کرمان رصد

آخرين مطالب

اختصاصی ایرنا

برادر نخستین شهید جیرفت: دفاع مقدس سند افتخار ایران است سياسي

برادر نخستین شهید جیرفت: دفاع مقدس سند افتخار ایران است
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - جیرفت - برادر نخستین شهید جیرفت و جنوب کرمان با بیان اینکه دفاع مقدس، سند افتخار ایران است گفت: پای این انقلاب ایستاده‌ایم و از تهدیدهای دشمنان هراسی نداریم.

به گزارش ایرنا، هفته دفاع مقدس بهانه‌ای شد تا با محمود معناصری برادر شهید والامقام صفر معناصری نخستین شهید این منطقه دیداری داشته باشیم.
در این دیدار از وی خواستیم از چگونگی انتشار خبر شهادت برادر عزیزشان برایمان بگوید تا نسل ما هم بداند این خانواده در آن شرایط چه کشیده و دیده‌اند. او اظهار داشت: بهمن‌ماه سال 59 بود که من هشت ساله بودم و در مدرسه 17 شهریور جیرفت درس می‌خواندم، دو نفر از دوستان برادرم آمدند به مدرسه که من را با خود به خانه‌مان ببرند وقتی به محله‌مان رسیدیم مشاهده می‌کردم افراد زیادی از مردم قدرشناس جیرفت و جنوب کرمان، مقابل منزل ما ایستاده بودند. این جمعیت فقط به واسطه شنیدن خبر شهادت برادرم آمده بودند و هنوز خبری از ورود پیکر شهید به جیرفت نبود.
وی تصریح کرد: در آن برهه از زمان برای مردم جیرفت اتفاق تازه‌ای بود که یکی از رزمندگان اسلام و فرزند شهرشان در عرصه دفاع از میهن، به مقام رفیع شهادت نائل آمده است.
برادر شهید معناصری ادامه داد: از هر مسیری که می‌خواستیم به سمت خانه برویم، جمعیت زیاد مردم مانع عبور ما می‌شد و من هم بچه هشت ساله‌ای بودم که اصلا متوجه نبودم چه اتفاقی افتاده که خیابان‌ها شلوغ شده است.
وی با بیان اینکه خانواده ما از انقلابی‌های قبل از انقلاب بودند گفت: اما احساس می‌کردم که یک اتفاق ناگواری رخ داده است.
معناصری اضافه کرد: تمامی مسوولان شهرستان آمده بودند داخل خانه ما و برای ورود پیکر مطهر شهید صفر معناصری برنامه‌ریزی می‌کردند.
به گفته او، برادرم در عملیات آزادسازی سوسنگرد و در یک روستایی نزدیک شهر به نام «مالکیه» به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه بعد از شهادت، پیکر شهید معناصری را به اهواز منتقل می‌کنند گفت: ظاهرا در حال تدارک انتقال پیکر مطهر شهید به کرمان و جیرفت بودند که خبر می‌رسد صبر کنید چراکه ابراهیم مقبلی و تراب شیرازی از فرزندان رشید جیرفت هم به شهادت رسیده‌اند.
معناصری ادامه داد: درنهایت، هر سه شهید بزرگوار در یک مراسم باشکوه و حضور بی‌شمار مردم در شهر جیرفت تشییع شدند.
وی تاکید کرد: تاریخ، آن تشییع باشکوه را فرآموش نخواهد کرد.
وی که از اعضای شورای شهر جیرفت هم است بیان داشت: بسیاری از پیشکسوتان دفاع مقدس هنوز می‌گویند که در روز تشییع شهید معناصری، روستاهای جیرفت، خالی از سکنه شده بود یعنی هر کس که توانسته بود با هر وسیله نقلیه‌ای حتی تراکتور و کامیون، خود را به آن مراسم رسانده بود.
او با اشاره به اینکه شهید معناصری، زندگی نسبتا مرفهی داشت گفت: اما برای ادای تکلیف و لبیک به امام زمان خویش، تمامی وابستگی‌های دنیایی حتی همسر و فرزند هشت ماهه خود را گذاشت و عازم جبهه شد.
گفتیم یک خاطره از لحظه اعزام هم برایمان بگویید و او اظهار داشت: مادرم برایم تعریف کرد که بسیجی‌ها را از مقابل سیلوی گندم جیرفت اعزام می‌کردند و ما هم برای بدرقه رزمندگان اسلام به آنجا رفته بودیم، رزمنده‌ها از داخل مینی‌بوس پیاده شدند تا با خانواده‌های خود، خداحافظی کنند.
وی به نقل از مادر شهید ادامه داد: عمار، نام پسر هشت ماهه شهید معناصری در آغوش مادرم بود و برادرم از خودرو پیاده شد و ضمن ادای احترام و دست‌بوسی مادرم، برگشت که سوار خودرو شود، بدون اینکه لحظه‌ای فرزند هشت ماهه خود را ببوسد یا در آغوش بگیرد.
او تصریح کرد: مادرم صدا زد، صفر جان چرا عَمار را نبوسیدی و بغل نکردی؟ شهید معناصری در پاسخ به مادرم گفت: مادر جان، من دارم به جنگ با دشمنی می‌روم که می‌خواهد خاک و ناموس کشورمان را بگیرد و نمی‌خواهم در این لحظه، محبت و جاذبه فرزند، در دلم بیفتد.
معناصری گفت: شهدای ما اینگونه بودند. آیا چند نفر می‌دانند که شهید صفر معناصری حتی در لحظات آخر، حتی فرزند شیرینِ خود را نبوسید و رفت برای دفاع از همین کشوری که امام راحلمان فرمودند اجازه ندهید به دست نا اهلان بیفتند.
وی تصریح کرد: اما امروز مشاهده می‌کنیم برخی افراد، نسنجیده و از روی اطلاعات اشتباه، به همین خانواده شهدا حمله می‌کنند.
او با اشاره به اینکه افرادی ناجوانمردانه به خانواده شهدا حمله می‌کنند بیان داشت: از خانواده 6 نفره شهید معناصری، چهارنفرشان در دفاع مقدس حضور داشتند و حتی پدرمان در سن بالایی که داشت آموزش نظامی دید که عازم جبهه شود و همه این مستندات، موجود است.
وی بیان داشت: ما خانواده شهدا همیشه صلاح مردم‌مان را خواسته‌ایم و می‌خواهیم، و راضی نیستیم برخی هزینه‌های‌ غیر ضرور در شرایط اقتصادی فعلی، به نام شهدا تمام شود. شهدا و سیره آن‌ها را باید مدبرانه و مستند به نسل جوان معرفی کرد نه با حرف و هزینه‌های بی‌موقع!
معناصری افزود: وقتی در برخی جلسات با چنین برنامه‌هایی مخالفت می‌کنیم، همان افرادی که بویی از جنگ و دفاع مقدس و ایثار و شهادت نبرده‌اند، به ما خانواده شهدا برچسب ضد انقلاب می‌زنند و این برای ما یک درد بزرگ است چون ما برادری خودمان به ایران عزیز را با تقدیم خون ثابت کرده‌ایم.
وی خطاب به ما بیان داشت: از شما خبرنگاران انتظار می‌رود به مردم بگویید تا بدانند هنوز افرادی در حالِ حمله به خانواده‌هایی هستند که قبل از انقلاب اسلامی، زندان‌های ساواک را تجربه کرده‌اند. از قدیمی‌های جیرفت سوال کنید و ببینید ساواک چند بار خانواده ما را مورد بازجویی و شکنجه و بازخواست قرار داد .
«این آزار و اذیت‌های ساواک به واسطه ارتباط‌هایی بود که خانواده شهید معناصری در زمان تبعید رهبر معظم انقلاب در رژیم شاههنشاهی به جیرفت با ایشان داشتند»
در یادداشت «ناکامی تبعید در جیرفت» که در ایرنا منتشر شد به این موضوع پرداخته شده است. در ابتدای این یادداشت آمده است: سال 1356 یک روحانی مبارز و انقلابی بنام سید علی حسینی خامنه ای توسط رژیم شاهنشاهی به جیرفت تبعید شد اما جوانان شجاعی همچون شهید صفر معناصری با حضور فعال در کنار این سید روحانی، اهرم تبعید را ناکام گذاشته و هیبت ساواک را در این شهر شکستند در حالی که نمی‌دانستند این روحانی تبعیدی روزی رهبر معظم انقلاب می‌شود.
معناصری در ادامه این گفت و گو بیان داشت: انتظار داریم برخی مسوولان، حداقل فریب ظواهر انقلابی‌نماها را نخورند و به خانواده شهدا نتازند چراکه سند انقلابی بودن خانواده ما، وجود 2 مزار در گلزار شهدای جیرفت است.
وی تاکید کرد: امروز کسانی که به فرزندان انقلاب می‌تازند، اسناد خود را رو کنند و بگویند در کجای این انقلاب بودند. این افرادِ رفاه طلب در کمال پُررویی و ریاکارانه، یکی دو مطلب برای انقلاب می‌نویسند و 10 مطلب بر علیه بچه‌های انقلاب و خانواده شهدا می‌گویند.
او تاکید کرد: ما همیشه بر این باور بوده و هستیم که راه حل همه مشکلات، اطاعت بی چون و چرا از اوامر مقام معظم رهبری است و ما تا پای جان ایستاده‌ایم و از توهین‌های برخی افراد معلوم‌الحال، هراسی به دل راه نخواهیم داد.
جیرفت 500 شهید والامقام تقدیم ایران عزیز کرده است.
آری جیرفت سرزمین مشایخی‌هاست، سرزمین طیاری‌ها، بیناها، دلیری‌ها، پایدارها، معناصری‌ها، تلاتف‌ها، شریف و شریفی هاست، سرزمین شهدایی که جانانه، جان شیرین خود را فدای عزت ایران اسلامی کردند.
خبرنگاران ایرنا در جیرفت همزمان با هفته دفاع مقدس ضمن حضور در گلزار شهدای این شهر و ادای احترام به خط‌شکنان جبهه و جنگ، با محمود معناصری برادر نخستین شهید این شهرستان دیدار کردند.
برچسب‌ها
کرمان جیرفت هفته دفاع مقدس
پروندهٔ خبری
چهلمین سال دفاع مقدس

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/151511/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید