کرمان رصد

آخرين مطالب

بسیج الگوی موفق خدمت رسانی سياسي

بسیج الگوی موفق خدمت رسانی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - سازمان بسیج مستضعفان به عنوان فراگیرترین نهاد مردمی پدید آمده از انقلاب اسلامی همواره در صحنه‌های مختلف خدمات ارزنده ای به کشور انجام داده و به الگویی برای نهضت خدمت رسانی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی(ره) در سال 1358، نهادی را پدیدآورد که مردم پایه بودن ان مهمترین ویژگی آن محسوب می شود و همین خصوصیت این نهاد را ماندگار و ارزشمند کرده است.
بسیج مدت کوتاهی پس از شکلگیری وارد مهمترین میدان حضور خود یعنی هشت سال دفاع مقدس شد و با ایثارگری و جانفشانی کم نظیر، متجاوزان بعثی را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.
پس از اتمام جنگ تحمیلی، حضور بسیج در عرصههای مختلف افزایش یافت و در تمامی بحران ها و مقاطع حساس کشور که نیاز به این نیروی بی ادعا، ایثارگر و موفق بود، پیشتاز خدمت به نظام جمهوری و اسلامی بوده است.
امروز بسیج نه تنها نیروی اثرگذار در عرصه جامعه ایرانی محسوب می شود، بلکه روش و تفکر بسیجی از مرزهای کشور فراتر رفته و در برخی کشورها نهادهایی با الگو قرار دادن بسیج، همان راه و منش را دنبال می کنند.
استاندار کرمان: حضور مویرگی بسیج در بطن جامعه گره گشاست

کرمان رصد

استاندار کرمان در جمع فرماندهان سپاه ثارالله کرمان به مناسبت هفته بسیج گفت:بسیج نیروی جدا از مردم نیست، بلکه از خود مردم است و با ساختار فراگیر مویرگی در سراسر کشور، هر کجا از ساختارهای رسمی، دولتی و نظامی با نیازی مواجه می‌شویم، بسیج آن کاستی‌ها را به خوبی پوشش می‌دهد.
علی زینی وند افزود: حضور نیروهای بسیج در بلایای طبیعی، حوزه بهداشت و سلامت، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و تاثیرگذاری در تقویت هویت نسل امروز بسیار تاثیر گذار بوده است.
وی تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نسل امروز ما باید به سه مولفه ایرانی، اسلامی و انقلابی به عنوان نسل تاثیرگذار، تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز در دنیا می‌تواند مطرح شود.
استاندار کرمان تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ساختارها و بنیان‌هایی داریم که متعلق به همه مردم بوده و دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این مسئله است و اگر غیر این باشد سلایق شخصی ماست که ربطی به بسیج و نظام و هویت جمهوری اسلامی ندارد. فضای همدلی و تعامل خوبی در استان کرمان وجود دارد که باید آن را تقویت کنیم.
وی ادامه داد: در این فضای همدلی باید امکانات را بسیج کنیم تا در شرایط کنونی هم از سختی‌های مردم بکاهیم و هم برای پیشبرد نظام اسلامی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان قله تمدن‌سازی برای الگوی بشری نام بردند، قدم برداریم.
زینی وند بسیج را نیروی مردمی، آماده، آموزش دیده، فراگیر در کشور نام برد که با تدبیر امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، بالنده و پویا در صحنه کشور و کنار مردم انجام وظیفه می‌کند.
وی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ساختارهایی مانند ولایت‌فقیه، سپاه پاسداران و بسیج داریم که باید به گونه‌ای ذیل گفتمان فراگیر و جذاب مقام معظم رهبری پیش ببریم که هم ساختارها همه مردم با همه گرایش‌ها را دوست داشته باشند و هم مردم با دل و جان این ساختارها را در آغوش بگیرند که همینگونه نیز هست.
مدیریت بسیجی بن بست ندارد

کرمان رصد


فرمانده سپاه ثارالله کرمان با بیان اینکه فرهنگ بسیج سپر برای مردم است گفت: نگاه بسیج به هیچ عنوان سیاسی‌کاری نیست، خودش را هزینه احزاب و گروه‌ها نمی‌کند، اما فدای انقلاب، مردم و ولایت که ماندگار هستند، خواهد شد.
سردار حسین معروفی افزود: با فرهنگ بسیجی در مدیریت‌ها، بن‌بستی نخواهیم داشت، بسیج و سپاه در کنار استاندار برای حل مشکلات مردم در حوزه تنظیم بازار و مقابله با احتکار، بهداشتی و درمان، اقتصاد مقاومتی، اجتماعی گام بر می‌دارد.
وی تاکید کرد: تعامل با سیستم اجرایی و اداری استان عالی است و هیچ موضوع تقابلی و تخریبی با مسولان استان و شهرستان‌ها نداریم. ضرر تقابل به مردم است و وحدت از آب و نان برای ما واجب‌تر است.
وی خاطرنشان کرد: با 42 گردان رزمایش آمادگی را در استان اجرا کردیم و آمادگی خود را حفظ کردیم و بالا بردیم.
بسیج 86 طرح اشتغالزایی در کرمان اجرا کرد

کرمان رصد


مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به آمادگی بسیج برای خدمت رسانی به مردم گفت: بسیج سازندگی با احداث مدارس، مسکن، سالن ورزشی، طرح های اشتغال‌زایی و غیره در راستای محرومیت‌زدایی در کشور و استان گام برداشته است.
سرهنگ جواد جلالی افزود: لایروبی رودخانه‌ها و ترمیم سیل‌بندها، احداث استخر، احیای قنوات و آبرسانی در برخی از مناطق محروم استان در راستای تامین اب شرب و کشاورزی انجام شده است و تا پایان سال اجرای این پروژه‌ها ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در سال جاری و در بخش آب شرب 19 پروژه و در بخش آب کشاورزی 29 پروژه توسط بسیج انجام شده که تاکنون همه پروژه‌های آب شرب و 28 پروژه آب کشاورزی به پایان رسیده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: 86 طرح اشتغال‌زایی با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان در سطح استان اجرا شده است که اشتغال 239 نفر را در پی داشت و همه این طرح‌ها در هفته بسیج افتتاح شدند.
وی با اشاره به خدمات رسانی بسیج در بحث کمک های معیشتی افزود: بسیج سازندگی 2 مرحله از کمک‌های مومنانه به خانوارهای نیازمند در ماه رمضان و دهه ولایت اجرا کرد و اکنون مرحله سوم آن در حال انجام است.
سرهنگ جلالی ادامه داد: راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک، ضد عفونی معابر و اماکن، اعزام گروه‌های جهادی برای کمک به کادر درمان از جمله فعالیت های بسیج در حوزه مقابله با ویروس کرونا در سطح استان محسوب می شود.
وی با اشاره به حضور بسیجیان در حوادث و بلایاهای طبیعی بیان کرد: اعزام گروه‌های جهادی جهت امدادرسانی و شست و شوی لوازم منزل آنها، ساخت سرویس بهداشتی، اعزام تکنسین و متخصص برای تعمیر وسایل منازل مردم سیل‌زده، اسکان، بازسازی بخشی از سیل بندها از جمله اقدامات امدادی بسیجیان در این وقایع بوده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: توزیع 14 هزار و 300 بسته معیشتی و ازادی 138 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از دیگر اقداماتی است که با مشارکت بسیج در هفته بسیج انجام شده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا کرمان علی زینی وند سازمان بسیج سازندگی گروه های جهادی سازمان بسیج مستضعفان
پروندهٔ خبری
بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/164631/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی