کرمان رصد

آخرين مطالب

/یادداشت/

شایعه سازی و سرمایه‌سوزی مقالات

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - چند سال قبل «علی رضاقلی» کتابی تحت عنوان «جامعه شناسی نخبه کشی» به رشته تحریر در آورد که در آن کتاب با نگاهی آسیب شناسانه به تفصیل توضیح داده است که در جوامعی همچون جامعه ایران برخلاف بسیاری از جوامع توسعه یافته، نه تنها قدرشناسانه به نخبگان خود نمی نگرند بلکه ابر و باد و مه و خورشید و فلک در چنین جوامعی در کارند تا نخبگان خود را به حاشیه رانده و از هزاران روش برای تخریب و تخفیف آنان بهره می‌جویند.
فضای برخی رسانه‌های مجازی و جوسازی‌های این ایام استان ناخودآگاه عنوان و مضمون این کتاب را در ذهن متبادر می‌کند.
شایعه به دلیل پیوند با انسان پدیده‌ای اجتماعی است که در تمام جوامع انسانی متداول است و تصور یک جامعه بدون وجود شایعه امری محال به نظر می رسد؛ اما شایعه سلاح هولناکی است که روحیه افراد را در یک جامعه و یا سازمان از بین برده و فکر آنها را فلج می کند، بنابراین شایعه همان خنجر مسمومی است که با استفاده از پست ترین صفات بشری چون بزدلی بر پشت بی‌گناهان فرود می‌آید و در نهایت موجودیت یک اجتماع و یا سازمان را از بین می برد.
چند هفته‌ای است که بازار شایعه، تهمت و تخریب بر علیه «علیرضا رزم‌حسینی» استاندار سابق کرمان بسیار داغ است. فارغ از اینکه «رزم‌حسینی» از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس و از قهرمانان دفاع جانانه از وطن عزیز اسلامیمان است، یقینا عملکرد وی مانند هر مدیر دیگری در این سطح واجد نقد و بررسی است و تحلیل نقاط قوت و ضعف و مشخص نمودن و توجه به خلاقیت‌ها، ابتکارات و ویژگی‌های مدیریتی و شخصیتی وی نه تنها بسیار مفید بلکه امری بسیار ضروری و لازمه ای برای آینده مدیریتی استان است و ای کاش این امر به صورت رویدادی ماندگار برای تمامی استانداران کرمان و مدیران ارشد استان در می‌آمد.
در هر حال آنچه این یادداشت در پی آن است به هیچ عنوان بری دانستن مهندس «رزم‌حسینی» از نقد عالمانه و منصفانه عملکرد وی نیست بلکه آنچه به عنوان یک دغدغه بسیار مهم و یک پرسش جدی در این یادداشت مطرح است و آنچه دل هر شهروند منصف این استان را به درد می‌آورد، فضای مسموم و ناپاکی است که تهمت زنندگان و دروغ پراکنان در عرصه اقتصادی و سرمایه گذاری استان به وجود می آورند.
در طول دوران تصدی استانداری کرمان توسط علیرضا رزم حسینی؛ به گواهی اعداد، ارقام و شواهد عینی و تقدیرنامه‌های ملی که از وزارت خانه های مختلف توسط او دریافت گردید بیشترین تحرک اقتصادی و عمرانی سالیان اخیر در استان پدید آمد توجه ویژه به معضل بزرگ آب و منابع طبیعی استان، برنامه ریزی گسترده برای ارتقای صنعت توریسم استان و بازسازی و احیای میراث تاریخی و فرهنگی نظیر باغ فتح آباد، موزه حیاتی، مدرسه گنجعلیخان، خانه حاج آقا علی رفسنجان، ساماندهی بازار بزرگ و ... به ثبت جهانی رساندن 4 اثر از استان کرمان. اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و به سر یک میز نشاندن همه ارکان توسعه استان اعم از دولت، بخش خصوصی، نمایندگان استان در خانه ملت و ائمه جمعه تا الگوی موفق اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج و تعمیم آن به کل استان در قالب معین های اقتصادی که منجر به انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی گردید و تایید مقام معظم رهبری و شخص رییس جمهور از این عملکرد تنها بخشی از راه درستی است که «علیرضا رزم حسینی» در استان کرمان در پیش گرفته بود و انصافا و به باور غالب گروه های سیاسی استان و کشور، نتایج موفقیت آمیزی را برای دیار کریمان به همراه داشت.
برای درک این واقعیت نیاز به کنکاش و تلاش فراوان نیست، می توان به حضور پررنگ سرمایه گذاران و فعالان بخش‌های اقتصادی در راستای اجرای بزرگترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی با میلیاردها تومان سرمایه گذاری در شرایط سخت اقتصادی کشور، که مردم نقاط مختلف از جنوبی ترین تا شمالی ترین نقطه این استان پنهاور شاهد آن هستند، همگی گواه این ادعاست و حضور این سرمایه گذاران و معین های اقتصادی که در مناطق مختلف استان مشغول به فعالیت هستند، به نام و اعتبار «علیرضا رزم حسینی» گره خورده است.
آیا کسانی که به خاطر اهداف و منافع کوچک جناحی و اغراض حقیر شخصی، اقدام به دروغ پراکنی علیه کسی که زمینه ساز تحرک کم سابقه اقتصادی استان بوده است، می نمایند به این نکته می اندیشیدند که خروجی و پیامد عملکرد آنان قبل و ییش از آنکه تخریب رزم حسینی باشد، سوختن فرصت‌هاو افق های نوینی است برروی استان گشوده شده است؟ آیا این مدعیان هرگز به این نکته اندیشیده اند که چنین دورغ پراکنی هایی می تواند سبب فرار بیشتر سرمایه از استان و ترس و ناامیدی سرمایه گذارانی که با هزاران مرارت پایشان به استان باز گردیده است، شود؟آیا این افراد مسئولیت خشکیدن نهال امیدی که «علیرضا رزم حسینی» غرس کرد و امروز به درخت پرباری تبدیل شده است که شاخ و برگ آن مردم عزیز استان را از قلعه گنج و رمشک تا شهداد و گلباف زیر سایه خود گذاشته است، می‌پذیرند؟
تخریب چهره نخبگان و خادمان حقیقی این مردم نه تنها خیانت به امروز مردم است بلکه خیانت به باورها و امید نسل آینده نیز هست. بیایم قدردان چهره خدوم و فداکاری باشیم که در بدترین شرایط اقتصادی کشور مردانه ایستاد و به اقتصاد و فرهنگ استان پویایی و تحرک را بخشید، باشیم
 

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/34864/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید

اجرای حکم یک روزنامه‌نگار

70 درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان

نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند

هشدار شدید باران در 21 استان

آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر

هشدار باران شدید در 21 استان

نجات جان دو کودک در سیلاب ورودی دادگستری زرند

پیش‌بینی بارندگی شدید در رفسنجان

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

بارش شدید باران در روستاهای انار

بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و 837 هکتار است

انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان

صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند

پول موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا می‌آید؟

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت

جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان

مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است

رفع تصرف 15 هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان

انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان

باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست

راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی

مقابله با زمین خواری 20 هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان

نازنین بیاتی و نگار فروزنده در یک قاب صمیمی