کرمان رصد

آخرين مطالب

کرونا در کمین بیماران دیابتی

نایاب شدن انسولین و کیت تست قندخون/ دیابتی ها سرگردان شدند گفتگو

نایاب شدن انسولین و کیت تست قندخون/ دیابتی ها سرگردان شدند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان – بیماران دیابتی در استان کرمان همچنان برای تأمین انسولین و کیت تست قند خون دچار مشکلات متعدد هستند و وعده مسئولان برای رفع مشکل محقق نشده است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: استفاده از انسولین و داروهای کنترل کننده دیابت یکی از ضروریات کنترل بیماری در افرادی است که به قند خون مبتلا شده‌اند.
اما داستان نایابی انسولین در داروخانه‌های کرمان همچنان ادامه دارد، هر چند که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی می‌گویند کمبود انسولین در بازار نیست و بیماران می‌توانند با مشورت پزشک انسولین قلمی را با انواع دیگری از دارو که در داروخانه‌ها وجود دارد عوض کنند اما بسیاری از بیماران می‌گویند توصیح نخست و مؤکد پزشکان استفاده از انسولین قلمی است و تزریق سایر گونه‌های این دارو نمی‌تواند قند خون آنها را کنترل کنند.
هر چند طبق اعلام مسئولان قرار بود انسولین قلمی بعد از ترخیص از گمرک در داروخانه‌ها توزیع شود اما هنوز هم بسیاری از بیماران دیابتی برای تهیه داروی مورد نیاز خود سرگردان هستند
هر چند طبق اعلام مسئولان قرار بود انسولین قلمی بعد از ترخیص از گمرک در داروخانه‌ها توزیع شود اما هنوز هم بسیاری از بیماران دیابتی برای تهیه داروی مورد نیاز خود سرگردان هستند و در حالی که توصیه می‌شود بیماران زمینه‌ای در خانه بمانند این افراد برای ادامه حیات در به در داروخانه‌ها شده‌اند.
نکته قابل توجه اینکه هزینه تأمین داروهای دیابتی نیز افزایش یافته است و از سوی دیگر برخی از اقلام مورد نیاز این افراد از جمله کیت‌های تست دستگاه‌های خانگی قند خون نیز نایاب شده و یا با هزینه هنگفت در دسترس قرار می‌گیرد.
افزایش مراجعه بیماران دیابتی به داروخانه‌ها خطر ابتلاء را افزایش می‌دهد
در همین خصوص با حضور در داروخانه‌ها وضعیت توزیع دارو را به صورت میدانی بررسی کردیم، یکی از متصدیان داروخانه‌های سطح شهر کرمان گفت: هنوز انسولین قلمی در دسترس قرار نگرفته است اما تقاضا برای این دارو همچنان بسیار بالاست و نمی‌دانیم چه زمانی دارو در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد.

کرمان رصد

وی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا از بیماران می‌خواهیم قبل از مراجعه به داروخانه با پزشک مورد اعتماد خود برای جایگزینی انسولین مشورت کنند تا خطر ابتلاء به کرونا در مراجعه به داروخانه‌ها کاهش یابد.
کیت تست قند خون در بازار وجود ندارد
وی در خصوص کیت دستگاه‌های تست قند خون نیز گفت: بیش از یک ماه است این کیت‌ها با کمبود مواجه شده و متأسفانه نمی‌توانیم نیاز بیماران را تأمین کنیم، این کیت‌ها اکثراً وارداتی است و به دلیل تحریم‌ها تهیه و توزیع کیت‌های تست قند خون نیز با مشکل مواجه شده است.
محمد کمالی پیرمرد کرمانی ست که برای تأمین انسولین به داروخانه مراجعه کرده است که به خبرنگار مهر می‌گوید: مسئولان با کلمات بازی می‌کنند و هر بار یک زمان برای تأمین دارو مشخص می‌کنند. من یک سوال دارم آنهایی که می‌گویند انسولین از این به بعد با کد ملی و دفترچه تحویل بیماران می‌شود آیا نمی‌دانند تا حالا هم انسولین با دفترچه درمانی و کد ملی به بیماران عرضه می شده است؟!
یا مسئولان اصلاً در جریان وضعیت عرضه داروها نیستند و یا اگر هستند درحال دفع وقت و پاک کردن صورت مساله اند
وی می‌گوید: یا مسئولان اصلاً در جریان وضعیت عرضه داروها نیستند و یا اگر هستند در حال دفع وقت و پاک کردن صورت مساله اند ، در حالی که این نوع انسولین تقاضای زیادی در بازار دارد چرا تاکنون خط تولید آن در کشور راه اندازی نشده است؟ مسئولان مرتبط با تأمین دارو می‌گویند انسولین‌های موجود در بازار می‌تواند نیاز بیماران را تأمین کنند اما پزشکان و متخصصان می‌گویند باید داروی اصلی را استفاده کنید!
سمانه تقی پور یکی دیگر از متقاضیان انسولین است که می‌گوید: علیرغم اینکه قرار بود از ابتدای هفته جاری این مشکل رفع شود اما هنوز برای پیدا کردن انسولین در به در داروخانه‌ها هستیم و احتمال اینکه در همین داروخانه‌ها به کرونا مبتلا شویم بسیار بالاست.

کرمان رصد


وی می‌گوید: نه تنها انسولین قلمی در بازار نیست بقیه سایر اقلام دارویی دیابتی‌ها نیز به سختی تهیه می‌شود، هر بار که به داروخانه می‌رویم نیمی از داروها را ندارند و یا با قیمت بالا عرضه می‌کنند در صورتیکه برای بیماران زمینه‌ای باید تسهیلاتی در نظر می‌گرفتند.
این بیمار دیابتی گفت: هر بیمار دیابتی باید چند نوبت در روز قند خون را در خانه کنترل کند و برای این کار به کیت‌های مخصوص نیاز دارد که در گذشته به وفور در بازار وجود داشت اما هم اکنون در کل شهر کرمان یک بسته کیت هم وجود ندارد و بیماران نمی‌توانند روند درمان خود را کنترل کنند.
محمد نظری نیز دیگر بیمار دیابتی است که می‌گوید: یک بسته کیت چک قند خون هم در کرمان پیدا نمی‌شود و اگر در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی یافت شود با قیمت بسیار بالا عرضه می‌شود.
یک بسته کیت چک قند خون هم در کرمان پیدا نمی‌شود و اگر در فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی یافت شود با قیمت بسیار بالا عرضه می‌شود
وی گفت: شاهد مشکلات متعدد در بیماری‌های مضمن دیابتی هستیم چون نه دارو دارند و نه امکان کنترل بیماری جود دارد در این شرایط وضعیت باید توسط مسئولان رصد و مشکلات حل شود.
مدیر انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان کرمان نیز در گفتگو با مهر اظهارداشت : تأمین داروی مورد نیاز بیماران دیابتی مانند سایر مناطق کشور در کرمان نیز با مشکلات زیادی مواجه شده است و امیدواریم به زودی مشکلات رفع شود.
عباسی افزود: آنچه که مسلم است نباید وقفه‌ای در جریان درمان این بیماران ایجاد شود در غیر این صورت در آینده شاهد یک موج از بیماران دیابتی خواهیم بود.
بیماران به کاهش مصرف دارو روی آورده‌اند
وی تصریح کرد: سرگردانی بیماران دیابتی در داروخانه‌ها و سطح جامعه برای تهیه دارو خود می‌تواند به شیوع بیماری در این دسته از بیماران زمینه‌ای منجر شود.
وی گفت: متأسفانه برخی بیماران برای اینکه بتوانند میزان داروهای خود را مدیریت کنند به کاهش مصرف دارو روی آورده‌اند ضمن اینکه تأمین داروها با مشکل مواجه شده است.
عباسی با اشاره به افزایش مراجعه بیماران به داروخانه‌ها و مراکز پزشکی گفت: اما بیماران دیابتی باید بدانند یکی از گروه‌های در معرض خطر دیابتی‌ها هستند و این رفت و آمدها پر خطر است.
مشکلات دیابتی‌ها در حالی ادامه دارد که مسئولان بهداشتی همچنان عقیده دارند کمبود انسولین وجود ندارد و بیماران می‌توانند با مشورت پزشک داروهای خود را تغییر دهند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/157612/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان