کرمان رصد

آخرين مطالب

زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات اجتماعي

زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون قضایی اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: توجه به زیرساخت‌های راه و جاده‌ها و همچنین دو موضوع مهم فرهنگ رانندگی و اِعمال قانون نیز باید به جد در اولویت کاری قرار گیرد چراکه نقش بزرگی در پیشگیری از تصادفات حادثه‌ای ایفا می‌کنند. سید مهدی قویدل معاون قضایی اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کرمان در برنامه تلویزیونی گفتگو ویژه خبری با بیان اینکه همزمان با توسعه و پیشرفت تکنولوژی قطعا با آسیب‌هایی مواجه هستیم، اظهار کرد: امروزه در کشور و سطح دنیا موضوع تصادفات یک مقوله‌ای است که با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی افراد، یکسری صدمات و تلفاتی در پی داشته است. وی تصریح کرد: قطعا تصادفات علل و عوامل متفاوتی دارند که معمولا سه عامل مهم انسان، خودرو و جاده در بروز و یا کاهش تصادفات موثر هستند. قویدل افزود: استان پهناور کرمان با توجه به داشتن گستردگی راه‌ها وجاده‌های مواصلاتی، با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه است کما اینکه بحث دو بانده شدن جاده ها، نصب سیستم پایش تصویری، هوشمندسازی، راه اندازی جایگاه‌های استراحتی و مجتمع‌های رفاهی بین راهی و... که در قانون برنامه ششم و هفتم توسعه نیز دولت را مکلف به انجام و رفع نواقص کرده است. وی اضافه کرد: در کنار این زیر ساخت ها، دو موضوع مهم فرهنگ استفاده از خودرو و صحیح رانندگی کردن و دیگری بحث اِعمال و اجرای قانون نیز باید به جد در دستورکار قرارگیرد چراکه این موارد نقش پررنگی در پیشگیری از تصادفات ایفا می‌کنند. این مقام قضایی با اشاره به اینکه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز 10 اتهام اول استان را مطالبه گر هستیم، گفت: یکی از این اولویت ها، بحث تصادفات جاده‌ای است که بسیار مهم و حائز اهمیت است. معاون قضایی دادگستری استان کرمان بیان کرد: در کمیسیون ایمنی استانداری و همچنین در شورای پیشگیری از وقوع جرم نیز کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده که در یکی از این کارگروه‌های تخصصی در خصوص معادن و بیمه است که به مواردی از جمله صدور بارنامه ها، نظارت بر حمل بار معادن و مسئولیت اجتماعی معادن و بیمه‌ها پرداخته می‌شود و معاونت اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم نیز مطالبه گر این موضوع است. وی با تاکید بر اینکه سامانه‌های صدور بارنامه باید هوشمندسازی شوند، اضافه کرد: این سامانه و سایر سامانه‌های جاده‌ای باید مستقیما در اختیار پلیس قرارگیرد و باتوجه به اینکه اخیرا خودرو‌هایی توسط پلیس راه توقیف شده مبنی بر داشتن بیش از 10 تن اضافه بار، این نیز معضلی است که باعث وارد آمدن آسیب به راه‌ها می‌شودو همچینین حوادث جاده‌ای را در پی خواهند داشت و همین مشکلات باعث شده که یکی از اولویت‌های کاری ما در سال 1403 مطالبه رسیدگی به مشکلات راه و جاده‌های مواصلاتی استان باشد. باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

معاون قضایی اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: توجه به زیرساخت‌های راه و جاده‌ها و همچنین دو موضوع مهم فرهنگ رانندگی و اِعمال قانون نیز باید به جد در اولویت کاری قرار گیرد چراکه نقش بزرگی در پیشگیری از تصادفات حادثه‌ای ایفا می‌کنند.
سید مهدی قویدل معاون قضایی اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کرمان در برنامه تلویزیونی گفتگو ویژه خبری با بیان اینکه همزمان با توسعه و پیشرفت تکنولوژی قطعا با آسیب‌هایی مواجه هستیم، اظهار کرد: امروزه در کشور و سطح دنیا موضوع تصادفات یک مقوله‌ای است که با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی افراد، یکسری صدمات و تلفاتی در پی داشته است.
وی تصریح کرد: قطعا تصادفات علل و عوامل متفاوتی دارند که معمولا سه عامل مهم انسان، خودرو و جاده در بروز و یا کاهش تصادفات موثر هستند.
قویدل افزود: استان پهناور کرمان با توجه به داشتن گستردگی راه‌ها وجاده‌های مواصلاتی، با مشکلات زیرساختی بسیاری مواجه است کما اینکه بحث دو بانده شدن جاده ها، نصب سیستم پایش تصویری، هوشمندسازی، راه اندازی جایگاه‌های استراحتی و مجتمع‌های رفاهی بین راهی و... که در قانون برنامه ششم و هفتم توسعه نیز دولت را مکلف به انجام و رفع نواقص کرده است.
وی اضافه کرد: در کنار این زیر ساخت ها، دو موضوع مهم فرهنگ استفاده از خودرو و صحیح رانندگی کردن و دیگری بحث اِعمال و اجرای قانون نیز باید به جد در دستورکار قرارگیرد چراکه این موارد نقش پررنگی در پیشگیری از تصادفات ایفا می‌کنند.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز 10 اتهام اول استان را مطالبه گر هستیم، گفت: یکی از این اولویت ها، بحث تصادفات جاده‌ای است که بسیار مهم و حائز اهمیت است. 
معاون قضایی دادگستری استان کرمان بیان کرد: در کمیسیون ایمنی استانداری و همچنین در شورای پیشگیری از وقوع جرم نیز کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده که در یکی از این کارگروه‌های تخصصی در خصوص معادن و بیمه است که به مواردی از جمله صدور بارنامه ها، نظارت بر حمل بار معادن و مسئولیت اجتماعی معادن و بیمه‌ها پرداخته می‌شود و معاونت اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم نیز مطالبه گر این موضوع است.
وی با تاکید بر اینکه سامانه‌های صدور بارنامه باید هوشمندسازی شوند، اضافه کرد: این سامانه و سایر سامانه‌های جاده‌ای باید مستقیما در اختیار پلیس قرارگیرد و باتوجه به اینکه اخیرا خودرو‌هایی توسط پلیس راه توقیف شده مبنی بر داشتن بیش از 10 تن اضافه بار، این نیز معضلی است که باعث وارد آمدن آسیب به راه‌ها می‌شودو همچینین حوادث جاده‌ای را در پی خواهند داشت و همین مشکلات باعث شده که یکی از اولویت‌های کاری ما در سال 1403 مطالبه رسیدگی به مشکلات راه و جاده‌های مواصلاتی استان باشد.
باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/624769/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس دادگستری قلعه‌گنج منصوب شد

محرم از مس رفسنجان سفر می‌کند؟

شهید رئیسی تمام وجودش وقف خدمت به مردم بود

تولید رادیوایزوتوپ مولیبدن- 99 در مقیاس صنعتی

حسگر ارزان محققان ایرانی آمونیاک را ردیابی می‌کند

مادر شهیدان والامقام «مجید و مسعود آبرومند» آسمانی شد

دولت به تمام تعهدات «رئیس جمهور شهید» از جمله ساخت مسکن متعهد است

شهید رئیسی همت خود را صرف آبادانی کشور کرد

دولت به تعهدات شهید رئیسی از جمله ساخت مسکن متعهد است

شهید امیرعبداللهیان دیپلماتی اخلاق‌مدار بود

میزبانان نیمه نهایی جام حذفی مشخص شدند

صبح داغ در شهداد؛ گرم‌ترین نقطه ایران در کرمان ثبت شد

از رفع تصرف 100 هکتار اراضی ملی تا کشف 354 قبضه سلاح غیرمجاز در قلعه‌گنج

ساخت الماس در 15 دقیقه!

حسگری که روی انگشت چاپ می شود

بلو اوریجین برای اولین‌بار پس از ٢٠٢٢، دوباره انسان به فضا فرستاد

پیام تسلیت سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر در پی شهادت رئیس جمهور و جمعی از همراهان

پیام تسلیت موسسه اندوخته شاهد در پی شهادت مظلومانه رئیس‌جمهور و هیات همراه

پدر شهیدان والامقام «محمدی دولت‌آبادی» به لقاءالله پیوست

مخبر: دولت سیزدهم به تمامی تعهدات و پیمان های رئیس جمهور فقید با مردم متعهد است

مخبر: دولت به تمام تعهدات «رئیس جمهور شهید» از جمله ساخت مسکن متعهد است

شکسته شدن رکود صدور پروانه نوسازی

احداث فاز اول پست 132 کیلوولت ماهان ماهشهر

توقیف پژو پارس با 158 میلیون خلافی در جیرفت!

مخبر: دولت به تعهدات شهید رئیسی از جمله ساخت مسکن متعهد است

دولت به تمام تعهدات «رئیس‌جمهور شهید» از جمله ساخت مسکن متعهد است

تمدید مهلت ارسال اثر به مسابقات طرح داناب در استان کرمان تا 31 خرداد

شب‌های تاریک کرمان روشن می‌شود / مشکلات روشنایی را به «برق من» گزارش کنید

اصفهان 11 هزار هکتار بافت فرسوده دارد

دولت به تمامی تعهدات رئیس جمهور فقید با مردم از جمله ساخت مسکن متعهد است

برافراشتن بیرق عزای شهدای دولت در ده‌زیار کرمان

اجرای طرح ارتقای امنیت در پارک‌ها و تفرجگاه‌های سیرجان

جریمه فروشنده سوخت خودرو‌های سنگین در جیرفت

290 زائر از رفسنجان و انار به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند

نشست «مردم بر چه گریستند؟» برگزار می‌شود

رئیس جمهور شهید در اندیشه و عمل پیرو مکتب قرآن بود

نوع جدید شکلات اختراع شد

صدها ستاره‌ای که ناگهان ناپدید شدند؛ کجا رفتند؟

30 قاب ماندگارِ خادمان خانواده های شهدا و اعضای جامعۀ ایثارگری آذربایجان شرقی با شهدای خدمت

دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

جزئیات اعزام کاروان ویژه جانبازان به سفر حج تمتع 1403 اعلام شد

حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران در حسینیه امام خمینی(ره)

مراسم عزاداری شهادت آیت اله رئیسی و همراهان در مسجد النبی (ص) جهادیه سمنان

رهبر معظم انقلاب: تشییع باشکوه شهدا نشان داد که ملت ایران زنده است

شرکت 83 هزار و 257 دانش آموز کرمانی در امتحانات نهایی

نام آیت‌الله رئیسی به عنوان الگوی مدیریت جهادی در تاریخ حک خواهد شد

واگذاری زمین‌های نهضت ملی مسکن شهر کرمان در آینده نزدیک

بافت فرسوده تهران از دغدغه های رئیس جمهور فقید بود| عملیات ساخت 200 هزار واحد مسکونی به‌هیچ عنوان متوقف نمی شود

نهمین آزمون سراسری سنجش مهارت نمایندگی های خدمات پس از فروش کرمان موتور برگزار شد

صدور پروانه ساختمانی در سال 1402 با بیش از 92 هزار واحد رکورد زد