کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیر اجرائی ستاد غدیر در استان کرمان:

امامت جامعه اسلامی مسئله ای نیست که بشود از آن عبور کرد/ اعلام برنامه های دهه امامت فرهنگي

امامت جامعه اسلامی مسئله ای نیست که بشود از آن عبور کرد/ اعلام برنامه های دهه امامت
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان مدیر اجرائی ستاد بین المللی غدیر در استان کرمان گفت: امامت جامعه اسلامی مسئله ای نیست که بشود از آن عبور کرد و امروز هم مردم به امام، هادی و رهبر نیازمند هستند آنگونه که آن روز نیازمند بوند و اسلام است که این مسئله را حتی بعد از پیامبر با تعیین دوازده امام و در دوران غیبت کبری با تعیین ولایتی که برای فقهای جامع الشرایط فراهم شده تا ظهور امام عصر(عج) استمرار داد.

حجت الاسلام"مهدی عربپور" صبح امروز 11 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: غدیر یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی جهان اسلام است زیرا در غدیر رسالت و نبوت پیامبر پایان نپذیرفت و گرچه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله خاتم الانبیاء بود اما هیچ گاه هدایت انسان ها و بشریت نمی بایست فراموش شده و از آن غفلت شود.
وی افزود: برهمین اساس در غدیر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله که از جانب خداوند مامور بود فردی را به جانشینی خود منصوب کرد و این کار در ملاء عام انجام شد. مردم بیعت کردند و مسئله غدیر که هدایت بعد از پیامبر بود تا امروز ساری و جاری است.
عربپور تصریح کرد: امامت جامعه اسلامی مسئله ای نیست که بشود از آن عبور کرد و امروز هم مردم به امام، هادی و رهبر نیازمند هستند آنگونه که آن روز نیازمند بوند و اسلام است که این مسئله را حتی بعد از پیامبر با تعیین دوازده امام و در دوران غیبت کبری با تعیین ولایتی که برای فقهای جامع الشرایط فراهم شده تا ظهور امام عصر(عج) استمرار داد.
مدیر اجرائی ستاد غدیر در استان کرمان بیان کرد: در طول تاریخ بین جریان غدیریون و کسانی که به دنبال حق بودند با جریان نفاقی که با غدیر روبه رو بود و با انتصاب امیرمومنان در غدیر خم مایوس شده بودند، گفت و گو ها و مبارزات وجود داشته که جماعت نفاق به دنبال فراموشی غدیر بوده و جریان حق به دنبال احیاء این واقعه و تبیین غدیر و جایگاه امامت بوده اند.
وی افزود: علی رغم اینکه کسانی که موافق غدیر نبودند، افرادی را از میان برداشتند و عده ای شهید غدیر هستند، عده ای به زندان رفته و برخی را زبان بریدند تا از غدیر سخنی به میان نیاید و از فضائل اهل بیت سخنی گفته نشود اما به جهت اینکه باطل زائل شدنی و حق ماندگار است، علی رغم همه مشکلات و مزاحمت ها غدیر مانند گذشته درخشان است و ما باید همینطور درخشان این ماجرا را حفظ کنیم.
عربپور اظهار کرد: کسانی که به دنبال تفرقه بین جامعه اسلامی بودند، تلاش کردند با فراموشی غدیر به اهداف خود برسند اما عموم مسلمین، بسیاری از یاران و تابعین پیامبر هم شیعه و هم اهل تسنن به دنبال این بودند که غدیر حفظ شود و باقی بماند و با غدیر وحدت مسلمین تداوم پیدا کند.
وی تصریح کرد: ما امروز بعد از قرن ها میراث دار این سرمایه بزرگ هستیم، وظیفه داریم این سرمایه را حفظ کنیم هماطور که سینه به سینه تا امروز حفظ شده و ما به نسل های بعد انتقال بدهیم که این کار تلاش، مجاهدت و فعالیت می خواهد.
مدیر اجرائی ستاد غدیر در استان کرمان گفت: باید امروز والدین، معلمان، اساتید دانشگاه، نویسنده، مورخ و ... همه دست به دست هم داده و این میراث را به نسل های بعد منتقل کنیم و نسل بعدی نیز تا زمان حضرت عصر(عج) این واقعه را منتقل کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: جذب جوانان و تعامل با تشکل های جوان، تاکید بر وحدت امت اسلامی و برگزاری جلسات حتی در مناطق سنی نشین، جذب کمک های مردمی و خیّران، تعامل با سازمان های مردم نهاد و هیئت های مردمی، فعال سازی همه دستگاه های اجرائی و نهادهای انقلابی، فعالیت در راستای تبیین غدیر و آموزش های عمومی، ارتباط غدیر با بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به بُعد حکومتی غدیر، ترویج، تبیین و تفسیر خطبه های نهج البلاغه، تبیین فضائل امیرالمومنین علیه السلام از اصول برنامه های بنیاد غدیر در استان کرمان است.
عربپور گفت: در بنیاد غدیر استان کرمان پنج کمیته تشکیل شده که فعالیت هایی را برنامه ریزی و اجرا خواهند کرد اما با توجه به شیوع کرونا و وضعیت استان کرمان، مراسم و جشن با حضور جمعیت زیاد را برگزار نخواهیم کرد و جشن های محدود و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و برخی از مساجد برگزار می شود و جشن های محوری به صورت هر ساله نداریم.
وی با اشاره به برنامه های دهه امامت و ولایت در استان کرمان تصریح کرد: با پشتیبانی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان و همکاری بنیاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی کتابی با عنوان "شهید سلیمانی، شهید ولایت" تدوین خواهد شد و این کتاب تا سالروز ولادت امام علی به اتمام خواهد رسید.
عربپور بیان کرد: شب عید غدیر نیز به صورت محدود و با رعایت اصول بهداشتی در صورتی که ستاد کرونای استان مجوز بدهد، در گلزار شهداء با همکاری مهدیه صاحب الزمان (عج) مراسمی برگزار و به صورت مستقیم پخش می شود.
مدیر اجرائی ستاد غدیر در استان کرمان اظهار کرد: تبلیغات میدانی با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شهرداری و اصناف، رژه موتوری، تهه کلیپ و موشن گرافیک در زمینه غدیر، پاسخ به شبهات و ... در فضای مجازی که تولید محتوا با همکاری حوزه های علمیه و به ویژه واحد خواهران و فعالان فضای مجازی انجام می شود، از جمله برنامه های ویژه دهه امامت و ولایت است.
وی با اشاره به اینکه اطعام، از مستحبات روز غدیر است، افزود: سال گذشته 50 هزار پرس غذا در سطح شهرستان کرمان توزیع شد و امسال نیز با رعایت اصول بهداشتی این کار را انجام خواهیم داد.
عربپور با اشاره به کمک های مومنانه بیان کرد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به ویژه زندانیانی که اهل تسنن هستند در دهه امامت و ولایت انجام خواهد شد و همچنین مسابقات مختلفی از جمله مسابقه حفظ خطبه غدیر، کتابخوانی غدیر، کلمات قصار نهج البلاغه و مسابقاتی برای فضای مجازی، تجلیل از خادمان سلامت همراه با عیادت از بیماران غیرکرونائی، برگزاری مراسم دعا و نیایش به صورت محدود در حسینیه ثارالله و بیت الزهراء از دیگر برنامه های دهه ولایت و امامت در استان کرمان است.
مدیر اجرائی ستاد غدیر در استان کرمان با اشاره به نامگذاری دهه امامت و ولایت عنوان کرد: امسال بر خلاف هر ساله و به دلیل شیوع بیماری کرونا، بازسازی واقعه غدیر را نخواهیم داشت.
عربپور تصریح کرد: بنیاد غدیر یک بنیاد مردمی است و با حمایت غدیریون این برنامه ها انجام خواهد شد و برای روزهای 24 ذی الحجه روز مباهله و همچنین بیست و پنجم این ماه که روز نزول سوره انسان و مربوط به اهل بیت علیهم السلام است برنامه هائی پیش بینی شده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/143694/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان