کرمان رصد

آخرين مطالب

گزارش مهر؛

گلایه مندی از کمبود روغن در بازار/ مسئولان قیمت ها را کنترل کنند اقتصادي

گلایه مندی از کمبود روغن در بازار/ مسئولان قیمت ها را کنترل کنند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - در حالی این روزها بازار کرمان با کمبود روغن مواجه است که مردم نگرانند این شرایط به گرانی های افسارگسیخته دامن بزند.

خبرگزاری مهر ؛ گروه استان‌ها: با توجه به شرایط اقتصادی شاهد دو پدیده «گرانی» و « گرانفروشی » در جامعه هستیم و هر روز مردم افزایش قیمت‌ها را به صورت محسوس مشاهده و لمس می‌کنند.
فروشندگان از گرانی و کاهش رغبت مردم به خرید گلایه دارند و مردم هم از افزایش روز شمار قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید سخن می‌گویند و همه اینها در شرایطی رخ داده که درآمدها ثابت مانده است.
افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها در حالی روز به روز سفره مردم را کوچک‌تر می‌کند که در مواردی برخی کالاهای مورد نیاز مردم هم با کمبود مواجه است؛ از جمله این اقلام می‌توان به کمبود روغن در استان کرمان اشاره کرد. این روزها مردم کرمان از کمبود روغن گلایه مندند و نگران از اینکه این کمبود باعث شود قیمت این کالای اساسی نیز بالا رود و فشار اقتصادی بر خانواده‌ها بیشتر شود.
این شرایط در حالیست که کارخانه‌ها دلیل این مساله را کمبود مواد اولیه و روغن خام اعلام می‌کنند و معاون بازرگانی صمت کرمان از توزیع روغن در استان کرمان خبر می‌دهد. البته گفته می‌شود که کمبود روغن مایع در سطح استان نداریم و در زمینه روغن جامد با کمبود مواجه هستیم.
سایه گرانی بر زندگی مردم
مجید صاحب یک مغازه سوپرمارکت است، او به مهر گفت: وضعیت بازار خوب نیست و قیمت‌ها غیر قابل پیش بینی است همین امر باعث شده که مردم از خریدهایشان را به صورت گزینشی انجام دهند و فقط به خرید کالاهای اساسی و ضروری بسنده کنند. اکنون هم با کمبود روغن مایع و جامد مواجه هستیم و شرکت‌های توزیع کننده هم اعلام می‌کنند که موجودی ندارند.
افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای است که در حال حاضر یک قلم جنس واحد را با چهار قیمت خرید متفاوت دارم و نمی دانم با چه قیمتی به خریدار عرضه کنم احمد هم که از روزشمار شدن گرانی‌ها گلایه مند است، به مهر چنین گفت: افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای است که در حال حاضر یک قلم جنس واحد را با چهار قیمت خرید متفاوت دارم و نمی دانم با چه قیمتی به خریدار عرضه کنم. ما با گرانی مواجه هستیم اما گرانفروشی نمی‌کنیم.
یکی از خریداران حاضر در مغازه هم از گران شدن شیر سخن به میان آورد و اظهار کرد: هیچ کنترلی بر بازار نیست و مسئولان باید اهتمام جدی تری در این زمینه داشته باشند.
وی هم به مهر گفت: چندین روز است که برای خرید روغن به بازار مراجعه می‌کنم اما متأسفانه پیدا نمی‌کنم. روغن یکی از کالاهای اساسی و مورد نیاز هر خانه‌ای است.
در این خصوص با صاحبان یکی از شرکت‌های پخش روغن در کرمان است به گفتگو پرداختیم که به مهر چنین گفت: در حاضر در حال تخلیه مقدار اندکی روغن هستیم و کمبود در این زمینه وجود دارد اما در تلاشیم که این کمبود در بازار احساس نشود؛ فعلاً درخواست 300 تن روغن را داده‌ایم که در حال ارسال است.
کارخانه‌های تولید روغن پایین‌تر از ظرفیت فعالیت می‌کنند
علیجانی مدیرعامل یکی از کارخانه‌های تولید روغن هم در این خصوص گفت: به دلیل کمبود روغن خام و مواد اولیه در کشور اکثر کارخانه‌ها با ظرفیت پایین کار می‌کنند و کارخانه ما هم با 15 درصد ظرفیت کار می‌کند.
به دلیل کمبود روغن خام و مواد اولیه در کشور اکثر کارخانه‌ها با ظرفیت پایین کار می‌کنند و کارخانه ما هم با 15 درصد ظرفیت کار می‌کند وی ادامه داد: حجم زیادی از روغن مایع در استان کرمان توزیع شده و فکر نمی‌کنم در زمینه روغن مایع مشکلی وجود داشته باشد؛ اما روغن جامد با کمبود مواجه است.
روغن در کرمان توزیع شده است
معاون بازرگانی و توسعه و تجارت صمت شمال استان کرمان در گفتگو با مهر اظهار کرد: شاید فاصله‌ای که بین فرآیند تخصیص ارز برای روغن خام و دانه‌های روغنی افتاد منجر به این کمبود شده باشد که اکنون تأمین شده و در فرآیند تولید است.
سینا خسروی گفت: نیاز ماهانه کرمان تقریب 5 هزار تن در ماه است ظرف چند روز گذشته یک پنجم این نیاز وارد بازار شده و در حال توزیع در سطح استان است.
انتقاد از قوانینی که بازدارنده نیست
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت شمال استان کرمان هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور ساماندهی زنجیره توزیع کالا «سامانه جامع انبارها» راه اندازی شده و تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی و صنفی که به توزیع کالاهای اساسی اقدام می‌کنند حتماً باید در این سامانه ثبت نام کنند.
محمدرضا ابوالقاسمی ادامه داد: ثبت نام نکردن در سامانه و وجود کالا در انبارها در کالا، احتکار و عرضه خارج از شبکه به شمار می‌رود و خاطیان به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.
ابوالقاسمی گفت: کشور در شرایط خاص اقتصادی است و کرونا و محدودیت در منابع مالی و ارزی منجر به افزایش تورم و کاهش رشد اقتصادی شده است.
وی از تشدید نظارت‌ها و برخورد قانونی با متخلفان خبر داد و گفت: متأسفانه در اثر عدم بازدارندگی قوانین برخی افراد در بازار دست به سودجویی و تخلف می‌زنند اما تیم‌های نظارتی و بازرسی نظارت بر بازار را تشدید کرده و با هر گونه گرانفروشی و احتکار برخورد می‌کنند.
انتظار مردم در شرایط کنونی اقتصادی تشدید نظارت بر بازار و برخورد قاطع با متخلفان و وضع قوانین بازدارنده در این خصوص است تا در شرایط سخت اقتصادی سودجویان عرصه را بیش از این برای مردم تنگ نکنند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/155704/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

آقای ذوالنوری ممنون

انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی مسدود شد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم

فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل