کرمان رصد

آخرين مطالب

امید در دل مردم کویر/ پایان تنش آبی پس از 12 سال مقالات

امید در دل مردم کویر/ پایان تنش آبی پس از 12 سال
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، روز گذشته با استقبال پرشور مردم وارد استان کرمان شد و از چندین پروژه عمرانی از جمله آب‌رسانی به بم و بروات و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان پس از 12 سال چشم ‌انتظاری مردم این منطقه بهره‌برداری کرد.
به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح جمعه‌ای دیگر فرا رسید تا این بار خورشید امید و امیدآفرینی از شرق ایران، دیار کریمان و بزرگان طلوع کند.
  این بار رئیس جمهور دولت مردمی، به منظور افتتاح 10 طرح تولید و انتقال برق و دو طرح آب‌رسانی و جمع‌آوری فاضلاب، با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مقامات محلی از طریق فرودگاه شهرستان تاریخی «بم» وارد این استان شد. طرح‌هایی که سرجمع 24 هزار و 409 میلیارد تومان اعتبار برای آنها هزینه شده بود و پس از گذشت 11 ماه از وعده رئیس دولت و البته بی‌خیالی و بی‌تفاوت بودن دولت‌های سابق محقق شد و به ثمر نشست.
مهم‌ترین طرح افتتاح شده در این سفر را می‌توان آب رسانی به شهرستان بم و بروات دانست. این طرح با یک دهه وقفه روبرو بود که در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به استان، آیت‌الله رئیسی بر اهتمام دولت به پایان این طرح در کوتاه‌ترین زمان خبر داده بود. روز گذشته این وعده رئیس‌جمهور عملی و محقق شد و طبق نوشته روزنامه خراسان، «گوارایی و روشنایی» را برای دیار کریمان به ارمغان آورد.
استقبال مردم بم از آیت‌الله رئیسی در خروجی فرودگاه محلی این شهر تاریخی با شعارهای «رئیس‌جمهور ما؛ تشکر تشکر» گرم و تاریخی بود. تاریخی از حیث افتتاح طرح و وعده‌هایی که کم کم داشت تاریخی و فرسایشی می‌شد و گرم ی از جهت هوای 40 درجه خطه رفسنجان که قابل تحمل نبود، اما رئیس دولت مردمی را به این خطه کویری و سوزان کشاند.
آب رسانی از جبال بارز به بم و بروات برای 240 هزار جمعیت طرح انتقال آب آشامیدنی به شهرستان‌های بروات و بم اولین برنامه کاری آیت‌الله رئیسی بود. این طرح شامل خط لوله‌ای به طول 57 کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 970 لیتر در ثانیه، دو مخزن 10 و 5 هزار مترمکعبی و 40 کیلومتر خط برق است که فاز اول تصفیه‌خانه این طرح نیز به ظرفیت 250 لیتر از مجموع 1500 لیتر بر ثانیه افتتاح شد.
پروژه آب‌رسانی بم و بروات از سد نسا، بیش از 10 سال نیمه‌کاره رها شده بود و در حالی که سد نسا یکی از بهترین آب‌های استان را از منشأ کوه‌های جبال‌بارز دارد، مردم شهرهای شرقی استان بویژه بم از دسترسی به این آب باکیفیت محروم بودند. این پروژه 240 هزار نفر ساکنان شهرهای بم و بروات را تحت پوشش آب آشامیدنی سالم و پایدار قرار می‌دهد و فاز توسعه طرح آب‌رسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان نیز 422 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
رئیس‌جمهور در این سفر، با حضور در گلزار شهدای کرمان، ضمن زیارت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی، یاد مجاهدت‌های شهیدان بویژه سیدالشهدای مقاومت را گرامی داشت. آیت‌الله رئیسی علاوه بر قرائت فاتحه برای شهید سلیمانی و دیگر شهدای کرمان، با زائران مزار شهید سلیمانی نیز در فضایی صمیمی دیدار و گفت‌وگو کرد.
آیت‌الله رئیسی در حاشیه زیارت مزار سردار دل‌ها با بیان اینکه امروز جبهه تولید قدرت در کشور رفع مشکلات مردم است، افزود: ما معتقدیم روح مطهر امام خمینی (ره)، شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای گرانقدر کشور ناظر بر ماست و رضایتمندی آنها در گرو کار جهادی است.
سفری پر خیر و برکت منصور شکراللهی، عضو مجموع نمایندگان استان کرمان در مجلس یازدهم پیرامون سفر رئیس جمهور به چند شهر و شهرستان این استان، اظهار کرد: سفرهای رئیس دولت سیزدهم مایه خیر، برکت و آبادانی است.
به گفته وی، دانشکده پرستاری اقدام بزرگی برای جنوب استان کرمان محسوب می‌شود که در این دولت محقق شده و دولت آن را برای کهنوج مصوب کرده است. این اقدام کار تاریخی و ارزشمندی بود.
عضو مجموع نمایندگان استان کرمان در مجلس یازدهم موضوع تامین آب استان کرمان و شهر کرمان از خلیج فارس را یادآور شد و افزود: این اقدام برای تامین آب شرب خواهد بود که از خلیج فارس تا چادرملوی یزد و اردکان و گل گهر سیرجان را شامل می‌شود.
وی تصریح کرد: در آینده هم آب جنوب آب استان کرمان که از دریای عمان تخصیص خورده است عملیاتی خواهد شد؛ مشکل کنونی این طرح نبود سرمایه گذار برای اجرا است اما در صورت تحقق، هشت شهرستان این استان را پوشش خواهد داد.
شکراللهی با اشاره به ارتباط و تعامل مستمر این دولت با کشورهای همسو، همسایه و کشورهای عربی اظهار کرد: این فعالیت‌ها و راهبرد، بسیار تاثیرگذار است. در واقع رابطه با همساگان در مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود و از جمله کارهای خوبی است که در این مدت انجام شده و باید تداوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به شمال استان و شهرستان بم با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد، افزود: کرمانی‌ها مردمانی معتقد و همیشه در صحنه بوده‌اند و شهید سلیمانی در این رابطه گفتند که مردم کرمان هیچ زمانی خط ولایت را فراموش نخواهند کرد.
عضو مجموع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر با تدبیر دولت و کمک دیگر قوا کار بزرگی در موضوع معیشت انجام شود این رضایتمندی و امید در بین اقشار مختلف مردم بیشتر خواهد شد.
امید در دل مردم کویر زنده شد حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی، نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه به خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه رئیس جمهور در این سفر به همراه وزیر نیرو حضور داشت، اظهار کرد: از ابتدای شروع دولت سیزدهم کارها و فعالیت‌ها بسیار خیرخواهانه در تمامی نقاط کشور با محوریت مردم انجام شده است، در حالی که در دولت گذشته کمتر شاهد چنین بازدیدهای میدانی و برکاتی بودیم.
به گفته وی، دولت سیزدهم با حضور در استان کویری کرمان که از فقدان و کمبود آب رنج می‌برد، آب پایدار را به بروات و بم رساند و مردم به این نعمت ارزشمند دست یافتند.
نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم استان کرمان با وعده‌های رئیس جمهور امیدوار شدند، اظهار کرد: شوق و اشتیاق مردم از این خدمت و کارها قابل توصیف نیست، قطعاً حضور آیت الله رئیسی نجات بخش بود و مردم را به نظام اسلامی امیدوار کرد.
#آب_روشنایی_ آینده در حاشیه سفر امیدآفرین کاروان دولت سیزدهم به استان کرمان، کاربران فضای مجازی با انتشار هشتگ «آب_روشنایی_آینده» به حضور رئیس جمهور در استان کرمان و بهره برداری از پروژه‌های مهم آبرسانی این استان واکنش نشان دادند.





 

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/563568/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان