کرمان رصد

آخرين مطالب

دومینوی کنکور سراسری به مهره آخر رسید علمي

دومینوی کنکور سراسری به مهره آخر رسید
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - امروز چهارشنبه 29 مرداد 1399 دومینوی اما و اگر کنکور سراسری، مهره آخر را با آغاز این آزمون در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی انداخت.

به گزارش ایرنا، کلید کنکور سراسری در کرمان در حالی زده شد که مسئولان این استان بر رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های برگزاری این آزمون با حضور ناظران مقیم و سیار سلامت در هر حوزه تاکید دارند.
پنج حوزه اصلی دانشگاه های باهنر، پیام نور و آزاد و دانشکده فنی حرفه ای شهید چمران و آموزش و پرورش به عنوان متولیان برگزاری آزمون کنکور سراسری در استان کرمان شرایط و فضای محل آزمون را طوری طراحی و مهیا کرده اند که کمترین آسیبی به 55 هزار و 800 داوطلب این استان نرسد.
فاصله 1.8 تا 2 متر برای داوطلبان کنکور سراسری در نظر گرفته شده است
مدیر گروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بازدیدهای مکرر از مکان های برگزاری آزمون سراسری در استان کرمان گفت: فاصله 1.8 تا 2 متر بین داوطلبان در حوزه های برگزاری آزمون در نظر گرفته شده است.
حمیدرضا گلزاری به نشست مشترک با مسئولان استانداری و ادارات مختلف در راستای برگزاری کنکور سراسری اشاره و تصریح کرد: اعضای این نشست به نوعی زیرگروهی از شورای تامین استان کرمان بودند و تصمیمات خوبی در این نشست اخذ شد.
وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های آزمون ادامه داد: در وهله نخست از تجمع داوطلبان و خانواده آنها در بیرون حوزه ها جلوگیری می شود و خانواده ها تا 500 متری این اماکن حق تجمع ندارند.
گلزاری اظهار داشت: تهویه تمام حوزه های برگزاری آزمون سراسری چک و وسایل سرمایشی در این امکان راه اندازی شده است.
مدیر گروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نیروهای بهداشت محیط این دانشگاه با در اختیار گرفتن اسامی و آدرس حوزه های امتحانی این اماکن را از نظر شرایط و پروتکل های بهداشتی مورد بازدید قرار دادند.
وی با بیان اینکه تمام حوزه های امتحانی در استان کرمان توسط بازرسان بهداشت محیط مورد بازدید قرار گرفت و شرایط موجود تایید شده است، افزود: برخی حوزه های امتحانی در تعداد اندکی از شهرستان ها مشکل داشت که بعد از تذکر رفع مشکل شد.
گلزاری به مشکلات سرویس های بهداشتی برخی مدارس اشاره کرد و گفت: این موانع نیز با اهتمام مسئولان این نهاد برطرف شد.
وی تاکید کرد: حوزه های آزمون سراسری در استان کرمان هر کدام یک کارشناس بهداشت محیط مقیم و مستقر دارند که بر اجرای امور از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نظارت دارند.
گلزاری با بیان اینکه داوطلبان و مسئولان برگزاری آزمون باید از ماسک سه لایه استفاده کنند تصریح کرد: بنیاد برکت نیز اهدای ماسک و محلول ضدعفونی را در حوزه های امتحانی بر عهده گرفته و چنانچه داوطلبی ماسک نداشته باشد در اختیار وی قرار خواهد گرفت.
مدیر گروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کنکور سراسری سال جاری در چهار روز و در شرایط ایمن و سالم برگزار می شود.
وی با تاکید بر تامین تهویه هوای محل برگزاری آزمون در حوزه های امتحانی ادامه داد: تمام حوزه های امتحانی در استان کرمان بازدید شده و پروتکل ها و شرایط بهداشتی موجود مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی است.
گلزاری گفت: یک حوزه امتحانی در شهربابک به دلیل مناسب نبودن شرایط تهویه و سرمایشی مورد تایید نبود و درخواست جا به جایی داده شد که بلافاصله با نصب 10 کولر مشکل رفع شد.
وی تاکید کرد: والدین هیچگونه اضطرابی در زمینه تامین سلامت فرزندان خود نداشته باشند و از تجمع در اطراف محل حوزه امتحانی خوداری کنند.
گلزاری با تاکید بر اینکه تمام درهای حوزه های امتحانی باز و خروج داوطلبان به تدریج انجام می شود تصریح کرد: از تجمع داوطلبان بیرون از حوزه امتحانی نیز جلوگیری به عمل می آید.
باجه امانات در حوزه های امتحانی وجود ندارد
کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: امسال باجه امانات در حوزه های امتحانی آزمون سراسری وجود ندارد.
مریم سلاجقه افزود: داوطلبان از آوردن وسایل اضافه مانند کیف دستی و موبایل خوداری کنند.
وی با اشاره به اینکه صبح امروز داوطلبان رشته های هنر در شهر کرمان در هفت حوزه هنر با رعایت پروتکل های بهداشتی به رقابت پرداخته اند اظهار داشت: روز 
پنجشنبه 20 حوزه، جمعه 25 حوزه و شنبه هشت حوزه امتحانی در شهر کرمان با رعایت موازین بهداشتی پذیرای داوطلبان کنکور سراسری هستند.
کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: اقدامات حفاظت فردی در مورد داوطلبان و مسئولان برگزاری آزمون سراسری اجرا می شود.
وی با تاکید بر استفاده از ماسک سه لایه در آزمون سراسری تصریح کرد: ورودی هر حوزه امتحانی مواد ضدعفونی کننده وجود دارد که داوطلبان باید دست های خود را ضدعفونی کنند و بعد از آن وارد محل برگزاری آزمون شوند.
وی با تاکید بر اینکه داوطلبان وسایل شخصی مانند مداد و پاک کن به همراه داشته باشند تصریح کرد: رد و بدل وسایل تحریر توسط داوطلبان ممنوع است.
سلاجقه تاکید کرد: امسال دفترچه سئوالات کنکور روی دسته صندلی قرار می گیرد و متولیان تطبیق دهنده عکس با فاصله از داوطلبان این مهم را انجام می دهند.
وی گفت: همچنین امسال میان وعده بسته بندی شده و داخل پلاستیک دسته دار بین داوطلبان توزیع می شود تا از گذاردن آن روی زمین خوداری شود.
کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: توزیع آب به شیوه گذشته بین داوطلبان ممنوع است و بین داوطلبان بطری آب توزیع می شود.
وی تاکید کرد: ضدعفونی کردن محیط برگزاری آزمون قبل و بعد آزمون با مواد ضدعفونی کننده مورد تایید سازمان غذا و دارو انجام می شود.
سلاجقه افزود: سرویس های بهداشتی نیز به طور مکرر ضدعفونی می شود و دستمال توالت و مایع دستشویی نیز در این محل ها در نظر گرفته شده است.
توصیه مراقبان بهداشتی به داوطلبان کنکور
وی ادامه داد: داوطلبان کنکور سراسری برای حضور در حوزه برگزاری آزمون از ماسک سه لایه استفاده کنند و مواد ضدعفونی کننده به همراه داشته باشند.
وی گفت: آمبولانس و تیم پزشکی برای حوزه های برگزاری آزمون سراسری در نظر گرفته شده و افرادی که بازرسی بدنی داوطلبان را انجام می دهند باید مجهز به
ماسک و محافظ صورت باشند.
وی تاکید کرد: خانواده ها از ازدحام در محدوده حوزه های برگزاری آزمون خودداری کنند.
55 هزار و 800 داوطلب کنکور سراسری در استان کرمان به رقابت می پردازند
دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز گفت: 16 هزار و 700 داوطلب در شهر کرمان و 55 هزار و 800 داوطلب در این استان طی چهار روز با رعایت پروتکل های بهداشتی به رقابت می پردازند. 
مهدی محدرضاخانی افزود: آزمون سراسری در شهر کرمان در پنج حوزه اصلی دانشگاه های باهنر، پیام نور و آزاد و دانشکده فنی حرفه ای شهید چمران و آموزش و پرورش کرمان برگزار می شود که هر کدام از این حوزه ها شامل چند حوزه فرعی است.
وی با بیان اینکه آزمون کنکور سراسری در 21 شهرستان استان کرمان برگزار می شود تصریح کرد: سازمان سنجش در هر استانی یک نفر را به عنوان نماینده تام الاختیار خود معرفی می کند که کار اجرایی را بر عهده دارد و یک نفر نیز مسئول حفاظت از آزمون است.
دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: تمام هماهنگی ها از جمله آماده سازی حوزه برگزاری آزمون، عوامل اجرایی و سیستم های خنک کننده برگزاری آزمون بر عهده نماینده تام الاختیار سازمان سنجش است.
وی ادامه داد: همچنین سه نماینده از سازمان سنجش به کرمان می آیند که یک نفر از آنها در زمینه رفع نقص اطلاعات، یک نفر به عنوان ناظر و یک نفر به عنوان مسئول آزمون ها و پاسخ نامه انجام وظیفه می کنند.
محمدرضاخانی با بیان اینکه کنکور سراسری از امروز 29 طی چهار روز برگزار می شود گفت: امروز گروه هنرف فردا پنجشنبه علوم انسانی و ریاضی، روز جمعه گروه علوم تجربی که بیشترین داوطلب را دارد و شنبه گروه زبان های خارجی به رقابت خواهند پرداخت.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: در اولین گام تعداد حوزه های برگزاری آزمون سراسری نسبت به سال های گذشته افزایش یافت.
دستیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه شهید باهنر کرمان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های برگزاری آزمون از والدین خواست در اطراف حوزه های امتحانی تجمع نکنند.
وی با بیان اینکه داوطلبان بدو ورود به حوزه های امتحانی مورد تب سنجی قرار می گیرند گفت: همچنین سیستم پدالی ضدعفونی کننده دست در ورودی سالن ها نصب شده است.
وی تاکید کرد: پذیرایی از داوطلبان نیز امسال به شکل پک بهداشتی همراه با ماسک و پد الکلی توزیع می شود. 
حذف فرایند درج اثر انگشت روی کارت ورودی و پاسخنامه
وی تاکید کرد: امسال به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا درج اثر انگشت روی کارت ورود به جلسه و پاسخنامه حذف شده است. 
محمدرضاخانی افزود: ناظران وزارت بهداشت نیز به صورت ثابت و مسئولان این وزارتخانه به صورت سیار از حوزه های آزمون بازدید می کنند.
وی با بیان اینکه قرار است نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه های امتحانی بازدید کنند گفت: نماینده ناظر سازمان سنجش نیز بازدیدهای مستمری از حوزه های برگزاری آزمون سراسری در کرمان دارند.
برچسب‌ها
خبرگزاری جمهوری اسلامی آزمون سراسری کرمان کنکور
پروندهٔ خبری
توصیه هایی به داوطلبان کنکور در روزهای کرونایی

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/145480/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برداشت گلرنگ از 320 هکتار اراضی در کرمان

همایش دوچرخه سواری در روستای محمدآباد رزن

دو اتفاق مهم در سیرجان؛ حالا دیگر فوتبال 90 دقیقه نیست!

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم دستگیر شدند

تکمیل زیرساخت خطوط آبرسانی سایت اقدام ملی مسکن شهید محمدخانی یزد

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر احداث می‌شود

سیلی عبرت، برای دنیای استکبار

افزایش 93 درصدی کشف سرقت خودرو در سیرجان

پروژه های آبخیزداری قدرت تخریب سیلاب در جنوب کرمان را کاهش داد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

احداث 2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر

قتل پدر در پی درگیری لفظی خواهر و برادر

معاملات صنایع کرمان در سامانه ستاد

کارخانه احیاء استیل فولاد بافت شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

تاج: لیگ ایران پیر است و باید جوانگرایی شود

صنایع، معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند

برداشت گل محمدی در راور

کارخانه احیای استیل فولاد بافت، شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد

عاملان نزاع ودرگیری مسلحانه در شهر بم دستگیرشدند

مهار آتش‌سوزی در جایگاه سوخت خیابان شاه‌نعمت‌الله ولی

صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/ لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک

بی ثباتی مدیریت در مجموعه شرکت مس به توسعه ضربه می‌زند/ لزوم سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای

برگزاری جشن رهسپاری فرزندان بهزیستی کرمان

درگیری خواهر و برادر سیرجانی قتل پدر را رقم زد

هشدار سیل در کرمان

هشدار وقوع سیل دراستان کرمان

بهزیستی هیچگاه حمایت خود را از فرزندانش قطع نخواهد کرد

تخریب بافت‌ها و بنا‌های تاریخی غزه

آتش گرفتن خودروی قاچاقچی سوخت در پمپ بنزین کرمان

اهدای خون در 7 پایگاه قرارگاه جنوب‌شرق ارتش کرمان+تصویر

2 مجموعه ورزشی در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود

هشدار سیل در کرمان؛ تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته

8 مصدوم در برخورد سواری با بنز در کرمان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

تاسیس بنیاد مسکن نشات گرفته از افکار ربّانی امام راحل بود

گلزار شهدا

ناپایداری‌های جوی در کرمان

اختتامیه جشنواره ملی فیلم شهرنما رفسنجان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن