کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس: فاصله هیات ورزش کارگری با متولی ورزش کم شود وزارت رفاه

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس: فاصله هیات ورزش کارگری با متولی ورزش کم شود
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: 22 مجموعه ورزشی کارگری در سطح این استان وجود دارد و هیات‌های ورزش کارگری نیز در سطح همه شهرستان‌های فارس فعال شده و لازم است که این حوزه مورد توجه بیشتر متولی اصلی ورزش نیز قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس،سهراب مختاری در جلسه هیات اجرایی مجموعه های ورزشی کارگران فارس که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان این استان برگزار شد،افزود: فارس با 22 مجموعه ورزشی کارگران در جایگاه نخست کشور از نظر تعداد پروژه ورزشی تفریحی قرار دارد که تاکنون 17 مجموعه از این تعداد به بهره برداری رسیده است و علی رغم مشکلات موجود در خصوص تامین اعتبار وبا توجه به پیگیریهای اداره کل و مسئولین ارشد استان و مساعدت وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مقرر شده برخی پروژه های نیمه تمام توسط بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران که اغلب نیز بین 85 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند همکاری لازم را در حوزه ارایه تسهیلات انجام دهند .
وی با بیان این که ورزش کارگری فارس در جایگاه ارزیابی براساس شاخص های کشوری در سال های اخیر همواره رتبه برتری داشته ، بیان کرد: مجموعه ورزشی،فرهنگی و تفریحی کارگران شیراز نیز اکنون بعد از حدود 4 دهه بازسازی و به محلی مناسب با بهترین تجهیزات روز در حوزه‌های مختلف ورزشی تبدیل شده است .
وی اضافه کرد: مجموعه ورزشی شماره 2 کارگران شهرستان شیراز در شهر جدید صدرا واقع است که در ماه‌های گذشته مشکل قدیمی مالکیت این مجموعه با همکاری شرکت عمران این شهر حل شد
فاصله هیات ورزش کارگری با متولی ورزش کم شود
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه بیان کرد: هیات های ورزش کارگری در اکثر شهرستانهای این استان فعال شده اما به نظر فاصله بین این هیات‌های ورزشی با متولی ورزش استان که اداره کل ورزش و جوانان است زیادست که ضروریست این فاصله کم شود.
وی ادامه داد: با با تاکید بر اینکه توجه به سلامت کارگران با برگزاری ورزش صبحگاهی در برخی کارگاههای بزرگ و پیاده روی هفتگی قبل از شیوع کرونا یکی از برنامه های حوزه امور اجتماعی و ورزشی اداره کل بوده و کمک اداره کل ورزش و جوانان به هیات ورزشی کارگران همانند سایر هیاتها مورد تاکید ماست و کمک به تامین تجهیزات و برخی تعمیرات اماکن ورزشی کارگران خدمت مناسبی به این قشر بزرگ و خانواده آنهاست و در این خصوص خواستار انعقاد تفاهم نامه بین ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان که می تواند گام های موثری در حوزه توسعه ورزش همگانی و کارگری و همچنین رفع مشکلات اشتغال جوانان و مشاوره و هدایت این قشر به سمت بازار کار برداشت.
ورزش کارگری فارس خوش می‌درخشد
رییس شورای هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز در این نشست گفت: فعالیت‌های ورزش کارگری در سالیان اخیر در سطح این استان پررنگ بوده اما سهم جامعه کارگری که بیش از نیمی از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهد کمتر از سوی متولی ورزش فارس دیده شده است .
مهرزاد مویدی افزود: ورزش کارگری فارس تاکنون مقام های برتر ملی و بین المللی را برای این دیار افتخار آفرینی کرده و هیچ استانی به اندازه فارس از این تعداد مجموعه کارگری و ورزشکار مستعد بهره مند نیست و این انتظار وجود دارد که حمایت کافی معنوی و مادی از سوی اداره کل ورزش و جوانان به این حوزه صورت گیرد .
توسعه ورزش همگانی برای مبارزه با فاجعه چاقی در جامعه
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این جلسه بر عدم توجه به بخشی نگری تاکید کرد و گفت: در حوزه ساخت پروژه های ورزشی نیاز است که همفکری و هم افزایی بیشتری بین دستگاه ها صورت پذیرد تا امکانات ورزشی بصورت متوازن در همه مناطق و شهرستان های فارس پخش شود .
عباس حاجی زاده بر توسعه ورزش همگانی در سطح جامعه تاکید و عنوان کرد: چاقی و اضافه وزن یکی از معضلات جدی است که جامعه ما را تهدید می کند بگونه‌ای که براساس بررسی های انجام شده میزان اضافه وزن در بین دانش آموزان ما بیش از 21 درصد است که این یعنی فاجعه .
وی با بیان اینکه طرحی با نام کوچ در حال اجرا در سطح مدارس برای کنترل چاقی دانش آموزان است گفت: اگر می خواهیم ایران فعالی داشته باشیم باید به سلامت و ورزش همه اقشار و خصوصا کارگران توجه ویژه شود .
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس افزود: در حوزه ورزش کارگری این استان علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه اقدامات خوبی صورت گرفته است .
وی ادامه داد: ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از هیات‌های ورزش کارگری توسط اداره کل ورزش و جوانان فارس وجود دارد که حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت که این مساله در جلسه آتی شورای عالی ورزش فارس نیز که طی روزهای آینده برگزار خواهد شد مطرح و به مصوبه این شورا تبدیل می شود .
حاجی زاده با اشاره به کاهش منابع مالی دولت و کمبود اعتبارات در حوزه ورزش گفت: 270 پروژه نیمه تمام ورزشی در این استان وجود دارد که برای اتمام این طرح ها رقمی معادل 500 میلیارد تومان مورد نیاز است .
وی در ادامه تاکید کرد: قطعا زین پس ورزش کارگری استان فارس و هیات های ورزشی این بخش مورد حمایت معنوی و مالی اداره کل ورزش و جوانان قرار خواهد گرفت و در مناسبات ملی و بین المللی دیده می شود .
نوید لیگ برتری با واگذاری سهام باشگاه های فوتبال فارس به تعاونی‌ها
در ادامه این جلسه پیشنهاد واگذاری بخشی از سهام باشگاه های فارس تا حداکثر 49 درصد به مردم و تعاونی ها ی توسعه و عمران شهرستانهای استان فارس از سوی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس مطرح و اعلام شد که با این اقدام منافع مالی مردم و اهالی فارس نیز در این موضوع دخیل بوده و باشگاه ها نیز از عواید مالی این طرح بهرمند و در نهایت آرزوی چندین ساله مردم این استان برای راهیابی یکی از تیم های فوتبال این خطه به لیگ برتر محقق می‌شود .
مدیرکل ورزش و جوانان این استان نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت: واگذاری سهام باشگاه های این استان ازجمله تیم قشقایی به مردم و تعاونی ها پیشنهاد خوبی است که با انجام کار کارشناسی زمینه پیاده سازی آن پیگیری خواهد شد

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/155985/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان