کرمان رصد

آخرين مطالب

مظاهریان در بازدید از پروژه‌های محلی منطقه 13 تأکید کرد:

اهمیت مشارکت شهروندان در اجرای پروژه‌های محلی شهرداری تهران

اهمیت مشارکت شهروندان در اجرای پروژه‌های محلی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: توجه به محلات شهری یکی از شاخص‌های اصلی توسعه شهر به شمار می‌رود، جایی که مشارکت شهروندان در اجرای پروژه‌های محلی با کمک نهادهای محلی امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران در آیین بازدید از پروژه‌های توسعه محلی شهرداری منطقه 13 ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران منطقه برای آغاز اجرای پروژه‌های توسعه محلی، بر لزوم توجه به وصول مطالبات شهرداری منطقه برای ارتقای وضعیت عمرانی منطقه و انتصاب جوانان و بانوان در مجموعه بر اساس مصوبه شورای شهر تأکید کرد.
او، توجه به محلات را یکی از شاخص‌های اصلی توسعه شهر دانست و در خصوص ویژگی‌های پروژه‌های توسعه محلی گفت: این پروژه‌ها باید سه شاخص محله‌ای بودن، دخیل بودن شهروندان در انتخاب پروژه و مشارکت آن‌ها در اجرای پروژه را دارا باشند.
مظاهریان، بابیان اینکه مشارکت شهروندان در اجرای پروژه، تضمین گر نگهداشت این پروژه‌هاست، افزود: اعمال نظرات و سلیقه شهروندان در اجرای پروژه‌ها نه‌تنها هزینه اضافه‌ای به شهرداری تحمیل نمی‌کند بلکه توجه به نیازهای آن‌ها، حس مشارکت مردم را در نگهداری از پروژه‌ها تقویت و نهادینه می‌کند.
معاون شهردار تهران، مجموعه اقدامات شهرداری منطقه 13 را در اجرای پروژه‌های توسعه محلی مثبت و رضایت‌بخش توصیف کرد و ادامه داد: نمونه‌هایی از پروژه‌هایی که امروز بازدید داشتیم، نشانگر توجه شهرداری منطقه به فرهنگ مشارکت عمومی است.
مظاهریان ضمن اشاره به روال اداره شهر در طول یک قرن گذشته بیان کرد: اگر شهرداری در ساختار خود، مدیریت مشارکتی را اعمال کند، بهتر می‌تواند به اهداف خود در خدمت به شهر و شهروندان برسد، به‌نحوی‌که مردم تعیین‌کننده نیاز و اولویت محله خود باشند. پیشرفت خوبی در روند پروژه‌های محلی منطقه 13 حاصل‌شده‌ است که نشانگر بهبود عملکرد منطقه در 6 ‌ماهه اول سال جاری است.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران یادآور شد: مرحله دوم پروژه‌های محلی مناطق در حال جمع‌بندی است و منطقه 13 نیز نسبت به معرفی پروژه‌های محلی اقدام کند.
به گفته مظاهریان، با توجه به فرآیندی که پروژه‌ها در لزوم ارتباط با مردم دارند تعریف طرح و کفایت اسناد، نسبت به سایر پروژه‌های شهری معمولاً از اعتبارات عقب هستند که نیازمند ارتباط تنگاتنگ بین ستاد و منطقه است تا این پروژه‌ها روبه‌جلو برود.
پیگیری قراردادها و اعتبارات شهرداری منطقه 13 و کمک و حمایت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از دیگر محورهای صحبت‌های مظاهریان در این نشست بود.
تشریح اقدامات شاخص شهرداری منطقه 13
همچنین مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه 13 نیز در این نشست، ضمن معرفی مشخصات، ویژگی‌ها و موقعیت کلی منطقه ، اماکن شاخص و همچنین نقاط قوت و ضعف منطقه 13، گزارش کامل و جامعی در زمینه فعالیت‌های عمرانی، ترافیکی، شهرسازی، اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری ارائه کرد.
ارتقای عملکرد درآمدی و دستیابی به جایگاه مناسب این منطقه در بین مناطق 22 گانه، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط مناسب با شورایاران و ائمه جماعات، نوسازی بافت فرسوده در قالب (پروژه‌های کوچک‌مقیاس ، ایجاد پاتوق محلات، رنگ در شهر، پیاده‌روسازی و آسفالت و جمع‌آوری تیرهای چراغ‌برق و... )، سد معبر اصناف و دست‌فروشان در خیابان شهرستانی، جمع‌آوری پاتوق معتادان در ناحیه یک در راستای زیست پذیر کردن محدوده ، طرح ضربتی ساماندهی جگرفروشی‌ها و دست‌فروشان خیابان پیروزی و دماوند،اجرای طرح‌های مختلف رنگ در شهر با مشارکت دانش آموزان هنرستان‌ها، احیای شبکه قنات‌ها و رفع آب‌گرفتگی‌ها به‌صورت زیر بنایی، احداث میادین میوه و تره‌بار، روکش آسفالت در بوستان جنگلی سرخه‌حصار، سه‌شنبه‌های بدون خودرو و احداث ساختمان‌های دوستدار دوچرخه، مزین کردن کلیه اصناف منطقه به پرچم تا سال آینده، اجرای طرح موزه نیروی هوایی، توزیع سی هزار ماسک در بین معلولان شهر تهران و تقدیر از مدافعان سلامت و.. در راستای مقابله با کرونا، اجرای طرح نانوایی دوستدار محیط‌زیست با توزیع کیسه‌های پارچه‌ای، ایجاد امکان ساخت پارکینگ مکانیزه در املاک ریزدانه، رسیدگی به پیام‌های مردمی و.... بخشی از محورهای گزارش شهردار منطقه 13 در این جلسه بود.
رحمان زاده در خصوص وضعیت پروژه قطب گردشگری شرق تهران اضافه کرد: باتدبیر شهردار تهران، جلسات متعدد و مختلفی برای تهیه، تدوین و واگذاری دفترچه مدیریت بهره‌وری پارک به شهرداری برگزار و حدود 56 پروژه تعریف و طراحی شد که در حال حاضر این پروژه‌ها در دست پیگیری و انجام است.
پروژه‌های توسعه محلی منطقه 13 شامل نقاشی دیواری شهیدان افراسیابی، پروژه پیاده‌روسازی و روکش مکانیزه آسفالت خیابان پرواز، بازار آشتیانی، پروژه مسیر دوچرخه بوستان پیروزی، طی آیینی با حضور مظاهریان معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران و مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه 13، روز چهارشنبه 26 شهریورماه در محلات این منطقه مورد بازدید قرار گرفت.
در این مراسم پنج‌ساعته، مدیران شهری ضمن بازدید چندین پروژه توسعه محلی، از دفتر توسعه محلی و بافت فرسوده، مسیر دوچرخه‌سواری میدان شهدا و اتوبان دوران، کارواش تهرانپارس، ایمن‌سازی مسیل براری، فلکه دوم‌ نیروی هوایی و... بازدید کردند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/149616/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

١٠٠ هزار واحد صنفی در استان کرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت

بازدارندگی متعارف ایران

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

207 میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد

تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند

صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند

پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

لزوم دریافت شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

راحتی خیال از مرز شرقی؟

جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند

ساخت 150 هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | 5500 خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند

اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان پیدا شد؛ تحقیقات تکمیلی ادامه دارد

اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود

کی بود کی بود من نبودم؟!

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل

محققان از ریه بافت مینیاتوری ساختند

اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان

حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود

حصه نقدی واگذاری بلوک 85 درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود

شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی

زرندی‌ها 40000 واحد خون اهدا کردند

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر

سرمقاله اعتماد/ سیل و رفع خطر ناامنی غذایی و سوءتغذیه

سرمقاله ایران/ ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

سرمقاله دنیای اقتصاد/ جهش تولید با مشارکت مردمی

سرمقاله مردم سالاری/ سنگ‌اندازی بی‌نتیجه اسلواکی در مسیر توافق مهاجرتی ناتو

سرمقاله قدس/ چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه