کرمان رصد

آخرين مطالب

گفتگوی اختصاصی «شهر» با رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران

کادر درمان کرونا در شهر تهران فرسوده شده است شهرداری تهران

کادر درمان کرونا در شهر تهران فرسوده شده است
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - شهر: رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران از نخستین جلسات موفق مدیران شهری در مقابله با کرونا گفت و وظایف مهمی که در روزهای اول دنبال می شد، او از برخی ناهماهنگی ها در مدیریت بحران کرونا انتقاد می کند و این که چرا غربالگری ادامه نیافت. محمدی می گوید کادر پزشکی فرسوده شده است و این خطر بزرگی است.

رضا کرمی محمدی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران درباره اقدامات این مرکز در مقابله با بحران کرونا به خبرنگار شهر گفت: یک روز قبل از انتخابات، اول اسفند نخستین جلسه ای که برای بحران کرونا در شهرداری برگزار شد با حضور شهردار تهران بود و همه مسئولان مربوطه آمده بودند، در این جلسه، شهردار تهران بر هماهنگی و برنامه ریزی شهرداری تهران با وزارت بهداشت برای مقابله با این بیماری تاکید کرد و پس از جلسه، مصطفی کاظمی مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران - این مسئولیت را به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران داد که آن را سازماندهی کنیم.
او افزود: پس از آن، چند جلسه برگزار و سپس ستاد مقابله با کرونا تشکیل شد و این ستاد پنج کارگروه داشت، اوایل جلسات این کارگروه حضوری بود و حدود 70 نفر از مسئولان در آن حاضر می شدند و با هماهنگی های خوبی که صورت گرفت، کارهای مناسبی در تهران انجام شد، در آن زمان ما باید دو کار اصلی انجام می دادیم، یکی اقدامات بهداشتی و ضدعفونی سازی معابر و محیط هایی بود که مردم آنجا تردد می کنند، برای این کار از یکی از شرکت های تولید کننده آب ژاول با غلظت بسیار بالا تهیه شد و در اختیار سازمان ها و معاونت هایی که وظیفه ضدعفونی سازی را بر عهده داشتند قرار داده شد، در آن زمان با توجه به اضطرابی که در مردم ایجاد شده بود، همکاران طوری کارشان را انجام می دادند که آرامش مردم به هم نخورد.
کرمی رضایی یادآوری می کند: وظیفه تهیه اقلام بهداشتی مانند ماسک و شوینده ها با ما نبود، ما وظیفه پشتیبانی مالی و نظارت بر کارها را داشتیم که این کار انجام شد این منابع هم از محل اختصاص چهار درصد از درآمد سازمان ها و شرکت ها برای کنترل بحران بود و منابع لازم برای این اقدامات را فراهم کرد و این کار به خوبی انجام شد. مساله دوم ما در همان ماه های اول، نظارت بر تامین اقلام مصرفی مردم بود. در آن زمان این نگرانی وجود داشت که اقلام مصرفی مردم در بازار نایاب شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلی پیش نیامد البته اقلام بهداشتی در آن مقطع کم بود که مشکل همه کشور بود. دکتر علیرضا زالی در آن مقطع در جلسات مرکز حضور داشت و از همکاری خیلی خوبی که صورت گرفت، راضی بود.
کادر درمان فرسوده
کرمی رضایی افزود: یک نقطه ضعفی که در کلانشهرها در مقابله با کرونا به وجود آمده است و آن فرسوده شدن کادر درمان است، هم اکنون با این که همه امکانات بیمارستان ها از نظر کیفی و کمی بهتر از گذشته است و در برخی بخش های خدماتی مثل بهشت زهرا و سایر ارگان های دولتی آمادگی بیشتری وجود دارد، اما با بحران فرسودگی کادر پزشکی مواجه ایم و این که این عزیزان خسته شده اند.
کرمی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است تهران به طور کامل قرنطینه شود، گفت: با وجود این که ممکن است در پاییز موج بیماری را داشته باشیم اما بعید است شرایط آنقدر بحرانی شود که قرنطینه کامل ایجاد شود. از سوی دیگر دولت می کوشد کاری کند که قرنطینه ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، فشار بیشتری به مردم وارد نکند.
از جمع آوری معتادان تا کنترل مراکز تجمعی مردم
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در ادامه افزود: در آن مقطع اقدامات خوبی که تحت نظارت ما توسط مجموعه مدیریت شهری انجام شد، جمع آوری معتادان متجاهر و اسکان افراد مددجو در گرمخانه ها در شرایط بهداشتی مناسب، مدیریت پسماند تهران که با فرض آلوده بودن امحا می شد، عملکرد خوبی داشت. یکی دیگر از اقدامات خوب و موفقی که انجام شد کنترل تجمعات جمعیتی شب نوروز و معابری بود که دستفروشان در آنها حضور داشتند.
او به طرح غربالگری در شهر اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در آن مقطع طرح غربالگری خانواده شهرداری را اجرا کرد که باعث کنترل نسبی بیماری شد.
پایگاه مدیریت بحران یا نقاهتگاه بیماران کرونایی
کرمی در پاسخ به این سوال که آیا پایگاه های مدیریت بحران را هم در بحران کرونا مورد استفاده قرار دادید؟ گفت: بله، طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، هشت پایگاه مدیریت بحران به شکلی در اختیار نیروهای سپاه برای گذراندن دوره نقاهت بیماران کرونایی قرار گرفت که تجهیزات و قابلیت استفاده در شرایط بحرانی اش حفظ شده باشد، البته خوشبختانه شرایط در کشور آنقدر بحرانی نشد که از این پایگاه ها استفاده شود. هنوز هم سه پایگاه در اختیار نیروهای سپاه قرار دارد.
او در پاسخ به این سوال که «سازمان در نیمه دوم سال قرار است چه برنامه ای برای کرونا داشته باشد؟» گفت: در بحران کرونا ما هم اکنون در سه سطح با مساله مواجه ایم یکی ستاد ملی مقابله با کرونا، سطح دوم ستاد مقابله با کرونای تهران و سطح سوم، شهرداری است که تصمیمات در این سه سطح متفاوت شده است نمونه این تفاوت در بازگشایی مدارس مشهود بود در بازگشایی مدارس وزارت بهداشت مخالف بود و دیگرانی بودند که تاکید بر بازگشایی مدارس داشتند، واقعیت این است که اگر مدارس کامل باز می شد با بحران مواجه می شدیم و به درستی این سیاست تعدیل شد. در گذشته که شهردار تهران در ستاد ملی مقابله با کرونا حاضر می شد مسائل و مشکلات کلانشهرها در این بحران را مطرح می کرد.
چرا غربالگری متوقف شد؟
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در ادامه با انتقاد از توقف برخی فعالیت ها در بحران کرونا به شهر گفت: نمی دانم چرا غربالگری متوقف شد، در حالی که می توان این کار را انجام داد و تاثیر زیادی هم در کنترل بحران دارد. گفتند کمبود تجهیزات آزمایشگاهی عامل توقف است در حالی که به نظر من این مشکل نبوده است. اگر غربالگری شود و بیمار را پیدا کنیم. می توانیم وضعیت را کنترل کنیم اما نمی دانم چرا متوقف شده است و خوب است که خبرنگاران آن را پیگیری کنند.
مصاحبه و تنظیم: ملیکا هاشمی، اکبر بیاتی

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/149837/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

(عکس) سلفی دونفره زیبای محمدرضا گلزار و همسرش

مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج

رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست

پلمب 2 واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر

پیش بینی هواشناسی کشور 31 فروردین 1403 / خیزش گرد و خاک در این استان ها

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت