کرمان رصد

آخرين مطالب

زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا:

سیاست‌های وزارت علوم و آموزش‌وپرورش،آینده‌نگرانه نیست/شاهد انحرافات جدی در مهدها هستیم سياسي

سیاست‌های وزارت علوم و آموزش‌وپرورش،آینده‌نگرانه نیست/شاهد انحرافات جدی در مهدها هستیم
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش با شبکه شاد توانست تا حدودی خلاء آموزش حضوری را پر کند و این کار بزرگی بود اما در مجموع متاسفانه برخی از سیاست‌ها در وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش، سیاست‌های آینده‌نگرانه نیست.

دکتر"محمدمهدی زاهدی" در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نظام رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: متاسفانه نظام رتبه بندی معلمین به خوبی از سوی دولت در کشور اجرا نشده است و دولت تصور می‌کنند که اگر اضافه حقوقی به معلمین پرداخت می‌کند به معنای آن است که نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را تعریف و عملیاتی کرده این در حالی است که نظام رتبه‌بندی فرهنگیان دارای ابعاد مختلفی است.
وی کرامت انسانی، منزلت اجتماعی و معیشت را مهمترین مباحث در نظام رتبه‌بندی دانست و بیان کرد: تا حدودی بخشی از معیشت معلمین در اجرای این طرح از سوی دولت تامین شده اما نه به صورت کامل؛ ولی در باب کرامت انسانی و منزلت اجتماعی معلمین هیچ کاری صورت نگرفته این در حالی است که ما معتقدیم در قالب این نظام معلمان باید همانند اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها جایگاه و منزلت اجتماعی داشته باشند همچنین در حال حاضر اگر در حکم معلم در روز اول عنوان «دبیر» درج شود، با همان حکم دبیری بازنشسته می شود اما اساتید مراتب دارند و در نیروهای مسلح نیز این چنین است بنابراین باید برای آموزش و پرورش نیز این رتبه‌بندی وجود داشته باشد که باید به صورت لایحه به مجلس ارایه شود تا پس از تصویب، بودجه آن تخصیص یابد که متاسفانه تا این لحظه این اتفاق نیفتاده است.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به آموزش‌های این دوران کرونایی اشاره کرد و افزود: عدالت آموزشی هم اکنون در کشور برقرار نیست و تلاش‌ها براین است که این اتفاق صورت بگیرد.
وی ادامه داد: در کشور حدود 4 میلیون دانش آموز داریم که یا دسترسی به اینترنت پرسرعتی که بتواند از سیستم شاد استفاده کند، ندارند یا فاقد لپ تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت هستند پس عملا 4 میلیون دانش آموز در کشور نمی‌توانند به نحو مطلوب از شبکه شاد استفاده کنند.
زاهدی اضافه کرد: رسانه ملی برای جبران این موضوع به میدان آمده است و به فریاد این 4 میلیون رسیده است هرچند سایر دانش آموزان نیز از آن بهره می‌گیرند اما این به تنهایی کفایت نمی‌کند زیرا باید در سیستم آموزش یک تعامل دو طرفه بین دانش آموز و معلم برقرار شود تا معلمین هم بتواند سوالات دانش آموزان را پاسخ داده که شبکه آموزش فاقد این موضوع است. در برخی نقاط که مشکل شیوع کرونا ندارند مقرر شد که آموزش به صورت حضوری باشد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واقعیت این است که یک افراط و تفریطی در آموزش کشور در دوران کرونایی در حال صورت گرفتن است. مثلا در شهرهایی که شیوع کرونا در آنها جدی است شاهدیم آموزش و پرورش یا مدیران آموزش و پرورش اصرار دارند که معلم و دانش آموز در مدرسه حضور پیدا کند که این یقینا هم به ضرر معلم و هم دانش آموز است زیرا خطر ابتلا به کرونا را زیاد می‌کند مخصوصا در حال حاضر که در موج سوم کرونا قرار داریم.
وی بیان کرد: سیستم آموزش ایران همانند بسیاری از کشورهای دیگر آمادگی مقابله با این وضعیت را نداشت و نمی‌توانستیم صبر کنیم تا کرونا تمام شود سپس آموزش‌ها را از سر گیریم زیرا نباید عمر دانش آموز را تلف کرد لذا وزارت آموزش و پرورش سیستم شاد را راه‌اندازی کرد. مشکلات سیستم شاد را به صورت کارشناسی بررسی و به آنها اعلام کردیم و اکنون اصلاحات خوبی در آن صورت گرفته است.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش با شبکه شاد توانست تا حدودی خلاء آموزش حضوری را پر کند و این کار بزرگی بود اما در مجموع متاسفانه برخی از سیاست‌ها در وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش، سیاست‌های آینده‌نگرانه نیست. در 2.5 سال پیش بنده پیشنهاد آموزش سکویی را به هر دو وزارتخانه دادم. باید بدانید که آموزش سکویی 10 سال است که در دنیا راه‌اندازی شده و این آموزش ترکیبی از آموزش های حضوری و غیرحضوری است.
وی افزود: متاسفانه در این وزارتخانه‌ها هیچ گوش شنوایی نبوده و به دنبال راه‌اندازی آموزش سکویی نرفتند و اگر 2.5 سال پیش آموزش سکویی را راه‌اندازی کرده بودیم امروز با این حجم از مشکلات مواجه نبودیم. باید به سمت و سوی آموزش سکویی برویم و چاره‌ای جزء این هم نداریم و مطمئن باشید تا 10 سال آینده کل دنیا به این سمت خواهند رفت و ما نباید از دنیا عقب بمانیم زیرا دچار عقب‌ماندگی علمی خواهیم شد و این به ضرر ما است.
زاهدی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره سند 2030 عنوان کرد: سند 2030 در مقطعی بخشنامه شد که اجرا شود اما با پیگیری‌های صورت گرفته و با دستور مقام معظم رهبری آن بخشنامه منتفی شد اما این واقعیت وجود دارد که به صورت نقطه‌ای آثار آن را می‌بینیم بخصوص شاهد انحرافات جدی در مهدهای کودک هستیم و طرحی برای ساماندهی مهدهای کودک در مجلس در دستور کار داریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/156424/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اجرای 18 پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل

استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند

ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود

فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

راه 15 روستا در بم بازگشایی شد

رقابت بیش از 45 هزار داوطلب کرمانی در کنکور

تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان

رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

ظرفیت ارزش افزوده معدن در جنوب کرمان 10 برابر بیشتر از کشاورزی است

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی

افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهای فافق

5 صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد

فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

تلاش راهداران برای بازگشایی راه روستایی جهربه پشوئیه شهداد

5 صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد

5 صفحه مجازی هنجارشکن در زرند مسدود شد

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم

دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور

ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است

مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال

ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ