کرمان رصد

آخرين مطالب

رئیس کل داگستری استان کرمان خبر داد

بازداشت دو نفر در رابطه با قتل آرش کسروی سياسي

بازداشت دو نفر در رابطه با قتل آرش کسروی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رئیس کل داگستری استان کرمان در تشریح ابعاد جدیدی از پرونده قتل آرش کسروی- موبد زرتشتی به قتل رسیده در کرمان- و دو تن دیگر از همراهان او، گفت: دو متهم به مداخله در قتل اخیر و همکاری برای اختفای اجساد، شناسایی شده و در بازداشت هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، یدالله موحد در تشریح این خبر افزود: متعاقب اطلاع پلیس و کشف اجساد سه نفر در شهر ماهان درتاریخ سوم مردادماه سال 99 و انجام بررسی‌های اولیه، اجساد یک زن (فرحناز رفیعی) و یک مرد (آرش کسروی) در صندوق عقب خودروی سواری زانتیا مشاهده و جسد فرد سوم با هویت محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی در آلاچیق شیشه‌ای واقع در این باغ و جدا از دو جسد دیگر یافت شد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فوق العاده موضوع و ضرورت کشف واقع، تیم ویژه پلیس جنایی آگاهی کرمان با مدیریت بازپرس ویژه رسیدگی به جرم قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و مشارکت پزشک متخصص پزشکی قانونی تشکیل و پس از بررسی و مطالعه دقیق صحنه و جمع آوری دلائل و مدارک، و تحقیق شبانه روزی از مظنونان و مطلعین موفق شدند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ابعاد مختلف این جنایت هولناک را کشف کنند.
رئیس کل داگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های تیم‌های تخصصی آگاهی و قضایی و مطابق با نظریه پزشکی قانونی، اجساد کشف شده در صندوق عقب خودرو 72 ساعت قبل از کشف، در مکان دیگری به قتل رسیده و به محل مذکور منتقل شده بودند.
موحد اظهارداشت: بررسی‌های انجام شده حکایت از آن دارد که آرش کسروی روز سه شنبه و پس از حضور در یک میهمانی در شب قبل از حادثه، به دلیل نداشتن حالت طبیعی در منزل تحت مراقبت فرحناز رفیعی که با او آشنایی قبلی داشته بوده که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی که کار مباشرت وی را بر عهده داشته به همراهی نامزد خود به منزل او رفته و فرحناز رفیعی را مرخص کرده، اما به دلیل اختلافات مالی ناشی از برداشت مبالغی از حساب آرش کسروی و تبدیل آن به دلار، مشاجراتی بین آرش کسروی و محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی ایجاد شده و در نهایت محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی با ضربات وسیله‌ای شبیه به پیچ گوشتی اقدام به قتل آرش کسروی کرده است.
وی عنوان کرد: در ادامه این ماجرا نامزد محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی از صحنه خارج شده و فرحناز رفیعی که سابقه آشنایی با آرش کسروی داشته، با درخواست وی قبل از وقوع جنایت، در محل حاضر شده و به دلیل مشاهده صحنه قتل، توسط محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی کشته شده است.
رئیس کل داگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به عنوان مباشر آرش کسروی، یک وکالت نامه کاری از وی در اختیار داشته است، اظهارداشت: محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی که به همراهی نامزد خود انگیزه لازم برای قتل آرش کسروی را داشته و در این رابطه فرضیه‌های متعددی را نیز پیش بینی و تجهیزاتی نظیر گازهای خفه کننده نیز تهیه کرده بود، پس از وقوع قتل، نسبت به امحای تجهیزات خریداری شده و تصاویر ضبط شده از دوربین منزل آرش کسروی اقدام و اجساد را به وسیله خودروی متعلق به آرش کسروی به منظور دفن در مکانی نامعلوم از منزل وی خارج کرده است.
موحد با اشاره به این مطلب که محمدجواد گنجعلیخانی برای دفن اجساد از برادر خود کمک خواسته است، گفت: با حضور برادر قاتل در جریان این ماجرا، مقرر بود که اجساد در منطقه‌ای که برادر گنجعلیخانی تدارک می‌بیند دفن و به وسیله مواد شیمیایی تجزیه کننده نابود شود که در این راستا کار انتخاب محل توسط برادرش دنبال شده است.
وی تصریح کرد: در نهایت برادر محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی منطقه‌ای را انتخاب کرده و پس از بررسی‌های لازم از سوی برادر قاتل، اجساد به صورت شبانه در پنجشنبه دوم مردادماه به محل مذکور منتقل شده است.
رئیس کل داگستری استان کرمان ادامه داد: معاینات و نظر پزشکی قانونی حکایت از آن دارد که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به دلیل جمود نعشی ایجاد شده در اجساد و ناتوانی در خارج کردن آنها از صندوق عقب خودرو از یک سو و عذاب وجدان ناشی از ارتکاب این قتل از سوی دیگر با زدن شاهرگ خود خودکشی کرده است.
وی یادآور شد: محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی بخشی از مبالغ برداشت شده از حساب آرش کسروی که به دلار بوده را در اختیار نامزد خود و بخش دیگری را در منزل برادر خود مخفی کرده بود که نامزد وی پس از وقوع این جنایت، این مبالغ را به وی بازگردانده است. مقداری ارز در روز کشف جنایت، در داخل داشبورد خودروی حامل اجساد کشف شده و مبالغ مخفی در منزل برادر قاتل نیز کشف شده است.
رئیس کل داگستری استان کرمان گفت: در جریان این پرونده نشانه‌ها و مستندات متعددی از قصد محمدجواد گنجعلیخانی برای قتل آرش کسروی با انگیزه‌های مالی محرز شده است.
موحد تصریح کرد: در حال حاضر نامزد و برادر محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به دلیل همکاری در اختفای اجساد و با احتمال مداخله بیشتر در قتل و جریان این جنایت در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تخصصی برای روشن شدن تمامی ابعاد این ماجرا در دست انجام است.
وی در پایان از تلاش بی وقفه و اهتمام ویژه بازپرس محترم جناب آقای امیری و تیم تخصصی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در کشف این جرم صمیمانه تقدیر کرد.
به گزارش ایسنا، دادخدا سالاری" دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان یکشنبه 5 مرداد 1399 در رابطه با این پرونده گفت: در پی کشف جسد سه فرد (آرش کسروی، فرحناز رفیعی و گنجعلی خانی حاکمی)، در ویلایی در منطقه ماهان در تاریخ سوم مردادماه سال 99 موضوع رسیدگی به این پرونده از سوی بازپرس ویژه قتل آغاز شد و در مرحله نخست، گزارشات پزشکی قانونی استان کرمان حکایت از قتل این افراد در روزهای قبل داشته است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه آرش کسروی از هموطنان اقلیت و فرحناز رفیعی و گنجعلی خانی حاکمی از هموطنان مسلمان بوده‌اند ، خاطرنشان کرد: با توجه به کشف 10 هزار دلار ارز از خودروی احدی از مقتولان این حادثه، فرضیه انگیزه‌های مالی و خانوادگی قتل پررنگ بوده و در کنار این فرضیه تمامی جوانب احتمالی نیز از سوی بازپرس ویژه قتل به صورت دقیق و کارشناسی مورد رسیدگی قرار دارد.
وی تاکید کرد: کار جمع آوری شواهد و قرائن لازم از سوی بازپرس ویژه قتل و دایره جنایی پلیس آگاهی به صورت شبانه روزی در دست انجام است و تاکنون نیز نتایج خوبی از جمله انگیزه‌های مالی و خانوادگی بدست آمده و در صورت کسب نتایج کامل و نهایی، تمامی ابعاد این موضوع اعلام خواهد شد.
سالاری با تاکید بر این مطلب که رسیدگی به پرونده‌های قتل باتوجه به اهمیت آن‌ها بدون توجه به مذهب و ملیت افراد به صورت شبانه روزی مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: اهمیت پرونده‌های قتل به دلیل آن است که حق حیات یک فرد با هر مذهب و ملیتی به صورت غیرقانونی سلب شده است که مسبب یا مسببان آن باید مطابق قانون مورد تعقیب و مجازات قرار گیرند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/143846/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی