برنامه تحویل سال برای مسافران نوروزی در بوستان مطهری کرمان برگزار می‌شود و تورهای کرمان گردی نیز به صورت رایگان به مسافران خدمات رسانی خواهند کرد.
استان کرمان دارای شش اثر ثبت جهانی شامل ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، قنات‌های بم و جوپار ، روستای صخره‌ای میمند، کویر لوت و روستای دارستان به عنوان مهد بافت گلیم شریکی پیچ است.
پیش بینی می‌شود بیشترین بازدید از این بناها انجام شود اما نکته قابل توجه اینکه به جز ارگ بم و باغ شاهزاده ماهان و روستای دارستان در بقیه شهرستانها و نزدیکی بناهای ثبت جهانی هتل وجود ندارد و برای رفع این کمبود میراث فرهنگی کرمان اقدام به راه اندازی واحدهای بوم گردی کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/79336/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف80 درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

روز برفی ؛ مرتضی پاشایی و محمدرضا گلزار

فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه

آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان

طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

حامیان گشت ارشاد

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد

رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد

تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند

معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد

نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم

شورای اداری ایتان کرمان

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان