کرمان رصد

آخرين مطالب

فرمانده انتظامی استان:

در برخورد با اراذل با کسی تعاریف نداریم/کشف 200 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کرمان اجتماعي

در برخورد با اراذل با کسی تعاریف نداریم/کشف 200 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کرمان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از اولویت های ما برخورد با قاچاقجیان کالا است، گفت: بیش از 200 میلیارد تومان ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در یک سال گذشته در استان بوده و برخورد با دارندگان سلاح غیرمجاز را با جدیت دنبال می کنیم.

سردار"عبدالرضا ناظری" شامگاه دوشنبه 28 مهرماه با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با بیان اینکه شعار امسال هفته ناجا "باهم برای امنیت و سلامت" انتخاب شده، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا همه نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در کنار مدافعان سلامت حضور پیدا کردند و در حال حاضر نیز همه برنامه های هفته نیروی انتظامی با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا خواهیم کرد.
وی افزود: نیروی انتظامی از ابتدا با در اختیار گذاشتن نیروهای بهداشت و درمان و همه تجهیزات در کشور در مقابله با کرونا پای کار آمد و در روزهای نخست با برخورد با محتکران اقلام بهداشتی و رصد فضای مجازی و برخورد با مخلان آرامش ذهنی و امنیت مردم اقدام کرده است.
ناظری تصریح کرد: اقدامات خوبی در فاصله گذاری اجتماعی با همکاری سازمان ها و مردم انجام شد و در ابتدای شیوع کرونا محدودیت هائی در مبادی ورودی استان صورت گرفت.
این مقام انتظامی بیان کرد: ایجاد قرارگاه بهداشت و درمان امام رضا علیه السلام در نیروی انتظامی استان، راه اندازی نقاهتگاه، اختصاص همه اماکن برای بستری کردن بیماران کرونائی و ... از جمله اقدامات نیروی انتظامی در کنار مدافعان سلامت بوده و با اقتدار در کنار این عزیزان حضور داریم.
وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته ناجا افزود: نیروی انتظامی در راستای اقتدار توام با رافت و عطوفت در مقابله با قانون ستیزان و عوامل مخل نظم و امنیت جامعه مقتدردانه ایستاده و برخورد می کند.
ناظری تصریح کرد: امنیت مردم خط قرمز ماست و با مجرمانی که به ویژه مرتکب جرائم خشن می شوند و مخصوصا اراذل و اوباش برخورد شدید قانونی خواهیم داشت و در کنار آن رافت و مهربانی با مردم سرلوحه کار نیروی انتظامی است و ما خدمتگزار مردم و در خدمت آنها در هر شرایطی هستیم.
وی بیان کرد: امروز در قالب سومین مرحله رزمایش همدلی مومنانه 8090 بسته حمایتی و معیشتی با همکاری نهادهای مختلف به مناطق جنوب و شرق استان کرمان ارسال شد و گروه هایی برای کمک در حوزه بهداشت و درمان مردم اعزام شد.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: پلیس ایران پلیس مردم محور است و آینده نگری پلیس در دستور کار است و موجب شده به سمت هوشمندسازی پلیس برویم.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در افق کوتاه مدت و بلندمدت هوشمندسازی را در کشور آغاز کرده و تا پایان 1400 به اهداف این حوزه دست خواهیم یافت، افزود: تحول در ارائه خدمت به مردم، مشارکت دادن مردم در ماموریت های پلیس، تبادل الکترونیکی با سایر سازمان ها و ... از جمله اقدامات پلیس در راستای هوشمندسازی است و امروز پلیس در دولت الکترونیک پیشتاز است.
ناظری با تاکید بر لزوم هوشمندسازی تجهیزات پلیس بیان کرد: باید بتوانیم در کوتاه ترین زمان با مجرمان برخورد و از وقوع جرائم پیشگیری کنیم. برای رصد فضای مجازی نیاز به تجهیزات و امکانات داریم و خوشبختانه هر روز شاهد افتتاح یکی از طرح ها هستیم.
وی تصریح کرد: با همت همکاران ما در رده های تخصصی پلیس، کرمان یکی از استان های پیشرو در هوشمندسازی است و با تولید و بهره برداری از به روزترین نرم افزارها حدود 90 درصد از جرائم فضای مجازی را در استان کشف می کنیم.
این مقام انتظامی با اشاره به پیگیری توسعه سامانه نظارت تصویری در استان و بیان اینکه تقریبا در نیمه راه در نصب دوربین ها هستیم، اظهار کرد: سامانه پلاک خوان در درون شهر توسعه یافته و مرکز مانیتورینگ شهر کرمان را در هفته جاری افتتاح خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه پلیس مجهز به دوربین البسه است و با حضور همکاران در صحنه، تصاویر مستند به صورت آنلاین برای مقر ارسال می شود، افزود: عملیاتی کردن خودروهای پلاک خوان سیار پلیس آگاهی و ایجاد زیرساخت سامانه های مکان یاب خودروها، راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیک تعویض پلاک، طرح تجمیع 110، واگذاری کار ترخیص خودروها به دفاتر پلیس +10، صدور بیش از 80 درصد قبوض جریمه به صورت الکترونیک و ... از جمله اقدامات پلیس در زمینه هوشمندسازی است.
ناظری تصریح کرد: مرکز هشدار الکترنیک(مها) را در استان کرمان راه اندازی کرده ایم و سامانه ردیاب خودروئی نیز فعال شده که با استقبال خوب مردم مواجه شده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: به دنبال این هستیم با تجهیز پلیس خدمت رسانی بهتری به مردم داشته و رضایت مردم را در راستای پلیس در طراز جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب جلب کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه با همکاری و همدلی همه سازمان ها و نهادهای متولی به ویژه اعضای شورای تامین شاهد ارتقاء شاخص های امنیتی در استان کرمان هستیم، افزود: در سنوات گذشته استان کرمان در تصادفات رانندگی آمار بالائی داشت اما طی یک سال گذشته شاهد کاهش 19 درصدی حوادث رانندگی بودیم و در نیمه نخست امسال این عدد به 26 درصد رسیده است.
ناظری با اشاره به کاهش 16 درصدی متوفیان تصادفات در یک سال گذشته و تقدیر از نقش مردم، رانندگان و سازمان های متولی بیان کرد: همچنین کاهش 12 درصدی مجروحان حوادث رانندگی را در این مدت شاهد بودیم.
وی در ادامه اظهار کرد: طی یک سال گذشته در برخورد با قاچاقچیان 160 تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده که 51 درصد افزایش را نشان می دهد و در سال جاری رتبه اول کشف مواد مخدر را در کشور داشتیم.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از اولویت های ما برخورد با قاچاقجیان کالا است، گفت: بیش از 200 میلیارد تومان ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در یک سال گذشته در استان بوده و برخورد با دارندگان سلاح غیرمجاز را با جدیت دنبال می کنیم.
وی اظهار کرد: کاهش 26 درصدی سرقت مسلحانه، کشف 77 درصد جرائم خشن، افزایش 53 درصدی کشف قتل ها، افزایش 230 درصدی برخورد با اراذل و اوباش از جمله اقدامات نیروی انتظامی در یک سال گذشته در استان کرمان بوده است.
ناظری با اشاره به اینکه در برخورد با اراذل تعارف با کسی نداریم، گفت: شاهد افزایش 34 درصدی جرائم در فضای مجازی هستیم که البته در زمینه کشف جرائم فضای مجازی رتبه دوم را در کشور داریم.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: بیش از 4 میلیون خدمت در حوزه راهور به مردم استان ارائه شده، بیش از 116 هزار نفر متهمین تحت تعقیب و 4800 خرده فروش مواد مخدر دستگیر، بیش از 4000 معتاد متجاهر با همکاری سازمان های متولی جمع آوری و 715 دستگاه خودروهایی که اقدام به قاچاق انسان می کردند، توقیف شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش ناجا در دفاع مقدس عنوان کرد: نیروی انتظامی در قالب سه نیروی کمیته انقلاب، ژاندارمری و شهربانی در راه اندازی لشکر روح الله و تیپ های پلیس از نخستین ساعات آغاز جنگ تحمیلی در دفاع از کشور و انقلاب نقش آفرینی کرد.
ناظری تصریح کرد: پلیس در دفاع مقدس توفیقات خوب و حضور ارزشمندی داشت و اولین بالگرد دشمن را نیروهای ژاندارمری سرنگون کردند و شهر دهلران اولین شهر بازپس گرفته از دشمن توسط شهربانی آزاد شد.
وی با اشاره به اینکه نخستین شهید استان کرمان در دفاع مقدس نیز از نیروهای انتظامی بود، گفت: ناجا در مجموع 126 هزار رزمنده در دفاع مقدس داشت که 8000 نفر از آن ها شهید شدند و قریب به 12 هزار و 500 نفر به افتخار جانبازی نائل آمدند که در استان کرمان 446 نفر جانباز و 157 نفر خانواده شهید دفاع مقدس داریم. ضمن اینکه در دوران دفاع مقدس تامین امنیت شهرها و جاده ها نیز به عهده پلیس بود.
فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای جوان ما در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی رشد می کنند، افزود: سردار سلیمانی از نیروی انتظامی با عنوان نیروئی در جایگاه جهادی نام برده و به فرموده مقام معظم رهبری "نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی و آبروی نظام است".
وی اظهار کرد: رفتار و سلوک شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مقام ارشد نظامی، یک عابد و زاهد، یک فرمانده توانمند در عرصه های مختلف برای همه ما الگو است و افتخار می کنیم در استانی زندگی می کنیم که سردار دلها زمانی در حوزه امنیت در این استان فعالیت می کرد.
ناظری تصریح کرد: الگوگیری و رشد در مکتب حاج قاسم برای ما افتخاری است تا از این نعمت الهی استان بهره برده و در تحقق و توسعه این مکتب و تسری آن در بین جوانان تلاش کنیم.
وی در ادامه با اشاره به نقش مردم در همکاری با پلیس گفت: مردم نقش بسیار مهمی در دوران دفاع مقدس و چله اول انقلاب ایفا کردند و هر جا ورود و مشارکت مردم بود، نظام موفق بود و ناجا از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: سازمان ها و نهاد ها در تامین امنیت مسئولیت دارند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری "همه باید سهم خود را در امنیت ایفا کنند" و امروز از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم.
وی افزود: در استان کرمان به دلیل شرایط خاص باید بیشتر حضور سازمان ها را داشته و با همکاری و همدلی و مشارکت مردم امنیت را تامین کنیم.
ناظری تصریح کرد: به مردم قول می دهم همه نیروهای نظامی کشور به ویژه در استان کرمان نیروهایی کارآمد، ایثارگر، شجاع و مقتدر در همه ماموریت ها حضور دارند و حاضر هستند جان خود را فدای آرامش و امنیت مردم کنند، همانطور که سلامت و امنیت خود و خانواده خود را برای سلامت و آرامش مردم گذاشته اند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/156418/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی