کرمان رصد

آخرين مطالب

در اوج شیوع کرونا

صدور قبض آب دستی و نجومی در منطقه محروم رمشک/ ‏مردم شوکه شدند اقتصادي

صدور قبض آب دستی و نجومی در منطقه محروم رمشک/ ‏مردم شوکه شدند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان – طی روزهای اخیر صدور قبض‌های دستی آب که مبالغی نجومی روی آن ها نوشته شده، مردم منطقه محروم رمشک را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: این روزها شیوع کرونا در کرمان به خصوص در مناطق جنوبی استان تأثیر منفی بر معیشت مردم گذاشته است از سوی دیگر این روزها توصیه گروه‌های بهداشتی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست و صورت به صورت مکرر تکرار می‌شود اما در جنوب کرمان و در دهستان رمشک که یکی از محروم‌ترین مناطق کشور است مردم درگیر یک اتفاق عجیب شده‌اند.
صدور قبض‌های دستی که گاه مبالغ قابل توجه و نجومی برای محرومان در آنها درج شده مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. این در حالی ست که دهستان رمشک که حدود 40 روستا دارد با مشکلات زیادی برای تأمین آب شرب مردم نیز مواجه است و در مناطقی که لوله کشی آب وجود دارد آب با افت فشار و یا قطعی مکرر مواجه است.
تنها منبع آب موجود در این شهرستان مربوط به مرکز رمشک و چند روستاهای اطراف است که به دلیل محدود بودن ظرفیت‌های موجود آب به صورت یک روز در میان در دسترس مردم قرار می‌گیرد
تنها منبع آب موجود در این شهرستان مربوط به مرکز رمشک و چند روستاهای اطراف است که به دلیل محدود بودن ظرفیت‌های موجود آب به صورت یک روز در میان در دسترس مردم قرار می‌گیرد و همین امر موجب می‌شود در طول هر ماه مردم دسترسی محدود 15 روزه به آب شرب لوله کشی داشته باشند.
این در حالیست که سایر روستاهای رمشک با مشکلاتی برای تأمین آب شرب مواجه هستند و هر چند اقداماتی برای رفع مشکل آب روستایی در این مناطق انجام شده اما همچنان تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
اینجا مردم اکثراً محروم و از اقشار ضعیف جامعه هستند
خبرنگار مهر در رمشک برای پیگیری صدور قبض‌های نجومی به جمع مردم این منطقه محروم رفت، مردم رمشک اکثراً از جمله اقشار آسیب پذیر و محروم هستند که شغل اکثر این افراد کشاورزی و دامپروری است و از بسیاری از امکانات اولیه زندگی شهرنشینان محروم هستند.

کرمان رصد


محمد ترکمانی یکی از ساکنان رمشک است که در گفتگو با مهر در خصوص صدور قبض‌های آب به خبرنگار مهر گوید: ساکنان رمشک اکثراً دارای سرانه درآمدی بسیار پایین هستند و گذران زندگی در این وضعیت کرونایی که کسب و کارها راکد شده بسیار سخت است.
در ماه 15 روز آب لوله کشی داریم
وی افزود: زمان برداشت محصولات کشاورزی که تنها زمینه معاش مردم است دلالان محصول ما را با قیمت اندک خریداری می‌کنند و در سال جاری با محدود شدن صادرات بسیاری از مردم ورشکست شده‌اند و امکان پرداخت قسط‌های وام کشاورزی و تأمین سم و کود را هم برای کشت‌های بعد ندارند.
ساکنان رمشک اکثراً دارای سرانه درآمدی بسیار پایین هستند و گذران زندگی در این وضعیت کرونایی که کسب و کارها راکد شده بسیار سخت است
وی ادامه داد: مردم در این منطقه نه شغل اداری دارند و نه تاجر هستند که بتوانند درآمد ثابت داشته باشند ما قبل از کرونا امکان صادرات محصول را داشتیم و حداقل درآمد تأمین می‌شد اما این روزها بسیاری از مردم با شرایط بسیار سخت اقتصادی دست به گریبان هستند.
وی تصریح کرد: در حالی که قبلاً قبض‌های آب دست مردم می‌رسید و یا پیامک می‌شد و مشترکان می‌توانستند میزان مصرف و ارقام قبوض را مشاهده کنند چند روز قبل مأمور آب با مراجعه به مردم اقدام به صورت قبض دستی کرده است که مبالغ این قبض‌ها اکثراً از 200 هزار تومان تا یک میلیون تومان است این در حالیست که به دلیل محدودیت‌های آب شرب در رمشک و روستاهای اطراف آنکه حدود چهار روستا می‌شود یک روز در میان به کلی آب قطع می‌شود بطوریکه یک روز رمشک آب دارد و یک روز روستاهای اطراف در چنین شرایطی چگونه قبض یک خانه روستایی 500 هزار تومان می‌شود؟
چگونه ممکن است با این فشار اندک آب زمین‌های کشاورز را با آب شرب آبیاری کنیم!
زهرا شعبانی نیز یکی از اهالی روستاهای رمشک است که به خبرنگار مهر می‌گوید: می‌گویند ما از این آب برای کشاورزی استفاده می‌کنیم به همین دلیل قبض‌ها نجومی شده است، اول اینکه برای من روستایی، که درآمد ماهانه‌ام به زحمت یک میلیون تومان می‌شود قبض 500 هزار تومان نجومی است، سوالم از مسئولان این است که آیا در شهرهای کرمان و تهران هم قبض آب 300 هزار تومان رایج است؟
وی افزود: زمین‌های کشاورزی از روستا خارج است و چگونه می‌توان یک کشتزار را با آب لوله کشی که فشار هم ندارد و اکثراً قطع است آبیاری کرد؟ مسئولان چرا به جای حل مشکل می‌گویند ما از آب شرب برای کشاورزی استفاده می‌کنیم. در اوج تابستان و گرمی هوا هم چنین قبض‌هایی برای مردم صادر نشده بود و حالا که هوا متعادل است چرا باید مصرف آب به یکباره افزایش یابد و قبضی هم صادر نشود؟ فقط روی یک کاغذ شماره پرداخت و مبلغ را می‌نویسند و تحویل مردم می‌دهد!
برای من روستایی، که درآمد ماهانه‌ام به زحمت یک میلیون تومان می‌شود قبض 500 هزار تومان نجومی است، سوالم از مسئولان این است که آیا در شهرهای کرمان و تهران هم قبض آب 300 هزار تومان رایج است
وی گفت: صدور قبض‌ها باید شفاف باشد اگر دستگاه صدور قبض مشکل دارد چرا قبوض برای سرپرستان خانوارها پیامک نشده است؟ پرداخت قبض‌هایی که با رشد قابل توجه قیمت مواجه هستند و مشخص نیست بابت چه میزان آب صادر شده است باید مورد پیگیری مسئولان بخش‌های نظارتی قرار گیرد.
مدیر امور آبفا قلعه گنج در این خصوص به به خبرنگار مهر در رمشک می‌گوید: در هر دوره صدور قبض مشترک می‌تواند از 30 متر مکعب آب استفاده کند و اگر بیشتر شد صدور قبض پلکانی می‌شود.
بختیار دهقان پور می‌گوید: افزایش ارقام ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف بوده و احتمالاً به دلیل استفاده از آب در بخش کشاورزی و آبیاری درختان بوده است.
وی ادامه داد: به دلیل حذف سامانه صدور قبض مأمور آب با مراجعه به مشترکان با لیستی که مشخصات کامل در آن قرار دارد و نوشتن شناسه قبض و پرداخت بر روی یک کاغذ این اطلاعات را در اختیار مشترکان قرار می‌دهد.
مدیر امور آبفا قلعه گنج می‌گوید: مأمور آب یک دستگاه کارتخوان به همراه دارد و اگر مشترک امکان پرداخت قبض را نداشته باشد مأمور برق مشخصات را به صورت دست نویس به آنها تحویل می‌دهد تا در فرصت مناسب پرداخت کنند.
این در حالیست که مردم تاکید می‌کنند که میزان قبوض آب نسبت به دوره قبل افزایش یافته و پیامک قبوض آب را نیز بعضاً دریافت نکرده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/164949/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت

لاله‌زار، همچنان سردترین ایستگاه کشور

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به بیش از 10 هزار نفر

لاله زار سردترین ایستگاه کشور