کرمان رصد

آخرين مطالب

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان:

در پیچ خطرناکی قرار داریم، به گونه‌ای رفتار نکنیم که نسل‌های آینده ما را نفرین کنند سياسي

در پیچ خطرناکی قرار داریم، به گونه‌ای رفتار نکنیم که نسل‌های آینده ما را نفرین کنند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اکنون در پیچ خطرناکی قرار داریم و نباید طوری رفتار کنیم که نسل‌های آینده ما را نفرین کنند . امروز در پیچی قرار گرفته‌ایم که اگر اتحاد از لحاظ علمی، اقتصادی، پژوهشی، امنیتی و ... برقرار نکنیم نمی‌توانیم جواب خداوند متعال، مردم و نسل آینده را بدهیم.

سرهنگ "محمدعلی نظری" ظهر امروز 27 مهرماه در دیدار سرپرست و معاونین جهاددانشگاهی استان کرمان با وی، استان کرمان را بهشت معادن کشور دانست و گفت: پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان معدنی در استان کرمان وجود دارد که معتقدیم می توان کارهای بسیار بزرگی در بحث معادن در استان کرمان انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه باید از خام فروشی مواد معدنی در استان کرمان جلوگیری کرد، گفت: نعمت‌های فراوانی خداوند متعال به ایران اسلامی عطا کرده است. به طور مثال در بحث ساخت سانتریفیوژها به یک فلز در هسته مرکزی این سانتریفیوژها نیاز داشتیم که این فلز باید حتما با قیمت گزافی از خارج کشور تهیه و به کشور وارد می شد که خوشبختانه با تلاش همین نیروهای جوان این مرز و بوم توانستیم این فلز را در تبریز تولید و مشکل کشور را در این زمینه رفع کنیم لذا اگر وحدت فکری را در عمل نیز داشته باشیم بسیاری از مشکلات کشور رفع خواهد شد.
جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با برشمردن موفقیت‌های ایران در مباحث علمی و فناوری در طول 40 سال گذشته عنوان کرد: نیروهای مسلح با همکاری و هم‌افزایی دانشگاهیان پیشرفت‌های قابل توجهی را بدست آورده است که در برخی از فناوری‌ها و علوم نظامی و حتی غیرنظامی، ایران جزء کشورهای برتر جهان بوده و به عنوان یکی از قطب های علم و فناوری در دنیا شناخته می شود.
وی با تاکید برآنکه باید نگاه خود را خارج کشور برداشته و متوجه داخل کنیم، اظهار کرد: این کشور در تمامی زمینه ها، پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار زیادی دارد پس باید روی پای خودمان بایستیم و به توانمندی‌های خودمان نگاه کنیم و ارگان‌هایی که حرف برای گفتن در دنیا دارند در این پیچ حساس کشور در شرایط کنونی، مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.
نظری با اشاره به شیوع کرونا خطاب به محققین و دانشمندان کشور گفت: انتظار می رود دانشمندان ایرانی راهی برای ریشه‌کن کردن این ویروس منحوس پیدا کنند و همچنین امیدوارم که دانشمندان ایرانی بتوانند واکسن کرونا را کشف و تولید کنند.
وی از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم سخن به میان آورد و اظهار کرد: مردم خط قرمز ما هستند و باید برای انباشت نارضایتی‌های مردم به دلیل مشکلات اقتصادی، با همفکری یکدیگر کاری کرده و مشکلات مردم را هرچه سریعتر حل کنیم.
جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اتفاقاتی که در کشورهای همسایه در حال رخدادن است، اظهار کرد: تحرکاتی که در کشورهای اطرافمان شاهد هستیم توطئه های دشمن علیه جمهوری اسلامی است پس باید هوشیار باشیم. این اتفاقات در کشورهای همسایه شمال غربی و جنوب شرقی ایران پازل‌های است که دشمن دنبال درگیر کردن ایران است و بدانید آمریکا دست به هر کاری می‌زند تا ایران را از پا در بیاورد لذا باید با اتکا به سرمایه‌های اجتماعی و پتانسیل های موجود در کشور روی پای خود بایستیم.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص راهبردهای اقتصادی کشور، عنوان کرد: در گذشته چقدر خام فروشی داشتیم؟ حتی خاکمان را به چینی‌ها می فروختیم. باید با دستیابی به فناوری فرآوری مواد از خام فروشی به صورت کامل جلوگیری کنیم حال سوال اینجاست مگر تولید اکسید مس چقدر کار دارد؟ این کار را جوانان ما می‌توانند انجام دهند اما آن را به صورت خام به کشورهای خارجی می‌فروشیم و محصول فرآوری شده آن را با قیمت گزاف دوباره از آنها خریداری کرده و وارد کشور می کنیم.
نظری با بیان این مطلب که به دنبال هم‌افزایی با جهاددانشگاهی هستیم، تاکید کرد: هر پیشنهاد و راهکاری که به نفع مردم، نظام و کشور بوده و از خروج ارز جلوگیری کند، استقبال می‌کنیم و در حد توان‌مان در استان کمک خواهیم کرد و اگر نیاز بود از امکانات خارج از استان هم استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: با ایجاد صنایع جانبی می تواند ایجاد اشتغال کرده و باعث کاهش بیکاری جوانان شویم ضمن آنکه ارزش افزوده بیشتری برای استان به ارمغان خواهیم آورد و در همین راستا سپاه ثارالله استان از پایان نامه‌های دانشجویان برای رفع برخی از مشکلات کشور که به دلیل ناکارآمدی مسئولین، تحریم‌ها و ... ایجاد شده است حمایت کرده و از آنها استفاده می‌کنیم.
جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه‌های بسیج به گونه‌ای است که می توان آن را در کف جامعه و سر سفره مردم دید، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که سفره مردم رنگین‌تر شود و نارضایتی‌ها کاهش یابد زیرا هرچه رضایتمندی مردم در کشور بیشتر باشد دغدغه امنیتی ما نیز کمتر خواهد بود و اگر مردم با نظام باشند این نظام همچنان پایدار خواهد بود لذا برای تدام نظام باید همانند سایر کشورها به توسعه و پیشرفت دست پیدا کنیم.
وی افزود: متاسفانه ما با قوانین دست و پا گیری مواجه هستیم که نه تنها باعث توسعه کشور نمی‌شوند بلکه سنگی جلوی پای توسعه کشور نیز انداخته است.
نظری عنوان کرد: اکنون در پیچ خطرناکی قرار داریم و نباید طوری رفتار کنیم که نسل‌های آینده ما را نفرین کنند . امروز در پیچی قرار گرفته‌ایم که اگر اتحاد از لحاظ علمی، اقتصادی، پژوهشی، امنیتی و ... برقرار نکنیم نمی‌توانیم جواب خداوند متعال، مردم و نسل آینده را بدهیم.
وی در ادامه سخنان خود با یادی از شهید سردار سلیمانی گفت: سرچشمه مکتب حاج قاسم سلیمانی از کرمان است، لذا ما ساختارمند در راستای تبیین مکتب شهید سلیمانی جلو می رویم و نمادی که ما دنبال آن هستیم باید پیام رسان این مکتب باشد بنابراین در همین راستا نیز هیات‌های اندیش ورزی را تشکیل دادیم تا بتوانیم از دانشگاهیان و صاحب‌نظران در این راستا کمک بگیریم.
نظری تاکید کرد: باید دستاوردهای علمی و اقتصادی را رسانه‌ای کنیم تا از این طریق امید را در جامعه ایجاد کنیم. امیدبخشی به مردم مهمترین کار ماست که متاسفانه دشمن با استفاده از شبکه‌های مجازی و رسانه های معاند خود تنها نیمه خالی لیوان را به مردم ایران نشان داده است و مردم از همه دستاوردهای این نظام اطلاع ندارند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/156270/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

گاز رسانی در استان روی ریل پیشرفت

سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

امدادرسانی به بیش از 25000 نفر در سیل 9 استان

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استان

حمله «گروه تخریب» به آثار تاریخی ایران

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در زرند

آغاز به کار مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

آغاز فعالیت مرکز بزرگ تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دامداران و عشایر گنبکی، مراقبت‌های لازم پس از سیل را مد نظر داشته باشید

شمیم عطر گل محمدی از گلستانهای راور

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

راهپیمایی مردم کرمان ،زنجان و بندرعباس درحمایت از عملیات وعده صادق

نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان اجرایی می‌شود

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

رگبار پراکنده باران در برخی از مناطق کرمان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ شنبه 1 اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تجلیل معلولان از شهرداری کرمان برای مناسب‌سازی معابر

آغاز به کارمرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

درخواست برخی از مادران ایرانی برای تسریع در روند استعلام تابعیت فرزندانشان

فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل 9 استان

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

رکورد 120 روزه نویدکیا در شکست ناپذیری

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم