کرمان رصد

آخرين مطالب

شهردار کرمان: پروژه‌های نیمه‌تمام کرمان با اولویت‌بندی بهره‌برداری می‌شوند سياسي

شهردار کرمان: پروژه‌های نیمه‌تمام کرمان با اولویت‌بندی بهره‌برداری می‌شوند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - شهردار کرمان گفت: پروژه‌های عمران شهری را اولویت بندی کردیم و به جای فعالیت موازی با اولویت و برنامه‌ریزی اعتبارات را به طرح‌ها تزریق کردیم و در این راستا طرح‌های نیمه تمام سالیان گذشته در این شهر به‌بهره برداری رسیده است.

سیدمهران عالم‌زاده روز سه‌شنبه در دیدار با رییس و خبرنگاران ایرنا مرکز کرمان به مناسبت روز خبرنگار افزود: عملیات اجرایی و بهره برداری از طرح سیدی که پروژه ای تعطیل از سالیان گذشته بود و پروژه‌های تقاطع های غیر همسطح خاتم الانبیا (عج) و مابقی طرح ها را با برنامه‌ریزی و هدفمند پیش بردیم.
وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی شهر کرمان که 15 تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و از دوره های قبل باقی مانده بود اظهار داشت: اتمام پروژه‌های نیمه تمام و ساماندهی نیروی انسانی به عنوان 2 اولویت در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان قرار گرفت.
شهردار کرمان گفت: پس از پروسه 6 ماهه نیروهای شرکتی، حقوق ها و مطالبات تمامی کارگران پرداخت شد و پیش از آن اعتصابات کارگری را مقابل فرمانداری، استانداری و دفتر اما جمعه داشتیم و خوشبخاته شهرداری با به روز شدن پرداختی ها، منسجم تر شد.
درآمدهای شهرداری کرمان افزایش یافت
وی تصریح کرد: 320 میلیارد تومان درآمد مالی شهرداری از آغاز به حساب واریز شده بود و سال گذشته پس از 10 تا 15 سال اصلاحیه بودجه زدیم و درآمد شهرداری کرمان به 820 میلیارد تومان نزدیک به سه برابر افزایش یافت.
عالم‌زاده افزود: شهرداری کرمان علاوه بر اصلاح لوایح عوارضی، انرژی خود را بر وصول مطالبات قرار داد و توانستیم این رقم بودجه را رقم بزنیم و یکهزار و 300 میلیارد تومان امسال پیش بینی شده که در شرایط فعلی فعالیت ما دشوار می شود.
وی بیان داشت: عقب ماندگی های شهری به خاطر وسعت بیش از حد و 13 هزار هکتار شهر است و کرمان با 650 هزار نفر جمعیت تراکم 50 نفر در هکتار دارد که این امر خدمات رسانی را دشوار می کند.
شهردار کرمان ادامه داد: هزینه بالای اداره شهر کرمان، ضرورت افزایش درآمد را تقویت می کرد و سال گذشته تعداد پروژه های محلی و کار فرهنگی انجام شد.
شهرداری 12 پروژه عمران شهری بزرگ در کرمان اجرا می‌کند کرد
وی اضافه کرد: در سال جاری 12 پروژه جدید از جمله اجرای طرح آسفالت تعریف شد که این طرح با اعتبار 100 میلیارد تومان در سال جاری اجرا می‌شود.
عالم‌زاده گفت: این طرح از ورودی هفت باغ و بولوار 22 بهمن کرمان آغاز شده و پیمانکار معابر اصلی و سازمان عمران شهرداری کوچه ها و معابر را برعهده گرفته است.
وی افزود: پروژه کنترل و ساماندهی آب‌های سطحی که به عنوان طرحی بزرگ مشکل آب گرفتگی شهری را در کرمان به حداقل می رساند و تکمیل رینگ شهر در دستور کار قرار دارد که تعدادی از تقاطع های اجرا شده و عملکرد خوبی دارند و ضرورت دارد که رینگ شهر تکمیل شود.
وی ادامه داد: در این راستا مطالعات در حال انجام است و عملیات عمرانی 2 یا سه تقاطع را امسال در دستور کار قرار دادیم و تبدیل میدان ارگ به پیاده راه که در مرحله انتخاب پیمانکار و مناقصه قرار دارد.
شهردار کرمان با اشاره به طراحی پروژه برای میدان ابتدای محور هفت باغ عنوان کرد: مشاور این طرح نیز انتخاب شده است.
وی بیان داشت: سازمان سرمایه‌گذاری و شهرداری منطقه پنج ویژه بافت تاریخی از مجموعه اقداماتی در این دوره اجرا شده و در پیاده راه پذیری و پروژه های عمرانی در راستای استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی در شهر کرمان داریم.
عالم‌زاده افزود: زمینه حضور دوچرخه در شهر و استفاده از آن در به عنوان طرح های عمرانی انسان محوری شهرداری در کرمان اجرا می شود.
35 پروژه در پویش افتتاح شهرداری کرمان به بهره‌برداری می‌رسد
وی تصریح کرد: حداقل 20 پروژه در پویش افتتاح با شعار هر هفته یک افتتاح موجود و 15 پروژه مربوط به مناطق است که 35 هفته به این طرح ها اختصاص می‌یابد.
شهردار کرمان ادامه داد: عمده این طرح ها عمرانی و تعدادی فرهنگی و خدماتی هستند که از این دست می توان به نوسازی و افتتاح کارخانه بازیافت کرمان اشاره کرد.
ناوگان حمل و نقل عمومی کرمان نوسازی می‌شود
وی گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی 20 دستگاه اتوبوس از طریق ایران خودرو با نرخ 60 میلیارد تومان خریداری می‌کنیم که به بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی کرمان در شرایط نامناسب این حوزه کشور کمک می‌کند.
عالم‌زاده یادآور شد: شهرداری کرمان 60 تا 70 دستگاه اتوبوس سازمانی دارد که 30 درصد امسال خریداری می‌شود، 30 درصد سال گذشته نوسازی شده و مابقی در مرحله نوسازی قرار دارند که در شرایط کنونی در مسیر بهره برداری قرار می‌گیرند.
بهره‌وری نیروی انسانی شهرداری کرمان 20 درصد افزایش یافت
وی با اشاره به ضرورت کاهش هزینه های شهرداری گفت: 2500 نیروی انسانی در شهرداری داشتیم که 20 دصد از نیروها بازنشسته شدند.
شهردار کرمان افزود: عمده نیروهای شهرداری کارگری هستند که به علت شرایط کار فرسوده می‌شوند و با کاهش نیروها، 20 درصد بهره وری این سازمان به لحاظ نیروی انسانی افزایش یافته است.
رویداد 100 سالگی شهرداری کرمان امسال برگزار می‌شود
وی با اشاره به برگزاری رویداد 100 سالگی شهرداری کرمان اضافه کرد: کرمان پس از تهران، تبریز و شیراز امسال به 100 سالگی خود می رسد و این رویداد در سه محور اصلی ازجمله رویداد فرهنگی، هنری با پوشش حوزه خدماتی در قالب مرز پرگهر که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابعاد مختلف موسیقیایی و هنری برگزار می شود.
عالم‌زاده با بیان اینکه ایجاد یک بنای خوب فرهنگی مثل تالار شهر با سالن ارکست را آغاز می کنیم که معماری فاخر ایرانی اسلامی داشته باشد گفت: شهر کرمان به آن نیاز دارد زیرا در منطقه جنوب شرق چنین طرحی وجود نداشته و در این حوزه سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده که با تعامل کار رونق می گیرد.
وی بیان داشت: راه اندازی موزه شهرداری مجموعه تاریخ 100 ساله شهرداری را به نمایش می‌گذارد و به عنوان جاذبه تاریخی شهر کرمان را معرفی می کند.
شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در رویداد یکصد سالگی شهرداری با توجه به اینکه کرمان شهر حاج قاسم سلیمانی است و امسال در نخستین سالگرد ایشان، برنامه ای با محوریت کشوری خواهیم داشت.
وی افزود: سردار سلیمانی شخصیت بین المللی دارند و مجموعه حاکمیت برنامه ای برای این شهید والامقام برنامه ریزی می کند لذا شهرداری کرمان انجام بخشی از کار را وظیفه خود می داند و بر عهده می‌گیرد.
وی ادامه داد: همچنین به مناسبت 100 سالگی شهرداری کرمان آزادسازی محور سردار سلیمانی از پل شهید بهشتی تا میدان سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی به طول 16 کیلومتر آزاد سازی می شود که در صورتی که این محور تملک شود، بخشی از ترافیک و بزرگترین محور شرقی – غربی کرمان آزادسازی می شود و یاد این شهید نیز گرامی‌داشته می‌شود.
ارکستر خواجوی کرمانی گردشگری کرمان را تقویت می‌کند
عالم‌زاده گفت: 70 جوان کرمانی برای ارکست خواجوی کرمانی اعلام آمادگی کردند که شهرداری کرمان از آن حمایت کرده و ارکستر خواجوی کرمانی شکل گرفت و نخستین اجرای این طرح هنری در میدان گنجعلی خان کرمان به کادر بهاشت و درمان اهدا شد.
وی بیان داشت: موسیقی بخشی از هویت و فرهنگ و تاریخ موسیقی ما است و موسیقی دانان این ارکستر می توانند سفیران گردشگری کرمان باشند و به نام خواجو در حوزه جنگ فرهنگی کشور فعالیت کنند و این حرکت برای کرمان ماندگار می شود.
انتخاب کرمان به عنوان شهر دوستدار کودک حمایت های جهانی را جذب می‌کند
شهردار کرمان با تاکید بر اینکه شهرداری با وجود تمامی محدودیت ها و شرایط فعلی و مسائل سیاسی پیشرفت خوبی داشته گفت: 75 شهر کاندیدای شهر دوستدار کودک شدند و شهر کرمان یکی از 12 شهر منتخب به عنوان دوستدار کودک توسط سازمان جهانی یونیسف انتخاب شد.
وی افزود: دبیرخانه شهر دوستدار کودک راه اندازی شده و با شناخته شدن طرح به کرمان به یک نماد تبدیل می شود و این امر می تواند موجب جذب حمایت های یونیسف از کرمان شود.
فعالیت رسانه موجب اعتمادسازی بین حاکمیت و مردم می‌شود
عالم‌زاده ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی رسانه ها، خبرنگار به عنوان چشم مردم و ناظر بر عملکرد نهادهای عمومی و دستگاه های اجرایی، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند که در صورت ایفای نقش مطلوب خود، فعالیت آنان در راستای خدمت رسانی به مردم و شفافیت دستگاه ها می تواند موجب اعتمادسازی بین حاکمیت و مردم شود.
وی ادامه داد: امروز از شهرداری به عنوان پیشانی وزارت کشور و جبهه نخست خدمت رسانی به مردم یاد می‌شود.
17 مرداد در تقویم ملی به‌نام روز خبرنگار نام‌گذتری شده است.

کرمان رصد

برچسب‌ها
شورای اسلامی شهر کرمان سید مهران عالم‌ زاده کرمان روز خبرنگار شهرداری کرمان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/144685/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی