کرمان رصد

آخرين مطالب

سیرجانی آباد، رهاورد سفرهای دولت توسعه‌نگر سياسي

سیرجانی آباد، رهاورد سفرهای دولت توسعه‌نگر
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - استاندار کرمان در ادامه سفرهای شهرستانی خود، فرآیند توسعه همه‌جانبه در بخش‌های مختلف، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سیرجان را با سفر به این شهرستان، ریل‌گذاری کرد که دورنگار این تصمیمات با همکاری مسئولان و معین اقتصادی منطقه بسیاری از چالش‌های فراروی توسعه پایدار منطقه را رفع می‌کند.

به گزارش ایرنا، نماینده عالی دولت در استان کرمان از آغاز فعالیت در سمت استانداری، راه حل رفع مشکلات را در بررسی ها و راهکارهای میدانی عنوان کرده و در این زمینه با انرژی مضاعف دولت حتی در ماه‌های پایانی، تکاپوی تمام ناشدنی بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی این استان به‌راه انداخته که با ایجاد فضای همدلی بین مسئولان، بیشترین نفع را در نهایت نصیب کشور و مردم کرمان می‌کند.
این تفکر توسعه‌نگر با سفرهای شهرستانی استاندار کرمان و سایر مدیران به شهرستان‌ها فضای حرکتی سازنده بر مبنای توسعه پایدار را برای تمام مناطق این استان به ارمغان می‌آورد و در واقع نیرویی که ادوار گذشته بیشتر بر مرکز استان متمرکز بود به اهرمی در راستای توسعه متوازن تمام شهرستان‌های دیار کریمان تبدیل شده است.
حضور میدانی مدیران در منطقه، جدایی از پشت میزنشینی و در نهایت نشستن پای درد و دل تولیدکنندگان، کارگران و مسئولان محلی، راهکاری اساسی برای لمس چالش‌های مردم و تولیدکنندگان تلقی می‌شود که در گام بعدی رفع این مشکلات و موانع توسعه‌ای با سیاست‌گذاری دولت، تخصیص اعتبارات و همکاری معین‌های اقتصادی در نشست های مختلف رفع می‌شود.
علی زینی وند استاندار کرمان پس از سفرهای هفتگی به شهرستان های کرمان، جمعه ای که گذشت مهمان مردم سیرجان شد و در این سفر علاوه بر رسیدگی به چالش‌های جهش تولید و پروژه‌های نیمه تمام، طرح‌های درمانی، مذهبی، تجاری، گردشگری و رفاهی منطقه را نیز مورد بررسی قرار داد که هرکدام از این بخش‌ها برای توسعه یافتگی یک منطقه ضروری است.
به گفته استاندار کرمان بیش از 85 درصد مشکلات توسعه‌ای در سفرهای شهرستانی رفع شده که این آمار نشان دهنده موفقیت دولت و استان در خط و مشی جدید خود و عمل به برنامه‌ها است.
رفع مشکلات اماکن مذهبی و رفاهی سیرجان
استاندار کرمان عصر پنجشنبه ای که گذشت با همراهی نماینده مردم سیرجان و بردسیر و نماینده بافت، رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی پس از سفر به ارزوییه وارد سیرجان شد و در ابتدا از مجتمع در حال احداث خدماتی رفاهی مختار واقع در محور سیرجان - بندرعباس و شرکت زرین گهر سیرجان بازدید کرد.
در این بازدیدها سرمایه گذاران توضیحاتی در رابطه با طرح ها و مشکلات پیش روی پروژه ارائه کردند و پس از آن امام جمعه سیرجان با استاندار دیدار کرد.
روز بعد یعنی صبح روز جمعه علی زینی‌وند ابتدا از عملیات اجرایی مصلی سیرجان بازدید کرد که این طرح نیمه‌تمام از دهه گذشته آغاز شده و با نزدیک به 40 درصد پیشرفت فیزیکی نیاز به جذب سرمایه‌گذار دارد که استاندار کرمان در این زمینه پیگیری لازم را به عمل آورد.
همچنین استاندار کرمان با حضور در گلزار شهدای سیرجان و ادای احترام به شهدای این شهر از المان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید محمدعلی الله‌دادی رونمایی کرد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این آیین گفت: 20 المان با تصویر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و بخشی از وصیتنامه این شهید و 2 المان با نقش سردار شهید محمدعلی الله دادی در سیرجان احداث می‌شود.
سردار حسین معروفی افزود: این پروژه‌ها با همکاری شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و سنگ آهن گهرزمین در سیرجان احداث می‌شود.
استاندار کرمان همچنین در راستای تسهیل امور رفاهی سپاه پاسداران از مجتمع فرهنگی ورزشی و تالار امام خمینی (ره) این نهاد بازدید کرد و سردار معروفی در این بازدید گفت: پس از تکمیل این طرح متروک، درب سوله ها را باز میکنیم ک مردم از آن بهره‌مند شوند و این پروژه نیاز به الحاقیه دارد.
استاندار کرمان نیز با بیان اینکه اجرای این پروژه ابتدا باید براورد هزینه شود گفت: اعتبار 2 میلیارد تومان برای تجهیز و تکمیل این سالن متروک از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به این طرح تخصیص می‌یابد.
رفع مشکلات دانشگاهیان سیرجان
سپس زینی وند، معاون امور عمرانی و مشاور اقتصادی وی و رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با هدف گره گشایی در اجرای پروژه ها از کوی اساتید بنیاددانشگاهی سیرجان بازدید کردند.
این اراضی به علت فاصله تا شهر و همچنین وجود معارض تاکنون امتیازات زیرساختی دریافت نکرده اند، هرچند در بخش‌هایی از این زمین‌ها ساخت و سازهایی انجام شده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در این بازدید با قدردانی از استاندار کرمان گفت: منابع طبیعی از سال 68 در راستای توسعه دانشگاه 216 هکتار از اراضی را طبق سند صلح به بنیاد دانشگاهی واگذار کرد که این اراضی به مجموعه دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور و فنی تعلق گرفت.
علی یعقوبی پور افزود: در سال 76 پس از حذف مقطع فوق لیسانس و دکترا 30 هکتار از اراضی به کوی دانشگاهیان واگذار شد که به نام کوی دانشگاه سیرجان نام گرفت.
وی تصریح کرد: در سال 85 شورای اسلامی شهر سیرجان با تغییر کاربری زمین موافقت کرد و در سال 92 نیز یک پروانه کلی برای ساخت 44 هکتار صادر شد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان افزود: پس از آن اختلافات بین منابع طبیعی و راه و شهرسازی موجب طرح دعوا و ابطال اسناد اراضی در سال 95 شد که سازمان ملی مسکن اعلام کرد، در صورت وارد شدن به حریم شهری با واگذاری آن مشکلی نداریم که در نهایت این واگذاری محقق نشد.
استاندار کرمان نیز با اشاره به مشکل کوی دانشگاه گفت: طرح تفصیلی ابتدا تصویب و دعوای حقوقی راه و شهرسازی موجب رد این طرح شد که پرونده به دادگاه رفته و باید پس از صدور رای تکلیف آن روشن شود.
وی ادامه داد: با نظر مساعد دولت و همکاری معاونت امور عمرانی استاندار راهکاری در چارچوب قانونی ارائه شود زیرا در شرایط فعلی امکان اجرای طرح وجود ندارد و با دید مساعدت در حریم شهری مشکل راه و شهرسازی رفع و این اراضی به دانشگاه واگذار شود.
زینی‌وند افزود: طی تفاهم نامه ای مجوز آب و برق به دانشگاه داده شود که به نظر می‌رسد با تمرکز بر این حوزه نتیجه‌ای حاصل شود زیرا نباید ساخت و ساز غیرمجاز گسترش یابد.
گروه‌گشایی از مراکز تجاری و گردشگری سیرجان
هتل بزرگ سیرجان با مساحتی بالغ بر 27 هزار مترمربع مقصد بعدی سفر استاندار کرمان بود که این طرح به گفته زینی‌وند در سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید.
همچنین مدیر پروژه مجموعه تجاری، اقامتی، تفریحی و گردشگری هتل سیرجان گفت: این طرح در 27 هزار متر مربع دارای 140 واحد تجاری با پیشرفت فیزیکی 70 درصد است.
محمدرضا جهانشاهی افزود: هتل و تالار این طرح 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه مالی اجرای این پروژه با وجود تحریم ها افزایش یافته است.
وی بیان داشت: بر اساس پیش بینی در آغاز کار اجرای کامل طرح 200 میلیارد تومان براورد هزینه شد که تاکنون با وجود افزایش قیمت ها 300 میلیارد تومان هزینه کردیم و 700 میلیارد تومان دیگر نیز برای اتمام پروژه نیاز است.
وی با بیان اینکه به هفت هزار متر زمین دیگر نیاز داریم گفت: در آغاز پیش بینی شده بود که قسمت جاری شهریور امسال افتتاح شود اما به علت همکاری نکردن طرف خارجی به پایان نرسید لذا تا سال 1401 این طرح تکمیل می‌شود.
استاندار کرمان پس از بررسی راهکارهای حمایت از این طرح اقتصادی و گردشگری از کارخانه تصفیه شکر تهران بازدید و چالش های توسعه‌ای آن را ارزیابی کرد.
دولت و حمایت از واحدهای تولیدی سیرجان
مدیرعامل شرکت تصفیه شکر تهران در این بازدید گفت: عملیات اجرایی این طرح از 25 سال پیش آغاز و 15 سال است که راه اندازی و به تولید رسیده است.
علیرضا رویت‌وند با اشاره به تولید 90 هزارتن کالا طی امسال افزود: با اجرای طرح توسعه ای با حمایت استانداری کرمان تولید 500 تن روزانه را به یکهزار و 200 تن می‌رسانیم.
وی ادامه داد: امسال باوجود مشکلات اقتصادی کشور سال خوبی برای تصفیه شکر بوده است که صادرات به افغانستان، عراق و ازبکستان می کنیم.
مدیرعامل شرکت تصفیه شکر تهران اظهار داشت: اشتغال زایی 200 نفر با اجرای طرح توسعه به 400 نفر می‌رسد و این پروژه سومین کارخانه بزرگ تصفیه شکر دنیا است.
وی مشکل اصلی این واحد تولیدی را دستگاه‌های نظارتی و سنگ اندازی بازرسان اعلام کرد که استاندار کرمان نیز برای رفع این چالش قول مساعد همکاری داد.
واحد تولیدی دیگر تراکتورسازی عمران سیرجان واقع در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان بود که زیر گام‌های نماینده عالی دولت در استان کرمان و هیات همراه رونقی بیش از گذشته می‌یابد.
مسئول امور گمرکی شرکت تراکتورسازی عمران سیرجان در این بازدید گفت: خودروهای تراکتور ویژه اراضی کشاورزی و باغی در این واحد تولید می‌شود که مشکل اصلی توسعه این طرح تامین اعتبارات است.
محمدرضا زیدآبادی افزود: تمامی قطعات این نوع تراکتور 39 و 45 اسب بخار در ایران تولید می‌شود و در سیرجان آن را مونتاژ می‌کنیم.
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان هم در این بازدید گفت: کارخانه قطعه سازی وابسته به این صنعت در سیرجان نیاز است.
شهباز حسن پور عنوان کرد: سالانه یکهزار دستگاه تراکتور در این واحد تولید می‌شود و می‌توان با حمایت دولت تولیدات آن را ارتقا داد.
واحد تولیدی دیگر مربوط به تولید فولاد بود که هدف بعدی استاندار کرمان و هیات همراه قرار گرفت.
زینی وند از کارخانه یک میلیون تنی تولید شمش جهان فولاد سیرجان بازدید کرد که طرح توسعه این پروژه تا 2 میلیون تن تولید این پروژه را افزایش می‌دهد.
استاندارکرمان همچنین از مجتمع معدنی و صنعتی گلگهر بازدید و تصریح کرد: گل گهر، چشم اندازهای توسعه را جامع و همه جانبه تدوین کند.
همچنین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان با هفت دستور کار در گل‌گهر برگزار شد.
واحد تولیدی دیگری که استاندار کرمان از آن بازدید داشت واحد تولید آهن اسفنجی شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان بود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این بازدید گفت: شرکت توسعه آهن و فولاد با 2 کارخانه هرکدام به ظرفیت 1.7 میلیون تن آهن اسفنجی تولید می کند.
مهدی حسینی‌نژاد افزود: در طرح توسعه این شرکت تا پایان سال آینده سه میلیون تن ورق را به تولید می‌رساند.
تامین زیرساخت‌ها با همکاری واحدهای معدنی سیرجان
مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر سیرجان هم اضافه کرد: 400 هزار تن صادرات آهن اسفنجی، نیروگاه برق 500 مگاواتی سیکل ترکیبی با سرمایه‌گذاری گذاری هشت هزار میلیارد ریال در این شرکت اجرا می‌شود.
محمد محیاپور گفت: منطقه گل گهر یکهزار و 500 مگاوات برق تا افق 1404 نیاز دارد که قطعی سالانه برق آسیب 700 تا 800 میلیارد تومانی به این شرکت وارد می‌کند.
وی ادامه داد: این شرکت یکهزار و 500 نفر اشتغال‌زایی مستقیم و 15 هزار غیرمستقیم داشته است.
استاندار کرمان نیز گفت: یک نیروگاه 500 مگاواتی برق دیگر نیز به پروژه 500 مگاواتی شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان اضافه شود.
زینی‌وند تصریح کرد: واحدهای گل گهر دغدغه تامین برق استان کرمان را داشته باشند و طرح های نیروگاهی خود را توسعه دهند.
توسعه طرح‌های بهداشت و سلامت سیرجان
همچنین پروژه بیمارستان تخصصی فاطمه الزهرای گل‌گهر سیرجان مقصد بعدی کاروان استانداری کرمان و هیات همراه بود که این طرح نخستین بیمارستان صنعت کشور است با بیش از 200 تخت در حد فوق تخصصی فعالیت می‌کند.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این بازدید گفت: باجذب پزشکان از نظر مواد بکار رفته رتبه نخست کشور را در بین برندهای روز دنیا دارد.
ایمان عتیقی افزود: 160 میلیارد تومان در این طرح با 80 درصد پیشرفت فیزیکی هزینه شده و همچنین 400 میلیارد تومان تجهیزات خریداری می‌کنیم و 40 هزار متر زمین دریافت کردیم.
وی با بیان اینکه این پروژه آبان ماه سال آینده به بهره برداری می رسد بیان داشت: اتاق هوشمند با تکنولوژی روز دنیا در این طرح احداث شده و به دنبال ارتقای کیفیت آن هستیم
استاندار کرمان نیز با تاکید بر تسریع در بهره‌برداری از این پروژه گفت: بیمارستان فاطمه الزهرا سیرجان جمعیت 40 هزار نفری بخش‌ها و روستاهای اطراف را پوشش می‌دهد.
وی افزود: پیش از این مردم سیرجان برای موارد درمانی به شهرستان های همجوار می‌رفتند و اکنون با ورود تکنولوژی جدید، حتی می‌توانیم مسافران درمانی شهرستان‌های مجاور در استان کرمان، هرمزگان و فارس را پوشش دهیم که احداث این بیمارستان به این فرایند کمک می‌کند.
دستاوردهای سفر استاندار کرمان به سیرجان
استاندار کرمان گفت: فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه گذاری‌ قابل توجیه در این استان اکنون طی سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و ساز و کار آن فراهم شده است.
زینی‌وند افزود: نهایت احترام و تکریم را برای سرمایه گذار قائل هستیم و سرمایه گذاری هیچ شخصی برای دریافت مجوزها معطلی نخواهد داشت.
وی بیان داشت: در نقاطی چارچوب هایی وجود دارد که نمی‌توان از آن گذر کرد اما در این زمینه می‌توان با مساعدت با سرمایه گذار برخورد کرد.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه هیچ حمایتی از رویکردهای غیرقانونی نمی‌کنیم گفت: اما رویکردهای قانونی باید به سرعت در استان اجرایی شوند و تاخیر در این حوزه پذیرفته نیست.
وی اضافه کرد: صنایع پایین دستی فولاد مورد حمایت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر قرار گرفته که این ظرفیت نیز باید جدی گرفته شود.
زینی‌وند با اشاره به توسعه متوازن افزود: از شرکت‌های بزرگ با توجه به توان، دانش و تجربه لازمی که برای طرح‌های توسعه ای دارند، حمایت می‌کنیم.
وی عنوان کرد: بیش از 85 درصد از مشکلات سفرهای شهرستانی طی 2 ماه گذشته رفع شده و مدیران فراتر از اختیار خود فعالیت کردند و شهرستان سیرجان باوجود معادن و صنعت خود به تنهایی یک کشور است و این ظرفیت را دارد که طرح های توسعه ای خود را به مناطق دیگر استان ببرد. 
استاندار کرمان گفت: معادن و فعالیت های سرمایه گذاری به شرق و جنوب استان تسری یابد و نیروهایی که از دل یک مجموعه را باید در راستای هدفشان تقویت کنیم.
وی تصریح کرد: نباید مسئولیت اجتماعی واحدهای تولیدی را از هدف اصلی خود دور کند و مجموعه های اقتصادی و تخصصی اگر وارد مجموعه سیاسی شوند، هر 2 طرف آن آسیب می بینند و این شرکت خا باید از مواضع اتهام باید به دور نگهداشته شوند که این امر ثبات مدیریتی می‌آورد.
زینی‌وند افزود: 41 درصد مصرف برق استان کرمان صنعتی است و این استان در اشل بین المللی برق صنعتی مصرف می‌کند که این امر باعث افتخار است.
وی ادامه داد: گل گهر به یکهزار و 800 مگاوات برق در افق 1404 نیاز دارد که عملیات یک نیروگاه 500 مگاواتی در این شرکت آغاز شده ودرخواست کردیم که 500 مگاوات دیگر به آن اضافه شود.
بخشی از روش‌های مدیریتی استان از زبان نماینده مجلس
نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: استاندار کرمان حرف تک تک مردم و کارگران را گوش می‌کند و سپس به مشکلات آنان رسیدگی می‌کند که باید از فرصت حضور ایشان در سیرجان نهایت بهره را ببریم.
شهباز حسن پور افزود: با مجموعه شورای اداری استان همه مسائل و مشکلات را رفع می‌کنیم و در این راستا باید از ظرفیت های داخلی استان استفاده کرد.
وی بیان داشت: همه دستگاه ها با نگاه مثبت از تولید و اشتغال‌زایی استان کرمان حمایت می‌کنند و در این راستا سرمایه ما نیروی انسانی است، نه معادن.
دولت در واقع با کمک معین‌های اقتصادی و سایر مسئولان محلی در سفرهای شهرستانی، بسیاری از مشکلات مردم را با استفاده از ظرفیت‌های منطقه ای و به دست خود آنان رفع می‌کند که این امر بهترین حالت سیاست‌گذاری در جهت توسعه متوازن با کمترین هزینه دولتی است.
برچسب‌ها
کرمان توسعه اقتصادی سیرجان استانداری کرمان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/177515/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان