کرمان رصد

آخرين مطالب

امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟ اجتماعي

امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده 15 آذر سال 98 به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در 12 مرداد 1401 استعفا دادم. بیشتر بخوانید؛ در شاهنامه از قول منیژه آمده است: «برهنه ندیده تنم آفتاب» وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر 1401 بمانید. وی افزود: در پایان سال 1401 گفتند 1402 انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت. امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند. عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است. وی گفت: من سال 1364 از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون 39 سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که 40 سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم. عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم. امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود. وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند. عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز 1700 نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند. امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود. منبع: ایسنا انتهای پیام/ کد خبر: 1229406 برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده 15 آذر سال 98 به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در 12 مرداد 1401 استعفا دادم.
بیشتر بخوانید؛ در شاهنامه از قول منیژه آمده است: «برهنه ندیده تنم آفتاب»
وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر 1401 بمانید.
وی افزود: در پایان سال 1401 گفتند 1402 انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.
امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.
عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.
وی گفت: من سال 1364 از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون 39 سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که 40 سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.
عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.
امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.
وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.
عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز 1700 نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.
امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
کد خبر: 1229406 برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/624610/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیل بی تدبیری و مرگ

احتمال بازی سخت واشنگتن با دهلی بر سر چابهار

رزاق کریمی، کارگردان: رسانه‌های ما ضعیف عمل می‌کنند/ نسل امروز با رسانه آشنا است/ به جای پاسخگویی به اروپایی‌ها، کیفیت آثارمان را افزایش دهیم/ رسانه‌های اروپایی فقط چند خط یا صحنه را سانسور نمی‌کنند، اندیشه را قیچی می‌کنند

بوستر اسپیس ایکس رکورد بازگشت به زمین را شکست

انبار فضایی؛ تحویل یک ساعته محموله به هر نقطه از زمین!

کتاب‌های اسنادی و مرجع نشر شاهد در بازار نشر منحصر بفرد هستند

پیام حضرت آیت‌الله نورمفیدی به مناسبت اختتامیه هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

مرگ یک معدنچی بر اثر ریزش تونل

کرمان چراغ نخستین رویداد داستان مصور را روشن کرد

رکورد درخشان محرم مقابل تراکتور

مرگ یک معدنچی دیگر در معادن زغال سنگ کوهبنان

تفاهم نامه همکاری دادگستری و جمعیت هلال احمر

روابط عمومی‌ پیوند دهنده درون سازمان با بیرون سازمان است

دادگستری کرمان و جمعیت هلال احمر تفاهم نامه همکاری امضا کردند

هلال احمر کرمان 147 محکوم را جهت جایگزین حبس می پذیرد

افتتاح نمایشگاه اشیا تاریخی کرمان بازگشتی از موزه ملی ایران

اولین گفتاورد ملی نخبگان پهنه کویر

14 نمایشگاه از آثار کمتر دیده شده میراثی در 11 استان افتتاح شد

گردهمایی بزرگان موسیقی جنوب کشور در دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش

واژگونی خونین یک کوئیک در سمنان

جنایت وحشتناک در یکی از بوستان‌ های جنوب تهران

وضعیت هوای این شهر‌ها، قهوه‌ای و خطرناک شد

ایران خویشتنداری کرد و گرنه حق داشت بمب اتمی بسازد

چابهار، بازیچه وزن‌کشی سیاسی؟

بی‌بی‌سی: جنگیدن بدون آمریکا کابوس بزرگ اسرائیل است

حیرت محققان از انتقال ویژگی‌های شخصیتی همراه با عضو پیوندی

نقاط حادثه‌خیز شهرستان کرمان اصلاح می‌شوند

فساد در آفساید

برگزیدگان نخستین رویداد داستان مصور دفاع مقدس استان کرمان معرفی و تجلیل شدند

بررسی شبانه روزی طرح های ریحان شهر | اجرای طرح آموزش به زوجین در شهرداری

برای ساخت هتل‌های جنگلی گودبرداری انجام نمی‌شود/ ساخت کلبه با سازه‌های سبک جهت احیاء بافت جنگل

آخرین خبر از تعداد جانباختگان سیل مشهد

تعطیلی روز شنبه؛ تخریب فرهنگ، تضعیف اقتصاد

بعد از حاشیه‌های «شهرزاد» به مولانا پناه بردم

صفحه‌نمایش‌هایی که فضای 3بعدی را بدون نیاز به عینک می‌سازند

میز پاسخگویی امتحانات نهایی در ادارات آموزش و پرورش کرمان مستقر شد

شایع شدن بیماری آبله مرغان در استان

تخصیص 30 میلیارد تومان برای مرمت بافت تاریخی بوشهر

سرمقاله ابتکار/ دوقطبی «پنج شنبه» «شنبه»

سرمقاله اطلاعات/ 76سال نکبت

بعد از حاشیه‌های «شهرزاد» به مولانا پناه بردم/ اگر عظمت سوژه ما را بترساند، سراغش نمی‌رویم

شبیه‌سازی پیاده‌روی روی ماه در بیابان آریزونا

قربانیان شب؛ در مغز خوابگردان چه رخ می‌دهد؟

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری دیدار کرد

امیر جدیدی و محمدرضا گلزار؛ سلبریتی‌ها در فدراسیون‌های ورزشی چه می‌کنند؟

دوکشته و 5 مصدوم در واژگونی وانت مزدا

سرمقاله کیهان/ از مجلس شورای اسلامی انتظار نبود!

سرمقاله وطن امروز/ وضعیت اسرائیل پیش از حمله سراسری به رفح

سرمقاله فرهیختگان/ با کتاب زیستن یعنی سیاسی بودن

سرمقاله شرق/ کوری سفید