کرمان رصد

آخرين مطالب

بخشودگی 76درصدی مالیات برای مودیان مالیاتی خوش حساب در کرمان اقتصادي

بخشودگی 76درصدی مالیات برای مودیان مالیاتی خوش حساب در کرمان
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی تصریح کرد: افراد حقیقی و حقوقی که مالیات سال 98 را در ماه جاری پرداخت کنند، مشمول 76 درصد بخشودگی مالیاتی می‌شوند.

به گزارش ایرنا ، محمد سلمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال 98 اشخاص حقیقی تا پایان روز 31 مردادماه جاری است و مودیان نیازی به ارائه اظهارنامه ندارند.
وی اظهار داشت: افراد از طریق سایت مربوطه می‌توانند اظهار نامه مالیاتی را تکمیل کنند و تکمیل نکردن این فرم، به منزله ارائه نشدن اظهارنامه است و امسال بحث تسلیم اظهارنامه مالیاتی 2 ماه به علت کرونا به تاخیر افتاد و اشخاص حقوقی تا پایان شهریورماه مهلت تسلیم اظهارنامه دارند. 
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: درخصوص مالیات بر ارزش افزوده اظهارنامه فصل بهار به دلیل اینکه 2 ماه به تاخیر افتاد، تا 15 شهریورماه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی است و برای تابستان امسال تا 15 مهرماه فرصت ارائه اظهار نامه وجود دارد.
مالیات مشاغل از سال 94 تاکنون افزایش نداشته است
وی اضافه کرد: در حوزه مالیات مشاغل مالیات سال 94 را بدون هیچ گونه افزایشی ادامه می دهیم و بیش از 70 درصد مودیان مالیاتشان کمتر از 2 میلیون و 500 هزار تومان است.
سلمانی با اشاره به تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم افزود: استفاده از این تبصره مربوط به گروه های دوم و سوم مالیاتی با مجموع فروش آنها در سال بیش از 990 میلیون تومان می شود لذا این افراد می توانند از این قانون بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: مودیانی که مالیات سال 97 آنها به میزان تا 2 میلیون و 500 هزار تومان بوده هیچ گونه افزایش مالیاتی در سال 98 ندارند و می‌توانند مانند مالیات 97 را نقدا پرداخت یا در پنج قسط تقسیط کنند و این میزان طی سالهای گذشته تغییری نداشته است.
وی با اشاره به اینکه مودیانی که مالیات آنها از 2 تا پنج میلیون تومان بوده، چهار درصد به مالیات آنها اضافه می شود و می توانند آن را به صورت نقدی یا در پنج قسط پرداخت کنند، گفت: کسانی که مالیات سال 97 آنها از 5 تا 10 میلیون تومان بوده هشت درصد به آن اضافه شده و نقدا یا در پنج قسط قابل پرداخت است.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ادامه داد: افرادی که مالیات سال 97 آنها از 10 میلیون تومان به بالا بوده، 12 درصد به آن افزوده می شود که نقدا یا به صورت اقساط قابل پرداخت است.
شرایط بخشودگی جرایم و پرداخت مالیات در کرمان
وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی که از ابتدای بهمن ماه سال قبل تا 31 خرداد امسال مالیات آنها ابلاغ شده باشد 98 درصد از جریمه شان قابل بخشش است.
سلمانی با اشاره به اینکه مودیان عادی که در شهریورماه مالیات خد را پرداخت کنند، 26 درصد جریمه از آنها اخذ می شود تصریح کرد: با پرداخت مالیات واحدهای تولیدی در مهرماه، 82 درصد جریمه مورد بخشودگی قرار می گیرد و در آبان ماه 20 درصد جریمه آنها وصول می شود و به ازای هر مه تا پایان سال 2 درصد از بخشودگی جرائم کسر می شود.
وی با بیان اینکه مالیات اخذ شده در سال گذشته در استان کرمان براساس سهمیه سازمان مالیاتی 102 درصد محقق شده، گفت: امسال کرونا تاثیرات خود را در برخی مشاغل داشته اما بعضی از مشاغل دیگر آسیبی ندیده و در مواردی فروش آنها ممکن است بیشتر نیز شده باشد که در حال آسیب شناسی و پیگیری هستیم و با توجه به ماده 97 اظهارنامه ارائه کنند به شکلی برخورد می کنیم حق و حقوقی ضایع نشود.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان عنوان کرد: در وصولی مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته نزدیک به یکهزار و 80 میلیارد تومان به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده که 155 میلیارد تومان به شهرداری کرمان پرداخت شده و در این راستا شهرداری کرمان پس از سیرجان قرار دارد.
وی بیان داشت: در وصولی عوارض مالیات بر ارزش افزوده در چهار ماهه گذشته 270 میلیارد تومان پرداختی داشتیم که به شهرداری کرمان 45 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شده است.
سلمانی افزود: شهرداری سیرجان، کرمان، رفسنجان، بم و جیرفت به ترتیب بیشترین دریافتی ها را از محل مالیات بر ارزش افزوده دارند و امسال در قانون بودجه آمده 35 درصد از یک درصد آلایندگی معادن به محیط زیست اختصاص داده شود که در چهار ماه گذشته این عدد بیش از 26 میلیارد تومان بوده است.
وی یادآورشد: مشاغل استان کرمان حدود چهار درصد وصولی مالیات، حقوق بگیران بخش دولتی و خصوصی 22 درصد و چند شرکت بزرگ حدود 65 درصد وصولی مالیات را پرداخت می کنند.
وی ادامه داد: مالیات شرکت های بزرگ با رسیدگی به دفاتر و حجم کار اخذ می شود و شاید 80 درصد مالیات این گروه، ابرازی خودشان است و هشت درصد مالیات از سایر منابع وصول می شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان افزود: دوگانگی بین سهمیه سازمان امور مالیاتی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در مالیات استان وجود داشت که امسال این مسئله حل شد و درباره تفاوت میزان مالیات در سال های قبل در قانون بودجه پیش بینی شده بود اگر مازادی ایجاد شد، به استان برگشت داده شود و چند سال این اتفاق افتاد اما طی 2 سه سال اخیر وصولی به استان نیامد.
خود اظهاری کرمان 16 درصد بالاتر از میانگین کشوری
وی با اشاره به اینکه مودیان باید درخصوص ابلاغ الکترونیکی نیز به همین شکل اقدام کنند، اظهار داشت: تعداد اظهارنامه های خوداظهاری استان کرمان در سال گذشته 16 درصد بیش از میانگین کشور بود و از این میزان 90 درصد قطعی شده است.
سلمانی گفت: همچنین 90 درصد از کسانی که از تبصره ماده 100 استفاده کردند، نیازی به رسیدگی مجدد نداشته و برگ قطعی آن ها صادر شده است.
برچسب‌ها
سازمان امور مالیاتی کشور کرمان اظهارنامه‌ مالیاتی شهرداری کرمان مالیات اظهارنامه مالیاتی

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/144533/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید

اجرای حکم یک روزنامه‌نگار

70 درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان

نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند

هشدار شدید باران در 21 استان

آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر

هشدار باران شدید در 21 استان

نجات جان دو کودک در سیلاب ورودی دادگستری زرند

پیش‌بینی بارندگی شدید در رفسنجان

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

بارش شدید باران در روستاهای انار