کرمان رصد

آخرين مطالب

رشد 36 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان اجتماعي

رشد 36 درصدی مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون دادگستری استان کرمان از رشد قابل توجه مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان خبر داد و گفت: آرای مجازات جایگزین حبس رشد 36.77 درصدی و صدور آرای انجام خدمات عمومی رایگان توسط محکومین رشد 83.61 درصدی داشته است. - اخبار استانها - به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سید مهدی قویدل صبح امروز در جمع خبرنگاران از رشد قابل توجه صدور آرا محکومین برای مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان خبر داد و اظهار داشت: صدور آرا محکومین برای مجازات‌های جایگزین حبس در زمینه اجرا و عملیاتی کردن آیین‌نامه ماده 79 قانون مجازات اسلامی و جذب محکومین توسط نهادهای پذیرنده انجام شده است. وی بیان کرد: اقدامات انجام شده در سال گذشته منجر به افزایش و رشد 36.77 درصدی صدور آرای مجازات جایگزین حبس و رشد 83.61 درصدی آمار صدور آرای انجام خدمات عمومی رایگان توسط محکومین در نهادهای پذیرنده به تعداد 224 رای نسبت به مدت مشابه سال 1401 شده است. معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: به منظور جذب محکوم و پیگیری از نهادهای پذیرنده جهت همکاری با مراجع قضایی در راستای اجرای آرا صادره مرتبط با انجام خدمات عمومی رایگان، نهادهای پذیرنده نیز شناسایی و ظرفیت سنجی شده‌اند. وی افزود: سال گذشته تعداد 4 جلسه و نشست تخصصی و 24 مکاتبه با معاون قضایی و سرپرست محاکم کیفری دو شهرستان کرمان و رؤسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان با هدف ارتقای کمی و کیفی آرا صادره و ترویج اعمال تاسیسات حبس‌زدا، برگزار شده است. قویدل با بیان به این منظور سال گذشته تعداد 224 رای مجازات جایگزین حبس صادر شده است، گفت: برای اجرای مجازات جایگزین حبس به ویژه انجام خدمات عمومی رایگان توسط محکومین؛ موانع و چالش‌های نهادهای پذیرنده شناسایی و به‌روزرسانی شده است. وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش و مانع در این حوزه عدم تعامل مناسب بین حوزه‌های قضایی و نهادهای پذیرنده است، ادامه داد: تاکنون 3 تفاهم‌نامه همکاری حوزه‌های قضایی با نهادهای پذیرنده، با شهرداری کرمان، منابع طبیعی استان وآبخیزداری جنوب کرمان منعقد شده و مذاکرات اولیه جهت انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج سازندگی، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، ستاد دیه و هلال احمر نیز انجام شده است. معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته مجموع آرا صادر شده توسط قضات محاکم 351 هزار و 157 رأی بوده است، گفت: از این تعداد 7 هزار و 762 رأی مجازات جایگزین حبس صادر شده و تعداد کل آرا صادره در سال 1402 تعداد 430 هزار و 59 رأی بوده است که تعداد 10 هزار و 616 رأی مجازات جایگزین حبس صادر شده است. انتهای پیام/511/

معاون دادگستری استان کرمان از رشد قابل توجه مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان خبر داد و گفت: آرای مجازات جایگزین حبس رشد 36.77 درصدی و صدور آرای انجام خدمات عمومی رایگان توسط محکومین رشد 83.61 درصدی داشته است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سید مهدی قویدل صبح امروز در جمع خبرنگاران از رشد قابل توجه صدور آرا محکومین برای مجازات‌های جایگزین حبس در کرمان خبر داد و اظهار داشت: صدور آرا محکومین برای مجازات‌های جایگزین حبس در زمینه اجرا و عملیاتی کردن آیین‌نامه ماده 79 قانون مجازات اسلامی و جذب محکومین توسط نهادهای پذیرنده انجام شده است.
وی بیان کرد: اقدامات انجام شده در سال گذشته منجر به افزایش و رشد 36.77 درصدی صدور آرای مجازات جایگزین حبس و رشد 83.61 درصدی آمار صدور آرای انجام خدمات عمومی رایگان توسط محکومین در نهادهای پذیرنده به تعداد 224 رای نسبت به مدت مشابه سال 1401 شده است.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: به منظور جذب محکوم و پیگیری از نهادهای پذیرنده جهت همکاری با مراجع قضایی در راستای اجرای آرا صادره مرتبط با انجام خدمات عمومی رایگان، نهادهای پذیرنده نیز شناسایی و ظرفیت سنجی شده‌اند.
وی افزود: سال گذشته تعداد 4 جلسه و نشست تخصصی و 24 مکاتبه با معاون قضایی و سرپرست محاکم کیفری دو شهرستان کرمان و رؤسا و دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان با هدف ارتقای کمی و کیفی آرا صادره و ترویج اعمال تاسیسات حبس‌زدا، برگزار شده است.
قویدل با بیان به این منظور سال گذشته تعداد 224 رای مجازات جایگزین حبس صادر شده است، گفت: برای اجرای مجازات جایگزین حبس به ویژه انجام خدمات عمومی رایگان توسط محکومین؛ موانع و چالش‌های نهادهای پذیرنده شناسایی و به‌روزرسانی شده است.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش و مانع در این حوزه عدم تعامل مناسب بین حوزه‌های قضایی و نهادهای پذیرنده است، ادامه داد: تاکنون 3 تفاهم‌نامه همکاری حوزه‌های قضایی با نهادهای پذیرنده، با شهرداری کرمان، منابع طبیعی استان وآبخیزداری جنوب کرمان منعقد شده و مذاکرات اولیه جهت انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج سازندگی، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، ستاد دیه و هلال احمر نیز انجام شده است.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته مجموع آرا صادر شده توسط قضات محاکم 351 هزار و 157 رأی بوده است، گفت: از این تعداد 7 هزار و 762 رأی مجازات جایگزین حبس صادر شده و تعداد کل آرا صادره در سال 1402 تعداد 430 هزار و 59 رأی بوده است که تعداد 10 هزار و 616 رأی مجازات جایگزین حبس صادر شده است.
انتهای پیام/511/

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/621853/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: شهدا بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

انتقال آب خام به جیرفت تا 2 سال آینده

تبریک خاص مس رفسنجان به منتظر محمد(عکس)

امکان ساخت 4 و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده

کشتی گیران نونهال کرمانی فاتح مسابقات قهرمانی کشور

سیره امام صادق (ع) برای روزگار فعلی ما پند‌های مهم دارد

ماجرای تجاوز به زن جوان برای پس ندادن بدهی

اینفوگرافی/ 8 نشانه ای که به شما می‌گوید فرزند باهوشی دارید

آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه

اختراعی که «مرد عنکبوتی» را بی‌اعتبار می‌کند!

ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود

کاخ رسانه تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی carina در آسمان نیمکره جنوبی

نکوداشت پیشکسوتان فوتبال استان کرمان

گلزار مطهر شهدای شهر بوشهر غبارروبی شد

‌105 هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌

امسال 105 هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند

حل مشکل 50 ساله ساکنان جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان

امکان ساخت 4.5 میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده

یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد

دانشمندان یک «خطای فنی» در لبه کیهان کشف کردند

مدیرعامل بیمه دی:دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

روایت رئیس کل دادگستری هرمزگان از فرآیند حل مشکل 51 ساله مردم قشم

انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان

میزبانی مردم کوهبنان از یک شهید گمنام

کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه آماده همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری

نرخ سود بین بانکی تغییر کرد

وقتی اسرائیل، غرب را از دست می‌دهد

مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است

عناصر خلاق در اقتصاد کشور باید شناسایی شوند

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

با پیروزی انقلاب اسلامی مولفه‌های بومی وارد اقتصاد شد

دیروز و امروز در کرمان چقدر باران بارید؟

حل مشکل 50 ساله مردم جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضاییه

این «پلاستیک زنده» خودش را نابود می‌کند

ماجرای نجات 29 دریانورد در آب‌ های هرمزگان

مراقب این پیامک در ایام تعطیلات باشید!

توقیف کامیون حامل 267 کیلو شیشه در تهران

خبر خوش سازمان هواشناسی برای مردم تهران

تجلیل از نیروهای شرکتی و خدماتی بنیاد کرمانشاه

کسب 5 مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری

شکاف فزاینده واشنگتن و تل‌آویو بر سر پایان جنگ غزه

پیدا شدن ماهواره‌ای که 25 سال گم شده‌ بود

حل مشکل پنجاه ساله «اسناد رفسنجان قشم»

استقبال از پیکر شهدای گمنام در کرمان

23 یادمان و حرم شهید گمنام در سطح دانشگاه‌های استان کرمان وجود دارد

حل مشکل 50 ساله مردم جزیره قشم در سفر اژه‌ای به هرمزگان

پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کرمان

بالاخره دولت دستور همسان‌ سازی حقوق‌ ها را داد

کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان