کرمان رصد

آخرين مطالب

تبدیل جزیره کیش به هاب دیپلماسی علمی در سطح کشور منطقه آزاد کیش

تبدیل جزیره کیش به هاب دیپلماسی علمی در سطح کشور
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - دستیار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه علم و فناوری از ایجاد دانشگاه مشترک بین المللی با بهره گیری از ظرفیت های قانونی و تحقق یافتن جزیره کیش به عنوان هاب دیپلماسی علمی در سطح کشور خبر داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، داریوش سلیمی دستیار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه علم و فناوری در نخستین نشست خبری تحت عنوان "وبینار تخصصی روسای دانشگاه های منطقه آزاد کیش با روسای دانشگاه های عضو IAUP " دوشنبه 12 آبان در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی کیش؛ تبدیل منطقه آزاد کیش به عنوان هاب دیپلماسی علمی را یکی از دستاوردهای مهم به منظور معرفی پتانسیل ها، جاذبه های گردشگی و ظرفیت های علمی این منطقه به کشورهای خارجی عنوان کرد.
سلیمی اهمیت استقرار عضو"IAUP" و تمام اتحادیه بین المللی روسای دانشگاه ها جهان در جزیره کیش را یکی از مهمترین سیاست ها سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه برنامه ششم توسعه، طبق بند الف، ماده 64 امکان ایجاد دانشگاه های کشور با دانشگاه های خارجی؛ در قالب دانشگاه های مشترک در مناطق مختلف فراهم می شود.
وی تصریح کرد: ظرف یک ساله گذشته با انجام اقدامات ارزشمندی در این حوزه موجب ایجاد پژوهشگاه های مختلفی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور چین و در شمال کشور شده است.
دستیار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه علم و فناوری؛ بهره مندی دانشگاه های مادر از ظرفیت قانونی برنامه ششم توسعه را یکی از سیاست های سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و افزود: موضوع مهم بین المللی سازی مراکز آموزش عالی یکی از پتانسیل های جدی مناطق آزاد از جمله جزیره کیش مورد بررسی قرار گرفته است.
داریوش سلیمی در ادامه خاطر نشان کرد: امضای تفاهم نامه های همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه های "شهید بهشتی، علوم پزشکی شیراز، علم و صنعت، امیر کبیر و دانشگاه تربیت مدرس" و آغاز فعالیت آنان در حوزه های مربوطه، شاهد تحولات خوبی در حوزه های مختلف این منطقه خواهیم بود.
سلیمی بر لزوم اهمیت بین المللی سازی دانشگاه های مستقر در جزیره کیش اشاره داشت و گفت: با استقرار دفتر "IAUP" در این منطقه به عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی با دانشگاه های جهان، امکان استفاده از ظرفیت موجود در این منطقه محقق می شود.
وی در خصوص ایجاد رشته های مشترک با دانشگاه های خارجی از جمله رشته های بین رشته ای با محوریت برگزاری دوره های مهارت آفرینی؛ بیان داشت: هدف نهایی استفاده از ماده قانونی و ایجاد یک دانشگاه مشترک در جزیره کیش است که با امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران، زمینه ایجاد کنسرسیوم برای شناسایی و ایجاد رشته های بین رشته ای میان دو دانشگاه و ارتباط گرفتن با یک دانشگاه خارجی به همراه چند دانشگاه برتر کشور آغاز شده است.
داریوش سلیمی یکی از ابزارهای موجود برای افزایش ارتباطات مستقل پردیس های مستقر در کیش با دانشگاه های خارجی را فعالیت دفتر "IAUP" در این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد تعامل میان دانشگاه های داخلی با مجموعه دانشگاه های منطقه و خارجی در اروپا و کشورهای دیگر مورد بررسی قرار گرفته تا زمینه های ارتباط دو سویه با کشورهای خارجی و همچنین ارائه خدمات در این حوزه به کشورهای همسایه نیز فراهم شود.
دکتر محمد شریف ملک زاده رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه "IAUP" تبدیل جزیره کیش به هاب دیپلماسی علمی و ایجاد دفتر منطقه ای خاورمیانه در کیش را یکی از فرصت های بسیار مهم و ارزشمند در کیش دانست و افزرود: با ایجاد دبیرخانه دائمی در جزیره کیش و ارتباط دانشگاه های کشور با منطقه "IAUP" می تواند یکی از ظرفیت هایی بسیار مهم برای معرفی پتانسیل های علمی و جاذبه های گردشگری این منطقه به کشورهای خارجی باشد.
ملک زاده با بیان این که محدویت های ناشی از شیوع بیماری کرونا نتوانست کوچکترین وقفه ای در فعالیت های انجام شده در این زمینه ایجاد کند افزود: استقبال شمار زیادی از دانشگاه های مطرح برای حضور در این نشست؛ نشان دهنده ظرفیت های دیپلماسی علمی و پژوهشی جزیره کیش و فراهم شدن شرایط لازم برای شناسایی جایگاه تخصصی این منطقه میان کشورهای دیگر است.
فرامرز صحرایی مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد کیش تحقق یافتن این اقدام مهم را موجب اصلاح پذیرش دانشجوهای خارجی، تبادل دانشجو و مهارت های آموزشی در کنار تحصیلات در این دانشگاه ها عنوان کرد و اظهار داشت: با فراهم شدن ساز و کارهای مورد نیاز؛ ارتقای کیفیت علمی و آموزشی کلید خواهد خورد و پردیس های بین المللی کیش یکی از ظرفیت های موجود در جذب دانشجو خواهد بود.
زهرا حسین زاده دبیر کارگروه بین‌المللی سازی دانشگاه های کیش و مسئول امور بین الملل و کنسولی پردیس کیش، دانشگاه علوم پزشکی تهران، آغاز فعالیت های بین المللی سازی دانشگاه های مستقر در جزیره کیش را با محوریت "شناساسیی چالش ها و مشکلات موجود" در این منطقه عنوان کرد و گفت: اولویت نخست در این حوزه ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز در جزیره کیش بود که اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.
حسین زاده در خصوص ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز در منطقه آزاد کیش در چار چوب استاندارد جهانی اظهار داشت: جزیره کیش نخستین مناطق آزادی هست که نسبت به بین المللی سازی دانشگاه های این منطقه به صورت حرفه ای با سه محوریت "کنسولی و تبادل ارزی اتباع خارجی و مسائل فرهنگی اقدام کرده است.
شایان ذکر است داریوش سلیمی دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه علم و فناوری، محمد شریف ملک زاده رئیس منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه (IAUP)، علی سلک غفاری رئیس پردیس بین المللی کیش، دانشگاه صعتی شریف؛ اعضای کمیته سیاست گذاری نخستین نشست تخصصی میان روسای دانشگاه های عضو خاورمیانه و آسیای مرکزی با دانشگاه های منطقه آزاد کیش هستند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/158622/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار فرمانده قرار گاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش با جمعی از معلولان کرمان

تجمع عنبرآبادی‌ها در حمایت از عملیات وعده صادق + فیلم

رشته سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می‌شود

شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟

رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند

روزگار سخت سرمربی یونانی در سیرجان (عکس)

هواشناسی ایران / هشدار قرمز سیلاب برای 4 استان کشور

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تصاویری از ارگ تاریخی بم زیر بارش باران بهاری | ببینید

مس رفسنجان در سوارکاری هم تیمداری می‌کند

نوسازی 260 هزار واحد در کشور آغاز شده است

مسدود شدن راه ارتباطی 5 روستا

ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد

رانندگان از سفر غیرضروری در سطح استان کرمان خودداری کنند

فیلم| بارش باران در ارگ تاریخی بم

سوارکاری به مجموعه ورزش باشگاه صنعت مس رفسنجان اضافه می شود

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود

محدودیت‌های ترافیکی برای برگزاری رژه روز ارتش در شهر کرمان

غیبت 5 بازیکن گل‌گهر برابر استقلال خوزستان

بروات تولید کننده برتر لوزارم خانگی

بارش قطرات باران بر بنای ارگ تاریخی بم

برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

کشف بیش از 30 شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار

همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

هشدار قرمز سیلاب؛ بارش سنگین باران در 4 استان کشور

جرجر شدید باران و جاری شدن سیلاب ها در استان کرمان

حرف‌های تند ستاره خارجی لیگ: این رسمش نبود!

شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد

2 شکایت تازه از مس رفسنجان در فیفا/دوباره پنجره بسته می‌شود؟

مس رفسنجان در خطر محکومیت فیفایی جدید!

شکایت دو برزیلی از مس رفسنجان به فیفا!

«نون. خ 5» پربیننده‌ترین شد و «زیرخاکی» محبوب‌ترین

7 هزار و 552 رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است

کشف 30هزار لیتر گازوئیل قاچاق درانار

راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد

2 شکایت تازه از مس رفسنجان در فیفا

یک تیم لیگ برتری در آستانه‌ی محرومیت

بیش از 600 مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند

حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب

مصدوم شدن 9 نفر بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بم _ ریگان

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»