کرمان رصد

آخرين مطالب

حرکت لاکپشتی پروژه‌های راهسازی و تردد در جاده‌های ناایمن جنوب استان کرمان مقالات

حرکت لاکپشتی پروژه‌های راهسازی و تردد در جاده‌های ناایمن جنوب استان کرمان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - سرعت اجرای پروژه‌های راهسازی جنوب استان کرمان به دلیل کمی اعتبارات و افزایش قیمت‌ها بسیار پایین است و در این شرایط مردم این منطقه مجبور هستند در محورهایی تردد کنند که از ایمنی لازم برخوردار نیستند. - اخبار استانها -
  استان کرمان با نزدیک به 30 هزار کیلومتر راه بیشترین راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است و تردد خودروهای سنگین، حمل مواد معدنی و محصولات کشاورزی به ویژه در جنوب استان کرمان باعث شده که راه‌های این منطقه با مشکلات زیادی از جمله فرسودگی و ناایمنی راه‌ها مواجه باشد.
به گفته مسئولان سرعت اجرای پروژه‌های راهسازی در جنوب استان کرمان بسیار پایین است و دلیل اصلی آن تعداد بسیار زیاد پروژه‌ها، کمی اعتبارات و تورم و افزایش قیمت اجرای پروژه‌ها است و در این شرایط مردم جنوب استان کرمان مجبور هستند در محورهایی تردد کنند که از ایمنی لازم برخوردار نیستند.
در کنار همه این مشکلات کیفیت پایین خودروها، نبود دوربین‌های ثبت تخلفات و البته سهل‌انگاری و عدم توجه به قوانین و مقررات از سوی رانندگان باعث شده که شاهد تصادفات خونبار زیادی در محورهای جنوب استان کرمان باشیم.
مجتبی محمودی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه سال قبل در بحث ایمن‌سازی راه‌ها رتبه نخست کشور را کسب کردیم، اظهار داشت: قریب 40 میلیارد تومان هزینه نصب علائم، خط‌کشی، روکش جاده و غیره در محورهای جنوب استان شده و سه برابر میانگین سال‌های گذشته، روکش آسفالت انجام شده است.
وی با بیان اینکه عمده تصادفات ما در جنوب استان کرمان در برخوردهای رخ‌به‌رخ است، گفت: یکی از مواردی که به کاهش تصادفات به ویژه در برخوردهای رخ‌به‌رخ کمک زیادی می‌کند، احداث باند دوم است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه در بررسی دلایل وقوع تصادفات درمی‌یابیم که این یک مسئله چند بعدی است و عوامل زیادی در آن دخیل است، افزود: در جنوب استان کرمان حدود 3 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی داریم که باید باند دوم برای آن احداث شود که طبیعتاً هزینه‌های زیادی دارد و با توجه به اعتباراتی که در کشور توزیع می‌شود احداث این میزان راه به سادگی امکان‌پذیر نیست.
وی با بیان اینکه سال قبل قریب پنج برابر سال‌های قبل‌تر در حوزه علائم جاده‌ای در جنوب استان کرمان کار کردیم و نصب علائم، خط‌کشی راه‌ها و نصب گاردریل و نیوجرسی داشتیم، ادامه داد: در این حوزه مشکلات زیادی در محورهای جنوب استان کرمان نداریم.
محمودی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ایمن‌سازی راه‌های جنوب استان، گفت: در دو مرحله شناسایی نقاط پرحادثه راه‌های جنوب استان کرمان انجام شده که در مرحله اول 84 نقطه شناسایی شد که برخی از این نقاط نیاز به اصلاح اساسی و برخی نیاز به آشکارسازی داشت که رفع این نقاط انجام شده است.
وی با بیان اینکه در مرحله دوم و براساس شاخص‌های کشوری پنج نقطه حادثه‌خیز در جنوب استان کرمان شناسایی شده که مشکلات این نقاط طی دو سال آینده مرتفع می‌شود، افزود: در حال حاضر راه‌های جنوب استان کرمان از نظر حادثه‌خیز بودن در وضعیت مناسبی قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه اعتباری برای ایمن‌سازی راه‌های روستایی در استان کرمان نداشتیم، گفت: یکی از مصوبات خوب کمیسیون ایمنی راه‌های استان تعریف ردیف اعتباری ایمن‌‌سازی راه‌های روستایی بود.
وی با بیان اینکه از سال گذشته اعتبارات ما در این حوزه افزوده شده و کارهای خوبی در حوزه راه‌های روستایی جنوب استان کرمان انجام شده است، افزود: امیدوار هستیم با تداوم این روند شاهد کاهش روند تصادفات در راه‌های روستایی جنوب استان باشیم.
سرهنگ امیر معین‌الدینی، رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان نیز با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از 350 نفر را در تصادفات جاده‌ای و محورهای مواصلاتی ما در جنوب استان کرمان جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: در مدت مشابه سال قبل این آمار 294 نفر بوده است که در این بازه زمانی رشد 40 نفری فوتی‌های تصادفات در این منطقه را داشتیم.
وی با بیان اینکه نمی‌توان عامل تمامی این تصادفات را مشکلات راه‌ها و یا عوامل انسانی بدانیم، گفت: چهار عامل انسان، راه، وسیله نقلیه و شرایط محیطی را می‌توان از عوامل تأثیرگذار بر تصادفات دانست.
رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه به دلیل تفاوت‌های اجرایی که در سال‌های گذشته در راه‌های مناطق محروم جنوب استان کرمان بوده، این محورها از توانمندی کمتری برای تردد خودروها برخوردار هستند، افزود: مشکلات راه‌های جنوب استان کرمان را می‌توان در شیب شیروانی راه‌ها، شانه راه، عرض راه، جنس راه و غیره برشمرد.
وی با اشاره به اینکه 38 درصد تصادفات ما در جنوب استان کرمان به دلیل واژگونی است، بیان کرد: تعاریف نسبت به راه‌های جنوب استان کرمان باید تغییر کند برای مثال تعریف برخی از جاده‌های این منطقه فرعی و روستایی است که با توجه به میزان تردد و شرایط این جاده‌ها باید تغییر کند و برخی از این محورها به راه اصلی تبدیل شدند؛ بازنگری جدیدی باید نسبت به برخی از راه‌ها در جنوب استان کرمان داشته باشیم.
معین‌الدینی با اشاره به کمبود دوربین‌های ثبت تخلف در جنوب استان کرمان گفت: لزوم هوشمندسازی پلیس یک مسئله غیر قابل انکار است و با توجه به توان و تعداد نیروهای ما، امکان رصد و برخورد با تخلفات ترافیکی در 24 ساعت وجود ندارد.
رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان با بیان اینکه سه شهرستان ما در جنوب استان کرمان فاقد دوربین ثبت تخلفات است، ادامه داد: هوشمندسازی پلیس در جنوب استان کرمان تاثیر زیادی در کاهش تصادفات و تخلفات ترافیکی دارد.
وی با بیان اینکه در مدت هفت ماهه سال قبل 170 فقره تصادف منجر به فوت در محورهای جنوب استان کرمان داشتیم و امسال این تعداد 6 فقره کمتر شده است، افزود: مسئله مهمی که در تصادفات جنوب استان کرمان وجود دارد این است که ما تصادفات را مهار کردیم اما تعداد متوفیان ما قریب 40 نفر افزایش داشته است.
معین‌الدینی با اشاره به افزایش تعداد فوتی در هر فقره تصادف، بیان کرد: متاسفانه کیفیت پایین خودروهای ساخته شده داخل، تاثیر مستقیم خود در تعداد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه در پیشگیری از وقوع تصادفات اولویت همیشه در رعایت مقررات است، تصریح کرد: در حوادث رانندگی شاهد هستیم که همیشه یک حرکت و یا نادیده گرفتن قانون از سوی رانندگان باعث وقوع تصادفات شده است.
ابراهیم امیری، سرپرست راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز با اشاره به نقش دو شاخص بستر راه و کیفیت ساخت محورها در موضوع تصادفات، اظهار داشت: در پروژه‌های نیمه تمام ما در جنوب استان کرمان بسیار زیاد است و اصلی‌ترین مسئله ما در این حوزه ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام است.
وی با بیان اینکه هر پروژه براساس میزان تصادفات و ترافیک آن در اولویت اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی و راهداری است، گفت: در سنوات قبل میزان بودجه‌ریزی کشور براساس شاخصه‌هایی بود که این امکان را فراهم می‌کرد که دستگاه‌ها بتوانند پروژه‌هایی زیادی را همزمان با هم آغاز کنند.
سرپرست راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد زیاد پروژه‌های باز در جنوب استان کرمان اصلی‌ترین مسئله ما در حوزه راه و شهرسازی است، افزود: در شرایط فعلی تخصیص اعتبارات و پرداختی‌های دولت به نحوی است که این اعتبارات باید به صورت هدفمند هزینه شود.
وی با بیان اینکه برآوردهای اولیه از اعتبارات ساخت یک پروژه آفتی بوده که به سرعت اجرای پروژه آسیب وارد کرده و افزایش هزینه‌ها و تورم عامل اصلی کندی اجرای پروژه‌های راهسازی است، تصریح کرد: هدف‌گذاری اولیه تکمیل پروژه آسیبی است که امروز گریبان‌گیر پروژه شده است و اعتبارات پروژه‌ها باید با توجه به میزان تورم افزایش پیدا می‌کرد.
امیری با اشاره به اینکه در سفر هیئت دولت به جنوب استان کرمان یکی از موضوعات مطرح شده افق اجرای پروژه‌ها بود، گفت: یکی از برنامه‌ اصلی دولت سیزدهم توسعه جنوب استان است.
وی با اشاره به دیگر آسیب‌هایی که باعث کندی اجرای پروژه‌های راه‌سازی جنوب استان کرمان شده است، بیان کرد: وجود معارض‌های مردمی یکی دیگر از این آسیب‌ها است که باعث کندی اجرای پروژه‌های ما شده که همه بزرگراه‌های ما به نوعی درگیر این آفت هستند.
 

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/586071/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان