کرمان رصد

آخرين مطالب

دفاع «زینی‌وند» از انتخاب خود به عنوان استاندار کرمان سياسي

دفاع «زینی‌وند» از انتخاب خود به عنوان استاندار کرمان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان استاندار کرمان به علت استاندار شدن خود اشاره کرد و گفت: انتصاب بنده به استانداری کرمان محصول درست کار کردن سیستم اصلی نظام جمهوری اسلامی است یعنی سیستم نظام اسلامی که از دل آن افرادی مانند من که یک بچه روستایی هستم بیرون می آید و استاندار، وزیر و وکیل می شود. اگر کسی بخواهد با رانت، باند و جناح بازی بالا بیاید که دیگر از اصالت جمهوری اسلامی نبوده، نظام‌های معمول دنیا این گونه هستند اما قرار بود جمهوری اسلامی با آنها متفاوت باشد.
"علی زینی‌وند" عصر امروز 15 آذرماه در نشست مشترک با تشکل‌های دانشجویی به مناسب روز دانشجو گفت: این مناسبت‌ها فرصتی مناسب برای مرور فلسفه وجودی جنبش‌هاست که یکی از آنها جنبش دانشجویی است که از پایه‌های اساسی پیروزی انقلاب است.
وی ادامه داد: امروز به لحاظ امنیت، سیاست و بسیاری از مولفه‌ها در دنیا حرف های زیادی برای گفتن داریم و سختیهای که در نظام بین المللی بر ما تحمیل می‌شود بخشی از هزینه‌هایی است که ما برای استقلال، آزادی و آرمان خواهی حود می‌پردازیم.
استاندار کرمان به تاثیرگذاری هسته‌های مختلف دانشجویی مخصوصا گروه‌های جهادی بر جامعه اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی در سراسر کشور منشاء اثرات خوبی بوده و هستند و معتقدم این گروه ها یاوران بی‌مزد و منت دولت هستند و در کنار مردم فعالیت می‌کنند و ما هم در استان کرمان با کمال میل حاضریم از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی و دانشجویی استفاده کنیم.
وی به علت استاندار شدن خود پرداخت و گفت: انتصاب بنده به استانداری کرمان محصول درست کار کردن سیستم اصلی نظام جمهوری اسلامی است یعنی سیستم نظام اسلامی که از دل آن افرادی مانند من که یک بچه روستایی هستم بیرون می آید و استاندار، وزیر و وکیل می شود. اگر کسی بخواهد با رانت، باند و جناح بازی بالا بیاید که دیگر از اصالت جمهوری اسلامی نبوده، نظام‌های معمول دنیا این گونه هستند اما قرار بود جمهوری اسلامی با آنها متفاوت باشد.
زینی‌وند افزود: بنده برآمده از دل جنبش دانشجویی پرشور دهه 70 هستم که چهارچوب‌دارتر از جنبش دانشجویی امروز بود. جنبش دانشجوی واقعی همان جنبش دانشجویی دهه 70 بود که یکی از پایه‌های اصلی انقلاب بود و رنگ و بویی اصیل را بیشتر از جنبش دانشجویی امروز داشت و بنده برآمده از آن جنبش هستم.
وی به سوابق کاری خود اشاره کرد و افزود: سال‌ها معلم بودم و از ابتدای تحصیلم در دوان مدرسه تا دانشگاه همیشه جزء دانش آموزان و دانشجویان برتر در مدرسه و دانشگاه‌ها بودم. هم صاحب گفتمانم، هم صاحب کتاب و هم مسلط به رشته خودم هستم.
استاندار کرمان بیان کرد: سلسله مراتب اداری را آسانسوری طی نکرده‌ام و از رده‌های پایین وزارت کشور تا سطوح بالا و عالی سیاست‌گذاری کشور مانند مجمع مجمع تشخیص مصلحت نظام را پیموده و با سن زیر 30 سال مدیرکل سیاسی امنیتی بودم. باید عنوان کنم که از دل جنبش دانشجویی مدیرکل سیاسی شدم و حدود 6 سال در مجمع تشخیص مصلح نظام فعالیت داشتم و سه سیاست کلی اصولی در نظام جمهوری اسلامی جمعیت و انتخابات و نظام قانون‌گذار در حوزه مسئولیت بنده تدوین شده است.
وی بیان کرد: در ادامه فعالیتم، فرماندار، معاون اقتصادی استان یزد و در ادامه هم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بوده ام. معاونت بنده در حوزه اقتصادی استانداری یزد از معاونت‌های اقتصادی بسیار موفق کشور بود که هم در این دوران و هم در دوران فرمانداریم دارای ایده های فراوانی بودم ضمن آنکه باید عنوان کنم که رساله دکتری بنده در بحث "توسعه خلیج فارس و توسعه آسیا" و کتاب "فرصت ها و چالش های ژئوپولیتیکی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خزر" بنده هم اکنون از منابع اصلی گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است.
زینی‌وند به دوران فعالیت خود در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مهم سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بنده به کار وزارت کشور را خوب بلدم و به کار استانداری بسیار مسلط هستم و با استان کرمان نیز ناآشنا نیستم.
وی اضافه کرد: وزارت کشور نیروهای آموزش دیده پای کار مثل ما را زیاد دارد که همواره دم دست هستند و معتقدم باید اینگونه افراد را بعنوان استاندار انتخاب کنند و نباید سراغ نیروهای دیگر بروند.
استاندار کرمان در ادامه یکسال برای خدمت را فرصت کمی ندانست و بیان کرد: اگر کسی انگیزه خدمت داشته باشد و آویزان این و آن نبوده و دنبال لابی‌گری و رانت بازی و چسبیدن به این و آن نباشد، برایش یک روز خدمت هم می‌تواند اتفاق ماندگاری باشد. در کشوری مانند ما که علاوه بر ساختار اداری طولانی مدت با سابقه 100 ساله داریم و 42 سال فعالیت انقلاب اسلامی به عنوان یک پایه‌ بروکراتیک برنامه محور، یک سال خدمت کم نیست و یکسال نصف عمر یک دولت است و بنده به پشتوانه دانشجویان، نخبگان، دلسوزان انقلاب و ... تمام تلاشم را خواهم گذاشت که در این یکسال اقدامات موثری را در این استان انجام خواهم داد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات استانداران گذشته مخصوصا دو استاندار قبلی استان کرمان عنوان کرد: با توجه به شناحت وزیر صنعت، معدن و تجارت از استان کرمان یک فرصت برای استان ایجاد شده است تا بتوانیم اقدامات موثری را به ویژه در حوزه صنعت و معدن در این استان انجام دهیم.
زینی‌وند با بیان اینکه استقلال جنبش دانشجویی برای این جنبش افتخار می‌آورد تصریح کرد: هویت دانشجویی، «استقلالش» است و اگر دانشجو دائم پایش روی ترمز باشد که «این را نگویید، آن ناراحت می‌شود آن را نگویید این ناراحت می‌شود» دیگر آن دانشجو برش واقعی جنبش دانشجویی را نخواهد داشت. آزادی‌خواهی ویژگی دانشجویی است و هرآنچه تشحیص داد که حق جامعه و نظام جمهوری اسلامی است را باید بگوید.
وی تاکید کرد: اگر جنبش دانشجویی نشاط نداشته باشد و آن هم در آستانه انتحابات، واقعا باید انسان نگران باشد. جنبش دانشجویی باید نشاط اجتماعی و امید را به جامعه تزریق کند.
استاندار کرمان اظهار کرد: شناحتم از این استان خوب است. کرمان استانی نسبتا با ظرفیت و پر استعدادی است. معادن و استعدادهای خدادادی بی‌شماری دارد ولی تمرکز بر روی بخش‌هایی از این استان باعث شده که نگاه به بحش‌های دیگر را کم کرده باشد. مثلا در استان‌های دیگر اشتغال در بحش خدمات وزن بالایی دارد اما در این استان بخش خدمات در بخش اشتغال وزن بسیار پایینی دارد یا در حوزه شرکت‌های دانش بنیان که امروزه پیشرو توسعه دنیا هستند، در این استان اشتغال دانش بنیان و دانش پایه، در توازن وزن این استان سهمی ندارد و در حوزه کشاورزی کماکان بیش از 90 درصد از اداره امور کشاورزی استان سنتی است و چون وسعت سطح زیرکشت در استان کرمان زیاد است تصور می‌کنید وضع بالایی دارید ولی به اندازه آب و کشاورزی که بتواند توازنی در این استان ایجاد کند، وزن بسیار کمی را شاهد هستیم.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان اضافه کرد: در حوزه مشاغل کوچک که می‌تواند توازن خوبی در بحث اشتغال و پیشرفت ایجاد کند، باید بدانید که کشورهایی مانند هند و چین، کشورشان را با مشاغل کوچک اداره می‌کنند، اما در استان کرمان به مشاغل خرد توجه نشده است و بسیاری از ظرفیت‌های در این استان خالی باقی مانده است که دانشگاه‌ها می‌توانند به ظرفیت‌های خالی ورود پیدا کرده و آنها را فعال کنند و آمادگی شنیدن برنامه‌های دانشجویان در این حوزه‌ها را داریم.
زینی‌وند یکی از مسایل اساسی استان کرمان را موضوع آب دانست و عنوان کرد: با توجه به تجربیاتم در استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد به همه مسایل آبی شرق و جنوب شرق و کویر آشنایی کامل دارم و در بحث انتقال آب از حوضه‌های دیگر به استان کرمان یکی از مطلع‌ترین افراد در این زمینه هستم.
وی بیان کرد: اگر جمهوری اسلامی را یک نظام یکپارچه می‌دانیم که دولت‌ها برش‌های متفاوتی از آن نظام هستند؛ بنابراین اگر دولتی برنامه عمیقی در حوزه‌ای دارد باید بپذیریم و دست به دست هم دهیم که دولت آن برنامه‌های خوب را با قدرت ادامه دهد لذا اگر دولت‌های قبل از دولت تدبیر و امید هم برنامه‌های خوبی داشتند و ما امروز آنها را به بهره‌برداری می‌رسانیم، باعث افتخار ما خواهد بود.
استاندار کرمان اظهار کرد: اگر از سر سیاست‌ورزی و کینه‌ورزی بیاییم برنامه‌های خوب جناح سیاسی مقابل را کنار بگذاریم ولو اینکه چشم‌انداز 20 ساله نظام باشد، به این نظام خیانت کرده ایم.
وی بیان کرد: جامعه ما جامعه قدرتمندی و تحصیل کرده‌ای است. جامعه‌ای است که هر مسئولی حرف غیر دقیق بزند افراد می توانند حتی با موبایلشان او را به صلابه بکشانند. لذا در جامعه قدرتمند مسئولی می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد که حرف برنامه محور بزند نه حرف سیاسی و بی‌پایه. بنابراین شما باید همه ما را مجبور کنید که حرف دقیق بزنیم و عملکرد دقیق داشته باشیم.
ادامه دارد
منبع: ایسنا

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/167281/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان