کرمان رصد

آخرين مطالب

آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا از هفته آینده علمي

آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا از هفته آینده
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - دکتر نمکی گفت: در رابطه با واکسن کووید19 ما همگام با کشورهای جهان از روزهای نخست کار را آغاز کردیم و با سه روش برای تامین واکسن مورد نیاز مردم کشورمان راه را دنبال می‌ کنیم. وی گفت: خوشبختانه چند واکسن از این مجموعه واکسن‌ ها فازهای 1 و 2 مطالعات را گذراندند و از هفته آینده یا بعد از آن وارد فاز مطالعات انسانی خواهند شد
واکسن ایرانی کرونا از هفته آینده وارد فاز مطالعات انسانی خواهد شد
دکتر سعید نمکی، در ارتباط ویدئوکنفرانسی با مسئولان سازمان جهانی بهداشت، ضمن قدردانی از دست ‌اندرکاران تولید واکسن کرونا در جهان، گزارشی از روند پیشرفت های ایران در تولید واکسن کووید19 ارائه داد و گفت: جا دارد که از معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌ های دانش‌ بنیان، انستیتو پاستور و رازی و بنیاد برکت نیز تشکر کنم. از سازمان جهانی بهداشت بویژه دکتر احمد المنظری قدردانی میکنم و به ویژه عزیزانی که در قسمت ساخت واکسن و داروهای بیولوژیک با ما همکاری می‌کنند.
آغاز تولید داخلی تستهای آنتی ژن از اواسط هفته آینده
وی افزود: موج جدید و پاییزه، خیز جدیدی از کرونا را در جهان رقم زد و کشور ما هم به گونه ‌ای درگیر این پدیده است. ما با طرح جدیدی که دنبال می‌ کنیم با بیماریابی بیشتر، تست‌ های بیشتر که به زودی به روزی 100 هزار عدد تست روزانه خواهد رسید و با توجه به ساخت داخل تست‌ های آنتی‌ ژن در کشور که از اواسط هفته آینده راه‌ اندازی خواهد شد و پروانه صدورش به سرانجام رسیده، خواهیم توانست با بیماریابی فراوان، قرنطینه زودتر، درمان سرپایی و مراقبت بیشتر در بیمارستان‌ها از آمار مرگ و میر و موارد بستری بکاهیم.
پیگیری تامین واکسن کرونا از 3 طریق
دکتر نمکی ادامه داد: در رابطه با واکسن کووید19 ما همگام با کشورهای جهان از روزهای نخست کار را آغاز کردیم و با سه روش برای تامین واکسن مورد نیاز مردم کشورمان راه را دنبال می‌ کنیم. یکی از این اقدامات مشارکت در کووکس با هدایت سازمان جهانی بهداشت و قرار دادن سهمیه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه است. دیگری هم همکاری‌ های بین ‌المللی که با کوشش همکاران من در روابط بین‌الملل و انستیتو پاستور و در برخی دستگاه‌های دیگر با مشارکت‌ کشورهایی که اعلام آمادگی کردند به شکل پروژه مشترک دنبال می‌کنیم و همچنین با همکاری دوستانم در شرکت‌های دانش‌بنیان در مجموعه‌هایی مثل بنیاد برکت، انستیتو رازی و انستیتو پاستور فعالیت بسیار خوبی از ماه ‌ها قبل در زمینه ساخت واکسن آغاز شد.
وضعیت واکسن های ایرانی کرونا
وی در ادامه تاکید کرد: چندی پیش به مردم شریف کشورم این مژده را دادم که ما در رابطه با ساخت واکسن گام‌های بسیار موثری برداشتیم و خوشبختانه از بین 12 شرکت حدود 7 یا 8 شرکت در وضعیت مطلوب ‌تری قرار دارند و 4 شرکت مراحل پیشرفته فاز یک و دو را طی کردند و وارد فاز 3 یعنی فاز انسانی می‌ شوند. امروز با نشستی که با عزیزان سازمان جهانی بهداشت داشتیم به شکل مکتوب موارد را به استحضار عزیزان رساندیم و یکی از همکاران من در شرکت‌ های دانش بنیان که گام‌ های پیشرفته تری برداشتند عملکرد خود را به اطلاع کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می‌ رسانند و هفته بعد یا هفته بعد از آن، از گروه دیگری که کار پیشرفته ‌تری دارند دعوت می‌کنیم و به همین مکانیزم موارد به اطلاع خواهد رسید.
وزیر بهداشت تصریح کرد: آنچه که به شدت مورد توجه و حمایت ریاست جمهوری و از همه مهم‌تر مورد حمایت ویژه مقام معظم رهبری است، توسعه حرکت‌ های دانش‌بنیان و تکیه بر علم و دانشمندان داخلی است. خوشبختانه واکسن کووید19 یکی از دستاوردهای افتخارآفرین این تفکر است و امیدوارم در آینده ای نزدیک به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز ساخت واکسن کووید19 در جهان مطرح شویم.
وی گفت: انتظار داریم سازمان جهانی بهداشت ما را به عنوان کشوری که در اوج تحریم‌ های ظالمانه گام‌ های موثری در این راستا بر می‌ دارد، بیش از پیش حمایت و مراحل کار کارشناسی را تسریع کنند تا ما زودتر به عنوان تولید کننده منطقه‌ ای مهم در زمینه کووید 19 برای کشور خودمان و مردم جهان گام‌های موثری برداریم.
وزیر بهداشت همچنین در حاشیه این جلسه مجازی، در گفتگو با رسانه‌ ها عنوان کرد: در رابطه با طرح جدید مقابله با کرونا چه محدودیت ها و چه اجرای طرح بسیج، بیماریابی سریع، تست بالا و قرنطینه و غیره موارد به استحضار مردم رسیده و باز هم اطلاع رسانی خواهد شد.
دکتر نمکی با اشاره به جلسه ویدئو کنفرانسی با مقامات سازمان جهانی بهداشت و ارائه جدیدترین گزارش تولید واکسن ایرانی کرونا، گفت: امروز شاهد نشست جدیدی بودیم که نقطه افتخار آفرین جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود؛ امروز گزارش پیشرفت کار ساخت واکسن کرونا در جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری از کووید 19 در ایران را به سمع و‌ نظر مسئولان بهداشتی جهان رساندیم.
وی افزود: در همین راستا سازمان جهانی بهداشت با بررسی های متعدد و رسیدگی به محتویات ارسالی ما، امروز نشست کارشناسی را با همکاران ما در سطح منطقه امرو و ژنو برگزار کرد و آنها نیز باور کردند که گام های دانشمندان ما گام ‌های موثری است.
وی گفت: خوشبختانه چند واکسن از این مجموعه واکسن‌ ها فازهای 1 و 2 مطالعات را گذراندند و از هفته آینده یا بعد از آن وارد فاز مطالعات انسانی خواهند شد، همه این حرکت ها مبتنی بر استانداردهای بین المللی است و گام به گام با تایید کارشناسان جهانی بهداشت پیش خواهد رفت و بر همین اساس امروز به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در عرصه ساخت واکسن کووید 19 مطرح می شویم و امیدوارم با لطف خدا و حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری و حمایت های مستمر رئیس جمهور محترم و دعای خیر مردم خبر خوشی که مدتی پیش در مورد واکسن دادم، محقق شود و ما هم یکی از سازندگان اصلی واکسن کووید 19 هم برای مردم سرزمین خودمان و هم نیازمندان کل جهان باشیم.
منبع: behdasht.gov.ir

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/162545/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت